Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Nem lesz baja. Max akkor érzi meg a különbséget amikor teljesen le van merülve. Több idő kell a teljes feltöltésig.
A nagyobb kapacitású akkumulátor általában nagyobb/eltérő méretű. Ezt sok autó beépítési körülményei egyáltalán nem támogatják.
Nálam az akusztikai rendszer miatt indokolt volt nagyobbat beépíteni, és számos problémát okozott a feladat.
Manapság, a kisprórolt anyaggal arányosan összemennek.... Eredeti kérdésre válaszolva, azonos használati körülmények között nem. Csak előnyöd lehet, hogy több energiát tárol, s ha szükség lenne rá, használhatod.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2019
Szép napot Mindenkinek. Rokkantkocsi 24v-os akkutöltője meghibásodott, n-es mos fett zárlatos lett. A töltő kapcsoló üzemű, mehetett még más is tönkre? A fett típusa 17N80C3 vagy mivel helyesíthető Magyarország-i beszerezhetőséggel. Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv, A G ágat kellene kimérni, nincsen-e zárlat, a meghajtó részben, illetve a G- E,C vagy az IGBT-n. Ha ott nincs akkor valószínű nem ment tovább a zárlat. PLD ezzel, vagy hasonlóval.
Mike
Szia. Köszönöm szépen a gyors segítséget meg nézem a javasoltakat nagyobb probléma nem látható a méréseket elvégzem. 17N80C3 MOSFET N-CH 700V 17A 3-pólusú TO-247 amit belinkeltél az IGBT biztos jó helyette? Ez megfelelne helyette?Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2019
Szia, Bocsi a számozásából gondoltam IGBT -nek, mert tipikusan az. Az Rds -t kicsit nagynak tartom, de előkapartam az eredeti adatlapját, s az is annyi, így tökéletesen megfelelő helyette. De továbbra sem értem, miért jelülnek egy mosFET -et IGBT szerint??? Futópadba, régi panelbe raktam már FET helyett IGBT-t, s tökéletesen működött vele.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2019
Bővebben: Link
egy ezres a futár- postaköltség, magyar áfás számlát kapsz -- itt is van Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2019
Köszönöm szépen a segítséget a TME-től megrendelem azt ami volt benne remélem ez az eredeti mert én már szétszedve kaptam. Még egyszer köszönöm mind kettőtöknek. Üdv Zsigmond.
Kedves Fórumozók!
Szeretném kérni a segítségeteket a mellékelt képen látható töltővel kapcsolatban. Édesapám használta, úgy 30-40 évvel ezelőtt. Akkor sajnos nem lestem el a "lényeget", így most tudatlan vagyok a készüléket és annak használatát illetően. Ismeri valaki közületek a töltőt (márka/típusszám)? Esetleg adatok alapján használati utasítás? (gúgli a barátom ) Egyébként amennyire ki tudtam "próbálni" működik, a piros kontroll lámpa világít. Biztosítékok rendben. Akksira még nem kötöttem, de ha kapok útmutatást, akkor megpróbálom a töltést. Azt ugyan nem értem, hogy miért van rajta "Volt" mérési lehetőség, de talán majd felvilágosítotok! Előre is köszönöm a segítő szándékú hozzászólásokat!
Hello! Nem ismerem ezt a töltőt, de abban az időben nem ragozták túl a dolgokat. Általában a trafó primer oldalát kapcsolgatták, így állítva be a töltőáramot . Amikor az aksi elérte a töltési végfeszültséget lekapcsolták a töltőről. Nyilván van benne feszültségmérő, hiszen azon figyelik a töltés végét. Szerintem nyugodtan használd. Ráteszel egy gépkocsi izzót, ha az világít, várhatóan működik a dolog.
Egy shöntnek is kell benne lenni, mert van a skálán A beosztás, s átkapcsolási lehetőség. Így folyamatosan tudod figyelni, az akksi áramfelvételét. A töltés megkezdésekor nyílván felugrik, ha nem akkor már beteges az akksi, majd szépen lassan csökkenie kell 1-2 A re, kb ez a töltés vége is azt fesz állásban, 14,8 max. a zártaknál, 15,6V amiben utána lehet tölteni a desztvizet. Ha 3 A nél nem megy lejjebb, akkor valószínű szulfátos már az akksi, s a különbözet a zárlati áram, ami töltés után fogy folyamatosan terhelni az akksit, ilyenkor 1-2 nap s magától lemerül. Becsüld meg, ebben még benne van az anyag!
Köszönöm a válaszokat!
