Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Az asztalomon pihen egy BRG M11-es magnetofon. Több évtizedet állt párás, fűtetlen helyiségben, ami meg is látszik a belsején sajnos (korróziós nyomok, rozsda). Az elektronika javítása nagyrészt a tolókapcsolók kontakt hibáinak megszüntetésével be is fejeződött. Az orsós mechanika van soron. Hasonlít a korábbi típusokhoz (pl. M8 Calypso), de azért vannak különbségek. A motoron két szíj számára van horony. Az egyik a lendkereket hajtja, a másik a jobb oldali orsót és a kazettás mechanikát, meg valahogy a számlálót. Ennyit sikerült kiokoskodnom. A segítségetekre van szükségem abban, hogy milyen méretű szíjakat kell vegyek, és azok hová mennek? Néhány fényképnek is örülnék egy működőképes készülék belsejéről. A kazettás mechanika és a jobb oldali orsó között van egy sárgarézből készült lendtömeg két szíj számára készített horonnyal. Az egyik biztosan a kazettás mechanizmus lendkerekére megy, de honnan kapja a hajtást? Az egy szem számláló kereke honnan van meghajtva? Választ a bajibela@gmail.com e-mail címre várom. Köszönöm előre is a segítséget! Üdvözlettel: Baji Béla
Sziasztok!
Revox A77-es után keresgélek és megkértem valakit, hogy küldjön egy videót arról amit árul. Mellékelem ide, hátha valaki még tud egy szakértői véleményt mondani. Csak én hallom így vagy tényleg nyávog egy kicsit amig eléri a sebességet? Ez nem normális, ugye? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
Szia!
A hangját nem hallgattam meg, de jelentősen eltérő szalagorsó átmérő, szalagvégen van, valamint a ismeretlen minőség szalag. Vásárlás előtt, egy kalibrált /ellenörzött/ sebességű magnón készített felvételt vigyél el,mindenképpen személyes meghallgatás, valamint a Revoxon készitett felvétel alapján tudod megítélni. Ettől függetlenül, fel kell újítani a magnót, és beállítani.
Ez nem kicsit nyávog, hanem borzalmasan!
Hahó! És mi okozhatja vajon?
Sokminden. Konkrétan a típust nem ismerem, de öreg magnómechanikák tipikus hibái: Gumiszíjak gumigörgök nyomógörgő csúszása keményedés, vagy koszolódás, vagy szorulás, rugógyengülés miatt, motor csapágyazás, roszabb esetben elektronikai hiba. Legvalószinűbb az előbb említett mechanikai hibák valamelyike, vagy mindegyike.
Akkor ez azt hiszem felejtős. Elég drágán vesztegetik még a kiöregedett példányokat is nálunk sajnos. Két magnóm van, de még egyiket se sikerült rendesen beállítanom. Legalább a harmadikat szeretném jó karban megvenni
Pontosan tudni kellene a hiba okát, ehhez szétszedve próbálgatni, hátha úgy megtalálható a bűnös alkatrész. Igazi megoldás a mechanika feljavítása lenne, amikor összes gumiszíj gumigörgő cserélve lenne, feltéve ha fémcsapágyak, motorcsapágy nem kopottak. Alkatrész van-e hozzá, mennyiért. Ez a kategória üzemi használatban éli le életét, nem otthoni néha bekapcsolt használatban. Rengeteg üzemóra lehet benne.
Csak megjegyzésként: ebben a magnóban a számláló meghajtását leszámítva ne keressetek szíjat. 3 motor van benne, és a csévélő motorok is direktben dolgoznak, nem szíj áttétellel.
Csak úgy találomra a kínálatból itt egy videó, ebben látható a belseje. Én jó pár éve vettem az enyémet, feltehetően sok évig nem volt bekapcsolva, és először nyikorgott vagy fél percig. Utána viszont minden tökéletesen működött rajta. Ennek még haszna is volt számomra, mert az eladó jelentőset engedett az árból. A videódban látható példány iszonyatosan nyávog, az egyáltalán nem normális működés. Én először a gumigörgő környékét nézném meg, ha az rendben, akkor meg a motorok forgását - csapágyak, nem szorul-e, a szalag feszítők, fékek működését.
Azért nyávog mert bekapcsolás után egyből elindítja, kell egy kis idő amíg a motor felveszi a sebességet. Nekem van 2db A77-em az is ilyen.
Használd a Válasz gombot, könnyebb kitalálni kinek írsz.
Igen
Na, csak került egy A77. Így néznek ki a fejek. Nagyon sok kilométer lehet benne?
Bizony kissé kopottasnak tűnik így képről. De még sok órát elmegy.
Én azért kicserélném ezeket a fejeket, mert eléggé kopottak. És a mi a rosszabb: ferdén vannak elkopva, ezt már sosem lehet rendesen beállítani.
Miért ne volna?
Itthon is beszerezhető.
Akkor hajrá. Nem hittem volna, hogy új fejeket kapni még hozzá.
A tulaj majd eldönti.
/Vélelmezem, hogy így fogja használni /
Üdvözlöm a fórumozókat.
Segítségre lenne szükségem. AKAI 4000D Felsö borítását szeretném levenni. Az lenne a kérdésem szalag továbbító gumigörgőt hogy kell levenni. Esetleg a takaró dísz lemez alatt van a felerősítés? A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2018
A gumigörgőt egyszerü azt a fényes karikát simán letekered jobb menetes , a fejek takaróját csak egyenesen lehúzod magad felé!
Felső boritás az előlapra gondolsz ? A gombokat imbusz kulccsal le lehet szedni a tekerők simán szintén lehúzhatóak . A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2018
Üdv!
Óramutatójárásával, ellentétes irányba/ balra/ kell tekerni a króm színű gombot, bal oldali szalagvezetőt szintén így. A kapcsolókarokat csillag csavarhúzóval a pause gombot kis imbuszkulccsal, a potméter, sávválasztó gombok,fejtakarók lehúzhatóak, kézzel. Az előlap levételéhez, a felső, alsó oldal lapokat is meg kell lazítani. Közvetítőkereket szeretnél cserélni?
Köszönöm a válaszokat, sikerült levennem a görgőt. A poti recseg, és a fejhallgató csatlakozó kontaktos azökat akarom javítani, és az előlapot ahhoz lekell vennem.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2018
Valamint a fejtakarót tartó csavaros pöcköket is ki kell csavarni.
Megint megakadtam. A pillanat állj gomb sem akar lejönni. Oldalt van rajta egy luk, de ott nem látok semmi csavar vagy rugó félét.
Imbusz fejű csavar van benne. Azt hiszem, 1.5mm-es.
Ez nem semmi, nekem 2 mm-es van. Be kell szereznem akkor egy ennél kisebbet.
Köszönöm.
Nincs mit. A patkányboltban vettem annó egy pár száz Ft-os készletet, abból a legkisebb pont jó hozzá.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |