Fórum témák
» Több friss téma |
Hi all!
Szeretnék készíteni egy átalakítót ami 24V-ból csinál 12V-ot. A kamionba kéne, ergó DC-vel dolgozunk. Van egy fölös videóm, megoltható lenne ,h abból tákoljam össze? (kicsit skót vok) Minden előre köszi!
Hi! Mekkora áramerősséget szeretnél? (Addig is a videódban keressél egy ...7812 jelű IC-t)
Nincs
Nem oldható meg néhány tranzisztorrl? Amúgy nem tom szerintem 2A elég. Köszi mindent
Akkor keressél benne egy 12V-os Zener diódát...Az LM7812 kb 50 Ft...
Hali!
a 7812 ha jól tudom 1 amperes. meg nem bizti hogy annyira szeretné a 24-et
Ha nem kell, hogy stabilizált legyen a kimenet (és sztem nem, de majd ha elárulod mire kell...), akkor nem kell semmi, csak két ellenállás (nyéhány kohm - néhány 10 kohm nagyságrendben, bétától függően), meg egy erősebb (min. 30W-ot stabilan el kell tudnia disszipálni) tranzisztor.
DE Ezt (és az összes diszipatív jellegű átalkítót) célszerű az ülés alá helyezni, mert akkor télen nem fog fázni a sejhajod. Ugyanis hővé alkítja a nem hasznos energiát. Ezért én inkább egy kapcsolóüzemű DC/DC konvertert ajánlanék. Persze egyszerűségéből fakadóan, ha találsz megfelelő tranyókat kísérletezhetsz vele. (amúgy darlingtont lehet csinálni két tranyóból is, a bal oldali kisebb teljesítményű, de lényeg, hogy nagyobb bétájú, a jobb oldali nagyobb terhelhetőségű (disszipáció miatt nem biztos hogy elég egy 2 amperes!, de ezt fent írtam), de kisebb bétájú is lehet. A képen a kapcsolási rajz, meg egy idealizált szimuláció, hogy lássd, kb. mik az arányok. Amúgy dobj fel egy képet a videód belsejéből, hátha találunk benne valamilyen érdekes dolgot.
Juj, de sejtelmes NAaaa, ne csináld itt a J/C-t, csak nem "megfejelt" stabkocka?
Legolcsóbb megoldás, pár méter vezeték az akkutól a kabinig. Ja egy biztosíték sem árt.
Hello
Én azt javaslom, hogy inkább használj egy kapcsoló üzemű dc/dc konvertert pl. LM2576-tal, ezzel 3A-ig jó vagy, nem igényel sok alkatrészt az elkészítése, valamint a felesleges 12V-ot nem kell analóg áteresztő tranzisztorral eldisszipálnod, csatoltam egy példát, egyébként ha letöltöd az adatlapját, a használatáról minden le van írva, plusz példák is vannak, sok sikert, üdv.
Való igaz, tényleg ez a legjobb 2×12-es elrendezésnél, a gond 1×24-nél van.
A biztosíték tényleg kötelező, egyszer véletlenül rövidre zártam védelem nélkül egy 0.75-ös vezetékkel akkut, hát elég kellemetlen késsel vakargatni a kézbe bele égett műanyagot. Pedig csak sima 55Ah-s autóakku volt, meg egy pillanat.
24V-ból egy váltórelével és néhány 7812-vel, lehet egyszerűen 12V-ot csinálni, nekem rendesen működik, csak nagyon zörög
Ez elég érdekes megoldás
Esetleg valaki tudna olyat ami ,nem zörög, és nem is gyullad ki? Köszi!
Szia !
Első kép egyszerű, trimmerrel beállítod a feszt, kész. Második kép, hasonló csak egy kapcsolóval váltod a két előre meghatározott feszültséget. Üdv!
Bocsi!
Tegnap mikor megnéztem az első megoldást egy teljesen más oldal jött be, nem tom mért, a technika ördöge talán, de most megint megnéztem és rájöttem ,h ez nekem jó lesz. Köszi mindent!
Van egy bdw83c jelü ic-m.
E köré nem tudnátok egy kapcsolási rajzot küldeni? Köszi mindent!
hello!
a bdw83c jelű ic-d mellesleg szerintem egy NPN darlington , de megoldható vele, ha nem tetszik ez se, mást nem tudok vegyél egy 12V-os akksit
:nemtudom: Muszály vagyok sejtelmesnek lenni, mert még én sem tudom, hogy a témaindító mit fogad el, meglehetősen "speciális" a helyzet...mi az a J/C??
Azt nem értem minek a relé?Anyit biztos elérsz vele
hogy a rádiót nemkell hallgatni a kamionban.
Szerintem egy primitív "kapocsolóüzemű" táp. Csak az időtartam felében vezet a jelfogó.
És egy tökéletes szikratávíró ! Folyamatos ti-ti -ti jelzéssel!Minél nagyobb áramot vesz ki belőle annál nagyobb a szikra és a zavarjellel lefedett terület is!
a relé azért kell, hogy a 7812eseknek kissebb teljesítményt kelljen elfűteni a megszaggatott jelnek kisebb lesz az effektív feszültsége mint 24V, ezzel arányosan csökken az elfűtött teljesítmény
(mert ugye az iskolában megtanították hogy a váltakozó feszültség effektív értéke az ellenálláson elfűtött hőteljesítménnyel arányos egyenfeszültség) azt meg megmondtam hogy zajos
Szevasztok!
A téma adott,szeretnék építeni egy 24-->12 Vos invertert kamionba. Autórádiót kellene táplálni,a mostani 24 Vos és 12 Vosra szeretnénk kicserélni. A papírja szerint a felvett áram max 7A ami egy kicsit sok egy áteresztő tranzisztornak. Ezért is a step down converter szerintem a járható út,csupán a megfelelő ic választása a gond. Tudnátok segíteni nekem? Néztem itt a HSZ-eket de max 2-3 A terhelhetőségűről találtam rajzot. előre is köszi szépen Üdv Kicsa
Sziasztok!
Ha még érdekel valakit... Csatolmányban egy "gyári" kapcsolást találtok a PAN International 10A-es DC/DC (24/12) konverteréről... Valószínűleg a benne lévő KD607-es tranyót (kabátgomb) már nem lehet beszerezni, ezért a BD sorozatból egy min. 10A-es tranyót tegyetek bele... esetleg 2n3055 ez is kabátgomb (TO3)...
Sziasztok!
Sempy, a kapcsrajzon lévő UA8715-öt sehol sem találok. Mivel tudom helyettesíteni? Lécci valaki segítsen. Előre is köszi.
Köszi!
Én is erre tippeltem, de biztos ami ziher. Mégegyszer köszönöm a választ!
Bátran hozzáfoghatsz,nálam évek óta ez bevált 24/12V -ra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |