Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a linket és a tanácsokat, átolvasom. A sav jó eséllyel nem boruláskor folyt el, inkább "kifagyott" belőlük. 2 évig állt az emelő, 1.06-os, némely cellánál még gyengébb savsűrűséggel. Nem kizárt hogy az utóbbi két - egyébként enyhe - tél során részlegesen megfagyott, és a tágulás kilökte a "felesleget". Cellazárlat, illetve burokrepedés szerencsére nem történt.
Töltő helyett labortápom van: 36V, 12A. Ezzel az első két szakasz töltése lényegében automatikus, bár a 2.4V-os cellánkénti kapocsfeszültséget 25 óra töltés után sem sikerült elérni, 1.34V a maximum. Vagy a mélykisülés miatt sokkal több töltést igényel, vagy a savat kell tovább sűríteni. Most a kisütési szakaszban vagyok, ami két sorbakötött 60W-os reflektorizzóval elég lassan megy. A balansz engem is foglalkoztat. Ha a tele cellák pezsgése nem károsítja őket (természetesen ügyelve a víz-utánpótlásra) akkor nincs okom a panaszra. Egyik cella viszont gyengélkedik, pontosabban, a kisütés alatt gyorsabban veszít a kapocsfeszültségéből mint a többi. Azt tervezem hogy a másik 11-et pufferként használva impulzustöltőt építek, így a 200A-es impulzus sem kizárt, bár oda combos vezeték kell.
Ha megengeditek linkelek még egy videót. Ugyan nem kapcsolódik a témához, de érdemes megnézni ezt a recycling melót is. Talán elfér ennyi OFF a témában. Kiváltképpen érdekes a jobb lábán a "munkavédelmi bakancs", Bal lábon semmi, nem tanult az előző balesetből. Valamint az is, hogy hosszú idejű full guggolásból milyen könnyedén felpattan az ürge, úgylátszik az alugőz jótékonyan hat az izületekre! Ja és a maximalista... az utolsó csepp alut is összekapkodja, semmi sem mehet kárba.
zombee, ha impulzustöltőt építesz... Én 2db 10mF párhuzamos kondi 35V-ra töltésével 1+1 méter 6q-os rézkábelen át 12V-os akkumulátorokon könnyedén elértem az 500A impulzuscsúcsot (tirisztorral!). Ezzel csak azt akarom mondani, hogy elég az áramátlaghoz választani a kábelt (3-4A körül alakult nálam az áram átlaga, a 6-os kábel csak alig észrevehetően langyosodott fel).
Ha megfagyott, a táguló víz összetöredezhette a rácsokat, ami kapacitásvesztéshez vezet, abból már nem lesz más csak újrahasznosítás.
Sziasztok!
Az elektoros szulfátoldós töltő elérhető lett ingyen, átmenetileg. Itt: Bővebben: Link és itt: Bővebben: Link elvileg nem lehetne már ott, de ott van Lehet csemegézni, gyorsan.. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2019
Neked összeállt ez? Egy PC táp mögé kapcsolt elektronika lenne, de nekem ez alapján biztosan nem menne.
Szia!
Igen, ott a forum link is, megvitatva, újabb forrással... Bővebben: Link Bevallom, végig nem olvastam, mást kerestem az oroszoknál, csak belebotlottam... De a radiokotos projektekből sokat megépítettem már...
Nekem elsőre úgy tűnik, hogy az akku is fordítva van berajzolva, persze ettől még összerakhatják jól. Aztán találkoztam egy 5 LED-es "kivezérlésjelzővel", amin megakadtam. De most, hogy nézegetem, nem rossz oldal.
Köszöntök tisztelettel Mindenkit !
Közelmúltban terítékre került előttem néhány db. nehezéknek használt, 'csonkára tett munkaakku ( kb. 2 mázsa ) Szívem megesvén rajtuk- támadott ötletem- mentsük ami menthető. Búvárkodtam a regenerálás- regenerálhatóság terén, míg végre ráleltem e topikban általam is megvalósítható kapcsolásra. Általánosságban a regenerálás úgy történik, hogy megbombázom az akkut rövid ideig extrém töltőárammal, majd szünet. A fellelt kapcsolást áttanulmányozva- megértve, támadott egy ötletem, hogy a soron következő töltőimpulzus előtt adok neki egy pofont - kisütő impulzust - a 'miheztartás végett. ( mintha már valahol találkoztam volna valahol ezzel ) Az alap kapcsolási rajzra rárajzoltam ötletemet, mellékelem. A töltőimpulzust megelőző kisütő impulzus indítását úgy gondoltam, a kisütő impulzust keltő időzítő ( 555 ) testpontját felemelem 2 db. diódával- ezáltal a TR- bemenetének feszültség szintje is emelkedik U2 Tr bemenetéhez képest- ahonnan kapja a triggert ( tehát a töltőimpulzust közvetlen megelőzően indul a kisütés ( !!!!!... csak ne zárjanak össze !!! -- időzítések ) Más: a hőfigyelő NTC- ket kéteres árnyékolt kábelen, csatlakozón keresztül kívánom elvinni az akku közelébe, hogy az akku- és annak közvetlen környezetének hőmérsékletéről adjanak infót, ezért ha azokat éppen nem kívánom működtetni ( kihúztam ) az U1b Th bemenete ne legyen levegőben- ezt a bemenetet 100- 100 kOhm - al stabilizáltam. Mint örökös amatőr, kérnék tisztelettel ötletem 'életképességéről véleményt Tőletek. Tisztelettel.
Ha számít valamit a véleményem. Mondjuk én nem zsinórban csinálom ezt csak néhány akkuval követtem el eddig, de van ami a harmadik telét húzza azóta...
Én hanyagolnám azt a duplán (és szerintem feleslegesen) elbonyolított rajzot, és csak a legalapabb kapcsolást építeném meg, még nyák sem kell neki, nálam a lemezre csavarozott FET tartja a lábain azt a néhány alkatrészt, a puffer meg a sönt pedig a trafón van. Hőmérséklet figyelése meg ilyen dolgok teljesen szükségtelen. Töltés közben meríteni szintúgy. Először le kell meríteni, aztán tölteni. Leírtam egyszer régebben én hogy csinálom, keresd meg, az úgy biztos hogy jó. Ha mégsem, akkor meg kell ismételni az egészet. Ha meg akkor sem, akkor kuka az akku. Ennél jobban ezt teljesen felesleges bonyolítani.
Köszönöm, hogyne számítana véleményed. Tulajdonképpen sok kis kukából csak egy nagy kukavárat lehet építeni 'precíziós eszközökkel is.
Annó Lada időszakban már spontán kitoltam a bitumenes akku életkorát 7- ről 9- évre, és azért nem folytattam, mert elfogyott az ambícióm. Akkori reg. töltőm valami tovább nem egyszerűsíthető megoldású lett: egyutas egyenirányító, a dióda megsöntölve egy ellenállással. (vasalócekasz) Valószínű, valamelyik "Ezermester" oldal az ötletgerjesztő. Működött. Igazságodat látom abban, hogy túlbonyolítani nem érdemes. Értelmét viszont abban látom hogy az éppen garanciavesztett akkukat érdemes lenne regenerálni, hátha jó neki. Töltődet nem leltem fel, ha tudsz segíteni- megköszönöm. Elfelejtettem: Boldog Új Évet Mindenkinek. Tisztelettel
Mint már írtam, nekem a cikkben lévő alap változat van megépítve.
Sziasztok.
Egy gondozásmentes akkumulátorhoz szeretnék készíteni egy szulfátoldó kapcsolást. Az akku 14Ah elektromos bringába való. Bővebben: Link Melyik kapcsolást ajánlanátok? Elsősorban töltő funkció nélkülit szeretnék, mert egyszerűbb, de a hatékonyság is fontos.
Az a baj zárt akksival, hogy a szulfátoldó pezsgetéssel távolítja el a szulfátot. Ahol a gél eltávolodik az elektródától az halott rész lesz...
Ha már szóba került a gondozásmentes akkumulátor, engem az érdekelne, hogy kezelt-e már valaki ilyen akkut (de nem zseléset, hanem normál savas, gondozásmentes ólom akkut) a szóban forgó töltővel és mi a tapasztalata vele. Vagy egyáltalán ajánlott-e, illetve szabad-e ezeket az akkumulátorokat kezelni vele, nem jelent-e nála fokozottabb veszélyt az ilyesfajta töltés?
Értem, köszi! És a normál töltéshez képest nem képződik ilyenkor fokozottabban gáz az akku házában, amivel esetleg az akku tetejében kialakított labirint rendszer nem bír megbirkózni?
Szia, Még nem találkoztam vele, hogy elektrolit kifolyt volna. A párolgás az elképzelhető, de pár "szétrobbantott"-ban láttam, hogy 1-2 cella erősen folyadékhiányos. Elméletileg ezeket először pótolni kellene, de a fedelet rendesen visszaragasztani semmivel nem tudtam, így célravezetőbb lehet, az egyik kolléga tanácsa, miszerint cellánként megfúrta, azon keresztül tudta ellenőrizni a szintet s feltölteni egyformára, majd gumidugóval lezárta. Ja, és formálás előtt célszerű a minimumra lemeríteni, s utána felrakni a deszulfátorra.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2020
Én csináltam anno.. Fel lehet tölteni vele, olyan 15.2V-ig mentem vele. Jó lett. De csak a legkisebb fokozaton szabad "zavarni", amúgy is úgy szoktam, mert idő kell neki a hatásos kezelésre. Azután egy másik is jött, azt megfúrtam azt hiszem 6.-os szárral, feltöltöttem desztvízzel, s úgy töltöttem.. az gyengébb volt, kétszer is regeneráltam, töltöttem, 16,5V-ig! , míg ki nem egyenlítődnek a cellák ,és 15,5V felett már jött belőle a trutyi is. Utána pihentetést követően kárpit patenttal visszadugtam. Szintén jó lett.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2020
De! Ez oldja a szulfátot. Ha zselés az akku, akkor ellöki az elektródától az elektrolitot ami nem biztos hogy visszaigazodik. Itt felületvesztése lesz az akksinak, ez a rész nem fog dolgozni. Ez kapacitás vesztés. A nem zselés akksinál a folyadék visszaigaziodik, A szünetmentesek töltőfeszét ezért állítjuk 14,1V alá 12V akksinként, a cél az, hogy ne induljon meg a pezsgés. Itt 30V körüli a töltöfesz, pont az ellenkező a cél.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2020
Persze, ezzel nagyjából tisztában vagyok, talán rosszul kérdeztem. Lehet, hogy alaptalan a aggodalmam, én inkább csak attól tartok, hogy az akkuban túlnyomás jön létre a művelet során, mert a normál töltéstől eltérő folyamatok zajlódnak le benne. Persze, gondolom, hogy található az akkun valami biztonsági szelep, de az ördög nem alszik...
Köszönöm a választ, akkor tényleg az lehet a legcélravezetőbb, ha ilyen aksinál megfúrja az ember a fedelet.
Chipmunk1960: Neked is köszi a választ! Igen, a művelet előtt le fogom meríteni az akkut mindenképpen, erről olvastam visszább is, hogy szükséges hozzá.
Nem jön létre túlnyomás, mivel még egy normál töltési folyat szintjét sem éri el összességében egy ilyen kezelés. Nekem még sosem sikerült még 14V-is sem felnyomogatni vele egy akkut, és nem is törekedtem rá. Amikor beállt a töltés közbeni 13,8V (analóg műszerrel mérve) és már nem is akart tovább emelkedni akkor abbahagytam és jó is lett.
A szünetmentesekben használt ilyen akksik vannak leginkább, semmi köze nincsen a zseléshez, /szétszedtem már párat,/ a lemezek között egy papír-zsebkendő szerű anyag szívja fel az elektrolitot.
A 15,5V már, kb 2,6V/cella, ott már beindul a pezsgés rendesen, elképzelhető, hogy kinyomja a "felesleget", de utána a szintet pótolni kell, s lezárni, mint írtad, viszont akkor már koppra fel lesz töltve!
Sziasztok a mellékelt kapcsolásban a D1-es diódát mivel lehetne helyettesíteni?
Sajnos a három megadott dióda közül egyiket sem lehet kapni. Bővebben: Link
14,1 nél indul a pezsgés. A töltőfesz helyes beéllítása a szünetmentesekben 13,95V / cella. Ha több tönkreteszi az akut. A lemerített állapot 11V / cella. Itt kapcsol ki a szünetmentes. Ha ezek vannak beállítva, akkor dolgozik legtovább az akku.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2020
Kicsit korán volt még. Nem / cella, hanem akku. A 11 V alacsony gyakorlatilag nincs benne energia.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |