Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lehet, hogy a fesszabályzó az jó csak a szénkefékkel lesz a probléma, amiket ki lehetne cserélni, mert, hogy cserélhető ebben a Delphi típusban (ha régebbi típus). A szénkefe a Lada generátorhoz való szénkefe tartóból nyerhető hozzá.
Inkább előbb szedd szét mindenképp, ha valami kopott, látni fogod. A csúszógyűrűk is hajlamosak kopásra, az is cserélhető. Ha minden jónak tűnik, akkor (meg mondjuk egyébként is) érdemes kimérni a diódákat, tekercseket.
Fúrógéppel meg kár kínlódni, erre pár perc alatt fel lehet szerelni. Olyankor van értelme, ha a fél autót szét kell szedni a leszereléshez.
Sziasztok!
Van egy kis gondom egy 120A Bosch generátorral (Opel Frontera 2.0). A generátor elkezd jól tölteni (14,4 körüli érték) aztán ez csökken kb. 14-13.8V-ig ahogy a motor melegszik. Ha ráadok terhelést lentebb is esik (klíma+világítás+belső venti maxon) simán leesik 13.3V-ra. Ez fordulatra se nem nő, se nem csökken. Gondoltam biztos testhiba, de a generátor-ház és az akku negatív között kb. 0.1v feszültség van, az meg ezt nem indokolja. A pozitív vezetéket még nem mértem ki, hogy ott jó-e a generátortól az akkuig, de arra is sor kerül. Esetleg valakinek nincs valami tippje, hol keressem a hibát? Hátha látott már valaki ilyet... Nem szivesen indulnék el ilyen töltéssel külföldre..
Először mérj töltést a generátor + kivezetésén és a generátor házán.
Mértem bár nem volt egyszerű hozzáférni. Terheletlenül 14,2V. Minden létező terheléssel 13,96V-ra sikerült lehúzni. 0.35V esett a + kábelen az akku felé és a testeléseken is olyan 0,1-0,15V esett. A saruk nincsennek eloxidálva (letakarítottam), de benne a rézdrótról semmit nem tudni..
Szia én a saját kocsimmal jártam igy és újra kábelezés lett belőle,főleg a negativ része a motor-kaszni közti kábel az fontos hogy kellően érintkezzen és vastag legyen.A legjobb egyből a negativ kábelt a motorra kötni az akkuról,és onnan a kasznihoz.
Az teljesen jó, gondolom, mindez alapjáraton. Ennek kéne az aksiig eljutnia.
Előfordul, hogy az aksisaru préselésénél nő meg az ellenállás, Szúrd meg a kábelt a saru mellett, mérd meg ott is. Illetve nem tudom, ennél közvetlenül az aksira megy-e a vezeték a generátorról, ha nem, akkor értelemszerűen meg kéne mérni minden csatlakozásnál.
Önindítóra megy először, aztán az akkura. Én is úgy sejtem hogy a sarukban lesz a kutya elásva. Köszi!
Sziasztok. Van egy normál gépkocsi generátorom. Az volna a kérdésem hogy akkumulátor nélkül is tudnám használni mint generátort? Elvileg felgerjeszthető önmagára de inkább kérdezek mielőtt piszkálnám. Kerti traktorba volna fontos nincs benne akku de hely sincs igazán neki és oda kéne mint elektromos "tápegység" amikor a motor jár.
A generátor nem gerjed fel magától általában ( csak a dinamó ), esetleg nagy fordulaton igen. Először kell neki feszültség a felgerjedéshez, utána már tartja a következő leállításig. Régebbi autókban(talán újakban is?) a töltésjelző lámpának ez is a szerepe. Azon keresztül gerjedt fel.
Sziasztok, Opel Astra H 1.3 CDTI kocsimban van egy ilyen kis feszültség mérő. Arra lettem figyelmes, hogy eddig menet közben 14+14,1V-ot mutatott, most viszont alapjáraton 13,6-ot is láttam, 13,7-8 körül van, menet közben pedig 13,8Vnal nem megy feljebb. A kocsiban új az akkumulátor és tartja is a feszültséget, illetve most vannak ezek a marha nagy melegek. A baj az, hogy nemsokára indulnánk nyaralni és nehogy a pályán derüljön ki valami probléma. Ja és még a generátornal látok egy vékony fekete vezetéket csak úgy lógni. Valószínűleg elviszem szerelohoz, de előbb itt érdeklődnék, szerintetek mormalis-e ez így.
Valószínűleg megnőtt a testkábelek átmeneti ellenállása. Takarítsd meg a csatlakozási pontokat.
Köszi a tippet. Időközben kiderült, hogy az Astra fedélzeti számítógépében lévő menü és a kínai szivargyújtós kütyü is 0,3-4Vtal kevesebbet mutat a valós értéknél. Az akku sarkain mérve közvetlenül, járó motorral 14,1Vot mutatott a multimeter, így megnyugodtam. A saruk szép tisztának látszanak egyébként.
Akkor viszont, hogy mutatott eddig ugyanaz 14-14.1-et?
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2018
Ez jó kérdés, nem tudom. Eddig nyilván akkor 14,4 volt a töltés. De még a 14,1 is jó. Én az új akkura gondolok, hogy más töltést vesz fel.
Az akku nem igazán okozhatja. A generátor a feszültséget igyekszik tartani a beállított értéken. Az akku nem tud olyan áramot felvenni folyamatosan, hogy korlátozza a generátort. Egy cellazárlatos akkut is felránt azonnal a normális feszültségre. Azt kellene megnézned, hogy fogyasztó nélkül és komolyabb fogyasztással (fényszóró és belső ventilátor maxon) mennyi az akkun mérhető feszültség. Ha a különbség 2-3 tizednél nagyobb, akkor mérd meg a generátoron közvetlenül is. Ha itt meg van, akkor köztük disszipálódik el valahol...saruk érintkezési pontja, vezeték préselésnél, elrojtolódott vezetéknél, sav által okozott erős oxidációnál.
Szia! A Google a barátod. Bővebben: Link
Egy rövid generátor tanfolyam. Ha mágnest mozgatnak egy tekercs
elött akkor abban áram keletkezik , na itt is ugyanaz történik. csak a mágnest itt a forgórész tekercs áliitja elö.és ez azért van hogy annak az erejét szabályozni lehessen, mert igy lehet a kimeneti feszültséget kézben tartani , akárhogy pörög a forgorész. ez a dolga a szabályzónak. Induláskór áramot küld a forgórészbe . Egyik érzékelőjén figyeli a feszültséget a kimeneten, ami az aksit tölti, max 14,xx volt . és ha ezt csökkenni látja azonnal küld több áramot a forgórészbe és erősebb lesz a mágnes és újra felmegy a feszko a beállitott értékre , ha pedig ezt túl akarja lépni a kimenet, akkor elvesz, vagy teljesen elveszi a forgórész áramát, így lecsökken annak mágneses ereje ,vagy teljesen megszünik ez másodpercenként több ezerszer történik , ugy hogy a termelt áram simának mondható.Nem érdekli a fesz szabályzót a sok fogyasztás , töltés stb , csak azt figyeli hogy mindig a megadott (14,xx V) legyen a kimeneti feszko. Természetesen ha nő a fogyasztás akkor elgyőzi e generátor , akkorára van a teljesítménye tervezve , és ha erőteljesebb a forgórész mágnesessége akkor több áramot tud termelni , de a feszkot figyeli a szabályzó , az szerint szabályoz automatikusan.és az a lényeg. A forgorész tekercsvégei a csúszógyürükre vannak forrasztva és a csúszó szénkeféken keresztül lehet áramot bevezetni bele forgás közben is A töltő áramot az állórész tekercseiről kapjuk diódás egyenirányítás után , ami az aksira van vezetve.
Nincs biztosíték az aku pozitív sarkán? Engem is az szívatott meg. A generátor, önindító hibára gyanakodtam. De csak az olvasd ki.
Bizony a napokban csináltam egy Fiat teherautót ott is a sarun levő 100A bizti ment ki,ott is a generátorra menő fő pozitiv vezetéken volt.Jobb híján kapott lengő biztit 100A -at. Rögtön megjött a töltés.
Köszönöm, tehát fix feszültség. Akkor nem teljesen értem miért vannak túlbonyolítva az autóakkumulátor töltők, ezekszerint 13.8-14V-tal korlátlan ideig tölthetőek.
Csinálsz a te megoldásodról egy fotót? Én ma jobb híján a műanyag és a fém közé beszorítottam az új lemez biztosítékot. Erősen odaszorult
Én eddig nem találtam olyan lemezes biztosíték házat ami jó lenne. Most azon gondolkozom hogy veszek egy sima kábel becsavarósat és egy vastag sodrott rezet szemes saruval az aksihoz kötöm.
Szia nem tudok fotót mutatni róla ügyfélnek csináltam meg.Autószerelő vagyok.Autós végfokhoz való lengő biztit tettem oda az befogadja a vastag vezetéket,és abban találtam is 100A -at.
És ha nem is teszel biztit, mint a régebbi autókban akkor mi lesz? Szerintem felejthető.
Hello! Kapható lemez biztosíték és két csavarral ráaplikálható..
2003 thalia 1.4 benziesbe nem tulzás a 120A? Bár az eredeti biztosíték kb 2x vastagabb.
Idézet: Hát igen de majd ha elküldi a számítógépet az örök alaplap mezőkre akkor siratni fogod az a biztosítékot. Ezen felül tűzbiztonsági okból is ott van azért. Nem finom ha leég a kocsi. „És ha nem is teszel biztit, mint a régebbi autókban akkor mi lesz? Szerintem felejthető.”
Gondolom nekem szólt? A bűnöző az, aki betette a számítógépet az autóba. Egyébként azelőtt sem égett le túl sok kocsi. Én negyven éve autózom, még egy kocsim sem égett le. Biztosan mázlista vagyok.
Nem ismerem a kocsidat, de az önindítónak akár kevés is lehet, főleg téli időszakban, vagy ha bolygóműves indító van benne. Egyébként én is feleslegesnek tartom...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |