Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   244 / 302
(#) jlazar hozzászólása Jan 5, 2019 /
 
Üdv, BUÉK

Hülye kérdésem lenne: van lehetőség arra, hogy valami elektronikával figyelni lehessen egy készülékben, hogy a júzer a 9V-os akku helyett egy mezei 9V-os elemet tolt a készülékbe, és arra küldi rá a töltőt?
(#) proli007 válasza jlazar hozzászólására (») Jan 5, 2019 /
 
Hello! Nem igazán, mert mind kettő feszültség tartományai közel azonosak. Elem meg lehet akármilyen lemerült-megfelelő-vagy új is.
(#) jlazar válasza proli007 hozzászólására (») Jan 5, 2019 /
 
Igen, pont ezért kérdeztem, hogy van-e valakinek valami trükkje a dologra...
(#) lesliewednesday válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Csak halkan és teljes tisztelettel kérdezem Proli007-et is a tirisztor meghajtás környékén módosított alkatrész értékekkel kapcsolatban (megnövelt gate áram igény miatt). A 4093-as kapu 5V-ról tud-e a BD139-nek adni elég bázisáramot? Ha a tirisztor gate-katód feszültségét kb 1V közelinek számolom (katalógus adat), legfeljebb 5V-0.6V-1V/150=22mA bázisáram alakulhatna ki, de ennyit a CMOS kimenet még 15V-ról sem tud. Így a tranzisztor bázisárama (bétával szorozva+1 az emitter árama) lehet nem éri el a kívánt értéket. Visszafelé számolva: az emitteren 60-70mA-hez -bétától függően- (katalógus adat szerint béta 25-40 között) kb. 60/40=1,5mA elég a bázison. Ezt még a bázisban 1K0 is tudja (kb 3,4mA), így a kapu kimenet nincs túlterhelve (katalógus szerint 3,6mA a max kimenő áram 5V VDD esetén, Proli007 eredetileg teljesen pontosan tervezte). Bár nem feltétlen fog az IC tönkre menni, de egy ilyen gondosan, alaposan tervezett cuccban ez se legyen kritikus. Mindezt teljes tisztelettel a munkátok előtt.
(#) proli007 válasza lesliewednesday hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Hello! A bázisellenállás azért lett csökkentve, hogy rajta a feszültségesés lehetőleg kicsi legyen.
A számításodnál kifelejtetted a 47 Ohm feszültségesését, ami 60mA mellett ami hozzávetőlegesen 2,8V. Így a feszültségeséseket összeadva már nem engedhető meg az 1kohm használata. A 4093 kimenet csatorna ellenállása kb. 400Ohm, jelenleg leginkább ez korlátozza a bázisáramot. Azt is figyelembe kell venni, hogy minden félperiódusban a 10ms-ból csak 0,5ms ideig van csak magas szint, ami a kapu kimenet terhelését. kb. 0,2mW-ra csökkenti.
Egyébként a meghajtó tranzisztort célszerű lett volna BD441-re cserélni, melynek áramerősítése nagyobb. De a módosítás egy már meglévő készülék és érzéketlen tirisztor miatt történt, kívánságra.
(#) lesliewednesday válasza proli007 hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Nagyon köszönöm. Így teljesen rendben van. Valóban az emitter oldalon rosszul kalkuláltam a feszültségesést. A CMOS kapu kimeneti ellenállása tényleg aránylag nagy, ezért is kérdeztem.
(#) zsa hozzászólása Jan 16, 2019 /
 
Sziasztok. Tanácsotokat kérném ki, vettem egy digitális automata töltöt ami 15,2v ig tölti az aksit Savas auto akku esetén. Ez normális? Litium akku állásban 13.4v nál kapcsol ki. Savas akkut lehet tölteni litium töltéssel? Koszönöm válaszotokat.
(#) Alkotó válasza zsa hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Honnan tudok, hogy mekkora feszültséggel tölt a készülék? Ha az nem egy állandó egyenfeszültséggel tölt -amire van esély-, akkor a tényleges érték meghatározása problémás lehet.
De neked a töltőáramra van szükséged elsősorban, nem a feszültségre. Persze adott belső ellenállás és feszültség mellett az áram adódik, mégis annak értéke a meghatározó. "Impulzus töltés" esetén az áram effektív értékét sem egyszerű megmérni.
(#) zsa válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Kijelzi az értéket a töltő V/A egyaránt, ami mérhető a sarukon is multiméterrel.
(#) erbe válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Egy akkumulátornak akkora pufferhatása van, hogy a kismértékű áramváltozás okozta mV-os ingadozás elhanyagolható.
(#) Alkotó válasza erbe hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Kis mértékű?! Egy impulzustöltő óriási áramú impulzusokkal képes tölteni az aksit. Éppen az okoz problémát, hogyan lehet ezt egy kijelzőn "effektív értékként" megmutatni.
A feszültség szinte nem is számít. A konkrét esetben nem tudjuk milyen a töltő, és az áramot sem árulta el a kérdező. Az utóbbi ismerete nélkül nem lehet értékelhető választ adni neki.
(#) zsa válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Sajnos én nem igazán értek hozzá, de csatolok képet.
1 kép : akku nélkül bekapcsova
2 kép : kikapcsolt állapot akkura csatlakozva
3 kép : töltés allatt inditás után 12.8v elkezd emelkedni 15.2v ig az amper 8.5 röl lassan lemegy 4A ig aztán lassan esik az értéke töltés során. 15.2v az viszont fix töltésallatt sarukon 15.2v mérhető.
(#) erbe válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Vajon melyik a töltő?
KD-908D _1
KD-908-D
A mérésnél segít egy integrátor tag. Csupán a mutatott értéket kell hozzáigazítani.
(#) Bakman válasza zsa hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Sok az a 15.3 V, 13.8 V fölé már nem illik menni. A töltő egy áramkorlátos feszültséggenerátor. A célra megfelel csak a végcél túl sok.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2019
(#) zsa válasza Bakman hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
És mi van ha litium töltés üzemódba töltök savas auto akkut? Mivel ebben az esetben 14v a max töltőfeszültség.
(#) Bakman válasza zsa hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
A 14 V hogy jön ki? A kép 12.6 V-ot mutat.
(#) hg6dab válasza zsa hozzászólására (») Jan 17, 2019 /
 
A régi tankönyvek szerint 14V felett csepptöltéssel el lehet menni eddig a feszültségig. Emlékeim szerint 15,6V ez az érték. Zselés és azt hiszem kalciumos akksiknál ez nem alkalmazható. Ebben az esetben az a gond, hogy 15,3V-nál még 3,7A-t tölt. Mivel ez impulzusos töltő, így ezt nehéz értékelni, mert nem tudni milyen szélesek ezek az impulzusok. Kérdés még mennyi ideig töltött így. Én nyugodtabb lennék, ha:
1. lenne pontosabb leírás a működésről.
2. Valaki megmérné komolyabb műszerrel, szkóppal.
3. Másik, esetleg már kiszolgált akkumulátorral letesztelnéd.
Csepptöltés végén vissza kéne állnia 14V környékére, legalábbis így lenne logikus.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2019
(#) zsa válasza hg6dab hozzászólására (») Jan 17, 2019 /
 
Elméletileg 4 lépcsös töltő automatán .
Jelenleg csak napi használatban lévő AUTO akksim van . Ennél kb 12.5v ról indúl a töltés 8A-al ami kb 1-2 perc elteltével 15.3v ra emelkedik , és 2.5 -2A re csökken . Innentől csak az Amper csökken lassan kb 1-2 óra mire 1A allá esik.

van még egy 12v 6A es akkum ami fel lett töltve Ctek töltővel( 12.8v ). Ha erre teszem rá 15.3v 0.4A a töltés, és kb 10 perc allatt 0.1A re esik . Ezzen nem tud már tölteni.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2019
(#) hg6dab válasza sector99 hozzászólására (») Jan 18, 2019 /
 
A normál töltés - csepptöltés - fenntartó töltés összetett feladat, komolyabb hardvert igényel. Ezért és mert az ellenőrzés is bonyolultabb ( végig kéne követni a töltési folyamatot, ami több óra is lehet) autókban nem használják, de nem is igazán szükséges, kínai töltőkben pedig nem kéne alkalmazni. Ezekkel az a helyzet, hogy lehetnek nagyon jók is, meg sok olyan is van ahol megváltoztatják a lekoppintott kapcsolást, olcsósítják. De ezzel csak a vásárlás után szembesülünk.
(#) Chipmunk1960 válasza hg6dab hozzászólására (») Jan 18, 2019 /
 
Szia, A 15,6/6=2,6 az pont a jó érték, ha lehet pótolni a vizrt, mert ott már gázképződéssel jár.
Nekem is van egy ilyen kínai csodám, az olyan 15,3 körül mutat max, de utánna leesik 14 V -ra s megmértam, 2A körüli csepptöltéssel tölti az akksit, de az már nem jelenik meg a kijelzőn.
Ja, és egy PIC van bene ami a töltési folyamatot irányítja.
A mérést nem tudtam folytatni, mert a pimer része felrobbant. 10 A -es egyébként, valószínű nagyon döglött akksit hagytam rajta. De ha megérkezik a 3845 bele folytatom.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2019
(#) hg6dab válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 18, 2019 /
 
Igen, ez nagyon ingoványos terület. Én annak vagyok híve, hogy tudjon egy töltő kevesebbet, de legyen üzembiztos.
Idézet:
„A mérést nem tudtam folytatni, mert a pimer része felrobbant. 10 A -es egyébként, valószínű nagyon döglött akksit hagytam rajta.”
Azért erre is lehetne benne védelem, persze ha alulméretezik a félvezetőket... Mint az 1A-es szivargyujtós mobiltöltő, amiben egy darab 78L05 lapul. És ez ugye 100mA-t tud.
(#) Chipmunk1960 válasza hg6dab hozzászólására (») Jan 18, 2019 /
 
Sok esetben a gagyi minőséget építik be, / a sok selejtet is el kell adni/ s ha kicserélted jobbra, már nem lesz vele gondod. Így jártam a hegesztő inverterrel is. De az echte német LEd égőm is megfőzte magát egy hónap alatt, pedig 3x annyiba került, minz egy kínai...
(#) sector99 hozzászólása Jan 18, 2019 /
 
Bár nem csak akkutöltésről szól, de szerintem egy nagyon jó kis elméleti jegyzet azoknak, akik mélyebben szeretnének elmerülni - többek között - az akkumulátorok lelki világában.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2019
(#) antikzsolt válasza zsa hozzászólására (») Jan 19, 2019 /
 
Én azért rátennék egy multimétert. Nehogy egy hibás kijelzés szívasson meg. Mérted is vagy csak a készülék?
(#) mr.Cara hozzászólása Jan 19, 2019 /
 
Csak azt szeretném megkérdezni, olyan kapcsolás létezik, hogy egy aksira rátesz egy exhas=20 ohmos ellenállást , és az áramkör lekapcsolja ha az akufesz 11V alá csökken. Automatikus kisütő...mélykisülés védelemmel !
(#) tbarath válasza mr.Cara hozzászólására (») Jan 19, 2019 /
 
Akku túlmerülés-védelem van, topic is van róla: Bővebben: Link.
Ez megcsinálja a lekapcsolást, már csak az exhas 20 Ohm-os ellenállást kell rátenned, megfelelő teljesítményűt. Ha 20 Ohm akkor tizenvalahány Wattos legyen minimum minimum, vagy kisebb teljesítményűekből kell összelegózni, pl. sorbakötve 20 db 1 Ohm 0,6W-ost.
(#) GAtesz hozzászólása Jan 22, 2019 /
 
Üdv!
Autó akkumulátor töltőt szeretnék építeni. Az igény: töltse az autó akksit is 100Ah-ig és töltse a kis szünetmentesbe való 7,2Ah-at is biztonságosan. A sok kapcsolás közül melyiket építsem meg.
Ez életképes?
Tarfóm van 24V-5A os. Köszi
(#) vargaf válasza GAtesz hozzászólására (») Jan 22, 2019 /
 
De miért regeneráló töltőt akarsz készíteni? Egyébként "életképes", de nem igazi töltő.
(#) (Felhasználó 122012) válasza GAtesz hozzászólására (») Jan 22, 2019 /
 
Én ilyet használok, egyenlőre bevált:
Bővebben: Link
(#) Ge Lee válasza GAtesz hozzászólására (») Jan 22, 2019 /
 
Amit linkeltél az nem töltésre hanem szulfátoldásra való. Akkutöltésre a trafó->biztosíték->graetz hídnál bonyolultabbat teljesen felesleges építeni, nem véletlen hogy a gyári töltők is többnyire csak ezt tartalmazzák. Hogy milyen kapacitású akkut tud feltölteni az pedig csak idő kérdése, a nagyobbat nyilván lassabban fogja mint a kisebbet.
Mivel egy ilyenben nincs elektronika ami a feszültséget pisztergálná, ezért a trafónak méretezettnek kell lennie, mondjuk több szekunder leágazással. Ami töltőnk nekünk van, az szerintem már bőven több mint 40 éves, de még mindig teszi a dolgát ha szükség van rá, akku mérettől függetlenül.
Következő: »»   244 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem