Fórum témák
» Több friss téma |
Szia igen tegyél be egy áram váltó tekercset sorba a nagyfesz trafóval
Semmi, csak egy soros ellenállás Egy nagy fényerejű LED-et tegyél be sorba kötve egy 2,2MOhm 2 W-os ellenállással, a kondi lábaira. Amikor kialszik, akkor van kisütés. Így látod a töltést is + kisüti a kondit szép lassan ha hiba lenne az elektronikában. Így nem csap meg nagyon ha véletlenül rányúlsz
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2019
Szia.
Vagy igy,igaz,én nem próbáltam ki.
Sziasztok, tudna nekem valaki segíteni? kb. 6-7 éve vettem egy villanypásztort, ha jól emlékszem itt valakitől.. De hogy ki volt, azt már nem tudom..
Volt néhány napja egy iszonyat villálmlás és azóta a pásztor meg sem mukkan. van benne 2 db trafó, az egyiknek a bemenő 220vos lába elolvadt.. gondoltam, kicserélem, nem lehet nagy ügy. természetesen olyant nem kaptam, de egy hasonlót igen, de ha összeszerelem, működik, de valami iszonyatosan megszik az uj trafó. rossz amit vettem? mellékelem a képeiket. Előre is köszi, ha valakinek van valmi ötlete.
igy néz ki a gép, hátha valaki tudja ki építette, vagy felismeri a sajátját..
a szikraköz az saját és a felfordított trafó is a cserélt. van valami kód, azon a nyákon, de semmi értelmeset nem hoz be a teló, csak valmi számsort..
Szia,
ha a ket trafo szembe van forditva a levalasztas miatt, egyformak kell legyenek. Ha nem azok, ez is gond lehet. Ugy ertettem hogy mukodik a pasztor, akkor pedig a diodak jok. Udv., Karcsi
Én is jártam így egy villanypásztorral, és a végén a diak cserje oldotta meg a melegedést, pedig előtte minden más alkatrészt kicseréltem.
Sziasztok!
1 órája készültem el vele.
Szep munka! Tegnap javitottam egy inverteres pasztort. Volt mar regebb itt szo rola, hogy mukodne e elektrolit kondival motorindito kondi helyett. Egy sima kicsi 10µF/450V elektrolit kondi volt benne, allitolag 3 eve mukodott gond nelkul. Most is csak egy rossz forrasztas volt a problema.
Udv., Karcsi
Nem kötözködés de a szikraközt helytelenül belülre tetted ,sajnos ott gondot fog okozni.
Javaslom tedd ki kivülre,bent ozón keletkezik aztán szép lassan elkorhadnak a.drótok vezetősávok stb.
Szia.
Igazad van!! Saját tapasztalat. És még valami...nem tudom hogy jó-e a gyújtóbobina fémházát lekötni a testre?! Én egyszer csináltam igy és átverte a nagyfesz a tekercs pipáját. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2019
A dobozon van szellőző, egy másik pásztorom 7 éve működik, ugyanilyen kialakítással.
Nem tapasztaltam, hogy megette volna a drótot.
Az egy autó gyújtó trafó. Gyárilag össze van kötve benne a tekercs a külső fém vázzal. Ha nem lenne, nem működne az autód sem
De egye fene, elfogadom a tanácsot, 2 csavart kell kitekerni, hogy kívülre tehessem a szikraközt.
Apropó egy kérdés, szikraköznek 2 db kihegyezett 3.as saválló csavart használok, tudtok-e olyan szikraköz megoldást, amit el tudnék szigetelni, hogy nehogy dobozon kívül meggyújtson valamit. Előre is köszönöm a segítséget!
A másik pásztoromban mezei 10µF 350V-os elko van, 7 éve bírja. Nem létszükséglet a motorindító kondi.
Ebbe most 3,3µF folia kondi került(csak ilyen volt itthon megfelelő értékben), mert 10µF-al, ezzel a trafóval túl nagy volt a szikra.
Szia:Én úgy szigetelném le a szikraközt,hogy a két kihegyezett csavarvégre raknék egy benzinslag szerűt.(vagy valami strapabíróbb anyagot) és a két végét lezárnám a hőre olvadó ragasztópisztollyal.
Volt itt valamelyik képen egy üvegbiztosítékba épített szikraköz.
En probaltam mindenfele szigetelest, az uvegbiztositek volt az elso. Lassan felgozolodik a fem az elektrodakbol a belso falara es vezetove valik. Probaltam wolfram hegesztopalcat hasznalni elektodanak, muanyag csoben, ott a muanyagot ette meg lassan az ozon. Szerintem a benzinslagot is megeszi. Vegul a kulso, nyitott szikrakoznel maradtam.
Udv,. KArcsi
A villanypásztort és a kerítést össze kell hangolni. Üzem közben a szikraköz ne pattogjon. Ha nem elég hosszú a kerítés akkor a kerítés végére kell kialakítani egy szikraközt. Szikraköznek védelmi szerepe van. Ha a kerítés szakad valamilyen okból akkor a dobozba szikrázzon. Gondolom nem úgy járatjátok a pásztort hogy a doboznál van szikra.
Sziasztok!Sajnos nekem az autó gyújtó trafó nem vált be a vadak ellen, mint már korábban is írtam. Kb.6-7 km drótra használtam, megfelelő szigeteléssel.
Háát..... rászántam magam, rendeltem a neten egy nagyfesztrafót "Toroidmann"-tól.Bíztam benne, talán egy nagyobb teljesítményű nagyfesztrafóval sikerül távol tartani a vadakat.Úgy néz ki bejött a számításom(lassan két hete, érintetlen a kerítés). Kb.430-450V-ra tölti az inverter a 20µF-os kondit, és ez kerül a nagyfesztrafó primer oldalára. A kimenetén /szekunder/ kb.9000V van, viszont jóval nagyobbat csattan a szikra mint az autó gyújtó trafóval.A kapcsolás invertere Spectraman tollából származik. Köszönet érte, hogy feltöltötte a topikba ezt a jó inverter kapcsolást.
Szia!
Köszönet a tapasztalat megosztásáért! Kíváncsi lennék,hogy a 10mH tekercset mekkora ferritmagra készítetted el,mennyi menettel és milyen huzalvastagsággal? Köszönöm!
AL250 légrés nélküli fazékmag. Átmérő 27 magasság 24mm 200-menet 0,25nettó 2Z huzal. Bruttó átmérő 0,29mm.
Lehet már AL értékű magra is tekercselni de akkor be kell mérni az induktivitást.
A400-as fazékmagra 0,25 1Z huzal 170 menet.
Szia. Az a 6-7km drót az kb. hány hektárnak felelt meg?
Szia. Attól függ hány szál drótot húzol. Az a 6-7 km kb. 2,8 ha ha jól emlékszem, és 5 szál van húzva. Ja és kb. 200m-enként párhuzamosítva vannak a szálak az ellenállás miatt.
Szia.
Köszönöm.
Tiszteletem Uraim!
Valamikor régen 2011 decemberében (113. oldal) hkarcsi bemutatott egy készen kapható inverterrel megvalósított pásztor kapcsolást.Mellékelt egy további hozzászólásában beszerzési forrást is,de én ott ilyen invertert nem találok.Valaki tudna e valamilyen beszerzési forrást esetleg?Nekem ebay is jó lenne csak tudnom kellene milyen kifejezéssel keressem.Mellékelem az inverter képét. Minden segítséget Tisztelettel köszönök! |
Bejelentkezés
Hirdetés |