Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nem akartam rálépni a lábadra ezzel a négy sorral, csak a feladat bonyolultságára akartam reflektálni, hogy miket kell esetleg figyelembe venni ... Akiket elutasítottál, Ők tudtak volna segíteni áramköri megoldásokkal, mert ITT már adtak hasznos tanácsot hasonló témában.
Nem másokat utasítottam el konkrétan azon idegesítettem fel magam, amit te írtál. De valójában kellett hozzá pár másik hsz is.
De nem gond. Ha nem akar vagy nem tud valaki segíteni, akkor úgysem fog. Csak ne az ellenkezőjét hajtsa valaki mint amit szeretnék. Az ilyet nem szeretem. Próbáltam sugalni hogy egyszerűen szeretném megcsinálni és nem tudok memóriás megoldásba belebonyolódni. Egyszerű kis áramkört szeretnék. Ha ez nem jöhet össze, akkor kudarc. Elnézést mindenkitől ha nem olyan hangulatú lett a párbeszéd vége. Hagyom a csudába a dolgot.
Nekem valamiért a következő vicc jutott eszembe:
Az agresszív kismalac beleesik egy gödörbe az erdőn. Ott dühöng és kiabál a fenekén, de kimászni nem tud. Arra jár a nyuszi, észreveszi és leszól neki. Várj egy kicsit kismalac, mindjárt hozok létrát. Mire a kismalac felkiált: Nem várok!
Teljesen igazad van. Rosszul ért véget ez a párbeszéd. Nem így terveztem.
Sziasztok!
Szeretnék egy olyan számláló áramkört csinálni a legegyszerűbben, aminek az a lényege, hogy csak 2. impulzusjelre ad ki +12V ot. A lényeg, hogy szeretnék tükörbehajtó modult csinálni. Ezt meg tudom oldani egy bistabil relével. A vezérlése a központizár nyit és zár száljával lenne megoldva. De mivel nem minden esetben szeretném a tükröket be és kihajtani, ezért a relé elé szeretnék egy olyan másik relét, áramkört bármit, ami csak a 2. impulzusnál engedi át a 12V ot. Az egész ilyen 5sec en belüli dolog lenne. Van esetleg valakinek valami ötlete, merre fele induljak? Köszönöm szépen előre is
Még egyszer elolvasgattam amit írtál de számomra nem derült ki hogy Te milyen autóba szeretnél ilyen megoldást beépíteni. Talán akkor a legegyszerűbb megoldás ha beszerzel egy visszapillantó tükör kapcsolót és összeházasítod egy hozzá való elektromos tükörrel.
Hétfő 10:43-kor írtam hogy Avensis-be akarom megoldani. De Hogy érted hogy házasítsam össze?
A T25 Avensis-ben alapból elektromosak a tükrök. Van neki ilyen kapcsoló is. Vagy úgy érted, hogy vegyek egy kapcsoló-tükör szettet és azon kísérletezzem ki?
A tükör kapcsolóra tegyél párhuzamosan egy kétáramkörös kapcsolót ami egyszerre mozgatja a két tükröt , máris felére (inkább harmadára) redukáltad azt a veszett sok időt amit az állítgatással el KELL töltened
Egy pár kérdést megengedsz? Mire jó ez a tükör állítgatás? Nem lehet az autódhoz olyan tükörlapot kapni, ami domború (annak idején az opel kadetthez lehetett)? Nagyobb tükör nincs hozzá, amiben esetleg nagyobb látószöged van?
Az elgondolásodban (időzítve fel meg le állítgatás) azt látom buktatónak, hogy könnyen előfordulhat, hogy végállásig kihajtod a tükröt vele, ami nem mindig egészséges. Illetve a másik gondot abban látom, hogy ugyan oda álljon vissza majd, ahonnan elállítódott. Ha nem tudod érzékelni a tükörpozíciót, akkor szerintem pár automata állítódás után el fogja veszteni a funkcióját és állítgathatod be megint magadnak, hogy láss is benne. Nem akarlak lebeszélni róla, de én megfontolnám a dolgot és lehet, hogy egy tolatóradar + kamera szettben gondolkoznék inkább, ha a tolatva parkolás okoz gondot. De ha a szett nem is éri meg, akkor egy-egy póttükör a két oldalra nem túl drága mulatság és bár kevésbé elegáns, de hatékonyságát tekintve simán felveszi a versenyt az állítgatós változattal.
Félreérted ezek a tükrök gombnyomásra behajtják magukat. De 2 állású kapcsolóval lehet csak ki be hajtani. Ezt szeretném úgy hogy lerakom a kocsit központizár és behajtja a visszapillantó tükröket. Ugye kisebb az esély hogy letörik. És azért szeretné 2. Gombnyomásra hogy ne kelljen mindig terhelnem a motort.
Elnézted, hogy kinek írtam a hozzászólásom. Véletlenül most két külön féle tükrös téma megy egymás mellett és nem a tiedre válaszoltam.
Hát igen. Most picit beigazolódni látszik számomra, hogy hagyni kellett volna az én kérdésemet az én általam létrehozott topikban. Nem lenne keveredés és én is abszolút megtalálnám akár két hét vagy több múlva is a saját kérdéseimet és válaszaimat. Mindegy. De szerintem ezt a témák összevonását lehetne úgy is csinálni, hogy mikor kibeszéltük, csak utána összevonja az admin.
Nagy badarság?
Igen, igazad lehet a kamerás megoldással kapcsolatban, de nem annyira akarok tolató kamerát. Az esetleg akkor jöhetne szóba, ha a gyári 2din-es rádiót kicserélném odaillő androidos fejegységre. Akkor már csak a kamera kellene hozzá, de azt hiszem, ez nagyon sokáig nem lesz még ebben a kocsimban, mert 70 ezer forint. A mostanival is tudok zenét hallgatni, hibátlan a rádiója is. Pusztán azért hogy ennyivel is több legyen a kocsiban, nem fogok 70 ezret kiadni erre. Egyszerűen nem ér annyit.Még ha lehetne 30-40 körül venni, akkor akár a Jézuskával is megpróbálnám megbeszélni, de így nem.
Hogy miért kéne nekem ilyen tükör állítgatós megoldás? Több oka van. Az egyik az, hogy rászoktam arra, hogy járdaszegély mellé jó közel álljak. Ehhez jó segítséget jelent, ha a tükör le van állítva. Használom is. Következő ok: Nem én találtam ki, hanem ez már a korszerű és jól felextrázott kocsikon konkrétan működő dolog. Akinek van, eldöntheti hogy használja-e? A Toyota Avensis T25 kombi egy eléggé hosszú autó. Az eleje viszonylag alacsony és szinte nincs az a járdaszegély amibe ne akadna el az első lökhárító alja. Szinte mindig tolatok a parkolókba ez miatt. És nem utolsó sorban, tetszik ez a megoldás. Kiegészítő tükröt nem akarok és a gyári fűtött tükörlapot sem szeretném cserélni. Nem is hiszem hogy lenne hozzá domborúbb, vagy ilyesmi. Ha ez esetleg meglesz, én is kapcsolhatóan automatán szeretném majd behajtani is a tükröket, de ez szerintem nem nagy cucc. Szerintem csakis egy kapcsolható időzített relére van szükség, ami az adott ideig befelé hajtja a tükröt. Semmi másra. Utána az már semmit nem fog csinálni. Szerintem a kinyitással sem kell foglalkozni, mert beszáll az ember, ráteszi a gyújtást és ki fog nyílni a két tükör.
Szia! Gondoltam rá, de úgy gondoltam, hogy ha már foglalkozom a kérdéssel, akkor úgy kéne megmonyákolni, hogy automata legyen.
A veszett sok idővel kapcsolatban: Bemegyek egy parkolóba, mondjuk itthon nálunk. Beállok úgy, hogy keresztbe állok a kocsival. Mert ugye tolatva állok majd be a helyre amit kinéztem magamnak. Lassan elkezdek tolatni és közben a bal kezemmel : Kapcsoló jobbra, állító lefele, tükröt nézem jó-e már? Kapcsoló balra, állítás lefelé a másik tükröt, tükröt nézem hogy jó-e már? Csak pár másodperc és szeretem is állítgatni. Csak közben tolatok lassan és eltaposom a szomszéd gyerekét. Ennek így véget kell vetni, mert gond lehet belőle. Ha ferdén állok és ott maradok addig míg állítgatom a tükröket, akkor meg az én családom forgatja a szemét, hogy mi van már!? Ki akarunk szállni! Vagy a mögöttem érkező nem érti mi a szart csinálok? Szerintem jó ez a funkció. Idézet: Ez a probléma ...„Csak pár másodperc és szeretem is állítgatni.” Próbáld meg egyszer jól beállítani . Egyenesen ülve (vezetési pozíció) hátra láss ahogy illik (a hátsó kilincs a tükör alján látszik) és kissé előremozdulva sokkal jobban látszik a kocsi hátsórésze ,ez a mozdulat nincs egy másodperc ....A tükörmozgatást azért találták ki hogy egyszerűbb kényelmesebb legyen a tükör beállítása .. A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2018
Én nem a kocsi hátsó részét akarom nézni, hanem a kocsi kereke melletti részt. Ami a hátsó kerék mellett van. Járdaszegély, vagy a parkoló felfestése.
Ha ennyire nem tudsz tolatni akkor tényleg tekergetned kell a tükröket ! A jól beállított tükörrel nyugodtan be lehet állni 3cm re a járdaszegély mellé . De inkább álló helyzetben állítgasd mert tényleg elcsapod a szomszéd gyereket .Tegyél rá hogy ki mit integet a másik autóból , és arra is hogy az asszony húzza a száját .
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2018
De hogy segítsek is : Egy pices cucc neked éppen jó lenne (a tolalatólámpa kapcsolóra kötve ) Amikor kapcsol a tükröket a tolatópozícióba vinné majd ha a váltó üresbe kerül akkor vissza az eredeti állásba . Ha tudsz nyomtatott áramkört tervezni
és készíteni a többiben segítek .
Megnéztem egy szétszedős videót az autódhoz. Szerény véleményem szerint ezzel csak gondod lesz, ha nem raksz bele valamiféle visszajelzést, tükörpozíció érzékelést.
Két mezei DC motor van a tükörben, amivel tudod állítgatni a pozícióját. Ez mindeddig, míg kézzel nyomkodod teljesen jó, hiszen ott a visszajelzés a szemeden keresztül jön. Viszont amikor ezt egy automatika csinálja, akkor azt meg kellene tanítani, hogy melyik pozíciókba kell beállnia. Ugye van egy alap, meg egy döntött. Mivel ez nem pusztán elektromos dolog, hanem mechanikus is, azért kell felkészülnöd rá, hogy az a módszer, miszerint menjen lefele egy másodpercig, majd visszafele ugyan annyit, nem lesz jó. Ez a módszer akkor működik, ha mindkét irányban ugyan úgy megy a tükör, ha csak egy kicsit is jobban szorul az egyik irányban (márpedig miért ne tenné!), akkor nem ugyan oda fog beállni, ahonnan elindult (ezt próbáltam elmagyarázni az előző hozzászólásomban is). Ránézésre pont semmi helyed sincs arra, hogy berakj egy-egy érzékelőt motoronként, de talán arra még lehet esélyed, hogy kicseréld valami apró léptetőmotorra, ahol tudod számolni a lépéseket, így valamiféle visszajelzést kapni arról, hogy merre járhat a tükör. Hidd el, neked lenne a legnagyobb bosszúság, ha a tükröd nem ugyan oda állna vissza, ahova te szeretnéd - ha meg esetleg az asszony vezet, akkor lehet, hogy még meg is zavarja, hogy állítgatnia kell. A szavaimra bizonyságul rakj össze egy pici időzítőt egy 555-tel, aminek a kimenetére köss egy relét és arra a tükröt (a szobában, kivéve a kocsiből, esetleg kapásból egy cseredarabon kísérletezz - én ez utóbbit tenném). Kapcsold be először az egyik irányba, aztán cseréld meg a motorra menő vezetékeket és mehet a másik irány. Ezt az oda-vissza dolgot játszd el párszor és nézd meg mennyire pontosan áll vissza a tükör oda, ahonnan elindult. Minél nagyobb az idő, amit hagysz neki mozogni, annál pontatlanabb lesz. S gondolj bele, hogy mindezt közel optimális körülmények között, szobában próbálod ki. Télen biztosan rosszabb lesz a helyzet. A motorok léptetőmotorra cserélésével kicsit jobbá válik a helyzet, ott legalább valami sejtésed lehet majd róla, hogy merre jár a tükörlap ahhoz képest, ahonnan elindult. Ekkor is lehetnek gondok, mert nem azt tudod megmondani, hogy pontosan hol van, hanem azt, hogy mennyi lépést tettél meg (mennyit fordult el a motor) - legalábbis elvileg. A mechanikai gondok itt is elronthatják az eredményt, de szerencsés esetben pont annyit lép, amennyit mondasz neki, így a másik irányban is pont annyit fog menni, vagyis vissza tud állni. Az eredeti felvetésedhez képest ez valóban sokkal bonyolultabb dolog, viszont az az elképzelés, amit szeretnél, biztosan a hozzászólásaimban vázolt problémába ütközne, így nem tanácsolnám neked a megépítését. Ha bár a kamerát már elvetetted, mert drága, attól még a parkolóradart fontold meg, filléres dolog és csak egy plusz kijelzőt kell beraknod az utastérbe hozzá. Sokkal kevesebb macerával érhetsz el biztosabb eredményt a beépítésével, mint egy ilyen utólagos "tuninggal". A tükörlap kérdését pedig egy apró gugli keresés megválaszolta. Van hozzá aszférikus fűthető tükörlap is, nagy eséllyel egy egyszerű csere után nem kéne többet állítgatnod.
Áhhh.
PIC-et programozni nem tudok. Nyomtatott áramkört tudok tervezni ha kell, és el is készítem. Ugyanúgy, mint már többször is tettem. Volt egy olyan esetem, hogy RC tank motorszabályzót készítettem több ember tanácsára, mert az jobb mint az amit vásárolok 8000-ért. Kellett hozzá drága tranzisztor, kellett oda is PIC, meg bele program is. Azt megírták nekem, tök jól bele is illett a kis tankba. Szimmetrikus volt, jól nézett ki meg minden. Meg volt tervezve. Csak a PIC programjával voltak problémák. Valahogy nem bírt rákerülni egy olyan program, ami végül normálisan működtesse a motorokat. Úgyhogy ilyenbe még egyszer nem megyek bele. Magam nem értek ehhez a dologhoz, más meg mit mond, hogy ennek működnie kell, nem érdekel. Engem nem szívat meg többet senki ezzel. Hónapokig csináltam precízen az egészet, két éve őrizgetem a kört, múltkor egyszer volt belőle hasznom, mert le tudtam róla venni a két szervó kábelt meg a tranyókról a hűtéseket. Szerintem hagyom az egészet, mert nem lesz ennek jó vége. Majd megoldom. Picit hosszadalmas lesz ez így mindenképp. 3 naponként jön egy lebeszélő válasz, meg hogy nem tudok biztosan vezetni. Félek egyszer megint elgurul a gyógyszerem, aztán megint én járatom le magam. Azt nem akarom. ...Hát ezt nem sikerült megoldanom a fórumon keresztül. Ilyen is van. Köszönöm szépen az összes eddigi segítő hszt. Azért tanultam is belőlük. Kellemes hetet kívánok!
Köszönöm neked is a válaszod! Valószínűleg igazad van, tehát elvetve a tuning. Annyira bele buhernyákolni nem akarok, tehát jó ez így.
Nekem volt egy Kadettem. Ott egy elektromágnessel akartam megoldani ezt. Hátrameneteben elhúzta volna tükörlapot.
(Egyébként én is állítgatom a tükröt padka mellé parkoláskor.Megbolondulnék,ha összebarmolnám a felnit.)
Erről van szó.
Egyébként abban látok én is fantáziát, hogy az egész felfogatást, tehát a motoros egységet megoldani valahogy úgy, hogy egy mágnes elbillentse lefelé. Ha ezt meg tudná oldani az ember okosan, akkor nem lenne értelme semmiféle pozícionálásos megoldásnak. A mindenkori tökör pozíciót mozdítaná el a mágnes. Csak nem könnyű ott ilyen kialakítást megoldani. Idézet: Ezt írtam és komolyan gondoltam, megoldható az is hogy a felprogramozott picet postázom és te csak beleteszed a foglalatba...De az lesz a legegyszerűbb ha teszel fel kiegészítő tükröket amelyek a kerékre vannak beállítva ,lehet kapni kis tükröt amit csak fel kell ragasztani az eredeti tükör aljára-tetejére és minden tökéletes. „a többiben segítek .” A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2018
Sziasztok, nem tudom jó helyen érdeklődöm-e.
Szeretnék érdeklődni, hogy tudnátok-e ajánlani valakit, aki az autórádióm FM sávjának magas tartományba való átalakítását elvégezné? Azért van erre szükségem, mert ez nem egy egyszerű autórádió, hanem egy Mercedes gépkocsi úgynevezett Comand egysége, ami a rádiót is tartalmazza. Sajnos a gépkocsim japán felhasználásra készült, így csak 90 MHz-ig tudja az FM sávot, így egyetlen magyar adót képes fogni. A rádiót ki tudom szerelni. Köszönettel Dr. Sebestyén Zsolt
Sziasztók!
Bmw --és elektronikus spécik segitségét kérném! BMW. E39 2.5. TDS 1998. Motorkód 256ti. LCM2-es verziójú világitásmodulja tönkrement., nincs fényszóró és féklámpa sem..,nagy valószinüséggel eme elektronika hibája miatt..,SSRelével vannak benne kapcsolva a fényszórók...,tudna valaki megoldást erre a problémára..,modul javitására, akár priviben is pl, vagy valami okosság az elektronika kiváltására.., és egy fontos kérdés volna még : sajnos rengetg forumozás után sem teljesen egyértelmü : Egy használt LCM2-st kicserélés után kell-e kodolni avagy nem? egyesek szerint alvázszámhoz kötött. (???) |
Bejelentkezés
Hirdetés |