Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a gyors választ!
Adatlap szerint a tekercsáram amire szükségem lenne az 33.3mA, ha jól számolok 470nF-os kondi mellett, ez 33,9mA-re jön ki, ez így megfelel, vagy "inkább legyen több" ? Milyen okból nem túl jó választás a 12V, az átméretezésen kívül?
A minimális meghúzáshoz szükséges áram, a 33,9mA. (Gondolom 270Ohm tekercs-ellenállású 12V-so reléről lenne szó, aminek meghúzási feszültségét 9V-ban határozzák meg.) Így a 470nF csisszesen jó. De ha a hálózati feszültség csökken? Valamint sajnos ezek a kondik az öngyógyuló viselkedésük miatt a kapacitásuk szinte folyamatosan csökken. Valamint ha az eredeti időzítést szeretnéd megtartani, akkor négyszeres szűrőkapacitás kell, vagy is 4700µF-os kondi. Ezért nem tartom túl jó választásnak, a 12V-os relét. Egy 48V-os sokkal szimpatikusabb lenne..
Helló.
PWM-es lágyindítás lenne szerintem a legjobb. Egy 555-ös icvel előállítani a 3szögjelet majd egy komprátorra rámegy, ott egy töltődő kondenzátor állítja a kitöltést. Majd ha feltöltött akkor teljes tápfeszültségre kiül és max sebességgel képes menni. Kondi minnél nagyobb annál lassabban gyorsul fel.
Egy év alatt csak megoldódott a dolog...
Sziasztok!
A csatolt kapcsolásról szeretnék egy két infót kapni. Ha valaki ránézne azt megköszönném.
Hello! Nem tudni mi lenne a kérdés. Az IC2, egy tokban lévő két JK tárolóból áll.
- Az IC2a kimenete minden gombnyomásra átvált. Ekkor pld. meghúz a K1 relé és bekapcsolja a tápfeszültséget az OUT kimenetre. De nem közvetlen, hanem az R8..R10 ellenállásokon keresztül. - Mivel a Q1 tranzisztor kollektora alacsony szintre vált, az R6-on keresztül a C6 kondi kb. 1sec idő alatt kisül. Így az IC2b kimenete átbillen és bekapcsol a K2 relé. - Annak kontaktusa rövidre zárja az ellenállásokat. Így az OUT kimenetre mostmár közvetlen kapcsolódik a 230V tápfesz. - Ha ismételten megnyomjuk a nyomógombot, a K1 elejt, kikapcsolódik a 230V. A D2-ön keresztül pedig azonnal feltöltődik a C6 időzítő kondi. Kész az újabb bekapcsolásra. Az IC1 a 12V tápfeszültséget stabilizálja. Az IC2a "D" tárolóként működik, az IC2b tulajdonképpen csak egy feszültség komparátorként működik. Az időzítést R6*C6 időállandója határozza meg. A kapcsolás szépséghibája, hogy az IC2b nem használt bemenetei nincsenek a GND-re húzva. Ez CMOS áramkörnél illetlenség. Nem tudom a kérdés erre vonatkozott-e. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2019
Szia! Részben igen, a működése nem volt teljesen érthető. Továbbá szeretném módosítani az áramkört, úgy, hogy egy DUO LED lenne a 2 led helyett beiktatva. kikapcsolt állapotban piros, bekapcsolt állapotban zöld. Lehet-e módosítani így az áramkört? Illetve R8...R10 ellenállások helyett rakhatok-e mondjuk 4db 10R5W sorosan?
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2019
Az IC2A 2-es lábán ott a negált kimenet, arról vezérelheted a másik LED-et. Az R5, Q1, R4 ismétlődik.
Természetesen lehet használni a 4db 10Ohm-ot sorosan is.
(Mondjuk közölhetted volna milyen az a "DUO LED. Mert lelhet közös anódos, vagy katódos, de lehet parallel avagy kétlábú is.) A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2019
Szia! Közös anódos lenne a LED, méghozzá ez a típus.
Akkor pont úgy, ahogy Reloop leírta. Remélem értetted..
Sziasztok!
Van valakinek bevált kapcsolása 2000 W-os nagyflex lágyindításához ? Gyárilag nincsen benne , tehát motor control nélküli kivitel érdekelne . A gépezetbe szeretném beépíteni , hogy máshol is tudjam használni . Köszönöm előre is !
Fontos , hogy ez 8.7 A az üzemi áram , tehát , nagyjából 15-20 A vesz fel a gép indításkor .
Megveheted készen is Bővebben: Link ...de akkor oda lesz az "élvezet" !
Igen , már láttam én is az üzletben , inkább elkészíteném .
Köszönöm !
Szia !
Az eredeti LAY fájl feltennéd szeretnék gyártatni panelt, nagyon megköszönném ! Üdv.: Gábor
Én munkafájlokat nem osztok meg. Az otthoni gyártáshoz alkalmas pdf-ek szerintem fent vannak (ha mégse akkor ezt tudom pótolni), de az üzemi gyártást nem támogatom.
Ha az is érdekes lehet, akkor én akár azonnal tudok postázni gyárilag készített panelokat. Itt látod milyen lesz a valóságban. (A fotókon még egy hazai gyártó paneljei vannak. Amit kanálok az már kínai gyártás, és ez itt most egyértelműen "jobbságot" jelent.) A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2019
Sziasztok!
Az 1900W-os körfűrészemet szeretném "lágy indítással" indítani, mert alapesetben brutálisan megrántja az asztalt is! Beszereztem az alábbi elektronikát. Van rajz a dobozán! A fűrészgép fogantyújában nincsen neki hely, így kívülre kell valahogyan elhelyezni. Kérdés: rakjam e külön, hosszabbítós dobozba; a motorral párhuzamosan kötött gyári kondi maradhat e; fontos e, hogy mindig ugyan arra a szálra érkezzen a fázis ill. a nulla? Van egy sarokcsiszolóm, amiben gyárilag van egy ilyen izé, ennek mindegy, hogyan dugom a röfibe!
Szia ! Úgy jártál , mint én . Én építettem , de nem fért el . Csináltam egy potméterrel állíthatós elosztót . A Te elektronikádat a kapcsoló után kell bekötni . Kondenzátor maradhat .
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2019
Mivel a fogantyúban nincs erre hely, így kívülre került. Kiválóan működik! Az alu házon nincs semmilyen hálózati potenciál, hűtés a feladata! Van még egy ebből az elektronikából, be lehetne egy hosszabbító végén lévő dobozba tenni, hogy más gép (pl. sarokcsiszoló) is működjön vele?
Hát én nem bíznék abban a szigetelésben. Nem merném tapogatni feszültség alatt. Ki tudja, hogy a kis kínai mit tett a triak és az alu közé?
Hosszabbítóba szerintem nem jó. Legalábbis ez az áramkör az feszültség alá helyezéskor szabályoz. Ha állandóan feszültség alatt van és csak a kimenetére kapcsolod a sarokcsiszolót a saját kapcsolójával, az max-on fog indulni ugyanúgy.
Szia.
Hasonló az enyém is,de nem sikerült bekötni. Segítenél? Nálam viszont a motorban 4 vezeték megy. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2020
Sziasztok!
Van egy 230V 2,2KW villanymotorom. 10 indításból 5-6x lenyomja a 16A-es biztit. Egy fázis van a házban és a 16A-es bizti van beszerelve. Mivel régi házról van szó az Amper bővítés nem megoldható mert nagyon drága lenne. Segítségeteket előre is köszi.
1. Hosszabbító. Megfelelő hosszúságú hosszabbító lecsökkenti az indítóáramot a leoldási érték alá.
2. ~5 Ohm 200 W-os előtétellenállás, amit a motor felpörgése után kézi kapcsolóval rövidre zársz. Fontos, mert használat közben bekapcsolva szétéghet. 3. Korábbi időzítővel és mágneskapcsolóval.
Sziasztok,
1.8 kW-os elektromos láncfűrészhez szeretnék építeni egy lágyindítót. Az a tervem, hogy bekapcsoláskor nagy teljesítményű ellenállás sorba kötésével indul, majd egy relé bizonyos idő elteltével áthidalja az ellenállást. Mivel a fűrész garanciális, nem szeretném megbontani. A lágyindítót egy tömszelencés, falon kívüli villanyszerelési dobozban képzelem el, még a fűrész hosszabbítója előtt, biztonságos helyen. Ezért a terhelés megszűntével szeretném alaphelyzetbe állíttatni a relét, hogy következő indításkor ismét lágyan induljon. - Van ilyen kapcsolási rajzotok? Magam is meg tudom tervezni, de szívesen átnéznék egy kész kapcsolást. - Mit gondoltok, hány Ohmos ellenállást használjak? Természetesen a teljesítménye igen nagy lesz. - Hány másodpercig menjen a fűrész az ellenállásról? Én 2-2.5 másodpercre gondoltam, normál esetben kb. 1.5 másodperc alatt már teljes fordulaton pörög. Köszönöm a tanácsokat!
Szerintem köss vele sorba egy 2kW-os hősugárzót és azt hidald át legalább 10A-es mágneskapcsolóval. Az idő mindegy - majd kitapasztalod - a hősugárzó bírni fogja a "kiképzést".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |