Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Mint szerződéses szervizes, nem kellett foglalkoznom az akkuegységekkel. Letelt az idő, jött a központból a kocsi, cserélte a komplett pakkot. Nem mondhatnám, hogy túl sűrűn, úgy 5 évente. Amíg arra jártam, nem volt katasztrófa (kiesés). Amiket magam gondoztam, 7 évnél hamarabb nem cseréltem akkut. Volt csomag (48 V), ami 8,5 év után esett ki.
Azt nem szabad kihagyni, hogy a szünetmentes nem munkaakku, azaz nem napi kimerítem-feltöltöm üzem. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2019
Sziasztok!
Lidl-s töltövel van olyan gondom, hogy 6V-os akkut felismeri el is kezdi tölteni, de csak pár másodpercig tölt. /A 12V-os résszel minden rendben van./ Újraforrasztottam a panel nagy részét cseréltem kondikat, de nem segített. Van ötletetek? Köszönöm előre is.
Túl gyenge a 6V-os akkud, hamar felszalad a feszültsége, ezért állhat le a töltés.
Már labortápra kötött 12V 60W izzóval is teszteltem, különböző fesz és áram értékekkel és mindíg az az eredmény, hogy lekapcsol. /12V- nál ezzel a módszerrel stabil./Négy csík mutatja a töltöttséget, de akárhány csík van mindegyiknél pár másodperc után lekapcsol, de nem mennek fel a csíkok.
Feltöltött állapotban mutatni kellene neki a négy csíkod, de ez egyet se mutat. A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2019
Sziasztok,
Napelemről előállított 24-28V DC ről csepptölteni gondoltam kocsi/motor akkumlátorát. A járművek hosszabb időket szoktak állni, úgy gondoltam megérne néhány munkaórát bele fektetni a feladatba. Mivel családtagok is mozognak a járművek körül, szükség van fordított beköltés, rövidzár, bolondbiztos védelemre is. A napelem csak jó fényviszonyok mellett termel energiát ezért úgy gondoltam addig a töltő kimenetét leválasztanám a kocsi akkujáról pl relé vagy mosfet segítségével. A töltő áramkör kialakítására két ötlet merült fel: - DC-DC konverter CC-CV karakterisztikával pl 100-200mA/13,8V - Kondenzátor töltése áramgenerátoron keresztül és impulzusba kisütni az akkun. Kérdéseim: - van-e gyakorlati haszna az utóbbi pulzus töltésnek a másodlagos szulfát mentesítés szempontjából ? - DC-DC konvertert elég egy soros diódával leválasztani az akkuról a visszáram megakadályozása árdekében ? - Úgy gondoltam érdemes lenne az áramkör működését felügyelni, pl ha mégis elromlik a töltő áramkör akkor miképp lehetne leválasztani elektronikusan az akkuról pl a pulzustöltő esetén? Köszi a közös ötletelést, a tapasztalat megosztást!
Mivel a HTxxx controller vezérli az egész folyamatot, nagyon kicsi esélyt látok a javításra.Szerintem ugyanazt az osztókört használja mindkét esetben, csak először egy fesz mérést végez, a utána ágazik szét a program, hogy a 12V -os töltési procedúrát hajtsa végre, vagy a 6V -osat. Ott az opto, amivel a primer kört szabályozza. Szerintem a program bugos./hibás/
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2019
Szia, 1 igen, van hatása.
2 elég, de ha lehet, Schottky legyen, nemcsak gyorsabb, de kevesebb fesz esik rajta. 3 Az impulzustöltők is mérik a töltési végfeszültséget, s lekapcsolnak.
Üdvözlet !
Van valakinek tapasztalata : XH-M601-Battery-Charging-Control-Board-12V-Intelligent-Charger nevű szerkentyűvel ? Tekergetem itt a potikat, de sehogy sem akarja azt csinálni amit szeretnék. Mi a beállítás sorrendje ? Köszönöm !
A 3. oldalon le van írva!
VR1 potméter: A töltő leállítja a töltést a beállított legmagasabb feszültségnél pl. 14,4 V. A beállítása óramutató járásával megegyezően alacsonyabb, óramutató járásával ellentétesen nagyobb. VR2 potméter: A töltő megkezdi a töltést a beállított legkisebb feszültségnél pl. 10,5 V. A beállítása óramutató járásával megegyezően alacsonyabb, óramutató járásával ellentétesen nagyobb.
Köszi szépen !
Odáig jutottam, hogy az 555 közepén lett egy szuper kráter...
Valószínű rossz polaritással kötötted be!
Neeem, csak tekergettem a potikat.... Csak ez a táp ritkán van használva és kissé kontaktos a potija . Néha ugrál a fesz. Keresek másik 555-öt meg megtokozom !
Köszi!
Hello !
Nem értem ! Az egyik 555-tel nem húz a relé, a másikkal nem enged el ! Valami kipurcant. Valószinüleg a 4148 dióda. De nem értem a kapcsolást.... Holnap megnézem a diófát. Mennem kell melóba .
Hello!
- Amit Te 1N4148-nak nézel, az egy zéner dióda. - Elsőként 12V-ot adva rá meg kell mérni a zéner feszültségét. (Az 1-és 5-ös láb között.) - Majd 14,5V feszültséget adva az áramkörre, az R1 csúszkán be kell állítani a zéneren mért feszültséget. - Ez után 10,5V-ot adva az áramkörre, R2 csúszkáján be kell állítani, zéner/2 feszültséget. - Ez után lehet ellenőrizni a kapcsolási értékeket,, 10..15V-ig és vissza 15..10V-ig..
Nekem is van ilyen kis panelem, működik rendesen.
Hello !
Igazad volt ! A diódán 5,05 V-ot mértem, és a leírásod szerint állítottam be . Tulajdonképpen azért kezdtem el tekergetni, mert keveslem a 10 V-ot mint alsó határt . Nem túl kevés ? Úgy emlékszem nem egészséges ( aku szempontjából ) ennyire lemeríteni . Kialakítom a kis kínai digitális voltméternek a helyet a tehckós dobozon .... Köszönöm mindkettőtöknek !
12V-os ólom savas akkuknál 10,5V a kisütési határ. Ez az érték nem tartós, ha a terhelés lekapcsolódik, az akku üresjárási feszültsége felmegy 12V közelébe. A feltöltött akku 12,6-12,8V.
Sziasztok !
Tanácsot, segítséget szeretnék kérni. Adott egy régi 18V-os fúró, melyben kicseréltem a NI-CD akkukat (15db) ugyanúgy NI-CD-ra. A hőmérsékletérzékelőt is kiszedtem a régi pakkból és beszereltem az újba. Összeszerelés után a fúró tökéletesen működött. Eljött a töltés ideje, de valamiért nem tölt a töltő. Az akku terhelés nélkül kb.17 V-ot produkál.A töltőn kb 13V ot mértem akkumulátor nélkül.Akkumulátor nélkül a zöld led világít, ez akkor sem változik ha az akksit belerakom. (Pár nappal ezelött a régi akkumulátorra jelezte a töltő hogy hibás. Piros és zöld led is világított) Következő kisérletben kábelekkel összekötöttem az akkut és a töltőt, hogy tudjak áramot mérni, de 0 mA halad az akku felé... (erről nem készítettem képet) A töltő szétszedése nélkül, hogyan lehetne kideríteni a hiba forrását? Hogy lehet megállapítani hogy a töltő jó ? Milyen ötletetek van ? Köszönöm
Köss a töltőre 2db 12 voltos izzót sorbakötve, meg egy elkót vele parhuzamosan. Akkor valós feszültséget tudsz mérni. Az izzók 21w-osak legyenek legfeljebb, mert azzal lesz közel 2 amperes a terhelés.
Köszönöm a tippet, közel 0 lett a feszültség. Ezekszerint hibás a töltő?
Szia . Most egy 6 V 11Ah akkut töltőttem éppen egy dc dc konverter és egy 12 V-os 5 A-os tápegységgel sikeresen . Beállítottam 7,5 V-ra és 2 A-re a kimenő feszűltséget és áramot . A gyári motorakku töltőim a 6 V-os állásban , csak 6,8 V-ig és 0,3 A-el töltőttek . Érdekes , mert 12 V-on 0,7 A-el is és 14,5 V-ig töltenek ( bár ez is kevés ) .
Szia!
Nálam 6.8V alatt is már lekapcsol. Az a gond hogy bekapcsolás után pár másodperc múlva kikapcsol. 12V akkunál viszont jó.
Szerintem jó az akkumulátorod , de itt az ideje építened neki valami töltőt .
Sziasztok!
Autóban (szivargyújtóból) szeretnék tölteni 12V 7Ah zselés aksit. Hogy tudom ezt legegyszerűbben megtenni? (mindkét aksi 12V-os) Álló motor mellett egy az egyben kössem rá? (mint bikázáskor) Járó motor mellett? A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2019
Kell oda mindenképp egy megfelelő töltésvezérlő. 30-40 amper A is beleszaladhat az aksiba. És az nem éppenséggel szerencsés.
Mindenképpen ellenálláson keresztül kösd párhuzamosan az indítóakkuval.
Attól függ, hányszor kell tölteni, milyen körülmények között használod. Ha ez a töltés csak besegítés, mert egyszer lemerült, akkor álló motor mellett is elég a sima párhuzamos kötés. Ciklikus üzemhez csak járó motorral lehet így teljesen feltölteni. Tavasszal vettem egy B6 töltőt, azóta rájöttem, hogy mennyire praktikus. Az indítóakkut egy 12V7Ah akkuról fel lehet annyira tölteni vele, hogy betudja indítani az autót. Nem kell kiszerelni/cipelni, másik autóról tölteni. egy-két óra alatt kész.
Szia, Én is a B6-ot használom a sok akksis kütyü töltésére, mindnek más a fesze , nincs meg az eredeti töltője, stb. Mindenhez jó, a Pb akksikat 5A -ig lehet max tölteni, de az pont elég. Én az olcsóbb verziót vettem, s egy 6A-es laptop tápból lefaragtam pár V-ot, így már elfogadja.
Szia, egy 12V-os égő is megteszi, a teljesítményével meg tudod választani, hány A-rel szeretnéd tölteni.
Mi ez a B6?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |