Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Szünetmentes táp javítása, élesztése
Témaindító: Thomas10100, idő: Aug 13, 2006
Témakörök:
Helló! Nézd meg a frekvenciát amit a tranyók kapcsolgatnak. Én is találkoztam ilyen problémával.
Csak az a furcsa hogy a trafó terhelés nélkül hogy tud melegedni azt csak akkor teszi ha zárlat van benne !
A trafó nem zárlatos mert a másik elektronikával meg jó.
Szóval az elektronika lesz a zárlatos, mert ugye az elektronika kikapcsolt állapotban is áram alatt van. Sajnos frekit nem tudok mérni.
Azért írtam a frekvenciát mert,ha lecsökken mondjuk 45Hz vagy még alább akkor ugyan azon fesz. mellett meg emelkedik az áramerőség. Ez már tudja melegíteni a trafót rendesen.
Hálózati freki rendbenvann, ugyanazon típusó táp ugyanazon típusú trafója mellé bedugva jó. Túlfeszt kapott és valamit elküldött benne.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2019
Most teszteltem a donort akkor már ha a másik ciripel.
Nos az pl 239 V bejövőnél kattan és leszabályoz 200 V-ra, lehet ezért használódott el benne a relé meg az akkukat is gyilkolta. De a szoftverben nincs lehetőség az alsó és felső feszültséghatárok beállítására. Találkozott valaki már ilyennel hogy jó hálózat esetén is beleszól a szünetmentes és felfele vagy lefele szabályoz? A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
Szia! Igen, találkoztam! Pl már egy régi APC BACK-UPS 280 is jó hálózat esetén is beleszól a kimeneti feszbe, igyekszik a névlegest tartani. Növelni és csökkenteni is tud! Csatoltam bekötési vázlatot, amin láthatod hogy egy tekercset sorba kapcsol a 230V-os tekerccsel, a sorbakapcsolás irányától függően nő vagy csökken a feszültség. Attól függ hogy a rajzon az RY2 vagy az RY3 vagy egyik sincs meghúzva. Ilyenkor a trafó, mint autotrafó működik.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
Sziasztok!
Van egy APC SMART SUA1000I -m, nem egy mai darab de teszi a dolgát ezért ragaszkodom hozzá. Mivel az akkuk(2x12Ah) lassan 5 évesek, ezért a tegnapi nap folyamán elvégeztem rajta egy terhelési tesztet, amikor 80-100W -l terhelve hagytam vergődni. A folyamat 22 perc után behúzta a féket, a feszülségesésből arra következtetek, hogy valamelyik akku cellazárlatos lehet, de most tegyük félre ezt a problémát, ez orvosolható. Az történt, hogy az utolsó pillanataiban(10s?) intenzív csipogásba kezdett, már indultam hogy gyorsan áram alá helyezem de nem értem oda idejében és levágta a szervert. Ez mondjuk még érthető lenne, gyenge az akku gyorsan lemerült és levágott mindet. DE. A leállást követően elkezdtek vízszintesen villogni a ledek(középső hat db), először az első sor, majd a második, majd a harmadik és ez így ment tovább. Elindítani sem lehetett innen előbb le kellett kapcsolni teljesen(0). Ezt követően már indult minden probléma nélkül, ha lehúzom és visszadugom teszi a dolgát. Azt olvastam hogy ez relé hibára utalhat. A kérdésem hogy ez lehet-e relé hiba, illetve ha cserélni kell akkor mi a véleményetek a félvezető relékről? Természetesen a kimeneti tiszta szinuszhoz ragaszkodom, ezek a félvezető relék viszont PN átmenetűek ha minden igaz, azaz lehet lenne probléma a szinuszos alakból a kimeneten. Mellékelten csatolok egy képet az ominózus időszakról.
Tiszteletem!
Van egy furcsa kérdésem, ha valakinek van rá ideje ötletelni, kérem segítsen. Egy 1995-ös Fiskars power rite plus PRP 250-es pici szünetmentesről van szó. Napközben üzemel csak 10 órát. Utána lekapcsolva pihen másnapig. Az az hibája, hogy egy idő után (napok, hetek, évek) elfelejt átkapcsolni, ha nincs külső hálózat. Az áramfejlesztés elindul, hallani hogy dolgozik az inverter, csak áram nem jön ki belőle... A "javítási mód" rendkívül egyszerű: a tekercsek, és az 5A-es reléje körül elég egy picit megkocogtatni a nyákot (egy-két nagyon picike kocogtatás), egy műanyag csavarhúzószárral, és megint hónap/nap/évekig működik... A relét kicseréltem benne, egy újra. Az átváltó relé kap 12,8V-ot, ha van külső táp. Ha nincs leesik 0-ra. A hiba megint előjött: relé csere után ment kb. 10-15 átváltást - már kezdtem örülni - aztán, megint kocogtatni kellett a nyákot. A környékbeli alkatrészeket újraforrasztottam már régebben. A hibát nem tudom ismételni, csak ezzel a primitív módszerrel megjavítani. Van erre valami ötlet? A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2019
Sajnos azt kell javasolnom, hogy selejtezd le. Vegyél egy másikat (újat, újabbat, használtat, de mindenképpen másikat!).
Ha valami okból mégis muszáj azt a darabot megtartani, akkor egy nagyon keserves kilátástalan javítás előtt állsz. Én is találkozok néha olyan tápegységekkel amik érzékenyek arra, ha megütögetem csavarhúzó nyéllel vagy panel nyomkodására. És ez ráadásul előidézhető hiba, nem csak néha fordul elő. Általában nem sikerül megtalálni a kontakthibát. Néha sikerül: alkatrész láb toktőben repedt, vagy panel-panel közötti átvezető hibázik. De el tudom képzeni, hogy pl egy furatgalván hibázik (reménytelen megkeresni). Lehet esetleg fólia kondi láb tokon belül elvált, ha van SMD akkor azok repedése, forrasztás törése. Számtalan hibalehetőség. Alkatrészeket lehet esetleg megbirizgálni hajlítani húzni, hátha beletrafálsz egy lábhibába. Talán üzem közben kalte sprayvel megfujkodni pár alkatrészt hátha. Lehet esetleg relé érintkező oxidáldódási hiba (segédérintkező, vagy pici jelfogó) De ez csak ilyen vaktában lövöldözés, időhúzás. Ha teheted cseréld le! Amúgy is kiszolgálta már (többször is) az idejét. A következő biztos nem fogja, de engedd el.
Mindig a könnyebbik utat választod ...
És a felfedezés öröme ???
Köszönöm a választ! Lehet, hogy babrálok vele még - hátha. Van egy tartalék - APC szünetmentes - az beáll helyette dolgozni.
Ezek szerint kontakt-hiba valahol. A másik, nagyobb tesójánál forrasztási hiba volt a nyákon a nagy tekercseknél. Azt kb. 5 éve csíptem meg az újra-forrasztással. Ott egyértelmű volt, és valamennyire látszott is a bibi: ha megbillent a szünetmentes oldalra, akkor működött, ha a helyén állt, nem adott áramot a kimenetén áramszünet esetén. Azóta is tökéletesen működik. Az ólomakksit kell bennük cserélgetni, ha lejár az idejük.
Szia, Ha ROHS technikával készült, idővel a lábak körül apró repedések keletkeznek a forrasz-anyagban. Néha csak nagyítóval látható. Ha szerencséd van újra forrasztással, /nem kell ragaszkodni az ólommenteshez/ sikerülhet megjavítani.
Tiszteletem!
Van egy Salicru Elektronics SPS 1500.Pro UPS szünetmentes készülékem. Sajnos az utóbbi időben érdekes dolgokat művelt. Néha mikor átkapcsolt akku üzemre a szek.feszültség le esett 180-190V-ra. Ezt a jelenséget csak néha tapasztaltam,de most már állandósult az állapot.Az akku feszültsége meg volt 25,6V. Terheléssel és terhelés nélkül is 180-190V a feszütség. Kérésem a fórumtársak felé: Valaki találkozott-e már ezzel a jelenséggel? Valaki tudna-e rajzott róla. Hol keressem a hibát.? Valami visszacsatolásnak gondolom lenni kellene. Minden megoldást köszönettel fogadok.
Üdv, Szerintem először az elkókat kellene szemrevételezni benne, főleg amelyek közelebb vannak a melegebb részekhez. Folyásnyom, púpos, eleve gyanús.
Köszönöm szépen!
Azt szeretném még kérdezni, hogy igaz-e amit egy ismerőstől hallottam, hogy vannak olyan újabb pc tápok, amiknek már szinuszos szünetmentes kell? Köszönöm a Te, vagy bárki más válaszát! A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2020
Már legalább 20 éve vannak aktív PFC-vel ellátott PC tápok, amik a kváziszínuszossal nem mennek, vagy agyonterhelik a szünetmentest (Delta tápok jellemzően). Szóval igen, a legkevesebb probléma a színuszossal van.
Köszönöm a választ, a témában teljesen sötét vagyok, de még felhasználóként is.
Azt honnan lehet tudni ha egy táp aktív PFC-s? A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2020
Itt megtalálod a pontos leírását.
Sziasztok!
Van nekem egy compaq R3000h UPS belső, sajna a kezelő/led panel hiányzik. Szeretném éleszteni akksiról, jelenleg 0.000A az áramfelvétele(48V-os). A penel 8 szálon csatlakozik, 1:GND 2:5V (nincs jelen) 3:48V (10kOhm-on keresztül) 4-8: van ami schmitt-triggeren keresztül megy, gonolom a gombok, a maradék szál a ledeké lehet szintén a procihoz bekötve, gondolom shift regiszterrel megy. Valami ötlet mivel lehet felgerjeszteni, egyáltalán kell alapból az 5V állandóan? adjak neki külön hátha? Elég körmönfont kapcsolás amúgy... Köszi!
Kedves Szakik!
Van egy APC RS 500-as szünetmentesem (Bővebben: Link), amivel gondom van! Látszólag minden okés vele, rendesen kapcsolgat, de sajnos nem tölti az akkut. Van egy másik is, az rendben működik, azzal zártam ki az esetleges akkuhibát keresztpróbával. Tudna ebben valaki segíteni?
Szia, Ezen a rajzon böngésszél.
Nagyon szépen köszönöm! Böngészem, hátha találok rajta valamit
Sikerült, 5v-tol készenlétibe kerül és két szál zárására bekapcsol.
Most már csak a kikapcsolás érdekel, ha lehet az egyszerűség kedvéért az epo portot probalnam csak vajon azt honnan ismerem fel? A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2020
Sziasztok! Van egy gyors kérdésem, remélem tudtok segíteni!:
Adott egy tucat szünetmentes táp, a problémám az, hogy egy bizonyos típuscsaládnál valahogy nem akar az akku csatlakozókon (DC kör) feszültség megjelenni. (Az AC kör jónak tűnik, biztik épek, sérülés nincs). Ez normális? Próbáltam terheléssel (akku ráhelyezés) és anélkül is (hátha okosított a cuccos). A fura, hogy a többi típusnál mind ott figyel a 14V körüli érték, itt meg semmi. Csak egy típus ment volna tönkre, de abból rendre mindegyik kb. 9 db??? Mi a trükkje, hogy legyen ott feszültség?
Amíg titkolod a pontos típusmegjelölést, ne várj választ!
Ha valami nagyon márkás, akkor akár előfordulhat hogy a lemerült akku miatt letiltott, Lehet hogy PC-ről szofverből kell törölni
Ez a típus nem ad feszültséget a DC körön: BlueWalker PowerWalker Vi 600
(Reset gomb van rajta, áram alatt megnyomva, nincs változás) --- Ez pedig simán pl. 14V-ot ad: APC Back-UPS CS 350. (Szerintem ez a normális)
Ez szerintem valami "nagyonmárkás" kínai. Számomra teljesen ismeretlen a név. Igaz, az APC-t is még csak 30 éve ismerem.
Megpróbáltad lekövetni a töltőkört? Még nem találkoztam olyannal, hogy kívülről kellene töltésre bírni. Döglött, vagy csak éppen túlmerült akku esetén kaptak újat, de előfordult, hogy kint feltöltöttem az akkut és utána ment a belső töltés.
Nos, megoldódott a nagy titok: "feltöltött" akku kellett bele. Ahogy erbe is írta, csak utána indult meg a belső töltés (jár a pont! ). Utánaolvastam: kell neki a belső tápellátás, hogy vezérelje a töltőkört. Nagyon gáz, hogy ezt nem oldották meg az AC oldalról.
Köszi a segítséget! |
Bejelentkezés
Hirdetés |