Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   19 / 344
(#) peki válasza Flatlander hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Én pár hónapja vettem 2300-ért.
Szintén kompresszorhoz,
Nekem 220V-os 1.1kW-os hajtja a 2 hengeres vízhűtéses zil kompresszort 5-7Bár között.
11 bárig engedtem a tesztnyomást.
Azóta is frankón működik.
A tartályt MÉH telepről vettem 6500-ért kilóra.
Csak rá kellett építenem a cuccot.

DSCF7022.JPG
    
(#) Flatlander hozzászólása Máj 14, 2008 /
 
Hmm jólett!Gart Nekem egy Gaz kompresszorom van 1hangeres és egy ugyan ilyen motoral akartam meghajtani mint a tied de kb 2bar után meghalt...Szóval most egy 2.2kw-os van rajta..Ezmár bírja igaz 6-7 bar-nál eléggé belassul de 7bar után mintha újra erőre kapna és menne ameddig engedném Ez max 10bar volt Igaz nekem a tartály csak 1600ft volt De tökéletes,nekem megfelel.Csak még bekell majd fejezni teljesen a kompresszorom,vízleválasztó egyebek...De most a nyomáskapcsolót akarom először megcsinálni

Am kimentem kicsit szétnézni és találtam egy 100mikrós kondit,remélem jó még majd kis is próbálom!
(#) Flatlander hozzászólása Máj 14, 2008 /
 
Hmm ez nemjött be,rossz a kondi
(#) peki válasza Flatlander hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
Akkor vagy az enyémbe kicsi a kompresszió, vagy a tiédbe túl nagy, vagy nálam a 2 henger miatt egyenletesebb és azért viszi.
Viszont ha 20m-es hosszabbítóval indítom ugyan abból a konnektorból, akkor már nem akar elindulni.
Szóval kényes az áramerősségre.
Lehet nálatok az áram kicsi, vagy a vezetékek gyengék neki.
Nálam induláskor a lámpa behalványodik.
Szóval sokat vesz fel. De nem melegszik és még nem égett le. Remélem bírja.
Olyan már volt, hogy inkább az ékszíj csúszik.
(#) Flatlander hozzászólása Máj 15, 2008 /
 
Sztem a vezetékek nemgyengék,sőt... És nekem is halványodik a lámpa mikor beindul....Ékszíjcsúszás probléma nekem is volt...de most jól meglett festzítve úhogy már jó... És lehet h az enyémbe nagy/obb a kompresszió mert csak simán tartály nélkül is eléggé nagyot visz..vagy nemtudom...de ezt majd megcsinálom h rakok rá valamivel nagyobb ékszíjtárcsát és akkor már jobban fogja vinni....
(#) proli007 válasza Flatlander hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
Hello!

Bocs, hogy bele szólok, de egy normális kompresszornál, egy visszacsapó szelepet szoktak betenni a nyomó oldalra, és egy kis tehermentesítő elektromos szelepet, ami álló kompresszor mellett nyitva van. Így a kompresszor szinte tehermentesen tud elindulni.

üdv! proli007
(#) Flatlander hozzászólása Máj 15, 2008 /
 
Ő...Tudom,de ha elbír indulni majd üzemi kondival akkor nemkell...csak fölösleges pénz lenne....de ha nem akkor marad az....
(#) peki válasza Flatlander hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
Visszacsapó szelepet raktam bele.
a tehermentesítést meg úgy csináltam meg, hogy a nyomócsőnél a fél colos vascső hegesztést hanyagul lyukasracsináltam meg, és kicsit sziszeg.
(#) Flatlander hozzászólása Máj 15, 2008 /
 
Hát nekem is szieszeg pl a tartályon a leeresztőnél és a nyomócsőnél is kicsit de mégse indul el csak elég nehézkesen 4bar-on....Először alig megy majd fölpörög a motor csúszik az ékszíj,eccer megszorul és csak ígymegy a kompresszor
(#) Flatlander hozzászólása Máj 15, 2008 /
 
Relé

Ilyen relével megtudnám oldani az indítókondit?Mert ilyenem van....
(#) Flatlander hozzászólása Máj 15, 2008 /
 
Asszem annyit is tud....Majd holnap megnézem....De ezt h kell bekötni?Mert időt állítani nemlehet rajta.Majd holnap a bekötési rajzát is lefényképezem....
(#) proli007 válasza Flatlander hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
Hello!

Hát nem kimondottan az a relé ami ide kell, de ha áttekered, talán megoldható.
Ugyan is, az indítórelé, egy áramrelé. Az inkább egy régi mosógép relére hasonlított, vagy esetleg egy kimustrált hűtő indító reléje is jó lehet.

üdv! proli007
(#) Flatlander hozzászólása Máj 15, 2008 /
 
Hűtő az van....Abba hol van indítórelé?
(#) proli007 válasza Flatlander hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
Rá van dugva a motorra, három tüskével. Lehúzható.
(De az újabbakban már trükköznek egy PTK ellenállással, az nem biztos, hogy jó)
(#) Flatlander hozzászólása Máj 15, 2008 /
 
Aham akkor a kompresszoron van.....Csak az a baj h én azt mind a 2-ről leszedtem mert mindig kikapcsolgatta....És bekötöttem direktre....Szval akkor így abból nemlessz És még valahogy megkell oldanom h a kompresszor is jól induljon mert 4bar-nál is elég nehezkesen megy indítókondival is....Szval kell egy visszacsapó szelep is tehermentesítőnek meg lehet egy kicsit eresztősre csinálom a nyomócsövet
(#) Flatlander hozzászólása Máj 15, 2008 /
 
Nah kipróbáltam egy nyomásszabályzós,vízleválasztót és sajna a nyomásaszbályzó része rossz...Még jó h a festékszórón lehet állítani a nyomást,másnál meg ugyse kell nagyon 4-5 bar....
(#) peki válasza Flatlander hozzászólására (») Máj 16, 2008 /
 
Tegnap használtam a kompresszort, és nekem is nehézkesen indul. nagyobb lyukat kell csinálnom a nyomócsőre.
(#) peki válasza Flatlander hozzászólására (») Máj 16, 2008 /
 
Más relé nem nagyon jó.
LEgjobb megoldás a gyári indító relé, nem kell hozzá időkapcsoló, és a motorra van méretezve. indításkor az áramfelvétel simán lehet 15-20A.
Nálam bejött.
Ehez a motorhoz ajánlották motor adatai alapján.
(#) Flatlander hozzászólása Máj 16, 2008 /
 
És hol lehet ilyet kapni?Neten nemtaláltam ilyet....Esetleg tudsz egy oldalt ahonnan lehet rendelni ilyet?És még egy kérdés...Ha a vízleválasztót a kompresszor és a tartály közé teszem akkor a tartályba ugyanúgy lessz víz?
(#) proli007 válasza Flatlander hozzászólására (») Máj 16, 2008 /
 
Ha az "Új kérdés felvetése" gombot használod a "Válasz" gomb helyett,nem lehet követni, kinek szól! :no:

Egyébként, ha a csepleválasztót (ami jobb esetben egy hőcserélőnek fogható fe) hűtöd, akkor ott fog a víz lekondenzálódni, nem a légtartályban.

üdv! proli007
(#) Flatlander válasza proli007 hozzászólására (») Máj 16, 2008 /
 
Nah asszem most egy ideig hagyom a kompresszort ....Ma kicseréltem vascsőre a gumit a tartály és a kompresszor közzt bár eléggé eresezt...Holnap megpróbálom megcsinálni rendesen ha nemlessz jó vissza a gumicső .....Max fölrakom majd még a vízleválsztót ha már ugyis van és ennyi....Marad kapcsolósan meg stb...Amennyit én használom ellesz ez így....
(#) ivicz hozzászólása Máj 22, 2008 /
 
Szasztok,

van egy ruszki 1.1kW-os motorom, lehet csillagba és deltába is kötni, de az adattáblán csak 230V-os tudnivalók vannak. Ez mondjuk nem zavar, mert úgyis egy fázisról használnám, csak érdekes. Egy fűnyírón szeretném használni, ugye indítónyomaték nem érdekes, de a menetközbeni igen. 25u van ráírva üzemi kondinak, 130u pedig indítónak. Hogy érdemes ezt a fentiek ismeretében kötni? Y, vagy D? Most épp 30u-s kondi van rajta, D-ban viszonylag normálisan megy, bár a nyomatéka lehetne nagyobb, elég könnyen elakad a fűben. Y-ban nagyon sok volt neki a 30u, olyan fura, erőlködős hang kíséretében ment, de 20u-val kicsit kitisztult. Viszont a nyomatéka nem lett nagyobb Y-ba kapcsolástól.

üdv,
ivicz
(#) proli007 válasza ivicz hozzászólására (») Máj 22, 2008 /
 
Hello!

Ez elég nyilvánvaló, ha belegondolsz, deltában 230V jut egy tekercsre, csillagban meg kb. 130V. Egyébként kondenzátoros üzembem az indító nomaték kb. 25%, forgató nyomaték, pedig 85% a háromfázisú üzemhez képest. Viszont elvileg kb. 70µF-os kondi kellene rá.

üdv! proli007
(#) ivicz válasza proli007 hozzászólására (») Máj 24, 2008 /
 
Szia,

értem, köszi. Lehet, megpróbálkozom 60u-s kondival, bár gondolom, nem véletlenül van ráírva a 25u. Azért egy próbát tán megér.

üdv,
ivicz
(#) Szacsek hozzászólása Máj 29, 2008 /
 
Tisztelt Kollégák!

Van rgy indítórelés 220V-os, 370W-os motorom. A forgásirányát szeretném megváltoztatni, de sehol nem találok róla semmit. A típusa:FZ662T7a IMI gyártmányú. Tudna Valaki segíteni?

Köszi: Szacsek
(#) Imi65 válasza Szacsek hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Üdv!
A dolog elég egyszerű. Meg kell keresni a két tekercs kivezetéseit, és a lemezkéket úgy kell áthelyezni, hogy valamelyik tekercs végei felcserélődjenek. Általában a segédfázis tekercset szokták fordítani, a lemezkék elhelyezése pedig merőleges az eredetihez képest. Ez azonban a kapcsok elrendezésétől függhet, amit látatlanban nem lehet megmondani.
(#) Szacsek válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
A dátum ne vezessen félre, most csináltam!

100_4178.JPG
    
(#) krissz555 hozzászólása Máj 29, 2008 /
 
Üdv! nem volt időm végigolvasni a a forumot!
Lehet, hogy le van már írva amit kérdezek! (bocs érte)
Van egy 1800w motrom csak 230v ról tudom hasznáni 1 fázisról!
Csináltam 1 rajzot a bekötésről, erről kéne vélemény , hogyjó lessz -e ez a bekötés!?!?
(A motorból csak 3 vezeték jön ki!)

(körfűrészre használnám)

motor.JPG
    
(#) krissz555 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Kössz a választ! holnap ki is próbálom!
(#) Imi65 válasza Szacsek hozzászólására (») Máj 30, 2008 /
 
A dolog nagyon úgy fest, hogy a leírtak alapján kéne eljárni. A két áthidaló lemezkét leszereled, és a piros "fújásnak" megfelelően helyezed vissza, miközben minden vezeték a helyén marad.
Mivel a szükséges méréseket nem tudom elvégezni (bár nagy felbontású, és jó minőségű a felvétel, de nem lehet azért mindent tökéletesen meglátni a más szögből való megtekintés lehetetlensége miatt), arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy jól hallgasd meg a hangját, mielőtt átkötöd. Fordítottan is ugyanolyan indítási tulajdonságokkal, és hanggal rendelkezzen, mint annak előtte. Ha kicsit is eltérő a dolog, ne erőltesd (pl. nem indul, rázkódik, búg...), mert leégés is lehet a következmény. Mechanikai zaja lehet egy kicsit eltérő, ezt a csapágy által keltett hangot jól el tudod különíteni a motor hangjától, mert ezt kifutáskor is hallod. Ha mindent jónak találsz, akkor is pár perc üresjárás után ellenőrizd, nincs-e káros melegedés.
Következő: »»   19 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem