Fórum témák
» Több friss téma |
Ne ijesztgesd szegény pözsót, a mérése alapján neki csak a behúzótekercs kell (első találat a linkeden, 4880 Ft)!? Vagy lemaradtam valamiről, és az egész váltószelep kuka?
Köszönöm, megnéztem, de ehhez a típushoz sajna nincs
Köszönöm a választ! Úgy néz ki, hogy már nem kapható, így marad a barkácsolás, mert a teljes kazáncsere sajnos nem jöhet szóba.
Ki kene kapcsolni minden hmv komfort funkciot, ugy is csinalja?
Sziasztok.
Van egy SAUNIER DUVAL THEMA condens F24 kazánom aminek a turbó ventije morog/búg ... valószínűleg csapágyas. Bővebben: Link Ti mivel zsíroznátok be a csúszó csapágyakat? Ha egyáltalán csúszó a csapágy. Gondolom nem elég a WD40 a magas hőmérséklet miatt....én teflon vagy szilikon zsír ra gondoltam. Kinek mi a véleménye? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2019
Szervusz Kadarist Úr !
Szervusztok Kedves hozzá értő Urak ! Oly kérdésem van Feléd,felédtek,Ki ismeri a ZC 18-as gázkazán elektromos vezérlő panel belső Lelki világát ? A problem.: Termosztát : 1-Nulla, 2-nulla'Kapcsolt', 3-Fázis. A panel viszont : 1-Nulla-Kéri a panel 7-pontra, 2-'kapcsolt'-Kéri a panel 9-pontra, 3-Fázis-Kéri a panel 8-pontra.viszont a két rajz / Termosztát - panel / nem azonos. A Termosztátos vezérlés Működik,viszont a kazán termosztát nem úgy Működik ahogy való.azaz kikerüli a Szobatermosztátot. Válaszod Köszönöm ! joe ⚡
Elég zavaros a megfogalmazásod, Küldök egy rajzot, hátha ez a jó Neked.
Sziasztok!
Ezen a felületen is kérném a véleményeteket a következő kérdésben, hátha találkozott már valaki a jelenséggel. Anyukám gázkazánjánál azt figyeltem meg, hogy amikor elindul, illetve leáll a keringető szivattyú, akkor egy tizedmásodpercre mintha leállna a gázszelep? vagy a láng?, majd kisebb "durranással" megy a fűtés tovább. Mi lehet ennek a jelenségnek az oka, illetve milyen gondot okozhat, ha így marad? Gázszelep: NOVA 820 a szivattyút pedig egy csőtermosztát szabályozza. Előre is köszönöm a válaszokat!
Sziasztok,
Buderus U104W-n volt hibaüzenetem, b/C miután egyik szervíz sem akar segíteni, holland leírás alapján sikerült megfejteni, hogy a lángérzékelő zárlatos, vagyis hozzáért a testhez.. Jelenleg a melegvízkészítés(tartály) működik, mert elég nagy a láng, tesztüzem(kéményseprő) működik, mert elég nagy a láng, a fűtés viszont nem, mert a 2 másodperces nagy láng nem elég , hogy a lángjelző ne zárja el a gázszelepet. Leírást keresek, hogy lehet a kezdeti láng idejét, illetve az alaplángot, UBA4001-es a vezérlés
Az a lángérzékelő biztosan nem érhet hozzá a testhez, mert akkor melegvizet sem csinálna! Első lépésként meg kellene tisztítani az elektródát, az esetek nagy részében az segít. Előfordulhat még, hogy túl sok gázt kap az égő, és ilyen esetben a láng nem az égőnél kezdődik, hanem feljebb, ez lángleszakadásnak nevezik. Így az elektróda nem ér bele a lángba, és a vezérlő nem érzékeli ilyenkor a lángot. Ha ez sem segít akkor kellene továbblépni a bonyolultabb vizsgálatok felé, de ezek már némi műszaki beállítottságot igényelnek. Merre laksz, hogy nem találtál szakembert a kazánhoz?
Szia Nyasi!
Sikerült anno megoldanod? Nálam pont ugyanez a hiba van.
Kedves Fórumozók, a készulek egy baxi nuvola 240i (tárolós). HMV készítéskor játssza azt, hogy rele kapcsol, szikráztat, gáz begyújt, de le is kapcsol, majd sorozatban ugyanez történik, mire végül rendesen működik. Az NTC szonda csere nem oldotta meg a gondot. Fütésnél normálisan megy a készülék.
Kérlek adjatok ötletet, köszönöm szépen!
Sziasztok!
Van egy kombikazán Ariston genus premium evo eu 24 csak meleg vizet készít egyenlőre. 2017 februárban lett beszerelve, természetesen hivatalosan. Működik, ahogy elő van írva. Beszereléskor 2.0bar-t írt a kijelző most már 1,6bar és 1,5 is bevillan.2.0-áról megy lefelé. Szerviz vagy meg lehet oldani házilag? Kérnék szépen segítséget.
Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget, van egy Ariston Clas Premium Evo 24 EU erp (3. évében jár) kombi kazánunk. Melegvíz igény esetén rövid ideig működik, nagy teljesítménnyel fűt, majd visszaesik és eltűnik a láng kijelzés, melegvíz eljut a csaphoz, de a kazánban sercegő hang hallatszik, majd először 1P1 vagy 1P2 hibakód amit helyre tesz saját maga, de utána 103 104 vagy 105 -ös hibakódok jönnek elő, amit csak resetálni lehet, de ezek után újra az 1P-s hibakódok illetve a 10… kódok. Légteleníteni (purge) többször próbáltuk, de semmi változás a szivattyúnál a légtelenítő sapka szabadon mozog. A nyomás 1,5bar-on van, nem csökken, de hmv fűtésekor felmegy 2-2,5barig a nyomás jelzője ilyenkor rángatózik vagyis nem egyenletesen megy felfelé. Csapnál egyenletesen folyik a melegvíz nem változik. Ezzel szemben a fűtés rendben, szép csendben működik, semmi fals hangja nincs, melegek a radiátorok. Mi lehet a probléma a hmv körben?, mivel a fűtésünk rendben. Várom a segítő ötleteket, tanácsot, előre is köszönöm.
zárt kiegyenlítőtartály veszíti a nyomást, fel kell fújni gyári értékre.
HMV hőcserélő vízkő, dugulás, szennyeződés így első gondolatra.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2019
Szisztok.
Semia F24-es cirkom van. Az a gondom folyik a viz a valtoszelep hazbol,a biztonsagi szelep mogott. A kepen a jobb also sarokban. Ebben az esetben eleg a valtoszelep betet vagy jobb ha komplettem cserelem?
Nem ismerem pont emzt a keszuleket de hasonloak az alkotoelemek kivitelezese,
O gyuru csere kis szilikonzsir...? Az egesz egyseg megvetelevel a keszulek gazdasagi totalkaros lesz szerintem.
Sziasztok!
Renova Star F24 turbós kazánom döglött be. Bekapcsolás után némi morgást hallatott, majd leállt. Nem adott semmilyen hibajelzést, sőt egyáltalán nem működött a kijelző egység és a LED sem. Átmérve azt tapasztaltam, hogy a HMV nyomásérzékelő szenzor zárlatos, vizet kapott. A szenzor csatlakozóját levéve és újraindítva a kijelző panel feléledt, de nyilván nyomás értéket nem mutatott. Venti elindult, majd pár másodperc múlva hibajelzés és minden leállt. Az érzékelőt cseréltem, már bekapcsolás után rendesen működik a panel is, a kijelző egység is, de pár másodperc után ismét leáll a venti és hibajelző LED villog. Mi lehet még a baj?
2017 február óta pont kétszer kellett volna szerelővel megnézetned, mivel ez a 3 év gari feltétele (nekem is ilyen, vagy nagyon hasonló kazánom van)
Van a kazán alján egy fekete műanyag csap (igazából egy tekerentyű, nem igazi csapnak néz ki), azt óvatosan megnyitva lehet hozzá vizet tölteni. Ezt a víznyomást mutatja a kijelzőn. De az 1,6 az még tökéletes, nem igényel feltöltést. Tölteni csak akkor kell majd, ha 1,0 bár alá esik.
A fiam full csicsa Aristonja 1év 8 hónap után elkezdett fütyülni HMV készítés közben, néha recsegő hangok is jöttek.
Szerviz kihív, piszmogott vele 4 percet, szűrőt kivette, tiszta volt, közölte hogy vízköves vagy koszos a HMV hőcserélő de ez nem tartozik a garanciába. Ezért a mutatványért elkért 10000Ft-ot és jelezte hogy bizonyára koszos a fűtésrendszerbe a víz, ez is okozhat dugulást. Mondom neki, ember, nincs olyan szűrő a világon ami ne lenne felszerelve, iszapleválasztó, valami turbulenciás leválasztó, ülepítő, mágneses szűrő meg a JóIsten tudja mi van még beépítve. Erre hümmögött és tett egy 37000 (harminchétezer) forintos ajánlatot a tisztításra. Ezt tömören visszautasítottuk, majd amikor elment, veszítenivaló nem volt, darabokra szedtem a készüléket és a HMV hőcserélő primer oldalából kihullott félmaréknyi kosz, kemény műanyagdarabkák. Az hóttuti hogy magából a készülékből voltak a műanyagdarabok mivel rézcsöves rendszerből bajosan válik le műanyag de felesleges lett volna emberünket vissszahívni merugye szétszedtem így a gari ugrott. Összeraktuk, azonnal csendben maradt és azóta is teszi a dolgát, ennek 2 éve. Mondtam a fiamnak, jössz apádnak 37 ropival . Ennyit a garanciáról. A kollégának meg először is rá kéne jönnie hogy a a vizet veszíti-e a rendszer vagy a lufiból megy el lassan a nyomás. Ha ez utóbbi, akkor ha vizet tölt rá, meg majd mégegyszer akkor eléri azt hogy működés közben rohamosan emelkedik a nyomás mert nincs hova tágulni és lefúj a biztonsági. A lufit az egyszerűbb ellenőrizni, fűtési csapokat elzárni, a készülékből a nyomást elengedni, akár a légtelenítőn, és rámérni a zárt tágulásira egy autós nyomásmérővel. Hogy mennyi a lufi alapnyomása, ahhoz tudni kéne a rendszer víztérfogatát, vagy a gépkönyvben valószínűleg megvan hogy mennyi a gyári alapnyomása.
Üdv mindenkinek, Saunier Duval Themoclassic F 24 e típusú kombi kazánom van. Radiátorcsere, vízfeltöltés, légtelenítés után, amikor a kazánt megpróbáltam bekapcsolni, kb 3 másodperc múlva kikapcsolt, anélkül, hogy bekapcsolt volna. Azóta is ezt csinálja kicsit kerreg 3 másodpercig, és mielőtt még a ventillátor bekapcsolna kikapcsol. A ventillátort eteszteltem, működik. A kazánt szétszedtem, nem találtam problémát, csövek tiszták voltak. A kezelőpanelen nem volt látható hiba. Köszönöm a lehetőséget, és a válaszokat.
Köszi! Szépen leírtad, benne van minden lehetőség.
Egyébként a városi távfűtés is hasonló szabályozás alapján működik, megnézik a várható külső hőmérséklet alakulását úgy 2-3 órás intervallumban és e szerint az előre- és visszatérő hőfok, továbbá a keringtetett tömegáram mennyisége alapján (ezt frekvenciaszabályozós szivattyúkkal simán meg tudják oldani) szabályoznak. Miért kellene minden távfűtött lakásban szoba-, avagy lakástermosztát? Persze az ilyen szabályozás csak úgy 10-15 éve jutott el hozzájuk is.
Sziasztok!
2 éve már hozzátok fordultam - ehhez a szuper közösséghez - s rengeteg jó tanácsot és segítséget kaptam, ami megoldotta a fennálló problémát. Most cserélni szeretném (nyitott égésterű Junkers zw20 kd23), s ehhez kellene a Ti tapasztalatok, milyet javasoltok. A lakás 100 nm, fele padlófűtés, a 3 szoba pedig radiátoros és a melegvizet is a gázkazán adja. Előre is köszönöm a segítő szándékot!
Szia!
Nehéz kérdés, mit javasolnak. Van, aki a Buderus-ra esküszik, mégis olyan szervizes lévén az Immergas-t használja. Van, aki a Bosch Condens-t javasolja, mert ez a legújabb fejlesztés és állítólag a Buderus-t vásárolta fel ezért. Én annak idején a Junkers-t akartam vásárolni (ahogyan látom, Neked jelenleg is ilyen van), de azzal is vannak hibák, főleg elektronikai síkon. Biztos gyártmányt, típust itt e fórumon szerintem senki sem fog javasolni, vagy ha igen, az később magára vessen. Nézz körül, hogy e fórumon melyik típussal nincsenek sűrű problémák, azt választd. Egyébként a 100 m3 alapterületre (gondolom a belmagasság 2,5 - 2,8 méter lehet az esetedben) és hmv-vel úgy a 21 kW-os kazán bőven elegendő. Csak e teljesítményű kazánból kissé szűkös a választék, mert a kazángyártók feljebb mennek, annak már drágább az ára. (Megjegyzés: Ha neked eddig a Junkers bevált, akkor én azt a típust választanám.) Ez csak az én saját véleményem, a saját tapasztalataim alapján mondom, azt vedd figyelembe!
Sziasztok! Egy Vaillant VUW kombi falikazánról van szó. Ha beindul a fűtés,egy idő után villog fentről a második led és leáll.Létezik olyan,hogy a kazán túlmelegszik és ezért áll le? Ha igen,mi a teendő,hogy a probléma megoldódjon? Válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok!
Bosch GAZ 3000-es nyílt égésterű kombi kazán néha a melegvíz csap kinyitásakor csak szikráztat, és eltelik 10-12 mp mire begyújt, de addigra meg annyira sok gáz gyűlik fel, hogy egy nagy, hangos, kissé ijesztő lobbanással gyújt be. Emellett a gáz nem áramlik belőle egyenletesen. A burkolat levételekor látszik jól, hogy a láng néha felélénkül, néha pedig kisebb lesz, pedig a melegvíz csap teljesen ki van nyitva. Véleményetek szerint mi lehet a probléma? Köszi.
Lehet hogy csak ki kell takarítani a hőcserélő lamelláit. Alulról és felülről is. Keresztül kell rajta látni, ha átvilágítasz rajta.
Szia!
Kicsit későn találtam meg a kérdésed, de hátha még aktuális. Nálunk működik egy japán cég, ablaktörlő motorokat és mechanikákat gyártanak szinte az összes európai és japán autógyárnak. Ott használnak a korábbi grafitos zsír kiváltásaként egy full szintetikus zsírt, ami egy ablaktörlő áttételében 15-20 évig zsír marad. A WD-40 nem megoldás, az túl "vékony" kenőanyag, hetente fújhatod. Ha érdekel ez a szintetikus zsír, adj egy e-mail, illetve postai címet és küldök neked egy tégelynyi anyagot. Üdv: István A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |