Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Üdv, BUÉK
Hülye kérdésem lenne: van lehetőség arra, hogy valami elektronikával figyelni lehessen egy készülékben, hogy a júzer a 9V-os akku helyett egy mezei 9V-os elemet tolt a készülékbe, és arra küldi rá a töltőt?
Hello! Nem igazán, mert mind kettő feszültség tartományai közel azonosak. Elem meg lehet akármilyen lemerült-megfelelő-vagy új is.
Igen, pont ezért kérdeztem, hogy van-e valakinek valami trükkje a dologra...
Csak halkan és teljes tisztelettel kérdezem Proli007-et is a tirisztor meghajtás környékén módosított alkatrész értékekkel kapcsolatban (megnövelt gate áram igény miatt). A 4093-as kapu 5V-ról tud-e a BD139-nek adni elég bázisáramot? Ha a tirisztor gate-katód feszültségét kb 1V közelinek számolom (katalógus adat), legfeljebb 5V-0.6V-1V/150=22mA bázisáram alakulhatna ki, de ennyit a CMOS kimenet még 15V-ról sem tud. Így a tranzisztor bázisárama (bétával szorozva+1 az emitter árama) lehet nem éri el a kívánt értéket. Visszafelé számolva: az emitteren 60-70mA-hez -bétától függően- (katalógus adat szerint béta 25-40 között) kb. 60/40=1,5mA elég a bázison. Ezt még a bázisban 1K0 is tudja (kb 3,4mA), így a kapu kimenet nincs túlterhelve (katalógus szerint 3,6mA a max kimenő áram 5V VDD esetén, Proli007 eredetileg teljesen pontosan tervezte). Bár nem feltétlen fog az IC tönkre menni, de egy ilyen gondosan, alaposan tervezett cuccban ez se legyen kritikus. Mindezt teljes tisztelettel a munkátok előtt.
Hello! A bázisellenállás azért lett csökkentve, hogy rajta a feszültségesés lehetőleg kicsi legyen.
A számításodnál kifelejtetted a 47 Ohm feszültségesését, ami 60mA mellett ami hozzávetőlegesen 2,8V. Így a feszültségeséseket összeadva már nem engedhető meg az 1kohm használata. A 4093 kimenet csatorna ellenállása kb. 400Ohm, jelenleg leginkább ez korlátozza a bázisáramot. Azt is figyelembe kell venni, hogy minden félperiódusban a 10ms-ból csak 0,5ms ideig van csak magas szint, ami a kapu kimenet terhelését. kb. 0,2mW-ra csökkenti. Egyébként a meghajtó tranzisztort célszerű lett volna BD441-re cserélni, melynek áramerősítése nagyobb. De a módosítás egy már meglévő készülék és érzéketlen tirisztor miatt történt, kívánságra.
Nagyon köszönöm. Így teljesen rendben van. Valóban az emitter oldalon rosszul kalkuláltam a feszültségesést. A CMOS kapu kimeneti ellenállása tényleg aránylag nagy, ezért is kérdeztem.
Sziasztok. Tanácsotokat kérném ki, vettem egy digitális automata töltöt ami 15,2v ig tölti az aksit Savas auto akku esetén. Ez normális? Litium akku állásban 13.4v nál kapcsol ki. Savas akkut lehet tölteni litium töltéssel? Koszönöm válaszotokat.
Honnan tudok, hogy mekkora feszültséggel tölt a készülék? Ha az nem egy állandó egyenfeszültséggel tölt -amire van esély-, akkor a tényleges érték meghatározása problémás lehet.
De neked a töltőáramra van szükséged elsősorban, nem a feszültségre. Persze adott belső ellenállás és feszültség mellett az áram adódik, mégis annak értéke a meghatározó. "Impulzus töltés" esetén az áram effektív értékét sem egyszerű megmérni.
Kijelzi az értéket a töltő V/A egyaránt, ami mérhető a sarukon is multiméterrel.
Egy akkumulátornak akkora pufferhatása van, hogy a kismértékű áramváltozás okozta mV-os ingadozás elhanyagolható.
Kis mértékű?! Egy impulzustöltő óriási áramú impulzusokkal képes tölteni az aksit. Éppen az okoz problémát, hogyan lehet ezt egy kijelzőn "effektív értékként" megmutatni.
A feszültség szinte nem is számít. A konkrét esetben nem tudjuk milyen a töltő, és az áramot sem árulta el a kérdező. Az utóbbi ismerete nélkül nem lehet értékelhető választ adni neki.
Sajnos én nem igazán értek hozzá, de csatolok képet.
1 kép : akku nélkül bekapcsova 2 kép : kikapcsolt állapot akkura csatlakozva 3 kép : töltés allatt inditás után 12.8v elkezd emelkedni 15.2v ig az amper 8.5 röl lassan lemegy 4A ig aztán lassan esik az értéke töltés során. 15.2v az viszont fix töltésallatt sarukon 15.2v mérhető.
Vajon melyik a töltő?
KD-908D _1 KD-908-D A mérésnél segít egy integrátor tag. Csupán a mutatott értéket kell hozzáigazítani.
Sok az a 15.3 V, 13.8 V fölé már nem illik menni. A töltő egy áramkorlátos feszültséggenerátor. A célra megfelel csak a végcél túl sok.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2019
És mi van ha litium töltés üzemódba töltök savas auto akkut? Mivel ebben az esetben 14v a max töltőfeszültség.
A régi tankönyvek szerint 14V felett csepptöltéssel el lehet menni eddig a feszültségig. Emlékeim szerint 15,6V ez az érték. Zselés és azt hiszem kalciumos akksiknál ez nem alkalmazható. Ebben az esetben az a gond, hogy 15,3V-nál még 3,7A-t tölt. Mivel ez impulzusos töltő, így ezt nehéz értékelni, mert nem tudni milyen szélesek ezek az impulzusok. Kérdés még mennyi ideig töltött így. Én nyugodtabb lennék, ha:
1. lenne pontosabb leírás a működésről. 2. Valaki megmérné komolyabb műszerrel, szkóppal. 3. Másik, esetleg már kiszolgált akkumulátorral letesztelnéd. Csepptöltés végén vissza kéne állnia 14V környékére, legalábbis így lenne logikus. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2019
Elméletileg 4 lépcsös töltő automatán .
Jelenleg csak napi használatban lévő AUTO akksim van . Ennél kb 12.5v ról indúl a töltés 8A-al ami kb 1-2 perc elteltével 15.3v ra emelkedik , és 2.5 -2A re csökken . Innentől csak az Amper csökken lassan kb 1-2 óra mire 1A allá esik. van még egy 12v 6A es akkum ami fel lett töltve Ctek töltővel( 12.8v ). Ha erre teszem rá 15.3v 0.4A a töltés, és kb 10 perc allatt 0.1A re esik . Ezzen nem tud már tölteni. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2019
A normál töltés - csepptöltés - fenntartó töltés összetett feladat, komolyabb hardvert igényel. Ezért és mert az ellenőrzés is bonyolultabb ( végig kéne követni a töltési folyamatot, ami több óra is lehet) autókban nem használják, de nem is igazán szükséges, kínai töltőkben pedig nem kéne alkalmazni. Ezekkel az a helyzet, hogy lehetnek nagyon jók is, meg sok olyan is van ahol megváltoztatják a lekoppintott kapcsolást, olcsósítják. De ezzel csak a vásárlás után szembesülünk.
Szia, A 15,6/6=2,6 az pont a jó érték, ha lehet pótolni a vizrt, mert ott már gázképződéssel jár.
Nekem is van egy ilyen kínai csodám, az olyan 15,3 körül mutat max, de utánna leesik 14 V -ra s megmértam, 2A körüli csepptöltéssel tölti az akksit, de az már nem jelenik meg a kijelzőn. Ja, és egy PIC van bene ami a töltési folyamatot irányítja. A mérést nem tudtam folytatni, mert a pimer része felrobbant. 10 A -es egyébként, valószínű nagyon döglött akksit hagytam rajta. De ha megérkezik a 3845 bele folytatom. A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2019
Igen, ez nagyon ingoványos terület. Én annak vagyok híve, hogy tudjon egy töltő kevesebbet, de legyen üzembiztos.
Idézet: Azért erre is lehetne benne védelem, persze ha alulméretezik a félvezetőket... Mint az 1A-es szivargyujtós mobiltöltő, amiben egy darab 78L05 lapul. És ez ugye 100mA-t tud. „A mérést nem tudtam folytatni, mert a pimer része felrobbant. 10 A -es egyébként, valószínű nagyon döglött akksit hagytam rajta.”
Sok esetben a gagyi minőséget építik be, / a sok selejtet is el kell adni/ s ha kicserélted jobbra, már nem lesz vele gondod. Így jártam a hegesztő inverterrel is. De az echte német LEd égőm is megfőzte magát egy hónap alatt, pedig 3x annyiba került, minz egy kínai...
Bár nem csak akkutöltésről szól, de szerintem egy nagyon jó kis elméleti jegyzet azoknak, akik mélyebben szeretnének elmerülni - többek között - az akkumulátorok lelki világában.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2019
Én azért rátennék egy multimétert. Nehogy egy hibás kijelzés szívasson meg. Mérted is vagy csak a készülék?
Csak azt szeretném megkérdezni, olyan kapcsolás létezik, hogy egy aksira rátesz egy exhas=20 ohmos ellenállást , és az áramkör lekapcsolja ha az akufesz 11V alá csökken. Automatikus kisütő...mélykisülés védelemmel !
Akku túlmerülés-védelem van, topic is van róla: Bővebben: Link.
Ez megcsinálja a lekapcsolást, már csak az exhas 20 Ohm-os ellenállást kell rátenned, megfelelő teljesítményűt. Ha 20 Ohm akkor tizenvalahány Wattos legyen minimum minimum, vagy kisebb teljesítményűekből kell összelegózni, pl. sorbakötve 20 db 1 Ohm 0,6W-ost.
Üdv!
Autó akkumulátor töltőt szeretnék építeni. Az igény: töltse az autó akksit is 100Ah-ig és töltse a kis szünetmentesbe való 7,2Ah-at is biztonságosan. A sok kapcsolás közül melyiket építsem meg. Ez életképes? Tarfóm van 24V-5A os. Köszi
De miért regeneráló töltőt akarsz készíteni? Egyébként "életképes", de nem igazi töltő.
Én ilyet használok, egyenlőre bevált:
Bővebben: Link
Amit linkeltél az nem töltésre hanem szulfátoldásra való. Akkutöltésre a trafó->biztosíték->graetz hídnál bonyolultabbat teljesen felesleges építeni, nem véletlen hogy a gyári töltők is többnyire csak ezt tartalmazzák. Hogy milyen kapacitású akkut tud feltölteni az pedig csak idő kérdése, a nagyobbat nyilván lassabban fogja mint a kisebbet.
Mivel egy ilyenben nincs elektronika ami a feszültséget pisztergálná, ezért a trafónak méretezettnek kell lennie, mondjuk több szekunder leágazással. Ami töltőnk nekünk van, az szerintem már bőven több mint 40 éves, de még mindig teszi a dolgát ha szükség van rá, akku mérettől függetlenül. |
Bejelentkezés
Hirdetés |