Fórum témák
» Több friss téma |
Jó ötlet. Sőt, ne csak zárlattal teszteld, hanem különböző terhelésekkel.
Rendben,úgy lesz. Még egy kérdés: mi az igazság abból, hogy az USB-s töltés némelyik eszköznél csak úgy működik, hogy az adat vonalakat rövidre zárják. Ez igaz? Mert a srác azt mondta,hogy volt neki olyan készüléke, aminél csak úgy indult el a töltés,hogy ezt megcsinálta. De én még ilyenről nem hallottam, bár ez nem jelenti azt hogy nem igaz. Viszont elcseszni sem akarok semmit,ezért kérdezem.
Én úgy tudom, hogy számítógép alaplap igényli az eszköz bemutatkozását. Ez után dől el, hogy mekkora töltőáramot ad az alaplap.
Szevasztok!
Ha nekem kellene hasonlót készíteni én a bejövő oldalra tennék egy 10A biztit (ha baj van a DC-DC-vel ne égjen minden). A kimenetre egy thirisztoros védelmet raknék, előtte a DC-DC konverter kimeneti áramának megfelelő biztosíték, ezután a védelem ami 5v6 zéner és egy 470 ohm a géttel párhuzamosan. Utána be lehet rakni a kimeneteknek mekfelelő biztosítékot, ami az egyedi csatornákat védi. A védelem megszólalása a 6v2 tullépése esetében lép fel, ami viszont az előtte lévő biztosíték kiégését kell okozza, mert a kimenetre a thirisztor a következő fokozatok védelme miatt egyből rövidzárat tesz, és ezzel a kiégéssel önmagát is kikapcsolja (megszünteti a tartó áramot). Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2019
Erre a kérdésre nem lehet egyértelműen válaszolni. Mi mobiltelefonokkal használunk ilyesmi megoldást, ott a D+ és D- nincs bekötve, így is megy a töltés, de viszonylag lassan. A D+ és D- lábakkal lehet beállítani a töltőáramot. Pontosabban a töltő azonosítja magát, miszerint mekkora áramot tud biztosítani. Ez viszont kb. gyártónként változik, még gyártókon belül is vannak eltérések.
Többnyire fix feszültséget várnak ezeken a vonalakon az eszközök. Egy képet találtam de ha jobban körbenézel a témában, vannak változatok bőven.
Szia!
Jó ötletnek hangzik. Egy Móricka rajzot tudnál mutatni róla? Így este felé már nem vág az agyam
Aha,értem. Akkor elvileg az adat lábak nélkül is tölt,csak lassabban,ha jól értem. Valamint akkor nem rövidre kell zárni a lábakat, hanem ellenállásokkal lehet beállítani a feszültséget az adott készülékhez. Na, akkor ez ügyben még kutakodok
Közben nézelődtem. Így gondoltad? Bővebben: Link
Egy-két infót találtam még, lásd melléklet.
A zavarok ellen használhatsz (sőt ajánlott) ferritgyűrűs kivezetéseket. A kimeneti túlfeszültség ellen, meg tranziens szupresszort.
Hi!
Tökéletes! A biztosítékokkal kiegészitve mindent véd. Üdv. M.
Köszi, hasznos olvasmány. Köszönöm mindenkinek a javaslatokat,segítséget, ezek alapján hétvégén össze rakom a cuccot,remélem az ismerősömnek is meg fog felelni
Sziasztok,
elektronikában kezdőként kérnék egy kis felvilágosítást: az lenne a kérdésem, hogy akkor is nagyon "favágó" megoldás egy eszköz számára a feszültséget csupán egy ellenállással lecsökkenteni, ha annak az áramfelvétele -vélelmezetten- többé-kevésbe állandó? Konkrétan: kis méretű bluetooth modult építenék be erősítőbe, rádiómagnóba. Tápegységről megtáplálva megmérném a BT modul áramfelvételét, keresnék az erősítőben egy DC pontot, és annak a feszültségéhez számolnék egy soros előtétellenállást. Mi(k) ebben a megoldásban a buktató(k)? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2019
A buktató leginkább az, hogy egy digitális eszköz áramfelvétele viszonylag tág határok között mozoghat.
Igen, azt értem, hogy a DC-DC konverter erre való. Hőtermelés szempontjából hogy viszonyulhat az ellenállásos fesz.csökkentés egy DC-DC modulhoz? Egy ilyen modul is csak el tudja fűteni a "felesleget", mi mást csinálna vele, ugye?
Pont nem!
Nyugodtan olvashatsz egy kicsit a témában, mielőtt hülyét csinálsz magadból.
Az ilyen modulok, főleg azok amelyek rádiós egységgel is rendelkeznek, szeretnek viszonylag "ritkán" enni, de akkor általában nagyot harapnak. Az ilyen harapásoknál az ellenállás miatt eleeshet annyira a feszültség, hogy a modul újraindulhat.
Természetesen működhet az ellenállásos feszültségcsökkentés csak nem biztos a dolog. Egy kis értékű soros ellenállással és egy oszcilloszkóppal meghatározható a fogyasztás jellege. Itt egy nagyon jó példa arra, amiről írtam eddig, Attila86 fórumtárs jóvoltából: Bővebben: Link. Egy GSM modul fogyasztását rögzítette. A sárga "tüskék" nagyon jól mutatják, hogy messze nem egyenletes a modul áramfelvétele. A DC/DC konverterek kapcsolóüzemű feszültségátalakítók, sokkal kevésbé fűtenek, mint az ellenállások és/vagy az analóg feszültségstabilizátorok (78xx és társai). Teljesen más alapokon fekszenek, mint az analóg stabilizátorok. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2019
Kösz a felvilágosítást és a támogató szavakat.
Ezek szerint abból a szempontból is célszerűbb bepréselni valahogy egy DC-DC modult a készülék házába, mert úgy nem fűtünk feleslegesen.
Azok a grafikonok a megadott linken tényleg nagyon szemléletesek. És ha a feszültségingás tényleg újraindulgatást eredményez, az tényleg nagyon zavaró lehet.
Részletes, érthető válasz, köszönöm szépen.
Sziasztok!
Több step-down és step-up-ot készítettem már, viszont most egy problémás dologba futottam bele. Auto szivargyújtójától akarok tölteni egy intelligens akkupakkot aminek 13.13V feszültség kell stabilan max 3-4amper árammal. Az autó akku feszültsége méréseim szerint pont azon tartományban ingadozik hogy vagy stepup vagy stepdown kell, de még az se jó ha egy automata stepup/down konvertert kötök be mert tuti meg fogja zavarni mert egy biztonságos +-2volt különbség kellene a ki és bemeneti feszültség között. (12.5-14.2 Volt között ingadozik a feszültség). Mit javasolnátok, használjak egy step-up-ot fixen mondjuk 17 voltra majd egy step-down-t 13.13voltra, vagy egy stepdown-t 10voltra és egy step-up-ot 13.13voltra? Melyik lenne a biztonságos és gazdaságosabb tartomány? Esetleg más ötlet?
Milyen töltő az, amelyiknek ennyire pontosan kell feszültség? Ebben lehet mérési hiba is, továbbá a DC/DC konverterek kimenetei sohasem stabilak, valamilyen szinten van hullámzás mindegyikben, nem ritka a 10 - 20 mV-os ingadozás sem ami már eleve kizárja a használhatóságot. Lehet rakni utána stabilizátort csak kérdés, megéri-e, szükség van-e rá.
Drága kameradrón okos akkuja litium polimer HI-VO 3cellás, de a balance áramkör benne van az akkuban, a gyári töltőjére 13.05volt van a töltőkábelre írva, csak 2 vezeték megy az akkuba. A gyári adapter csak egy kapcsolóüzemű táp fix 13.13volt kimenettel, azaz annyit mértem rajta terheletlenül bár papiron 13.05 voltos.
Gondolom a balance áramkör pár tizedvolt ugrálást megeszik amennyit egy kapcsolóüzemű táp pufferkondija nem simít el hisz az a dolga elfűtse a plusz feszt de azt azért nem merem meg játszani hogy dierektbe az akkura vezetem a kocsi akkufeszt még ha bírná is okos akku még letilt benne valami hiba számláló miatt. Mivel nem létezik még hozzá szivargyújtó adapter nekem kell megoldanom a kocsiból töltést és nem akarok invertert ilyen célra hogy a hálózati adapterével töltsem kocsiban. Voltak aki stepdown-al oldották meg 4cellás litium pakkot dugnak stepdown-ra kb. 13.12 Voltra állított stepdown kimenettel és működik nekik, de én a kocsi akkut szeretném használni. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2019
stab az nem stepdown lenne? milyen stab amit belehet állítani 13.1 voltra vagy valami precíz kimenetre és 3-4amperen tartja?
De, csak a megemelt (step up) feszültséget állítod be vele. Pl. egy 12 V-os stab "lábát " elemeled a testtől 1-2 diódával, hogy pont 13.1 V legyen a kimenete. Aztán "megfejeled" egy izmos tranyóval (ahogy az adatlapjukon mutatják) és lőn. Shift billentyű használata mondatkezdéskor javallt.
Ok, próbálom ezt értelmezni, de az még ködös hogy fogom 1-2 diódával pont azt a feszültség emelést elérni. Tudtommal az 0.3V-0.7V között változik Si diódánként de amper függő az is.
Annyira nem, mert igen kicsi áram van ott. Adatlapról (valamint méréssel) mindent megtudsz. Ez a módszer a stabilizátorok adatlapján szerepel. Pl.2 db. 1N400x kb. 1.1-1.2 V, de használhatsz Ge diódát, Schottky-t is, amivel épp pontos lesz.
Hello. Neked ez az automata step up/down konverter kell (sepic konverter). Adsz neki 12V-ot, a kimenetén meg azt állítasz be, amit akarsz, 12V-ot is akár. Nem kell neki 2V feszültség különbség!
Ne használj lineáris stabilizátorozt 4A-re! Mások pedig ne is ajánlják! Az autóakku kapacitása nem végtelen... A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2019
Rendeltem auto step-up-down konvertert, még nem ért ide de úgy tudom az se szereti ha pont ott ingadozik a feszültség pl. napelemnél sem lehet használni igaz az áramgenerátor és azért nem...
Most egy ilyet rendeltem ami egy jó kis bordával hűtve elég informatív lehet majd a feladatra. Bár furcsa, hogy csak egy tekercs van benne, általában külön step-up és down tekercseseket szoktak alkalmazni, olyanból is rendeltem. Mint például ez a fajta olcsó. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2019
A sepic konvertert nem érdekli, hogy 12V-ot adsz neki és 12V-ot veszel ki belőle! Amire te gondolsz, az a napelemnek a munkapontját követő rendszer.
Ezt a konvertert speciel nem ismerem, de jónak tűnik. Legrosszabb esetben ejti a feszültséget, ha túlterhelnéd... Plusz ha tönkremegy, nem lesz kint a betápod a kimeneten! Egy magra van tekerve mindkét tekercs, a toroid 4 kivezetéssel csatlakozik a nyákhoz! A második linkelt kb. 48-60W-ot tud, hűtés persze nem árt egyiknek sem! A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |