Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet. A legegyszerűbb elektromos kerékpár BLDC motor használata generátorként, vagy BLDC mosógépmotor. LG-nél pl. Inverter direct drive motor.
Nem is annyira a generátorral van a probléma, hanem a turbinával, ami a generátort hajtja.
Mellékesen a Duna vizének sebessége a sodorvonalban annyi. Ha oda beteszel egy szerkezetet, a hajósok imádni fogják. De ha kísérletezgetni szeret, akkor kerékpár dinamóból, és egy lapátkerekes műből készíthetsz egy modellt.
Kivitelezhető, ez a sebesség valahol a partközelében lehet, mert a folyó közepén a sodrás 10-15 Km/ó. Kérdés a vízügy mit szól hozzá.
Idézet: „folyó közepén a sodrás 10-15 Km/ó” Az egy kicsit sok lenne. Ennyi volt nagyjából a régi Vaskapu, Kazán szorosban. Ezért építettek oda vizierőművet. Magyarországon a felső szakaszon 4 - 7 km/ó, az alsó szakaszon 1 - 4 km/ó, persze átlagosan. (forrás vizitúra honlap) És valóban a vízjog állami monopólium, amit a vízügy gyakorol. (most épp nem tudom melyik minisztérium kötelékében)
pest kornyeken vizallastol fuggoen 4-6 km/h-val lehet szamolni. nem a hajozoutban hasznalnam, hanem partkozelben egy rogzitett ponton/hajo möge belogatva. lenyeg az lenne, hogy ejszaka (nincs napsütes) töltse az akkut, amiröl mennek a fogyasztok.
milyen megoldassal probalkoznatok? propeller v. lapatkerekes elven mukodo megoldas a hatekonyabb? milyen sebesseggel kellene forgatnia a 'generatort'?
Hogy milyen sebességgel kell forgatni a generátort, az generátor függő. Az a pólusszámtól függ, ha csak kétpólusú, akkor gyorsan, minél több pólusa van, és minél nagyobb átmérőjű, annál lassabban.
Hogy meghajtó turbinának milyet választasz, az attól függ, milyen technikai lehetőségeid vannak. Egy lapátkerekes megoldás egyszerű, de alacsony hatásfokú. Egy soklapátos turbina nehezen kivitelezhető, viszont jobb hatásfokú. Ezért javasoltam egy lapátkerék-kerékpár dinamó összeállítást, mert alapnak, tanulni jó. De ha egy szűkülő csőbe teszel egy többlapátos ventilátort, abból is készíthetsz egy egyszerűbb turbinát. Az erbe által linkelt direkt-drive motorból is jó generátort készíthetsz, de annak meghajtásához komolyabb turbinára lenne szükséged. Gondolom.
a legelsö video az a katamaran testre szerelt lapatkerek eleg konnyen megepithetonek tunik. ez a patak gyorsabb, mint a duna, de ha fele ennyi delej kijon belöle, akku töltesre pont jo lenne az is (ha a muszer feszultseget mutat, nem latom tul jol, de nekem annak tunik) milyen motor lehet a kis kockadobozban? tud vki egy konret tipust mondani, ami jo lenne oda, amit meg lehet venni (ha vki tud konkret webaruhaz linket azt nagyon megkoszonnem) ? bocs a sok hulye kerdesert, nagyon tavol all tolem a villanyaszat
10-15 Km/ó Ennyi hidd el. Kérdezz meg néhány kajakost hajóst. Ők tudni foglyák
A vizitúra honlapról idéztem. (fogják sicc)
De egy szűkülő csőbe helyezve a turbinát, fel lehet gyorsítani a víz sebességét, és egy patakon némi duzzasztással be lehet segíteni. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2017
Generátornak használhatsz külső gerjesztésű (állandó mágneses) DC motort, pl. magnó motort, modell motort, autó fűtő ventilátor motort, vagy bicikli generátort, bár az váltót ad.
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2017
A vizibicikli fordított elvén lehet. Ki kell kötni a parthoz, a lapát belemerülése adja a "nyomatékot" a forgáshoz. Egy próbával indulhatsz: kb 60-80cm átmérő 50-100cm széles mókuskerék, egy kiszuperált légbefúvó járókereke. A fordulatszám kevés lesz. Az áttételt meg kell növelni 10-20x-ra, amiek kicsi a vesztesége, Pl mosógép hosszbordás áttétele. A motor tengelyét szét kell vágni és esztergálással át kell alakítani. Pl egy akkus furót hajtasz vele az termeli az áramot. (ez lesz a generátor). Ha elég, más generátor kell folyamatos üzemre, és szabályozni is kell a megtermelt áramot. Eredményes építést kívánok...Egy kép illusztrációnak...
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2017
Sziasztok!
Mi a véleményetek ezekről a motorokról? Megéri szélerőművet készíteni belőle? Szigetüzem csak kicsiben, hobbiból. Az első nagyon tetszik első 500W második, 300W-os Kösz.hello A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2017
Hány méterre van tőled a hálózat?
Be van kötve a villany a telekre.
Miért kérdezed? Ez egy hobbi erőmű, nem akarom vele ellátni az egész házat, csak a világítást, meg néhány kisebb dolgot. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2017
Helló!
Neked kell eldönteni, megéri a pénzt amit kérnek érte. Ha adhatok még egy tippet, nézz szét autóbontóban, olcsón kapsz gépjárműgenerátort, bármelyík jó. A hátránya annyi, hogy kis átalakításra szorul. A forgórész körmös résztét szét kell ütni, és a gerjesztő tekercset ki kell belőle venni, és vagy teszel bele nagy hangszóró állandómágneseket és újra összeütöd a körmös részt, vagy egy komplett forgórészt esztergáltatsz mondjuk műanyagból vagy alumíniumból aminek a palástjára neodym mágneseket ragasztassz. A mágnesek helyét neked kell kivágni a hengerpalástból, hogy be tudd ragasztani. Aztán a feszültségszabályozó részt, ami a két csúszógyűrűre megy, ki kell dobni. A Három fáziskivezetést egyenirányítani egy háromfázisú diódahíddal, és kész vagy. A youtube -on van ilyen átalakításról videó, nézz szét ott. Hogy ennek mennyi a költségvonzata, az változó, attól függően mennyiért szerzed be az alkatrészeket és mennyiért tudnál esztergáltatni.
Azért kérdeztem, be van-e kötve a hálózati áram, hogy megfelelő megvilágításból lássam a dolgokat. Még mindig a hálózati áram a legolcsóbb és legmegbízhatóbb. Stabil feszültség, erős áram, mindig kéznél és annyit fizetsz, amennyit használsz. Egyáltalán nem akarlak lebeszélni a szélerőmű készítésről, épp ellenkezőleg, szeretnélek rábeszélni. A haszon nem a megtermelt áram mennyiségében lesz, hanem a rengeteg ismeretben, amit felhalmozol az építés során. Kis fogyasztókkal nem lehet sokat spórolni.
Nekem eddig a legjobban bevált generátor típus, az átalakított gépkocsi-radiátor motor. 20 hornya van, amit megtekertem 10 fázisra (ha jól emlékszek). 20 diódával egyenirányítottam. A forgórész áll és az állórész forog körülötte. Ez azért jó, mert nem kell kefe. Részletek, ha valakit érdekel.
Ez a gépjármű "radiátor motor", a belső fűtőventillátor, vagy a külső vízhűtő ventillátor akar lenni?
Külső vízhűtő. Az nagyobb teljesítményt igényel. A belső kicsi.
Külső ventilátor motorját használtam fel, de abból is a nagyobbik fajtát. Azt, amelyik még egy ventilátort forgat egy szíj segítségével, a saját tengelyén lévőn kívül. 196-199 fordulatnál, szinte teljes fényével világított egy 12 V, 45 W-os bilux égő. Adtam naki nagyobb fordulatot, de nem bírta ki. Valami maghibázott benne. Forgatáskor villog a rákapcsolt égő. Azóta nem bontottam ki. Dióda mehetett meg, vagy tekercs, megállapítására még nem szántam rá magam.
Értem, olya még nem láttam, csak ami direktben a hűtőventillátort hajtja...
Már akadt belőle félreértés, hogy ti magyar magyarok vagytok én meg romániai magyar. Adott egy 12 voltos motor, ami a kocsi hűtőjéről tereli el a meleg levegőt a rotor tengelyén levő ventilátorral, de a hűtő akkora nagy, hogy két ventilátor szükséges. létezik olyan gépjármű, amelyiknél a második ventilátort nem egy külön motor hajtja, hanem az előző egy gumi ékszíjal, aminek a keresztmetszete kör.
Tisztelt szakértők!
Van egy kisebb tanyám ahová a szolgáltató idei évben 7,5 millió Ft-ért hozná ki a csatlakozási pontot. Alternatív megoldást keresek... Egy nagyobb és nélkülözhetetlen fogyasztóm van (mély kút vízszivattyú)-amit egyenlőre aggregátorról üzemeltetek. Elsődlegesen 1 (talán2)épület belső világítását+ villanypásztor kerítést amiben kb.6000méternyi "madzag" van szeretném folyamatos üzemben tartható rendszerben tudni. Pályázatra szerintem nem vagyok jogosult-nem is nagyon erőlködnék ez ügyben,maradva az önerős beruházás korlátai között.Köszönettel!
Szia!
A világitás 1-2db 240-300 W közötti napelem , töltő, kb 40Ah ( de jobb a minél nagyobb 230Ah ? )akkuról mindig elmegy . A villany pásztor 12V --24V s ? ez kb 60w nyi napelemről is elmeggy -de az előző 2db elbirná. Ha elég nagy az akku (200 Ah ) akkor egy 2kW s inverterrel a szivattyú is menne napos időben. A napelemekból vehetsz bontottat is . max 1-2 vel többet .-még igy is olcsóbb. Persze ez igy azért egybe húzós összeg , de apránként is összerakható! bár a tizede sem a fentinek.
Üdv! Az sem mindegy mennyire akarod az automatikus üzembiztos müködést. A napelem nagyon jó, de nem mindig süt a nap, a szél is jó de ritkán van olyan szél amiből érdemben energiát lehet kinyerni.. ha müszaki ember vagy és állandó felügyelettel megy adolog az már könnyebb eset. Én kombinálnám a dolgokat, a vizel pl könnyű tárolni egy tartályban ( gondolom itatni, vagy öntözni kell) így amikor van energia akkor kell sokat felszivattyúzni! Mindenképp beszereznék egy jobbacska aggregátort ami elbirja az egész rendszert szükség esetén, ha pl 3 napig nincs napsütés.. az aggregátor (ha benzines)mehet mehet pb gázzal sokkal olcsóbb üzemeltetni.... minden pénz és kézügyesség kérdése. Attól függ mennyit akarsz ( tudsz) rá fordítani illetve milyen hosszú távon gondolkodsz.?
Sziasztok. Nem találtam topikot, így itt érdeklődöm. Szeretném megkérdezni, hogy a YouTube ingyen energia generátorait valaki próbálta e már és működnek e ezek a,, generátorok,,? Bővebben: Link
Nem kell kipróbélni az ilyeneket mert köztudottan kamu videók.
Itt remélem érdemben nem találsz topikot. Ingyen energia nem nagyon van-e földön, vagy ha szerzel, annak büntetőjogi következményei vannak...
Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |