Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is! Idézet: Le lehet mérni, de nem ilyen egyszerű, mert a motor árama azonos feszültség mellett nagyon nagy határok között változik a fordulatszám (-> terhelés) függvényében. Ha lefogod a motort, hogy ne tudjon forogni, akkor gyakorlatilag rövidzárlat, 1-2 Ohm az ellenállása, vagy még annyi se. Viszont, ha jó motor, nem nagy a mechanikai vesztesége, akkor terheletlenül lehet, hogy csak 1-2 mA-t fogyaszt és közben pörög több ezres fordulatszámon.„2. le lehet-e mérni valahogy, hogy amikor simán elemre kötöm mekkora áram folyik át a motoron vagyis mekkora motorvezérlőre lenne szükségem?” Idézet: Van egy fényképed arról a multiméterről? „Egy kis multimeterem van, de még soha nem tudtam vele áramérősséget mérni.”
Van egy "állandó" tesztelő helyzetem ahol nagyjából ugyanolyan körülmények között megy a motor, kicsit le van fogva, de azért tud menni. Az L298 ebben a helyzetben szokta feladni és már alig forog.
Multimeter képet csatolom.
A műszert 200m állásba (3 óránál) tekeve sorba kötöd a motorral, akkor mérnie kell az áramot.
Körülményesebb hűteni, kevesebbet bír, hasonló veszteségekkel, mint az L298N. Érvényes mindkettőre.
Egy szempont, hogy itthon beszerezhető legyen normális áron (vagy 2000 Ft alatt).
Innen nincs olyan ami jó lehet? Hestore-ban
Ez jónak tűnik a 10 mΩ körüli csatornaellenállással: Bővebben: Link.
Nem akarok semmit sem érvényesíteni. Csak van pár eszköz aminek szeretném tudni a tényleges fogyasztását.
Éreztem, hogy a legdrágább lesz a befutó .
Arra tökéletes. Ha szeretnéd, hitelesíteni is lehet, ha van egy pontos feszültség, és egy pontos árammérő műszered, és egy pontos órád. Egy ohmos terheléssel, (vasaló, izzó,hősugárzó) egyidejűleg méred a feszültséget, az áramot és a mérés időtartamát, ezeket összeszorozva megkapod a fogyasztást. A fogyasztásmérő mágnesének finom állítgatásával elérheted, hogy ugyanazt a fogyasztást mérje, amit számoltál. Kicsit babrás, de nem lehetetlen.
Bővebben: Link Nekem ez jött be. Kisebb motorokhoz bőven jó, nem pusztul meg egykönnyen, és kevesebb a dropja, mint az L298-nak. 1$/db árával nem lehet versenyezni. Biztosan meg lehet venni máshonnan is, ha nem akarsz Ebay-ről rendelni. Vagy ha bika motorról van/lesz szó, akkor erre keress rá: "brushed esc". Sokszor 12V-ról is lehet táplálni, és 100A-eket kapcsol, kicsi pénzért. Csak annyi a különbség, hogy ezt szervónak való jelekkel kell utasítani, de ez nem okoz semmi bonyodalmat. 1 vezetéken megy az irány és a kitöltési tényező is.
Valószínűleg más gond lesz.
A modulon van 5V kimenet és kipróbáltam azzal, hogy direktbe rákötöttem a kép szerint. Tökéletesen működött, erős volt, alig tudtam utolérni. Szóval szerintem a nodemcu a probléma oka, csak azt nem tudom, hogy a feszültség vagy az, hogy egy lábon max 20-30 mA van csak? És a másik, hogy milyen megoldást lehetne erre egyszerűen találni. Már arra is gondoltam, hogy közbeiktatok egy 4n25-öt
KEllene egy kapcsolási rajz a nem jó állapotról, anélkül csak tippelni lehet. Folyamatos H szintet ad a NodeMCU vagy valamilyen PWM jelet? Mérések nélkül is csak próbálkozni lehet, intuíció alapján.
Hát egyre érdekesebb:
A nodemcu nem PWM-ezik csak adja a jelet sőt, most úgy próbáltam ki, hogy van egy sima 3.3V-os kimenete és onnan vettem a jelet. DE: ha közvetlenül kötöm az elemekre a motort nagyon erős, ezt H híddal nem tudtam elérni. Úgyhogy már erősen gondolkodom, hogy mi lenne, ha 4 relével oldanám meg? Relé (olcsó), árban ugyan ott vagyok és Így legalább nem kell hűtés meg semmi viszont a fűben is elmegy gond nélkül
A relé lassú, beég, mechanikus. Nem erre való.
Miért nem veszel egy szabványos, kefés motorokhoz való szabályzót? 5-10$ között van, nem melegszik, korrekt megoldás. Sőt: bármelyik modellboltban kapsz pár ezer Ft-ért. Conrad-ban is sok fajta van. Nem éri meg mást alkalmazni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2019
10.000 alatt nem igen találtam. Nekem csak a repülőmhöz volt, de az egy irányt tudott csak . Igaz azt nagyon durván .
Rossz helyen nézelődtél: Bővebben: Link
Lehet hülyeséget kérdezek ,de azért felteszem a kérdést.Van egy felujított csavarozóm.Az eredeti töltődokkolóra ha rácsatlakoztatom az 15 V -os adaptert a dokkolón nem jön a 15V ,mi lehet a probléma?Ha az adapterre mérek rá akkor 15.6 V feszültség mérhető ,ha csatlakoztatom a dokkolóra akkor meg csak 4,16 V .Ez normális vagy valami gond lehet a dokkolóval? Köszi a választ ,és bocs ha hülyeséget kérdeztem
Hát igen, Kína verhetetlen .
Van ezekről valami leírás, hogy hogyan kell őket vezérelni? Annyira nem ismerem, sőt semennyire sem. Gondolom kb úgy, mint a servot, de azért jó lenne valami speckó vagy hasonló.
Egy utolsó próbálkozás:
2 USB-s akksi sorba kötve esetleg? Bőven elfér és így 10 V / 1 A lesz a max amit ki tudok hozni annak azért elégnek kellene lenni. Ha jól tudom ez a 298-as simán megbirkózik vele?
A dokkoló túlterheli a tápegységet, ezért esik le a feszültség.
Mérések nélkül próba szerencse a dolog.
Persze , csak magamban beszélek .
Ha kipróbáltam beszámolok, de a végkifejlet valószínűleg Kovidivi megoldása lesz csak arra várni kell még jó sokat
És akkor ezzel mi a teendö? Rossz a dokkoló ,így nem fogja feltölteni az aksikat.
Hol méred a 4.16 V-ot? Az adapteren vagy a dokkoló kimenetén? Ha az utóbbin, akkor lehet, hogy addig nem kapcsol be, amíg rá nem rakod az akkut. Típusjelölések, fényképek vannak? Így csak a sötétben tapogatózunk.
Készítettem fotókat a mérésekről.
Szia!
A soros dióda miatt van ez. Dugd bele az akksit és meg fog jönni a feszültség.
Szia!
Fotózd le a panel fólia odalát is. A soros diódán nem eshet ekkora fesz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |