Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szűrő nélkül khm hát annyira nem jó tesztelni. Kevésbé rosszabb, ha a tank legalább félig van az esetleges szennyeződések miatt. Legalább egy mezei átfolyós üzemanyag szűrőt kössetek be elé.
Nem tudom a szűrőt mennyire lehet szerelni. O gyűrűket vagy tömítéseket benne. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Igazad van, olvastam milyen " betegesen" kényes a CR a tisztaságra.,sok mindent nem lehet előadni a szürön (szerintünk..) ugymond valamiféle javitás ügyében..,tank háronegyedig,minmálisat probáljuk, már megvan rendelve a gyári,komplett..
De legalább 40ezerből megúszod. Ha már így benne vagytok, a tankban lévő üzemanyagbemérő-egységet is tisztítsátok meg.
Köszönöm a hozzászólásokat. Ez a Berlingo III-as: Ezek a leválasztó relék egyébkén csak közönséges 12v DC relékből van felépítve, vagy a jel pl egy optó csatolóva van leválasztval?
Visszajelzés a levegőbuborékok kapcsán : A szürőház volt a ludas , noha semmi de semmit nem látni rajta.., de kizárásos alapon bejött.., meg a megszivatott német ford forumos visszajelzése korrekt volt.., annyi volt a vége amennyit irtam...
Csak eszmefuttatás szinténtjén..,és no garancia.., C.Berlingo III Can buszos , ez esetben mint többen irták is ., sima, hagyományos modú ,galvanikus lekötés pl a hátsólámpaizzó vezetékéröl tárgytalan.., nagyon esetlegesen és nem is általános érvénnyel meglehet probálni pl az izzóról levenni a jelet de nem direkt az aljazatba , hanem csak egy mikrorelé tekercse számára.., én nem tenném.., ilyen Can- s autókra külön elektronikát kell venni a vonóhorog korrekt bekötèsèhez., azt nem tudom ezekben van -e optocsatolás.., nem feltétlenül kell..,
Ebbe a Berlingóba tudtommal a BSI- be van a viil.relé integrálva., és minden izzó kimenete külön csatorna.., vonohorog visszajelzés is a CAN -s szettel a legegyszerübb
1:A maszek vonóhorgos dologról már letettem, a reléset azért kérdeztem mert szeretnék tolató radart és a tolató lámpáról szeretném vezérelni egy relével aminek az áramfelvétele 30mA. 2:Egyébként a gyári canbus-os leválasztót hová kell csatlakoztatni, néztem egy gyári cuccot nekem úgy tűnt hogy itt is az izzóhoz menő vezetéket csapolják meg.
Azt is az izzókra kell kötni csak az elektronikának kell még egy plusz meg egy test is.
Még kiegészitésként eszembejutott.., kétféle utólagos modul van CAN- hez.., egyik amit emlitettél hogy ugyanugy az izzókra kell mint egy hagyományost, mert a jeleket innét veszi le a modulhoz.., ez a gyakoribb.., de létezik akár utólagos beépitéshez(Audinàl találkoztam konkrétan ilyesmivel) ahol a modul Can vezetékeit csak kell rákötni az autó eredeti Can vezetékeire és diaggal felrakni az adott tipusra
attika ezt én is így gondoltam, hogy csak a relé vezérlését venném a tolató lámpa izzójáról ami 30mA és a radar tápjanak vinnék hátra egy 12v meg egy testet!
Amit néztem azt a Bárdi honlapján néztem konkrétan ehhez az autóhoz forgalmazzák.
Optocsatolóval figyeld a tolatólámpa mikor világít.
Az plusz 5mA csak, ha ez megbolondítja a CAN -t, megeszem a kalapom (még jó, hogy nincs is). Az optocsatolóval vezérelhetsz egy FET -et (vagy relét ha az jobban tetszik), ami kapcsolja a tápot a tolatóradarnak, vagy aminek akarod.
Kedves Proli007,
A tesztelés során egy apró hibát fedeztem fel annál az elektronikánál, ami 4másodperces dupla impulzusos (vészvillogót kapcsolja nyitás-zárásra). Ha 0,5másodperces a bemenő impulzus, akkor nincs probléma, (tudom 0,5 másodperces impulzusra írtam anno, el felejtettem azt az esetet, ha le/fel akarom húzni távirányítóval az ablakokat, akkor hosszan kell nyomni) így ha a bemenő jel hossza 5-10 másodpercig folyamatos, akkor újjra-újjra indul az időzítés és végül az esetek 99%-ban pont abban az állásban felyeződik be, hogy a vészvillogó bekapcsolva marad. Egy kondenzátor segítségével meg lehetne oldani, hogy ha folyamatos jelet kap néhány másodpercig, akkor sem ismétlődjön a ciklus? Köszönöm a segítséget.
Hello! A C2-R2 közös pontja és az IC 1-es lába közé kell egy 100nF, és az IC 1-es lába és a táp közé egy 1Mohm. (Nem túl elegáns megoldás, de remélhetőleg megfelelő lesz.)
Sziasztok,
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy közületek valaki olvasott-e már ki can bus nyers adatokat kocsiból? És ha igen akkor tudna nekem segíteni hogyan megvalósítható az oda vissza kommunikáció? A kocsiban a can vezetékek megtalálása nem jelent problémát csakis a hardver és a szoftver párosa. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2018
Üdv mindenkinek! Lehet nem jó helyre írom a kérdésem,ebben az esetben elnézést. Van egy régi renault megane rt-m és nem indul be. (a zsír új indítómotorral,nem felújított!) "Géppuskaszerű" hangot ad a behúzó,erre azt mondták ,hogy valamelyik kábel nagyon oxidált. Megnéztem,mindegyik,nagyon oxidált,viszont találtam egy egy hibás elko-t. Az lenne a "legfontosabb" kérdésem,hogy ki lehet-e váltani ezt "valamivel" , vagy felejtős.
Ez a kocsin csak egy zavarszűrő kondi, az indítást nem befolyásolja, de ahogy mondod ez egy sima kondi csak más köntösben a feszültség értékre kell odafigyelni nehogy kirózsázzon
Ha kattog akkor test hiba vagy gyenge akkumulátor.
A kattogás azért van mert annyira gyenge az akkumulátor, hogy a mágneskapcsoló nem tud behúzva maradni és elenged de ahogy elenged csökken az áramfelvétele és megpróbálja még egyszer. Mielőtt belekötnének nem a mágneskapcsoló vesz fel akkora áramot, hogy elenged, hanem maga az indítómotor. Ettől függetlenül simán okozhatja egy oxidált kábel is a hibát.
Üdv
Próbaképpen beraknék egy plusz testkábelt a motor, és az akku negatív közé, Nekem emiatt nem is indított, meg is lett a gyári összekötés, elrohadt, csere után azóta is működik szépen. Szintén Renault, csak Clio.
Sziasztok!
Opel diagnosztikával kapcsolatban kérdenék. Volt egy laptopom, amin Windows Xp futott és az Op Com programja futott rajta. A gondom annyi lenne, hogy a gép tönkrement és a diagnosztikai programot sehogyan sem tudom működésre bírni Windows 10 alatt.
Szia.
Vedd fel a kapcsolatot az itthoni forgalmazóval és ők talán tudnak neked segíteni.
Ilyesmivel is próbálkozhatsz: Bővebben: Link
Ha még nem oldódott meg a probléma, akkor keress egy forrasztási pontot a behúzómágnes műanyag fedelére kivezetve, és egy erősebb pákával forraszd át, illetve ellenőrizd a behúzómágnes házának testelését is Nem tudom, pontosan milyen indítómotor az, de a géppuskahang hirtelen ezt juttatta eszembe.
Tolókerekes indítómotoroknál (link, a 11. oldalon) a behúzótekercs indítja előre a fogaskereket, miközben a forgórészt nagyon lassan forgatja is az árama. A behúzás végén azonban (amikor a fogaskerék már a fogaskoszorúba ült, és a tényleges indítás kezdődne), a belső, nagyáramú kapcsoló záródása rövidre zárja a behúzótekercset. Hogy ilyenkor ne ugorjon vissza a kitolt fogaskerék, egy másik, tartótekercs nevű tekercs fogja a vasmagot a helyén tartani, egészen addig, amíg indítózunk. Így aztán ha a tartótekercs szakadt, vagy a kivezetései kontakthibásak, akkor behúzó behúz - rövidzár pillanatában elenged - újra behúz (és így tovább), és máris lehet géppuskahangot hallani.
Üdv.
Én is egy Reanultot hoztam. 1.4 2003 thalia 8 szelepes. Amikor sikerült elindítani akkor egy ideig volt töltésem igaz alacsony fordulaton viszont izzót az aku ikon a műszerfalon. Gondolom testkábel probléma lehet. Vagy maga a generátor vacakszik nem tudom. Első körben szeretném megtudni hogy hol vannak a testelési pontok. milyen szénkefe kell bele ha az kopott volna el. És az egyenirányító. Gondolom az csak üzemel vagy nem üzemel. Nincs köztes állapota neki. Gyári valeo 74A generátor van benne. Előre is köszönöm a segítséget.
Általában a fesz szabályzó és a szénkefe egy egységet alkot.
Sajnos szokott átmenet lenni, de legegyszerűbben úgy lehet megnézni, hogy az akkukra ráakasztasz egy multit és felpörgeted a gépet 3-4 ezres fordulatra a töltő feszültségnek nem szabad 14,4-14,8V fölé menni és nagyon alá sem.
Sajna nincs töltésem. Mert az aksi lemerült mire hazaértem. És elég bőszen világít az aksi ikon is a műszerfalon. A testkábel hibára azért gyanakszom mert ha indítanék akkor kattan egyet és semmi más. Minimálisan elhalványul a műszerfal és ennyi. A fedélzeti óra és a napi km számláló viszont nem törlődik.
Fogsz egy bikakábelt és ráakasztod az akkumulátor negatívra meg a motorra valahova, pl váltó és rögtön kiderül, hogy testelés baja van-e.
De kétlem, hogy ez lenne a gond, egy test miatt nem fog világítani a töltésjelző lámpád.
ok ezt kipróbálom. Kuplung cserénél is így jártam. A testkábel nem volt rendesen a helyére csavarozva. Se töltés se indítás. Nagy nehezen elindult de többnyire csak kattogott a motortérben az önindító.
Na jó, ha nincs egyáltalán test a motor és a akksi között akkor produkálhat ilyet.
De egy testkábelhez nem kell rajz, felnyitod a motorháztetőt és még csak keresgélni se kell nagyon mert az ember szemét kiveri, főleg, hogy egy Thaliárol van szó és nem egy Bentley-ről. |
Bejelentkezés
Hirdetés |