Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Felicia elektromos hiba
Témaindító: FlashJimmy, idő: Jan 12, 2008
Témakörök:
A feszültség szabályozó kiiktatása nem kiszerelés volt, hanem csak lehúztam a kimenetét a generátor sarujáról.
Ha meg aktualis,
a hatso ablakfutes kapcsolo beragadt, az allando nagy aram ,170w a futes, osszeegette az X relet. Ez a felso sorban jobbrol a 2.
Jól írta a fórumtárs, pozitív dióda szakadásod van, 99% hogy segéddióda. Ez egyszerű mezei Schottky, 3-4A/30-40V bármilyen jó, filléres tétel de a diódahidat macerás szétszedni. Komplett cseréje sokkal egyszerűbb,, egy normális nagyobb forrasztópáka mindenképp kell, az állórésztekercek forrasztva vannak a hídba.
Pár éve összedobtam erről egy gyors pps-t, nézd meg. generátor szétszerelés Egy ilyet nagyon ajánlok, postával nincs 400Ft és nálam már mentett 15ezres akkumuéátort, a fsszabályzó behalt és 17 volttal túltöltött. Nekam alulra a váltó mellé van beépítve. voltmérő modul A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
Köszönöm szépen a segítségedet! Akkor azt javaslod, hogy érdemesebb egy komplett diódahidat vásárolni és azt kicserélni? Ha jól értettem, akkor ez forrasztással kapcsolódik az állórészhez, tehát, pálka is kell hozzá. ( a belinkelt képek sokat segítenek, köszönöm.) A dióda hídnak van valamilyen konkrét típusa, számozása, vagy minden "Skoda" generátorhoz jó? Csak azért kérdezem, mert hiába mondtam a feszültségszabályozó típusát, számát, az autó azonosítását, először nem jót kaptam, és cseréltetni kellett. A voltmérő modul a folyamatos töltést méri? A beszerelés helye még nem teljesen tiszta, de majd próbálok utána nézni.
Gugli, itt keress.
Gyakorlatilag szinte a világon az öszes diódahíd 6 főáramkörű, és nagyon sok még a 3 seggéddiódát tartalmazza, azaz elektromosan tökegyformák, ha van otthon kallódóba pl. Seat, Suzuki sőt régi Wartburg stb. híd, az funkcionalitásában tökéletes csak nem tudod beépíteni mert mechanikailag mind teljesen más. A linken a képekre kattintva az első 4 az 101% hogy jó lesz neked, ez a nagy papírmizéria nekem magas, én szerencsés vagyok mert bemegyek a sarki autósboltba ahol a két eladó 40 éve gyűri a szakmát, kérek, odaadja és jó. A voltmérő modul egy gyújtás szálra van kötve, menet közben folyamatosan mér. Nagyon praktikus. Ne tedd olyan helyre ami a közvetlen látótérben van mert éjjel zavaróan világos. Mégegy, jó lenne először méretni egy hozzáértő műhelybe, én építettem be olyan fesz.szabályzót, vadi újat ami 2 nap után megdöglött. Lehet hibás az új szabályzó is, ezt jó lenne letisztázni mielőtt +költségbe vered magad és atomjaira szeded a generátorod. Valamint, a hibás diódasor is képes hazavágni a szabályzót. Én Pest megyei vagyok, ha nem vagy messze szívesen segítek a javításba ha gondolod, ingyen természetesen. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
Én nem cserélném a teljes hidat, csak a hibásat, de kinek mi könnyebb. A dióda hiba többféle lehet, de biztos, hogy ez pozitív oldali. A normál feszültség 14V körül van. Ha magasabb, akkor vagy szakadt az egyik segéddióda vagy zárlatos az egyik + fődióda. Ha alacsonyabb, akkor vagy szakadt az egyik + fődióda, vagy zárlatos az egyik segéd. Írtál égett szagot előbbre. Így én inkább zárlatos fődiódára tippelek, de ez csak szétszedés után derül ki. Tekercsekre is ránézni!
Szia! Ha a fesszabályzó tönkrement akkor feltehetően a védelem is károsodhatott Bővebben: Link Bővebben: Link. Talán ezt a zavarszűrőt kellene először megnézned, hogy nem ereszt e át.
Köszönöm szépen a segítségedet! én Biharkeresztesen lakok, ami messze van tőled, bár most épp Szolnokon tartózkodom, ami már közelebbi távolság. Messze laksz Szolnoktól?
Neked is köszönöm szépen a segítségedet! Ha jól értem, akkor a generátor szétszedése után ki kell mérni, hogy melyik dióda a hibás, és azt kicserélni. Ere egy kezdő is képes, vagy szakember kell hozzá?
Köszönöm a segítségedet. Egy sérült védelem önmagában okozhatja az általam észlelt tüneteket, vagy ez csak plusz járulékos hiba lehet ?
Ez jó kérdés, mert ilyen zavarszűrős generátorral már rég nem találkoztam és a hibás zavarszűrő értékeket sem tudom megmondani de ha ez a szűrő már kisebb értéken átvezet az okozhat ilyen tüneteket a 6 wattjával.
Egyszerű kondenzátor a nagyfrekvenciás rádiózavarok csillapítására, valamint egy zener, vagyis inkább varisztorféleség van még benne. Hiba esetén semmi nem látszik rajta, vagy megszakad a zener vagy +kapacitását veszti a kondenzátor. Ha nincs, az sem szokott semmilyen hibát okozni. Mivel nem a D+ gerjesztés, hanem a B+ főáramkörben van, a töltéshez köze semmi nincs.
Szia! Igazad van, csak gondoltam nem kellene addig szétszedni a generátort amíg nem muszáj ... Talán ha már szét kell szedni, akkor a csillagpontot kell majd szemügyre venni, mert annak elég rossz hírű a kialakítása. Ha ez mégis rendben lenne, akkor ahogy mondod, a segéddióda soron kell keresni a hibát.
Egy valamit kérdeznék még. Mielőtt szétszedem a generátort, mit vásároljak, mert utána már csak a netről tudok hozzá rendelni bármit is.
A diódahíd mindenképp, a Chromaxnál a gyárira hajazó kivitel 4200Ft. A kínai meg a Vika meg 3500, inkább a gyárit vedd.
Az hogy mi kell még, sajnos a feltárásnál derül ki, lehet kotyogó, kopott első csapágyat, rommá oxidálódott állórésztekercs kötést (kolléga fotója nem gyenge..), berágódott csúszógyűrűt találsz belül. De ez azért nem jellemző. Én a helyedben mindenképp rendelnék még egy fesz.szabályzót, ha a régi okés, akkor van egy tartalékod, hiba esetén az út szélén egy csavarhúzóval percek alatt cserélhető, ez éjjel, otthontól távol megmenthet egyszer a lemerült akkutól. Ha minden sikerült, a kivett rossz diódasort szétforraszthatod, kis ujjgyakorlat. Segít megérteni, hogyan is van összerakva, trükkös, egy csomó szigetelő, távtartó, stb. van benne. Én sokat javítottam, ki és bepréseléssel lehet cserélni a fő diódákat. Ha elakadsz, itt nem minden nap vagyok a fórumon, írj mailt, azt rögtön jelzi a telefonom. nicknevem kis tével kukac gmail pont com Mégegy, azt írtad, a fordulatszámtól nem függ a visszajelző fénye, terheléstől sem? Tehát ráhúzod a fénykürtöt+világítás, akkor sem izzik erősebben? Könnyen indul, nem forgat nehezen? Mert gyanakodok vagy megnövekedett ellenállásra a kábeleknél, akkusaru+, testkábelek, vagy lehet még haldokló gyújtáskapcsoló is. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
Ismét köszönöm szépen a segítségedet! Lehet rosszul fogalmaztam az akkumulátor töltést visszajelző lámpa fényénél. Az alapjáraton halvány, de gázadás esetén sokkal erősebben világít. (A fényszórók fénye nem változik gázadáskor, ezt azért írtam, mert amikor rossz lett a feszültségszabályozó, akkor a fényszóró alapjáraton halványabb volt, gázadáskor erősebben világított. Abból, hogy most nem változik a fényerőssége a fényszóróknak, úgy gondolom a kicserélt fesszabályzó még jó lehet.) Az indulással eddig nem volt gond. Egyébként már 18 éves és kb 104 ekm van benne. Jól gondolom, hogy egy esetleges hengerfej probléma ebbe nem kavarhat bele? Ugyanis egyszer túlmelegedett. (Kivágta a hőérzékelő gombát, és egy csomó hűtővizet kinyomott, mire észre vettem.) Termosztát hibára gondoltam, ezért szükségmegoldásként kiszedtem a belsejét, és vízzel töltöttem fel az egész rendszert. (Rövidesen fagyálló kell, és termosztát belső) Az olajszint nem változik, de néha a kipufogónál látok vizet, illetve, nem rég, jelentős terhelés után, (utánfutó) vizet kellett utána tölteni, de ha nem kap nagyobb terhelést, akkor a víz nem fogy számottevően. Az elérhetőséged megadását külön köszönöm, lehet, hogy majd még foglak zavarni. Jut eszembe, ugye garanciás akkumulátort (kb fél éve vettem) nem cserélnek ki, ha azt a kocsi főzte meg?
Még egy apróság! A Chromaxot javasoltad. Az Unixnál jobbnak tartod?
Nem, csak arra kattintottam a találatok közül. Szerintem egykutya. MIndkettőnél tudom érvényesíteni a kedvezményt, anélkül irreálisan horror árak vannak. Énnekem útba esik melóba menet a Skodapatika nevű bolt, ott is szoktam vásárolni. Zömmel gyári cuccaik vannak, eléggé elfogadható áron. De egyszerűbb tételeket otthon a kis falunkba, a sarki autósboltba veszek meg.
Ha kimutathatóan a túltöltés, vagyis egyértelmű kezelési hiba okozta az akku halálát akkor természetesen nincs garancia. És esetedben, ha huzamosabb ideig volt durva túltöltés alatt, ez kimutatható, az aktív anyag ilyenkor viharos gyorsasággal pereg ki a cella aljára, vagy cellazárlatot okoz, vagy drasztikus kapacitáscsökkenést. Pl. egy 44Ah akkuból hamar 10Ah lesz vagy még annyi sem. A folyamatos alultöltés, sokkal 13,8V alatt meg szulfátosodást okoz, ez olyan mint a cukorbaj, sokáig semmi tünete és egyszer csak nem indul az autó. Próbát megér, de úgy hogy az autódon először tökéletesen rendbeteszed a töltést, max. 14.4V és sopánkodsz rendesen, ha véletlenül rámérnek a kocsidra, legalább az rendben legyen. Nem a legkorrektebb eljárás de hátha sikerül.
Köszönöm szépen. Csak azért kérdeztem, mert az Unix útba esik nekem, és ott van 10 % kedvezményem.
Egyelőre sok fejlemény nincs. Sikerült Szolnokról haza mennem a kocsival (134 km), ha a tompított fényszóró fel volt kapcsolva, akkor erősen világított a visszajelző lámpa, ezért többnyire csak a helyzetjelző lámpát használtam, mert akkor halványabban jelzett vissza. Berettyóújfaluban megálltam az UNIXnál, ahol közölték velem, hogy nekik csak 26 eFt-os diódahiduk van, így inkább nem kértem. Megrendeltem az általad említett Chomaxtól, de még nem jött meg.
Szia, mire jutottal a hosszu hetvege alatt?
Szia! Ahogy mondtad, kicseréltem a diódasort a generátorban, visszaszereltem, és már nem világít a töltést visszajelző lámpa. Jól gondoltad, hogy azzal lesz gond. Még egyszer köszönöm a segítségedet!
Szeretném mindenkinek megköszönni a segítségét. Úgy tűnik, hogy a diódasor kicserélésével megoldódott a probléma. A segítségetek nélkül ezt nem tudtam volna megcsinálni. Még egyszer köszönöm szépen mindenkinek!
A voltmérő modult ha tudod, rendeld-rendeltesd meg, ezt mindenkinek ajánlom,
egy téli araszolásnál tompított világítás, hátsó ablakfűtés, ablaktörlő, utastérventillátor használata közben néha rápillantva, máris látható hogy miért is a tél a kritikus üzem az akkumulátornak és a töltésrendszernek. És hogy alapjáraton araszolva kevés ezeknek a kiszolgálása. Valamint azonnal látszik a töltési rendszer és az akku esetleges kezdődő hibája is.
Köszönöm szépen a tanácsodat! Rákeresek, hogy honnan rendelhető.
Sziasztok! Skoda felicia 1.3 mpi 2000-es alapjáraton csak 12-12,5V-ot "tölt", 2000-es fordulaton viszont már 14.1-14.2v-ot. Ilyenkor a töltés visszajelző nem világít viszont alapjáraton pislákol. Mi lehet a baj? Előre is köszi
A legnagyobb baj a 2000-es alapjárat!
Sziasztok! Tud valaki segíteni abban hogyha egyszerre megy el a tompított fényszóró az ablaktőrlő és mosó valamint a fütőmotor hol lehet a hiba? Skoda felicia mpi 1,3 1998 as ról van szó.Köszönettel Tóbi.
Valahol egy testpontnál.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |