Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A kis kézi elemes LCD-s szkóppal ezt ilyen szépen meg lehet nézni és rögzíteni? Lassan ki kellene próbálnom, ha már én is rendeltem egyet.
Szevasz!
Igen, azzal készült, de egy hibát elkövettem (azaz nem próbáltam), hogy nem a single triggert választottam. Az oszcilloszgram elején a 2 picit leszámítva az első megemelkedés a behúzótekercs áramát mutatja, még a behúzás ideje is számítható, aztán jön a "főág". Így nagyon kellett mindent "időzíteni", hogy a lefutás beleférjen (legalább 3-4* belefér, mint amit látsz, tárterületét lehet jobbra-balra scrollozni), az indítózást, a lefutás indítást figyelni, leállítani, aztán fényképezni. Arra még nem jöttem rá (nem tudtam eldönteni), hogy a "fogazás" görbén az a szénkeféken való lépkedés vagy a mintavétellel kapcsolatos, de a mintavétel felé hajlok. Feltettem Neked (mert tudom értesz az autóelektronikához) a feszültség lefutást is. Lehet mazsolázzni. Egyébként soros védődióda nélkül elég neki 2db 18650 akku, amiket laptopból termeltem ki, olyanból, amire kukát mondott a felül nem "bírálható" töltésfigyelő elektronika. Mind a 6 az eredeti 2600 helyett 1800-2200-at teljesített. Vettem hozzá Ebayről akkutartót 1, 2, 3 helyeset. Próbáld ki, sok sikert hozzá! Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2018
A 3db-os változat akkor jó, ha akkut kell cserélni és addig megőrzi a kocsi (rádió, immo, mittudom én) beállításait.
Arra az időre áthidalja a feszültségkimaradást. Üdv: StMiklos
Köszi! Örülök, hogy ezt feltetted, nógatnom kell magam, hogy szakítsak rá időt!
Azon gondolkoztam, hogy az áramméréshez elvileg sönt sem kell. A nagyáramú mérendő eszközhöz menő vezetéken fog esni annyi feszültség, talán elég lehet az is.
Az én söntöm 60mV-os, a szkop 50mV/div.
Azzal le lehet menni 10mV/div-ra. Ott felül egyébként látszik a tárterület "hossza" és belőle vastaggal jelölve a kivágott terület. Lassacskán jövök rá aszkóp kezelési trükkjeire, lehetőségeire, talán mentségként mert olyan funkciók is vannak rajta, ami analógokon (az enyéimen) nem létezik. A gondot talán a felhasznált vezetékszakaszt ellenállásának a mérése jelenti, bár van 1/100-ad ohmot is mérő Wheatsone híd, de nem minden villanyász háztartásában. De meghatározható ismert áram átcsurgatásával és egyidejű feszültségméréssel. Bár alig hiszem, hogy ezt mondani kell Neked. Itt inkább a hosszabb idejű stabilitással van gond. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2018
Sziasztok! Töltés ügyben kérnék segítséget ha lehet, az autóm generátora hol tölt hol nem valamikor javítva volt már dióda cserés, annyi hibát találtam , hogy a fesz szabályzó csatlakozója oxidált volt ,megtakarítottam aztán jó volt töltött14,2v később este már 11,8v volt. Mit lehet szerintetek a hibája .Köszönöm a választ
Közben kicserélődött a szóban forgó generátor egy felújítottra.Töltés rendesen volt rajta,de 2 nap után azaz a mai nap égett szag volt érezhető,megnéztem a generátort ami elég forró volt.Töltés az csak 12,pár tized volt,a töltés visszajelző lámpa nem világít.Mi okozza a problémát?
Újra előjött a probléma amiről a hónap elején írtam, a kocsi nem indul az akksi feszültsége 11,5V. Most feltöltöm az akkumulátort teljesen. Jól gondolom, hogy itt valami tényleg nincs rendben?
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
Ha valami lemeríti az akkudat azt meg kellene mérni, hogy mennyi az áramfelvétele nyugalmi állapotában a kocsinak (max. 50mA lehet). Ha ez több a megadott értéknél, akkor az áramkörök biztosítékait egyesével kell kiszedegetni, hogy ez mikor szűnik meg, avagy melyik áramkörhöz tartozik az a parazita fogyasztás.
Köszi. Rendben megnézem. Azt jó tudni, hogy csak max. 50 mA lehet. Autórádió igaz van, de az csak gyújtás után működik.
Idézet: Az egyik része, másik fix 12V-on van, a memória miatt minimum. Meg vannak autórádiók, amiknél egy nyomásra kikapcsolnak ugyan, de megy a kijelző egy része és fogyaszt. Ha hosszan nyomod, akkor kapcsol ki teljesen. „de az csak gyújtás után működik.” A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2018
Igen tudom, ez tényleg így van, de az én rádióm mindent elfelejt. A fix kábel is a gyújtás utáni 12 V -ra van kötve.
Sziasztok,
adva van egy 97-es 3b5 1,9tdi passat. A generátor egyik pillanatról a másikra csak kis gázföccsre kezdett el tölteni. Egész télen így használtam, nem kellet rátöltenem. Azt a tippet kaptam, hogy biztos szénkefe kell bele meg esetleg csúszógyűrű. Gondoltam ügyes gyerek vagyok, megcsinálom. Kicseréltem, meg akkor már a csapágyakat is. Tényleg a belső kefe és gyűrű teljesen szét volt kopva. Összeraktam, majd most sem tölt, de most még gázadásra sem. Bosch generátor. A ház és a B+ között 1365-öt mértem A ház és a D+ között ~600-at és a ház és a DF között is ~600-at illetve a D+ és a DF között 5 ohmot. Ha D+-ra adok 12V-ot abban a pillanatban tölt és onnantól amíg le nem állítom tartja a feszültséget 14,2V-on fordulatszámtól függetlenül. Mit nézzek meg, mi lehet a probléma? Köszönöm szépen előre is segítséget!
A töltésjelző lámpa jó? Az előírt teljesítményű izzó van benne?
Nézd, nem néztem, de az autó 11 éve van nálunk és tavaly ősszel kezdte csak ezt a pici gázfröccs utáni töltést.
Pici gáz és elalszik a töltés visszajelző és rögtön tölt is. A motor hangja is megváltozik, mint mikor a klíma bekapcsol és a feszültség is felugrik 14V fölé. No! De most még egyszer megpróbáltam és 1400-as fordulattól ismét tölt... A DF-en gyújtásra a 12V megjelenik. A D+ -ra egy pillanatra 12V-ot adva már tölt is. Valami "elfáradt" benne?
Ha vannak a generátorban segéddiódák a gerjesztéshez , meg kellene vizsgálni ,lehet hogy a 3-ból valamelyik meghalt vagy több is , vagy rossz érintkezés közöttük
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2018
Nem kell ezt a dolgot felfújni. A legtöbb mindig is ilyen volt
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2018
Szia! Azt próbáld még ki, hogy a DF kontaktusát átmeneti ellenállás mentessé teszed, mert valószínű, hogy nem sok de van. A fő rajz az eredeti a többi csak magyarázó a konszern kocsijaiból.
Kedves kollegák szeretném ha valaki felvilágositana , hogy mit jelent vagy takar a feszszabályzó kivezetéseinek a jelölése a működés szempontjából . Szeretnék tisztábban látni felőle .( Toyota Corolla 1.4 E11 Combi ), előre is köszönöm.
Üdv a kedves itt fórumozó Társaknak!
Kérés,- kérdés: Generátort kiszereltem mert nem volt töltés. (Astra G) Azt kérdezném, hogy a mellékelt bekötések valamelyikével le tudom tesztelni? Megforgatva a tengelyt valami eszközzel.(Pl. fúrógép) Melyik változat a jó? Vagy esetleg egyik sem? Ha nem akkor hogy tudom letesztelni? (Az igazság az, hogy szerelőhöz nem akarom vinni mielőtt meg nem győződnék magam is a hibáról. Tavaly nyáron vittem szerelőhöz, vezérlés csere, vízpumpa stb. Kért 75000 forintot és egyedül csak az olaj volt lecserélve!
vagy esetleg így?
Átolvastam ugyan vagy 80 oldalt de nem találtam egyértelmű leírást, amit én is megértenék ezért kérdezek. Segítségeteket köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2018
A B+ megy az akkumulátor + pólusára, a D+ a lámpán keresztül meg a akku pozitívra, az akku negatív meg a generátor testre.
Szia! Át ne rendezd a dipólusokat ... de mit nem csinál a generátor, hogy le kellett szerelni? Nem tölt?
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2018
Szia! Most olvastam, mekkora ellenállásokat mértél. A D+ nem jó a 600. Ott ugyanúgy 1300 körül kellene lenni, mint B+ nál. Zárlatos valamelyik kis(segéd)dióda szerintem.
Szia kedves VIM!
Sajnos nem akar tölteni ez a generátor. Furcsa hiba jelenségek voltak ezt megelőzően. Gyújtás ráadásakor (nem indítózáskor) elkezdett a kormányszervó motorja felpörögni mint egy porszívó olyan hangja volt. Ez úgy szűnt meg, hogy beindítottam és mentem vele az utcában egy néhány száz métert "forszírozott" tempóban. Ezután érdekes módon a szervómotor már nem pörög fel ha ráadom a gyújtást. Viszont a töltésjelző lámpa gyorsan villog járó motornál is. Mértem az akku csatlakozóján feszültséget, de nem mutat töltést megemelt fordulatnál sem. Végig vizsgáltam a vezetékeket, ott látszólag nincs hiba, így kivettem a generátort. Itt tartok most. Csak küszködök ezekkel az öreg sz.rokkal.. Üdv kedves Vim, kicsit pihenj is, ne mindig dolgozz!!!
Köszönöm , átrágom magam , jó lesz.sokat segitettél
A fesszabályzót nézted, hogy a szénkefék nem-e túl kopottak benne? Ha be van égve a felülete vagy érték alá van kopva, ki lehet cserélni. Olyan mintha a szabályzó nem adna gerjesztést kontakt hiba miatt.
Szia Vim!
Holnap tervezem szétborítani, de előbb megforgatom valami fúrógéppel és "kadarist" fórumtárs által javasolt bekötéssel tesztelni. Bár ha már kiszereltem, akkor mindenképp szétszedem, ha másért nem a szénkefék és a csapágyak ellenőrzése okán is. Egyébként még azt sem tudom lehet-e külön fesszabályzót kapni hozzá, ha az lenne a hiba. (DELPHI SI5570 van ráírva) |
Bejelentkezés
Hirdetés |