Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Szia! Megoldódott a problémád? Nekem is ugyanezt produkálja... Mi volt a megoldás ha megkérdezhetem?
(Egy fél órát szórakoztam a resettel, majd fentebb vettem az éjszakai hőmérsékletet, most egyenlőre jó...)Előre is köszönöm! Üdv!
Sziasztok. Van egy 240 fi gázkazánom és tegnap elkezdte a hülyéskedést. Első szériás még, nincs benne utókeringetés. Aki üzembehelyezte szerelő rakott bele egyet tökéletesen működött. Most jött elő az a hiba hogyha a termosztát lekapcsolt kerregve recsegve állt le a kazán. Minden rendbe volt de ez a kis elektronika tönkrement. Visszakötöttem gyári állapotba,de a hiba csak megmaradt. Ha a termosztát lekapcsol, a szivattyú megáll de a gázt nem zárja el és még ugyanúgy ég a láng. Mikor szinte felforr a víz akkor kapcsol le. Ha a panel közepén rákoppintok picit a relé tetejére,akkor egyből leáll a láng. Másnak is volt már ilyen jellegű problémája esetleg? A hmv mikrokapcsolót is cseréltem meg a vezetéket is lehúztam nem az van "beragadva".
Előre is köszi!
Sziasztok!
Nemrég költöztünk és az új lakásban a fent nevezett kazán üzemel! Most hogy beindult a fűtés lettünk csak figyelmesek arra hogy borzasztóan rezonál búg! Eddig csak a melegvizet használtuk akkor nem jelentkezik a probléma! A zöld keret alsó 1/3 harmadánál megnyomom abba marad a zúgas! Ebből gondolom hogy a kazánt borító lemezek rezonálnak! Tudok ezen segíteni vagy feltetlen szerelőt hívjak? Köszönöm a segítséget!
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni egy Star 240 fi kazánnal kapcsolatban. Melegvizet ad, azonban ha a termosztát bekapcsolja a fűtést, sorrendben ez történik: -elindul, -begyújtja a lángot, -majd kb. 4-5 másodperc után a lángot jelző led kialszik, -eltelik kb. 10 másodperc, -ismét begyújtja a lángot, -4-5 másodperc után kialszik és hibára fut, -30 fokos led villog Reset után ismét bármikor ad melegvizet, de ha a termosztáttal újra indítom a fűtést ugyanez ismétlődik. Minden tanácsot előre is köszönök! Ha valaki tud olyan budapesti szerelőt ajánlani aki jól ismeri ezt a kazán típust, azt külön köszönöm. Szeretném felméretni és rendbe rakatni a kazánt.
Csak egy tipp. ( ha olyan, amire gondolok) A fúvókákat kellene kitisztítani az égéstérben. Az égéstér elejét levéve az égősor ha minden igaz előre lehúzható (előtte gyújtó és lángőr elektródát leszerelni). Utána hátul a fúvókasorból a fúvókákat kivéve mindet kitisztítani. Van benne 11-12db. Gondolom dugulás van. Vizet engedve max lánggal üzemel, fűtéskor modulál, a kisebb teljesítménynél a láng nem éri el az elektródát. De nem vagyok gázszerelő, csak rokonnál ez volt a hiba nemrég, ott a fúvókák voltak részlegesen eldugulva és miért is ne pont az elektródánál lévő égősoré. ( én ráindítottam kiszerelt fúvókákkal, hogy a kiáramló gáz esetleg kihozza a mocskot a csőből is, de ez veszélyes lehet, nem ajánlom)
Az egész égésteret tisztítsd ki, ha már szétszeded, ecset, porszívó, esetleg kompresszorral kifújni, ha nem lakásban van. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2019
Tovább olvastam a fórumot, annyit sikerült kiderítenem, hogy a melegvíz vételnél a váltószelep függőleges (hátsó) rudazata szépen kibújik és működteti a mikrokapcsolót.
Viszont amikor a termosztát indítja a fűtést, akkor a váltószelep vizszintes rudazata nem bújik ki, így nem is működteti a mikrokapcsolót. Jól gondolom, hogy utóbbi kellene ahhoz, hogy elinduljon a fűtés? Illetve azt kérdezném még, hogy azon kívűl, hogy a váltószelep a hibás, okozhatja még valami azt, hogy a rudazat nem működik? A nyomásmérő kb. 0,9-et mutat.
Szia!
Szakadt a membrán, szorul a tömszelence, mert víhköves a rudatat. Kapacitás szegény a szivattyú kondenzátora, dugulás van valahol.
Jól gondolod a dolgot. A hibák sora mint merlingerin kolléga írta, próbáld meg levenni a mikrokapcsolót és kézzel - fogóval meghúzni oda vissza a rudazatot.
Mint a neve is mutatja "váltószelep" a rudazat azért bújik ki mert meleg víz igény van és nem fűtési igény.Fűtésnél a rudazat alap helyzetben van és nem mozdul! Az általad leírt hiba valószínűleg karbantartással megoldható.Égő mosás, hőcserélő tisztítás,ionizációs elektróda csere vagy tisztítás.
Szerinted ha kézzel meghúzza a rudazatot fűtési üzemmódban leszerelt mikrókapcsolóval akkor mi fog történni??Olvasd már el az ereedeti hibajelenséget!
“Fűtésnél a rudazat alap helyzetben van és nem mozdul!” - tehát a hátsó rudazat a melgvíz igényre “nyit” az első ami vízszintesen mozog az a fűtési igényre “nyit”? Tehát ha a termosztát “jelet ad” ennek nyitnia kellene ugye?
Röviden, egyszerűen hogyan működik a váltószelep fűtési igénynél? A hátsó rudazatot ha jól olvastam, akkor a vízvételnél megnyitott vízcsap hatására a “ meginduló” áramlás mozgatja? Fűtési igénynél mitől mozog a másik rudazat? A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2019
Tegnap este már fáradt voltam, ezért újra nekidurálom magam a kérdésnek.
Sakrafi segítő válaszában írja, hogy “Fűtésnél a rudazat alap helyzetben van és nem mozdul!” . A váltószelepben van két rudazat, mindkettő egy-egy mikrokapcsolót működtet. Az egyik, a belső, ez függőlegesen mozog, a második elöl van, ez vízszintesen mozog. Ha kinyitom a melegvizet, a belső függőlegesen kibújik és kapcsol a mikrokapcsoló, van melegvíz. Ha elzárom a csapot, ez visszahúzódik. Ok. Sakrafi válasza szerint ha kibújik a hátsó rudazat, akkor melegvíz igény van, egyébként pedig fűtési igény, vagyis az első rudazat az nem a fűtési igénynél bújik ki? A fórumban korábban úgy emlékszem azt írta valaki, vagy képen úgy volt jelölve, hogy a hátsó függőleges rudazat a HMV-t, az első vízszintes a fűtőkört kapcsolja. Ha indítom a fűtést, akkor az első vízszintes rudazatnak ki kellene bújnia vagy sem? A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2019
A hátsó függőlegesen mozgó rudazat az az áramlásérzékelő és nem váltószelep.Amikor elindul a szivattyú akkor a rudazat kibújik és bekapcsolja a mikrókapcsolót, ez fűtésnél és meleg víznél is így van.Az első a vízszintesen mozgó az a váltószelep és a meleg vízcsap megnyitására bújik ki a rudazat és kapcsolja a mikrokapcsolót jelezve, hogy meleg víz igény van.Fűtésnél visszamegy alaphelyzetbe.Te viszont azt írtad,hogy a 30-as LED villog az pedig gyújtási hiba
semmi köze a váltószelephez illetve az áramlásérzékelőhöz akkor másik LED jelezne.Ahogy már előbb írtam az irányba keresd a hibát.
Köszönöm, így értem. Működik végre, egyelőre kiporszívóztam az égésteret, az égősort, megcsiszoltam az elektródákat összeszereltem és elindult a fűtés 30 perce!
Köszönöm nektek a segítő szándékot, külön köszönöm neked és Tomi111-nek a segítséget. TOVÁBBRA IS KERESEK WESTEN STAR 240fi KAZÁNT JÓL ISMERŐ SZAKEMBERT BUDAPESTEN
Sziasztok, újra itt...
A fűtés működik, de túl sűrün kapcsolgat ki és be a kazán. Bekapcsol, a fűtővizet felfűti a beállított hőfokra, alapból 70 fokosra, de próbáltam 50 fokossal is, majd láng kikapcsol, keringető működik. Amikor a víz visszahűl pár perc alatt, kezdődik elölről. 22 fok van beállítva a szobatermosztáton, lassan éri el ezt a hőfokot így, sok indítás-leállítással. Gondolom ez nem tesz jót a kazánnak. Elvileg le kellene modulálnia a lángot és a beállított vízhőfokot tartani, amíg a beállított levegő hőmérsékletet el nem éri, most olyan, mintha teljes lánggal üzemelne folyamatosan és a vízhőfokra kapcsolna ki. Mi lehet a probléma? A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2019
Vagy valóban nem modulál, vagy már nincs hova, mert dugulás van. Vagy a szivattyú nem szállít eleget, kondenzátora kapacitás szegény.
Szia!
Már jó, a panelon a relé nem kapott elég feszültséget így nem tudott be húzni és csak kattogót.Csatolt képen amit sárgával körberajzoltam az volt cserélve azóta hibátlanul működik.
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Átolvastam a fórumot mindent átnéztem és mégsem jó. Van egy Baxi Luna 240 Fi -m. Azt csinálja minden üzemmódban hogy elindul a keringetés, ventilátor,gáz ,szikra, láng van és 5 másodperc múlva kialszik majd vár egy kicsit és újraindul.Ezt megcsinálja háromszor majd a 30 fokos led pirosan villogni kezd.Gépkönyv szerint gázhiány. Reset megint próbál hármat. Az ionizációs lángőrön tudok mérni 5-10 v-ot lehúzva.A láng visszajelzés nem világít.A panelon a lángőr áramkörében minden jónak néz ki. Fázisfordítást próbáltam,a másik irányban el sem indul.Égő kitisztítva. A gyújtó és az ionizációs elektróda ugyan olyan? mert csak gyújtó elektródát lehet kapni.(Közben letörtem ) Köszönöm!
Szia, köszönöm a választ!
A kondenzátor kiszereléshez le kell vennem a mellette lévő alkatrészt, mert nem férek hozzá a kondenzátorház csavarjához, ennek még nem futottam neki. A fűtésági NTC-t hideg állapotban 11kOhm értékűnek mértem, elvileg az jó. A HMV ági NTC állapota számít fűtési üzemmódban? Találtam egy kilazult felfogatást, a mellékelt képen bekarikáztam, a 190-es anyacsavar lazult ki, a cső a gázszelep felé megy. Mi ennek a (62) neve és mi a feladata? Fontos, hogy a rajta lévő furat merre nézzen? Segítséget kérnék még abban, hogy szemből nézve a bal oldali gyújtóelektródának és a jobb oldali égésbiztosító elektródának is, azaz mindkettőnek bele kell érnie a lángba? Nálam a bal oldali gyújtóelektróda beleér a mellette lévő égősor lángjába, a jobb oldali égésbiztosító elektróda viszont nem, a vége pontosan a mellette lévő két égősor között van...
A fűtési NTC 25 fokon 10kOhm tehát az jó.A HMV NTC a fűtésben nem vesz részt. Mivel zárt égésterű a kazán az égéstérben kisebb a nyomás mint a normál légköri nyomás.A 62-es alkatrész ezt a nyomás különbséget hivatott a gázszelep felé jelezni és mindegy milyen irányban van a furat.Az elektródák helyzete jó kell.hogy legyen mert különben gyújtási hibára futna a készülék. HMV készítésnél van moduláció? Ha van akkor a lángmodulációval nincs gond az működik.Amennyiben a jelenség csak fűtésnél van akkor lehet dugulás a fűtési rendszerben,esetleg szűrőnél,ha van. Váltószelep is okozhat ilyen hibát,ha nem vált át rendesen.Nézd meg,hogy fűtési üzemben melegszik-e a HMV hőcserélő,ha igen akkor a váltószelep nem állt át teljesen.Ha a modulációs tekercsről lehúzod a két vezetéket akkor minimum teljesítményen kell mennie a kazánnak, ha visszadugod akkor emeli a teljesítményt.Ha a szivattyú nem jó akkor szerintem HMV készítésnél is jelentkezne a hiba.
Szia, köszönöm a segítséget!
A kiegyenlítő tartályban 0,4bar nyomás volt, ebbe fújtam 1,0 barig. A HMV készítésnél forró vizet engedtem a konyhai csapon kb.10 percig, egyszer sem állt le a kazán. Gondolom azt, hogy modulál-e, a láng nagyságából illetve a kazán hangjából lehet észrevenni..? Azt tapasztalom, hogy gyorsan emelkedve 70 fokig világítanak a ledek, nem megy fentebb gondolom a HMV termosztát beállítás miatt, de nem hallom illetve nem látom a láng változását. Amit viszont észrevettem HMV üzemben, hogy a fűtés előremenő csöve melegszik a kazánnál, kéznek kellemes szintig (8-10 perc alatt). Nem volt bekapcsolva a fűtés 2 napja, mert nem akartam erőltetni az 5 percenkénti ki-be kapcsolgatást, tehát hidegről indult. Ezeken kívül még feltűnt, hogy amikor megnyitom a melegvizet és pár másodperc után gyújt a kazán, a gyújtás után a nyomásmérő műszer 1bar-ról felugrik azonnal kb. 1.3 barra, ahogy elzárom a vizet visszaesik azonnal 1 barra. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2019
Üdv mindenkinek!
Olvasgattam a fórumot és elismerésem mindenkinek, aki időt és energiát szentel arra, hogy másoknak segítsen. Látva a komoly hozzáértést és segítő készséget, előhozakodnék a magam problémályával is: Westen starmaster+ kazánom éveken át hibátlanul üzemelt. Nemrég azt vettem észre, hogy a melegvíz hőfoka ingadozni kezdett. A kazán házon kívül van, így nem nézegettem nap mint nap, csak a hiba okán. Azt tapasztaltam, hogy E3 hibával meg-meg áll. A fórumon olvasottak alapján ellenőriztem a kapcsolódó elemeket. Nyilvánvalóan hibás alkatrészt nem találtam, levegőköri dugulást nem találtam. (Ettől még a nyomás vagy hőmérséklet érzékelése lehet pontatlan). A burkolat levételével " rendben" üzemelt, azóta is várom a gázszerelő mestert. Közben a hidegebb idők beálltával gyengének tűnt a fűtés, ismét nézegettem a kazánt: A fűtőkör hőmérséklete 45 és 50 fok között mozog 15-20 másodperces ciklusban (felmelegít, lekapcsol, lehül, és újra begyújt, felmelegít ...). A láng azonos 25% intenzitással ég, ha a melegvizet megengedem akkor van moduláció. Nem tudom, hogy a két dolog összefüggésben van-e, és hogy egyidőben keletkeztek-e. Nehézséget okoz a vizsgálódásban, hogy nem ismerem a kazán lelkivilágát, azaz a pontos működését. Ha valaki tudna forrást ehhez a tudáshoz, azt is megköszönném. A segítséget előre is köszönöm, szép napot mindenkinek!
Szia! Westen Star Master+ leírása és benne a beállításhoz szükséges értékek megadva. Számomra érthetetlen, hogy miért nem egy normál használatra megadott (felprogramozott) értékekkel hozzák forgalomba? Lesz itt olyan szerelő aki ettől sokkal többet tud Neked majd segíteni.
Szia,
Kimértem a modulációs tekercset, nem szakadt. A HMV hőcserélő nem melegszik fűtési üzemmódban. A láng modulációval kapcsolatban úgy látom a kis ablakon keresztül, hogy kisebb a láng mint HMV üzemben, de menetközbeni változást nem érzékelek. Legjobban úgy látnám, ha levenném az égéstér előlapját, de ettől kicsit tartok... Levettem a modulációs tekercsről a kábeleket, a láng ugyanakkora mint a fűtési módban, de nem akkora, mint HMV módban. Ezzel a láng dologgal nehezen boldogulok tapasztalat híján... Mivel már hideg van a lakásban, bekapcsoltam kicsit a fűtést. Kazánon a fűtés potméter kb. fél állásban van, a szobatermosztát 21,5 fokra van beállítva. Termosztát indít, fűtés bekapcsol, a kazán vízhőfok kb. 1-2 perc alatt 60 fokig felmegy. Marad 60 fokon, kb. további 3 percig megy a fűtés, majd kikapcsolja a lángot. Szivattyú keringet még kb. 3 percig, a víz hőfoka 50 fok, ekkor ismét bekapcsol a láng, víz 60 fok, megy kb. másfél percig, keringet kb. 3 percig, majd ismét gyújt... szóval kb. 5 percenként ki-be kapcsolgat. Jó ez így? Attól tartok, hogy a ki-be kapcsolgatás nem tesz jót a kazánnak... Amikor lekapcsol a láng, pattog, ahogy hül a fém... Tegnap írtam, hogy a tágulási tartály szelepén 0,4 bart mértem, de nyomás alatt, tehát nem volt leengedve a kazánból a víz. Pumpáltam bele levegőt 1 barig. Később, visszaolvasva a fórumban, leengedett, 0 bar mellett kellene beállítani a nyomást. A tágulási tartály nem megfelelő nyomása okozhatja a sűrű ki-be kapcsolást? A héten 7-8 szakembert hívtam, az első mondat után közölték, hogy nincs idejük... A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2019
Szia
A tágulási tartályt valóban nyitott rendszernél tudod csak felpumpálni,de egyébként az nem okoz ilyen jellegű hibát,mint amit leírtál.Az amit írsz azt nagy valószínűséggel a fűtési hőcserélő iszaposodása,vízkövesedése okozhatja.Ezt "savazással "lehet megoldani. A rendszerben esetleg nincs szűrő beépítve? Annak a dugulása is csinálhat ilyet.
Szia! Nem vagyok szakember de tegnap én is valami hasonló problémával "küzdöttem". Bővebben: Link A kollégámnak forrasztottam meg a hibás vezérlőjén a táptrafó lábait és még a gyanús repedt forrasztásokat a trafó környékén. Találtam viszont egy oxidált felületű ellenállást amiről kiderült, hogy a főégő gázszelep vezérlőhöz tartozik de nem tudtam rajta értéket mérni. A kollégám mondta is, hogy nem tud a kazán kisebb lángon üzemelni, így felfűt egy kis ideig majd leáll és ezt ismételgeti. A másik topikban a szakember segített kideríteni az ellenállás értékét ami majd legközelebb ki lesz cserélve. A szelep vezérlő csatlakozója trapéz alakú. A panelen le tudod követni a fóliázaton, hogy honnan, milyen alkatrészektől érkeznek oda a kivezetések. A mérések pedig segítenek kideríteni, hogy hol lehet a probléma.
Szia, ha gyárilag nincs benne szűrő akkor nincs, mert utólag nem lett beépítve.
Köszönöm a segítséget, a vízkőtelenítés tervben van, ha lesz rá szakember.
Szia, nálam májusban volt alaplap csere, illetve van moduláció.
Többször beleolvastam a fórumba, rémlik ilyen hiba, amikor a kazán full lánggal működik, ott szó esett a gázszelep rugójának töréséről. Csak ötlet. Megpróbálom visszakeresni a hozzászólást. |
Bejelentkezés
Hirdetés |