Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hello! Erbe az "új típusú" mosógépekre gondolt és komplett elektronikával együtt. Az Energomat-ban rövidrezárt forgórészű motor van egy fázissal, kondival. Az nem szabályozható fordulatszámú ilyen módon. Nem soros, főáramkörű a motor, mint a hálózati üzemre szánt kommutátoros motorok. Használd a fejlécben a Válasz gombot.
Hello mindenkinek, egy kis segítséget szeretnék kérni,hozzám került 1 kompresszor,aminek a motorja nem megy ,szétszedni még nem sikerült,csak az állórész mozog,a forgórész nem akar kijönni!
a motoron nincs semmilyen adattábla,csak a tartályon 230v 2,2 KW,fordulatsz:2850. a kondija az egyik felrobbant,rátettek még egyet az is!és hozzám már így került,égett szagot nem érzek a motoron.többi a képeken
Pedig az menetzárlat lesz valószínűleg. Sokáig ilyen kompresszorokkal dolgoztam, ez egy 3F motor "szerűség" mert 2 üzemi kondija van.
Ezeket általában szakaszos üzemre találják ki sosem folyamatosra , ez szokta a vesztüket okozni. Próbáld meg szétszedni a motort jó lenne látni a tekercseket, na meg mérni kéne ellenállásokat a kondik nélkül (a segédfázis tekercseket kéne megmérni + a főfázisét.).
Köszi,szerinted érdemes vele foglalkozni?
Először mérni kell, ha a méréseknél nem stimmel valami akkor szét kell szedni. Megnézni szemmel a tekercsek állapotát és égésnyomot keresni. Mindennel érdemes foglalkozni.
köszi,az a két fehér kábel,az mit keres ott?
Belelátni nem látok bele sajnos. Jó volna ha végigmérnéd a tekercseket, ha ez megvan szedd szét a motort és nézd meg az állórészt.
az utolsó képen látszik,a vastagabbik vége égett! kb 15 cm hosszúk!
Képről hogy állapítsam meg hogy mi a baja? Mérni kéne! Addig semmit sem tudunk segíteni....
A képek alapján elég nehéz felismerni, hogy mi, hová van kötve. Talán a nyomáskapcsolóról jövő kábel lehet.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2018
Kérlek figyelj oda a mondat eleji nagy kezdőbetűkre is.
Köszi!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a képen látható motorral kapcsolatban. 3 fázison volt, de 1 fázisra kellene bekötni. Deltába kellene ahogy az adattáblán van? És mennyi kondi? Előre is köszönöm.
Kérdéseidre a válasz, a téma képei közt lelhető.
Szia!
60-70 µF állandó és 100+ µF indító kondenzátor. Ha nem bírja a terhelést, akkor tovább kell növelni a kondikat. Persze a korrekt megoldás itt is a frekvenciaváltó lenne.
Szia! Köszi.
Együtt kell az állandó és az indító??? Ha igen hogyan kell őket egymáshoz kötni? Volt olyan motorom ami állandó kondis és olyan is ami csak indító, de együtt a kettőt még nem láttam.
Értelem szerűen kell értelmezni, tehát az állandó kondi mindig rá van kötve a deltába kötött motoron, az indító pedig csak a felpörgetésig. Az indítót nyomógombbal vagy indítórelével érdemes a motorra kötni, az állandóval párhuzamosan. Ez a megoldás azért kell, mert az indítási igen nagy áramfelvétel miatt nagyobb fázistolás kell, mint a normál üzemi terhelésnél-áramfelvételnél. Ha nem lenne indítókondi, akkor kellő indítónyomaték sem lenne.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2018
Köszönöm válaszod.
Közbe egy kedves ismerősöm segitett. Bevéstem egy életre
Üdv mindenkinek!
Van egy kb 2 Kw-os 230v aszinkron motorom 2880-as névleges fordulatszámmal. Egy kéthengeres kompresszort hajt, 3 fázisúból lett áttekerve. Az indítás időrelével, és kettő db dil 052 mágneskapcsolóval van megoldva, indításkor tehermentesítve indul, nincs nyomás a kompresszor dugattyúin. A probléma, amit nem sikerült eddig, megoldanom: van amikor minden indításkor indul gond nélkül, akár 12_bár nál is terhelt állapotban, aztán egyszer csak, reggel első indításkor nem tud elindulni, addig forog alacsony fordulaton amíg a segédfázist az időrelé rajta tartja, aztán csak búg, nem bír kipörögni, majd pár próba után elindul és van, hogy egész nap jó, de van, hogy 8-10 újraindulás után, megint nem bír elindulni. Amire eddig gondoltam, és amivel próbálkoztam: - Mágneskapcsolóknál dupla érintkezőt használok - új a startkondi, és jó is mérve volt - Tuti nem szorul semmi a kompresszorban, vagy máshol - a motoron 50-es ékszíjtárcsa hajt, egy 130-as-t, a kompresszor kb 1000f/min fordulaton jár - 3x4-es mbcu kábel van kihúzva a motorig. Aki a motort tekercselte, kb 30-éve csinálja, műszerész, és kizárt, hogy ő hibázott volna... Valakinek esetleg ötlet? A segítséget előre is köszönöm!
A motor 3 fázison volt 2 kW? Egy vagy két kondenzátorral indul? Kettőnél egyik indító, másik üzemi. Ekkora teljesítményre az 50 mm átmérőjű ékszíjtárcsa nagyon pici. Még 10-es ékszíjhoz is. A fogazott ékszíjjal használható, de nem ekkora teljesítményhez. A motorra kellene 80, de inkább 90 mm-es átmérő, a kompresszorra ennek megfelelően 210-235 mm átmérőjű tárcsa. Nem igényel akkora feszítést, nem fogja le a motort induláskor.
Közbe újraolvastam és látom, egy kondid van. Csak az értékét titkolod.
160-200 uf a konti, a motor tekercselés után, kb 2KW.
A 25-ös automatát, ha nem bír elindulni kb 5-7 sec után veri le. A hőkioldó, úgy van állítva, hogy ez előtt oldjon le. Üzemi kondi nincs rajta. Azért van kicsi szíjtárcsa, hogy minél könnyebb legyen neki indítani, és elég a kompresszornak ennyi fordulat is. Idézet: „Üzemi kondi nincs rajta.” Legyen
Leírtam, mi a baj a pici szíjtárcsával. Olvasd el újra!
Nem csúszik meg a szíj így sem, értem mire gondolsz, nagyobb tárcsánál nem törik annyira a szíj, könnyebben elfordul... ,fogazott szíj van rajta, és 60-as a tárcsa, rosszul írtam, és csak a motor súlya spanol.
Üzemi kondi volt rajta egy 50uf -os, de még rosszabb a helyzet, ha be van kötve. Egyébként három lépcsős a tárcsa, a következő, nyolcvanas, azzal még rosszabb. Régebben egy kb 1kw-s 1400-as fordulatú motor hajtotta, ami az elektronika hibája miatt lefüstölt, akkor még nem volt indításkönnyítés sem, 6 bar-nál simán indította, csak az már nem szerette a 8-9 bar-t, azért lett csinálva ez. Esetleg ötlet??
Az a baj srácok, hogy 12-13 bar-nál is simán elindul ez a kombo, mondjuk 10-szer, aztán pedig üresen, terheletlenül sem, tehát a tárcsa átmérője nem befolyásolhat jelen esetben, mert üresen nem akar elindulni, amikor a terhelést a hajtás és a kompresszor súrlódása adja, ami kézzel könnyen átfordítható.
Idézet: „Egyébként három lépcsős a tárcsa, a következő, nyolcvanas, azzal még rosszabb.” Nem csoda. Az áttétel arányát tartani kell. Ötlet az van. Forgórészben szakadás. Nem lehetetlen dolog, láttam egykor, hogyan javítgatták.
Már én is ilyenre gondolok, de azt meg hogyan lehet kimérni?
Vagy gondoltam, valami állórész problémára..(forrasztás hiba, vagy ilyesmi.
Szia! Akkor lehetsz biztos abban, hogy nem a mágneskapcsolók és azok érintkezőinek beégése okozza a problémát ha ha időlegesen átkötöd őket másik, eddig nem használt érintkezőre vagy áttérsz kézi kapcsolásra. Ezek az érintkezők nem biztos, hogy jól tűrik ezt a kapacitív tag kapcsolgatást. Talán az is elég ha rendbe hozod az érintkezők felületét. Az is lehet, hogy ez a Dil nem szereti a vízszintes működtetést és a vibrációt együtt és ebből adódhat, hogy az érintkező pogácsák nem mindig érintkeznek megfelelő áramvezető felülettel induláskor.
Szia!
Az összes érintkező használatban van mindkét Dil-en tehát 2-2 fázis nulla, és a segédfázist is hasonlóan, csak ott 3 érintkezőt használok. indításnál, forog a forgórész, csak nem pörög fel a motor, de utána búg amikor lekapcsol az elektronika, én ezt úgy veszem, hogy átad minden. |
Bejelentkezés
Hirdetés |