A délelőtt folyamán szétszedtem a házat és kitakarítottam a belsejét, meg ellenőriztem a forrasztásokat. Aztán feszültség alá helyeztem és a billenő kapcsolót "V" állásba állítva egy 12 voltos izzóval ellenőriztem. Rendben volt. Műszerrel ebben az állásban rámértem a csipeszeknél, és a forgó kapcsoló "alsó" állásánál 6.45 voltot, a "felső" állásánál 12.6 voltot mértem. Hogy van-e benne shönt ellenállás nem tudom, de arra emlékszem, hogy apu az akksik töltésekor a "+" krokodil csipesz és az akksi pozitív sarka közé beillesztett egy vastagabb drótdarabot. Talán az töltötte be a shönt ellenállás szerepét. Viszont mikor rákötöttem egy akksira, a mérőműszer mutatója "A" állásnál nem mutatott semmit illetve a forgó kapcsoló tekerésére sem reagált. Mit csinálok rosszul? Szeretném szakszerűen használni és lehetőség szerint nem tönkretenni az akkumulátoromat. Nekem elsőre az tűnt logikusnak, hogy a töltőt csatlakoztatva az akksihoz, a billenő kapcsoló "V" állásánál látom az akksi aktuális feszültségét, majd átkapcsolva "A" állásba, a forgó kapcsolóval tudom szabályozni a töltőáram erősségét. Vagy valamit rosszul csinálok...?? És igen, szeretném megbecsülni, már csak érzelmi okokból is
A belsejéről egy jó minőségű fénykép könnyebbé tenné a segíteni szándékozók munkáját, nem kellene találgatni mi van a dobozban!
Igazad van, már rakom is! Remélem a minősége is megfelelő.
Ha az izzód világít pl. 12 voltos állásban, a voltmérő mutatja a feszültséget, akkor az áramút is rendben van és a műszer sincs tönkremenve.
Ellenőrizd le a V-A váltókapcsolót és a söntről a csatlakozást. Akkunál pedig a maximális forgókapcsoló pozícióig menj fel, ill. ameddig nem látsz majd amper kitérést is. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
Megpróbáltam az általad javasoltakat, de nem történt semmi. A mérőműszer mutatója meg sem moccant. Lehet a töltő mérőműszere halálozott el.
A korábban írt "volt" értékeket a töltő csipeszein keresztül mértem külön mérőműszerrel. Most beiktatva a drótból készült shönt ellenállást, már "ampert" is tudtam mérni - csak 10 amperig mér a kézi műszerem - ugyanezen a módon, 7.45 amper értéket kaptam a forgókapcsolót legalsó értékére állítva.
Akkor a töltő műszerét próbáld ki, max 1 mA-t vezess át rajta, töltőn kívül..
Akkutöltéshez pedig ne "shöntöt" ( söntöt magyarul) használj, hanem paralel kapcsolt reflektorizzót soros tagként. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
És ezt hogyan tudom megoldani? Laikus vagyok, de tanulok
Fogsz egy sima elemet, 1.5...4.5 voltost és sorbakötsz egy 2.2-4.7 kohmos ellenállást a műszerrel és csatlakoztatod rá..
A polaritást változtasd, ha nem mozdul a mutató ( vagy lefelé ). A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
Értem...meg is csinálnám, de egyáltalán nincs elektronikai alkatrészem, pláne az általad írt ellenállás. Lehet, így végéhez is ért a projekt...
Mi a választékod ellenállásból? Semmi? Veszel pár db-ot, aztán tesztelsz.
Annyit megér, a pár forintot..
Igen, ezt fogom tenni. Holnap veszek párat, hogy legalább a mérőműszer "állapotát" tudjam ellenőrizni.
Addig is köszönöm a segítségedet!
Még egy apróság.. diódavizsgáló állásban is megnézheted, megmozdul-e...
Megnéztem. Rámérve a töltő műszerére - kikapcsolt/bekapcsolt állapotban - a kézi műszer kijelzője három nullát mutat, pólus csere után is, töltő műszere nem mozdul.
Ezek szerint olyan, mintha összeégett volna a tekercse? Nem sípol?
Mérj rá 200 ohmos állásban is. Az is lehet, hogy be van szorulva teljesen.. szedd szét. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
Rámértem, a kézi műszer 2.8-as értéket mutat póluscsere után is. A töltő műszere továbbra is áll.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
Akkor szedd szét és vizsgáld meg, be van-e szorulva, vagy mit látsz a tekercsén... arrébb tudod-e nyomni a mutatót finoman...
Hát, nem is tudom... Ha 12,6V-ot mérsz a kivezetéseken, -akkor, amikor még akku sincs rákötve,- akkor egy olyan akku, ami pl. autóban volt, az nem fog töltődni, hiszen az (ha jó) minimum 12,6V feszültségű (de inkább több). Tehát nem lehet töltés, nem mutathat az "ampermérő", hiszen nincs feszültségtöbblet a töltőnél az akkuhoz képest...
...amikor izzóval próbálod, akkor nézd meg, hány ampert mutat. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |