Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Én pár hónapja vettem 2300-ért.
Szintén kompresszorhoz, Nekem 220V-os 1.1kW-os hajtja a 2 hengeres vízhűtéses zil kompresszort 5-7Bár között. 11 bárig engedtem a tesztnyomást. Azóta is frankón működik. A tartályt MÉH telepről vettem 6500-ért kilóra. Csak rá kellett építenem a cuccot.
Hmm jólett!Gart Nekem egy Gaz kompresszorom van 1hangeres és egy ugyan ilyen motoral akartam meghajtani mint a tied de kb 2bar után meghalt...Szóval most egy 2.2kw-os van rajta..Ezmár bírja igaz 6-7 bar-nál eléggé belassul de 7bar után mintha újra erőre kapna és menne ameddig engedném Ez max 10bar volt Igaz nekem a tartály csak 1600ft volt De tökéletes,nekem megfelel.Csak még bekell majd fejezni teljesen a kompresszorom,vízleválasztó egyebek...De most a nyomáskapcsolót akarom először megcsinálni
Am kimentem kicsit szétnézni és találtam egy 100mikrós kondit,remélem jó még majd kis is próbálom!
Hmm ez nemjött be,rossz a kondi
Akkor vagy az enyémbe kicsi a kompresszió, vagy a tiédbe túl nagy, vagy nálam a 2 henger miatt egyenletesebb és azért viszi.
Viszont ha 20m-es hosszabbítóval indítom ugyan abból a konnektorból, akkor már nem akar elindulni. Szóval kényes az áramerősségre. Lehet nálatok az áram kicsi, vagy a vezetékek gyengék neki. Nálam induláskor a lámpa behalványodik. Szóval sokat vesz fel. De nem melegszik és még nem égett le. Remélem bírja. Olyan már volt, hogy inkább az ékszíj csúszik.
Sztem a vezetékek nemgyengék,sőt... És nekem is halványodik a lámpa mikor beindul....Ékszíjcsúszás probléma nekem is volt...de most jól meglett festzítve úhogy már jó... És lehet h az enyémbe nagy/obb a kompresszió mert csak simán tartály nélkül is eléggé nagyot visz..vagy nemtudom...de ezt majd megcsinálom h rakok rá valamivel nagyobb ékszíjtárcsát és akkor már jobban fogja vinni....
Hello!
Bocs, hogy bele szólok, de egy normális kompresszornál, egy visszacsapó szelepet szoktak betenni a nyomó oldalra, és egy kis tehermentesítő elektromos szelepet, ami álló kompresszor mellett nyitva van. Így a kompresszor szinte tehermentesen tud elindulni. üdv! proli007
Ő...Tudom,de ha elbír indulni majd üzemi kondival akkor nemkell...csak fölösleges pénz lenne....de ha nem akkor marad az....
Visszacsapó szelepet raktam bele.
a tehermentesítést meg úgy csináltam meg, hogy a nyomócsőnél a fél colos vascső hegesztést hanyagul lyukasracsináltam meg, és kicsit sziszeg.
Hát nekem is szieszeg pl a tartályon a leeresztőnél és a nyomócsőnél is kicsit de mégse indul el csak elég nehézkesen 4bar-on....Először alig megy majd fölpörög a motor csúszik az ékszíj,eccer megszorul és csak ígymegy a kompresszor
Asszem annyit is tud....Majd holnap megnézem....De ezt h kell bekötni?Mert időt állítani nemlehet rajta.Majd holnap a bekötési rajzát is lefényképezem....
Hello!
Hát nem kimondottan az a relé ami ide kell, de ha áttekered, talán megoldható. Ugyan is, az indítórelé, egy áramrelé. Az inkább egy régi mosógép relére hasonlított, vagy esetleg egy kimustrált hűtő indító reléje is jó lehet. üdv! proli007
Hűtő az van....Abba hol van indítórelé?
Rá van dugva a motorra, három tüskével. Lehúzható.
(De az újabbakban már trükköznek egy PTK ellenállással, az nem biztos, hogy jó)
Aham akkor a kompresszoron van.....Csak az a baj h én azt mind a 2-ről leszedtem mert mindig kikapcsolgatta....És bekötöttem direktre....Szval akkor így abból nemlessz És még valahogy megkell oldanom h a kompresszor is jól induljon mert 4bar-nál is elég nehezkesen megy indítókondival is....Szval kell egy visszacsapó szelep is tehermentesítőnek meg lehet egy kicsit eresztősre csinálom a nyomócsövet
Nah kipróbáltam egy nyomásszabályzós,vízleválasztót és sajna a nyomásaszbályzó része rossz...Még jó h a festékszórón lehet állítani a nyomást,másnál meg ugyse kell nagyon 4-5 bar....
Tegnap használtam a kompresszort, és nekem is nehézkesen indul. nagyobb lyukat kell csinálnom a nyomócsőre.
Más relé nem nagyon jó.
LEgjobb megoldás a gyári indító relé, nem kell hozzá időkapcsoló, és a motorra van méretezve. indításkor az áramfelvétel simán lehet 15-20A. Nálam bejött. Ehez a motorhoz ajánlották motor adatai alapján.
És hol lehet ilyet kapni?Neten nemtaláltam ilyet....Esetleg tudsz egy oldalt ahonnan lehet rendelni ilyet?És még egy kérdés...Ha a vízleválasztót a kompresszor és a tartály közé teszem akkor a tartályba ugyanúgy lessz víz?
Ha az "Új kérdés felvetése" gombot használod a "Válasz" gomb helyett,nem lehet követni, kinek szól! :no:
Egyébként, ha a csepleválasztót (ami jobb esetben egy hőcserélőnek fogható fe) hűtöd, akkor ott fog a víz lekondenzálódni, nem a légtartályban. üdv! proli007
Nah asszem most egy ideig hagyom a kompresszort ....Ma kicseréltem vascsőre a gumit a tartály és a kompresszor közzt bár eléggé eresezt...Holnap megpróbálom megcsinálni rendesen ha nemlessz jó vissza a gumicső .....Max fölrakom majd még a vízleválsztót ha már ugyis van és ennyi....Marad kapcsolósan meg stb...Amennyit én használom ellesz ez így....
Szasztok,
van egy ruszki 1.1kW-os motorom, lehet csillagba és deltába is kötni, de az adattáblán csak 230V-os tudnivalók vannak. Ez mondjuk nem zavar, mert úgyis egy fázisról használnám, csak érdekes. Egy fűnyírón szeretném használni, ugye indítónyomaték nem érdekes, de a menetközbeni igen. 25u van ráírva üzemi kondinak, 130u pedig indítónak. Hogy érdemes ezt a fentiek ismeretében kötni? Y, vagy D? Most épp 30u-s kondi van rajta, D-ban viszonylag normálisan megy, bár a nyomatéka lehetne nagyobb, elég könnyen elakad a fűben. Y-ban nagyon sok volt neki a 30u, olyan fura, erőlködős hang kíséretében ment, de 20u-val kicsit kitisztult. Viszont a nyomatéka nem lett nagyobb Y-ba kapcsolástól. üdv, ivicz
Hello!
Ez elég nyilvánvaló, ha belegondolsz, deltában 230V jut egy tekercsre, csillagban meg kb. 130V. Egyébként kondenzátoros üzembem az indító nomaték kb. 25%, forgató nyomaték, pedig 85% a háromfázisú üzemhez képest. Viszont elvileg kb. 70µF-os kondi kellene rá. üdv! proli007
Szia,
értem, köszi. Lehet, megpróbálkozom 60u-s kondival, bár gondolom, nem véletlenül van ráírva a 25u. Azért egy próbát tán megér. üdv, ivicz
Tisztelt Kollégák!
Van rgy indítórelés 220V-os, 370W-os motorom. A forgásirányát szeretném megváltoztatni, de sehol nem találok róla semmit. A típusa:FZ662T7a IMI gyártmányú. Tudna Valaki segíteni? Köszi: Szacsek
Üdv!
A dolog elég egyszerű. Meg kell keresni a két tekercs kivezetéseit, és a lemezkéket úgy kell áthelyezni, hogy valamelyik tekercs végei felcserélődjenek. Általában a segédfázis tekercset szokták fordítani, a lemezkék elhelyezése pedig merőleges az eredetihez képest. Ez azonban a kapcsok elrendezésétől függhet, amit látatlanban nem lehet megmondani.
A dátum ne vezessen félre, most csináltam!
Üdv! nem volt időm végigolvasni a a forumot!
Lehet, hogy le van már írva amit kérdezek! (bocs érte) Van egy 1800w motrom csak 230v ról tudom hasznáni 1 fázisról! Csináltam 1 rajzot a bekötésről, erről kéne vélemény , hogyjó lessz -e ez a bekötés!?!? (A motorból csak 3 vezeték jön ki!) (körfűrészre használnám)
Kössz a választ! holnap ki is próbálom!
A dolog nagyon úgy fest, hogy a leírtak alapján kéne eljárni. A két áthidaló lemezkét leszereled, és a piros "fújásnak" megfelelően helyezed vissza, miközben minden vezeték a helyén marad.
Mivel a szükséges méréseket nem tudom elvégezni (bár nagy felbontású, és jó minőségű a felvétel, de nem lehet azért mindent tökéletesen meglátni a más szögből való megtekintés lehetetlensége miatt), arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy jól hallgasd meg a hangját, mielőtt átkötöd. Fordítottan is ugyanolyan indítási tulajdonságokkal, és hanggal rendelkezzen, mint annak előtte. Ha kicsit is eltérő a dolog, ne erőltesd (pl. nem indul, rázkódik, búg...), mert leégés is lehet a következmény. Mechanikai zaja lehet egy kicsit eltérő, ezt a csapágy által keltett hangot jól el tudod különíteni a motor hangjától, mert ezt kifutáskor is hallod. Ha mindent jónak találsz, akkor is pár perc üresjárás után ellenőrizd, nincs-e káros melegedés. |
Bejelentkezés
Hirdetés |