Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátoros fúró
Sajnos az aksi nincs nálam. De forrasztottam lábat 5x20-as biztosítékra és azt tettem bele. A biztosíték nem ment ki, de a kimeneten 37 V egyenáram jön ki mikor csak 9.6-18 V-ot ír az adatlap. Graetz hídat cseréltem, attól lehetséges, hogy nem az a tulajdonságú diódák kerültek bele és e-miatt nagy a feszültség?
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2018
Mennyi terhelve? Mennyi a bemenő feszültség? A diódáktól biztos nem.
Lehet, hogy üresjáratban kint van a kimeneten a 37V, aztán ha akksit kötsz rá, elindul a szabvány töltés áramkorláttal. Mondjuk 37V túl magas feszültség.
Sziasztok!
Korábban volt már téma, de nem találom. Szabályosan összerakott fúró akkupakk használat közben (sokáig bírta) lemerült, még nem volt töltve, most nem akarja a töltést venni. A másik gép töltése simán indul. Minden (védelmi és töltési) elektronikai elemmel el vannak látva. Egyszerűen nem veszi az áramot. Hogyan lehetne rábírni, hogy táplálkozzon? Köszönöm.
Próbálj meg kötetlenül az akkura töltéssel indítani. Igaz, ehhez szét kell szedni a házát, és egy tápot kell az akkucsoportra kapcsolni, 1 amperes áramkorláttal. Mivel nem írtad a feszültséget, ezért csak a cellánkénti 4.1 voltot tudom mondani, de ha már 3,5 volt meglesz, menni fog a saját töltőről. Valószínűleg.
31 V-ot ad át a trafó a nyák lapra.Terhelve jelenleg nem tudom megnézni mert nincs nálam az aksi. Rá merjem majd tenni az aksit a 37 V-ra?
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2018
A rajz szerint is kb. ennyit kell adnia trafónak. A 37 V a töltő végén jön ki? A Graetz után csak 30 V körüli, -alatti feszültségnek kell lennie. Ha puffer után méred 1.4142× annyi, mínusz a diódákon eső feszültség. Terhelésnek bármilyen fogyasztó jó; pl. autóizzó, vasaló, bármi. Persze a töltő adatait figyelembe véve. (Ne legyen rövid-zár/túl nagy áram, illetve túl nagy ellenállás/túl kis áram.)
És lőn!
Ötcellás akku csomag. Egy (papíron) másfél ampert tudó 2x12 V-os trafóval, szabályozható táppal 23V nyi egyen-szűrt feszt direktbe kötve a bms-en keresztül valahogy feltornáztam 15 V-ra lekötve az áramkorlátos panelt. Az akkut betettem a fúróba és játszadoztam a a "ravasszal", míg el nem indult a furesz. Gondoltam, ha jön ki kakaó, akkor be is megy.Akku ki, vissza az áramkorlátot és boldogan feltöltöttem 20V-ra 1 A -el. Tanulság: ha egyszer megáll azonnal tölteni kell, nem szabad kihasználni, hogy még regenerálódik egy kicsit és azt is kihajtani belőle. Köszönöm.
Szia!
Örülök a sikernek! A lithiumos cuccok ilyenek. Ha mélykisütést érzékel a töltő, akkor nem hajlandó megindítani a töltést. De azért egy csökkentett áramú töltést elindíthatna tesztelésként, hogy valóban hibás-e az akku. Igen, ha lemerül, akkor azonnal töltőre kell tenni, mert később már nem biztos, hogy engedi a töltést a gyári töltő. További sok sikert Alex
Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy tudnám az akksis fúrómat fordulatszabályzóval használni? Milyet fordulatszabályzót kell venni hozzá és hogyan kell összekötni a fúróval? Nem vagyok egy nagy elektronikai zseni de forrasztani azért tudok. Ezért kéne egy kis segítség.
DC motor (lámpa) PWM szabályzása
Tönkrement ami benne van? Miért kell hozzá másik? A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2018
Egy gyerekhintát fog majd működtetni. Az lenne a lényeg hogy minimális fordulatszámon is tudjon működni. Tehát nagyon lassan is tudjon forogni. Erre kéne nekem valami szabályzó na meg hogyan kell bekötni..
Én inkább egy ablaktörlő motort tennék be erre a célra. Az tud nagyon lassan is forogni. Egy akkus fúró nem erre való, szerintem nincs elegendő nyomatéka nagyon alacson fordulaton. Bontóban olcsón hozzá lehet jutni, ha máshol nem lenne elérhető.
De miért nem jó a benne levő szabályzó?
Gondolom azért, mert egy potival egyszerűbb lenne használni, ugyanis hintát akar vele hajtani.
Egy külső szabályzó akár úgy is megépíthető, hogy be lehessen állítani a max. sebességet. Egy gyerekhintánál ez fontos lehet.
De akkor esetleg a gyári szabályzó potiját kellene csak kiváltani, ha lehetséges, a szabályzó akár jó is lehet.
Akksis fordulatszám szabályzó 7-24 V
És még munkatér megvilágító LED-ed is lesz. ![]() A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2018
Akiknek problémája van a töltésvezérlővel ( 12V ) itt lehet a megoldás! Nagyon igényes a kivitel, remélem ilyen lesz működés szempontjából is. Sajnos a Makita koppintású Flinke csavarbehajtóba a mérete miatt 41x34 mm nem fér be
![]() 12V 30A BMS PCM Töltésvezérlő Makita IC-vel
Helyesbítek, az akksi tartó doboz másik végébe beszerelhető ezért vannak benne a rések hogy elférjenek a csavarok. A Makitában valószínűleg ezen az oldalon vannak.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2018
sziasztok, van egy parkside akkus fúró-csavarozóm. Valószínűleg túlterheltem, ezért cserélném a villanymotort benne. 775ös 20V villanymotorból elég sok van a "piacon", itt jön a galiba...Milyen fordulatszámú kell nekem? A fúró 1450 1/min-el forog az adatlap szerint. SZétszedve ilyen hajtómű van benne: Kép
A motor tengelyén van egy 16fogszámú fogaskerék. A képen a kis fogaskerék 15 fogú, a fogaskoszorú pedig 48fog. előre is köszönöm a segítséget
Motort forgasd meg kézzel. Számold, hogy a motort tengelyét hányszor tekerted körbe, míg a tokmány egyet fordult. Ezt a számot szorozd be 1450-el és meg is van mekkora fordulatszámra van szükséged.
Több ilyen bolygómű is van a hajtóműjében így szerintem ez a legegyszerübb.
A hajtómű mögött a tokban van még egy ugyanilyen áttétel. A fordulatszámot nem nagyon szokták megadni, legfeljebb a maximumot.
Az első hajtóműved áttétele 3, a következőé úgyszintén, az 9. A motorod fordulatszáma eszerint ~13000. Ha véletlenül mégsincs mögötte mégegy áttétel, akkor ~4300. Számold meg az áttételt!
Köszönöm, mindkettőtöknek!
Kézzel forgatás eszembe sem jutott... Ebay-en több terméknél is meg van adva a különböző feszültségekhez tartozó fordulatszám. Gondolom - ha az akksi 20V-os - max. "gázon" akkor 20V-ot kap a motor...mondjuk azt könnyen le tudom mérni.
Ismerőstől kaptam egy ilyen aksis gépet, hogy nézzek már rá, mert használat közben, kijött az éltető füst belőle.
Bosch uneo Meg is lett a hiba oka, maga a motor. Maga a hiba, hogy menet közben (ilyen ikeás bútort rakott össze, és kb 3. csavar után jött elő, tehát nem orrvérzésig használta, és túlmelegedett), a kommutátor elég erős ívet húz, mint ha menet zárlatos lenne. Maga a test felé nem mérek zárlatot, de mivel elég combos vezetékkel van tekerve, a tekercseken 0,5 ohm-ot mérek a kézi műszeremmel. Persze ez nem mérvadó, hisz ilyen kis ellenállást mérni ilyen műszerrel elég pontatlanul lehet. Mindenesetre összezárva a műszer mérőcsúcsait, 0,1-0,2 ohm. Létezhet, hogy egy ilyen motor így meghal ennyitől? Vagy lehet a szénkefe is? Motor típusa: HC683LG A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2019
Van a Bosch akksis fúróknak egy termékcsaládja (hasonló kinézetű lithium ionos), ami gyártási hibás, és mindegyik bedöglik. A motor helyett nem tudsz berakni egy bármilyen másik szabványos 540-es kefés motort? Ha a tengelyről lehúzható a fogaskerék, akkor mehet a csere (ha nem, akkor pedig a tengelyt egy az egyben rakd bele egy másik motor házába). Rakj bele mondjuk 20T-s motort, vagy akörülit. Lehet, hogy "gyengébb" lesz a gép, mint újkorában, de legalább nem fog leégni a motor. Rakhatsz bele 15T-s motort is, vagy amid van otthon. Használat közben kiderül, hogy mennyire melegszik a motor.
Köszi az infót, akkor jól sejtettem, hogy valami gyári hiba lesz a háttérben.
Egyenlőre nem rajtam múlik a megoldás, hanem a tulajon. Ha belemegy a motor cserébe, és költségeibe, akkor valami alternatíva lesz nézve. Ha nem, akkor eldönti mit szeretne. A fogaskerekes cserével lesz egy futás, mert ilyen hosszított fogaskerék van rajta. Még annyira nem néztem, hogy le lehet e műteni. De érdekes, mert hasonló van a régi makitámba, az meg aztán bírja a huzamosabb használatot. Az is 14,4V-os.
"valami gyári hiba lesz a háttérben. " - Azt nem mondtam
![]() Egy 540-es kefés motor (nem Bosch-tól) még újonnan se drága, akár a legdrágább helyen sem, használtan találsz rengeteg dologban. A fogaskerék valószínűleg rá van préselve a tengelyre, ami recézett. Emiatt lesznek problémáid, valóban. Legjobb lenne az egész tengelyt a mágnessel átrakni egy motor házába, ha szabványos. Mert ha le is szeded a fogaskereket, keresned kell másik motort recézett tengellyel, ami nehézkes. A motor felfogatása hogy van megoldva? Mit akadályozza meg, hogy megforduljon a motor? Próbálkozni kell sajnos. Ha a Bosch kicsit belenyúlt a motorba, akkor nem fog passzolni semmi szabványos motorral... Ebben az esetben pedig vagy veszel egy gyári motort (ha egyáltalán kapható, de biztos, hogy drága lesz), vagy megpróbálod valahogy máshogy megoldani. Ilyen pici fogaskerék amúgy sem könnyen beszerezhető. Ha az lenne, bármilyen másik motort be tudnál rakni.
A kommutátor szeletei között hegyes tűvel pucold ki a szemetet, lehet zárlatot okoz a benne lévő kosz, volt olyan motorom ami működött, de kb 8A áramot zabált, a motorvezérlőt is tönkretette, kipucolás után az áramfelvétel visszaesett
Ebbol a mondatbol kovetkeztettem:
Idézet: „Van a Bosch akksis fúróknak egy termékcsaládja (hasonló kinézetű lithium ionos), ami gyártási hibás, és mindegyik bedöglik.” Az infokat atadom a tulajnak, majd dont, mi legyen. Csak fura volt, hogy egy alig hasznalt gepnek a motorja igy meghal. Gari nincs, annal regebbi. Pipi: Az volt az elso, hogy kitakaritottam. Csak sajnos nem segitett
Sziasztok.
Lenne egy olyan problémám , hogy kicseréltem a boch akusfurom celláit li- ion callákra,de sajna nem akar menni. Az akukat most vettem.azok jók.25A terhelhetők, Egyébként 14.4 V-os az akus. Védőáramkörön megy természetesen minden.Tipusa: Hx-4S-A01 (újonnan vásárolt) Mi lehet a gond? Töltöttem egy óráig,de akkor is csak megmoccan egyet, utána pedig megáll. |
Bejelentkezés
Hirdetés |