Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Ez így van. Már 2 éves. Vettem is újat. De melegben még ez is jó..
Megnéztem az osztót, kiszámoltam, mekkora ellenállás kell a kívánt feszültség eléréséhez és kicseréltem.
Használod mindennap az autót, vagy csak hétvégi autós vagy. Egy 2 éves akkumulátornak nem szabadna tönkremenni.
Pedig de ! 50 év alatt sok akkut elhasználtam már, volt olyan ami 9 évet bírt ki és volt ami csak kettőt. Rendszeres autóhasználat mellett.
Attól függ mennyi az a hétvégi használat. Mert hacsak pár km akkor ajánlatos havonta feltölteni az akkut.
Nem véletlenül kérdeztem, ide nem jó már a csepptöltés. Nagyobb áram kell a szufátosodás miatt.
Lassú kisütésnél - azaz tároláskor vagy ritka használat mellett, amikor az akkumulátorunk tartósan nincs feltöltött állapotban – képződik a szekunder azaz másodlagos szulfát . Az akkumulátorok önkisülése során fellépő szulfátosodás tönkreteszi az akkumulátort, az töltést utána már nem bír felvenni. Ez ellen karbantartással, azaz töltött állapotban tartással lehet védekezni. Ha már kialakult a szekunder szulfát, lehet javítani az akkumulátor állapotán szulfátoldó berendezéssel. A csepptöltés a jó akkumulátor karban tartásához, megelőzéshez lett volna jó. Ha új akkut veszel ezt vedd figyelembe. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2019
Mégegy kérdés: Miért javasolják a leírásokban hogy válasszuk le az akkut az autóról, lehetőleg mindkét sarut, de a pozitívat mindenképp..? Egy olyan töltőnél ami biztosan nem ad ki 14.4V-nál többet?
Csak 1x hibásodik meg. De lehet a töltő viszi magával a kocsit és a házat is egy kis tűz esetén. Jobb esetben csak pár elektronika megy tönkre a kocsiban.
Azért, mert az akku töltő gyártója nem vállal felelősséget hiba esetén, ha az autóban, vagy a környezetében okoz kárt.
Gyors töltésre és szulfát oldásra nekem ez bevált.Bővebben: Link
Mivel 5-10 perc alatt segített indításnál, az felügyelet mellet, így ki sem kellett szerelni az akkut. Szulfát oldásnál a nagy töltő áram, utána az indítási nagy áram segít Persze ez csak gyors segítség, végleges megoldást nem ad, de el lehet indulni az autóval ás nem kell másik autó a bikázáshoz. A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2019
90-es évek vége... W123 240D típusú autónkban a Perion akku 1, nagyon max 2 évet bírt
Nem tudom hogy ez akkoriban jónak számított e azt figyelembe véve, hogy telente hosszas izzítások, majd 1 percen át is tartó folyamatos indítómotor használat. Dízelnél főleg réginél tilos volt abbahagyni 10-20 másodperc után a tekerést. Persze volt aki 24V-al indította, majd évente indítómotor felújítás
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Vettem egy új smart kapcsolóüzemű aksitöltőt a gagyi lemezes trafójú helyett ami leégett. Ez már nem melegszik, van szulfátmentesítése is és egy új 'téli' üzemmódja 1-5°C hőmérsékletű aksiknak (többek közt ekkor nem 14.4 hanem 14.7V-ig tölt). A lecserélt aksim is valószínűleg még jó, csak a ritka használat miatt lemerült a hidegben. Melegben már felvette a töltést. Felváltva fogom őket használni a télen és szobahőmérsékleten felváltva feltöltöm őket. Boltban se lehet tudni mennyire feltöltve (vagyis lemerülve) adjál el őket. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2019
A transzformátoros töltő csak villámcsapás esetén tud olyan feszültséget leadni, ami károsítja a gépkocsi fedélzeti elektronikáját. Egy kapcsolóüzemű töltő esélyesebb olyan meghibásodásra, ami nagy bajt okozhat.
Meg egy hálózati nullaszakadás esetén is, a trafó simán átviszi a túlfeszültséget (pláne, ha nincs előtte biztosíték).
Idézet: „A lecserélt aksim is valószínűleg még jó, csak a ritka használat miatt” Nagy valószínűséggel kuka a ritka használat miatt. Az akkut a nyári meleg teszi tönkre, ha azt ritka használattal párosul. Szulfátos, ami visszafordíthatatlan folyamat és ezért nem veszi fel a töltést. Idézet: „Felváltva fogom őket használni a télen és szobahőmérsékleten felváltva feltöltöm őket.” Ha az újabbat is ritkán használod, azzal teszed tönkre azt is. Az akkut a munka tartja életben. Az én akkum az autóban napi használat mellett 14 éves, még soha nem volt kiszedve és töltve.
Szerintem meg valami csodaaksi ! Valahol olvastam, hogy a várható élettartam kocsiban négy max öt év.... Nem tudom ! Negyven éve van autóm, kb. így szokott elhalni mind! Általában az első fagykor jön elő a halaszthatatlan csere.
Nem csoda, a régebbi gyártások tovább bírják :
10-12 éves csodák : Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Az újabb CA technológia "várható" élettartama 4-5 év. Az autózási szokás, karbantartás, tárolás nagymértékben befolyásolja az akku élettartamát is. A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2019
Nálam a csúcsot egy osztrák Banner tartja.. Huszonöt éve vettem az akkori zsigámba. Beszereltem. Elmentem melózni, a világítás nem rajta maradt ?!! Másnap vittem vissza a boltba, hogy berottyant. Adtak helyette egy ruszki akut, még bitumennel volt a teteje lezárva... Talán az bírt ki 6 évet... Hallottam már én is ilyen csodákat, de sajnos nem hiszek benne . Hatvan évemre kinőttem a csodákból. Ám legyen igazad..., meg szerencséd hozzá !
Hát hiszed vagy nem, itt áll kinn az udvarban a swift( épp húsz éves). 2009-ben vették apósomék, akkor a kereskedésben új akkuval adták oda nekik. Az van benne ma is, már mi használjuk. Már hallhatóan lassabban teker, de tavaly télen is ez volt. Kibírta, nyáron tekert rendesen. Holnap ha nem felejtem el, lefényképezem, de nem tudom van-e rajta dátum. A címke az oldaláról már azt hiszem leázott, mikor a motorteret mostam műszaki előtt. A Focusomban 5 évesen cseréltem legutóbb, a mostani két éve van benne, kíváncsi vagyok, meddig bírja.
Az hogy lehet húsz éves? 2009-2019? Az valószínű már Varta. Nekem az előző autómban Delphi volt. Az is tíz évig bírta aztán az egyik pillanatról a másikra nyekk. Az is swift volt csak az 2005.-ös. A mostani nem tudom meddig fogja bírni mert az nagyon fiatal.
Na elfelejtettem fényképezni...Nem az akku húsz éves, hanem a Suzuki. Az akku csak 10 éves. Lehet kicsit félreérthetően írtam.
Idézet: „Az valószínű már Varta.” Igen, VARTA Gyártás : 2007. 16. hét. Tökéletesen működik még. Napi használat. Nyáron árnyék. Annyit tudni kell, hogy az autóba gyárilag 44Ah van előírva, ez 56Ah-s. A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2019
Márkakereskedésből vettem újonan az ignácot . Ha jól tévedek 36Ah-ás aksi volt benne. Az is 5 évet bírt. A 45-ös épp elfér, de ez már a harmadik.... Nem is vagyok hajlandó többet ártani neki. Ha nem teker megy vissza a kereskedőhöz az újért cserébe _(+zsé...)
Az én tapasztalatom is ez. Az új kocsival kapott gyári akksi sokáig bírja, az üzletben vásárolt vadi új, már nem. Ki tudja miért.
Hello! Nekem az a sanda gyanúm, hogy a kocsikba a gyártótól ütemesen rendelik az aksikat. Így friss aksi kerül bele, nem a polcon kezdi meg az életét. Ez, a jobb szándékú feltételezésem..
Basszus. Ha valakit annyira érdekel hajlandó vagyok szétszedni 2 egyforma aksit. Csak adjatok 2 ugyan olyat. Mérlegelek mérek fotózok stb. Csak legyen már vége egyszer ennek a hülyeségnek.
Tíz egynéhány évvel ezelőtt, itt délvidéken, az egyik akkumulátor gyártó(Zombori Trepcsa) csak a gyártási dátumtól számított fél éven belül eladott akkumulátorra vállalt garanciát. Ha nem kelt el, csak később, az már csak a kereskedő által vállalt garanciával történt, tehát hiba esetén az ő pénze bánta. Az időben eladott akkumulátorok 6-8 évet is kibírtak, a már nagyon sokat állt(kereskedőnél) , a használatbavétel után max 4-5 év után megadták magukat, de inkább előbb.Jelen pillanatban nincs információm, hogy így van-e még, vagy változott az üzletpolitika.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |