Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „A PED-COM között mérhető feszültség?” Mennyinek kell(ene) lenni?
Ugyanannyinak mint PL a PP-Com között.
Nyilván kell fesz ahhoz, ha valamit összezárok akkor azt érzékelje is.
A PP-COM, és a PED-COM között egyformán 16V-ot mérek. AZ IC lábáig nincs szakadás. Különösebben nem zavar, ennyit akkor is megért. Marad így.
Tolókapunál amúgy sincs jelentősége a személyi bejáró funkciónak,
Sziasztok!
Nice Wingo 2024 kapunyitó szettet néztem ki. Van esetleg tapasztalatotok? Nyilván nincs egy hörmann szinten, de működni fog hosszú távon is?
Ezeknek a vezérléseit javítom, úgyhogy van tapasztalatom.
Elég jók, akárkinek ajánlani tudom, a motorok strapabírók, a vezérlés, ha hibás is, szinte minden esetbe javítható. Üdv
Köszönöm a korrekt választ!
Nekem is olyan normálisnak tűnik a többihez képest.
Hali!
Ennél a vezérlésnél nem tudom a lassítást kiiktani? Pontosabban, ha megnövelem a munkaidőt, úgy igen, akkor viszont sok az ütközés utáni zúgás.
Nem lehet kiiktatni. Megkérdezhetem miért baj ha van lassítás?
A lassítás, teljesítmény vesztéssel jár. A napokban tapasztalható óriási szél, egy teli kapunál...?
De ilyen nagy szél azért nem sok van egy évben. Cserébe nem csattan a kapu becsukáskor.
Ha valami nem oké a kapu körül, szorul a mechanika, nem jól van bepozicionálva a motor, ki van gyengülve a 220-as kondi...stb akkor szokott leállni lassítás közbe, tehát valami gixer van, ha nem bírja, lehet ezt kellene megoldani, de ettől függetlenül az olyan vezérléseket el kell felejteni, ahol ezt nem lehet kiiktatni.
A lassítás egyébként nem csak a csapódás szempontjából hasznos, az egész ,mechanikát kíméli, sőt (de ez csak az egyéni tapasztalat) 220-as motoroknál a 220-as kondit is kíméli. Üdv
Mindennel egyetértek, amit leírtál. De pl. ebben a leírásban is ott van a 10. oldalon az, (legfelül vastaggal) amivel próbáltam érvelni, csak én az óriási szélre hivatkoztam, egy teli kapuszárnynál. Igazad van, hogy milyen vezérlésekkel szabad foglalkozni, milyennel nem. Csak mikor a megrendelő határozza meg, hogy márpedig ezt, vagy azt szereld neki fel. Persze, megteszem, csak határozottan kijelentem, volt már hogy le is írtam, alá írattam vele, hogy a továbbiakban én erre semmiféle garanciát nem vállalok.
Sziasztok!
Mover 5, meghajtás tengelyén 2 db zéger gyűrű van? Egy kissebb, egy nagyobb. Idézet: „Mover 5, meghajtás tengelyén 2 db zéger gyűrű van? Egy kissebb, egy nagyobb.” Lehet hogy 2 van ha az egyik kisebb a másik nagyobb ... Ez kérdés volt ? Vagy válasz ? Most akkor tényleg kettő van ? És tényleg az egyik nagyobb a másik kisebb ? A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2020
Mi igen ? Most aztán már tényleg elvesztem ? Vagy mégsem ? Lehet hogy a nagyobbik a zéger a kisebbik meg a gyűrű ?
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2020
Nem feltétlenül osztom a véleményed.
Példaképp a melőhelyem, bazi nehéz úszókapu, Nice vezérlő. Ki kellett kapcsolni a lassítást és tavasszal-ősszel at kell rakni a becsukási végállást pár centivel mert bár lassítás van de ennek a sebessége, vagyis a lassítás felfutása nem állítható. Így sajnos kétszer csattog a fogasléc, egyszer amikor leveszi 1 pillanat alatt félfordulatra a sebességet, itt szokott pár hónap alatt kitörni a fogasléc. Második kisebb kattanás amikor végállásra futva megáll. Hangsúlyozom, batár nehéz a kapu de hogy lökésszerűen, egyetlen pillanat alatt lassít be és ezt nem lehet állítani, ez szimplán a gyártó vagy a tervező trehánysága. Marad a szabad kifutás. Érdekes módon a lágyindítás teljesen jól múködik,miért nem lehetett a vezérlő pic-be pár sor kóddal többet beégetni hogy a triakot a lassításnál is kb. 0,5-0,8sec alatt szabályozza vissza? Nem, baaang, egyből leveszi a motorfordulatot. 50.000 forintos vezérlőbe nem fért bele biztosan.
Ha nem tévedek, a képen ez egy Kling KFUV vevő.
Hol tudnék ehhez holnap távirányítót venni Budapest pesti részén? A Klingnél a Gránátos utcai telephelyükön ma lukra futottam, leltároznak a héten, zárva vannak. Nem webáruház kéne, azt találtam 10-et, holnap kéne sos-be.
Hali!
Ez nem Pesten van, de a távirányítók összes típusa fellehető. Sokat járok ide.
Eddig szinte az összes Nice tipussal találkoztam, de nem láttam még olyat, hogy a lassítás funkció negatív irányba vitte volna az alkatrészek mechanikai igénybevételét.
Milyen tipus? Üdv
Nice ROA37.
Felveszem neked videora valamikor. Az a baj hogy 1 tizedmasodperc alatt lassit le es a tobbmazsas, nagyon konnyen mozgo kapu lenduletet a fogaslesc veszi fel, csattan is rendesen, 4 napja kellett cserelni mert ahol lassit ott 3-4 honap alatt kitort a fog. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2020
Hali!
Találkoztam már én is ilyennel. Ki kellet vennem a fogaslécet. Szerencsére ki tudtam cserélni a másik végsővel, ahol már nem volt szükség a fogra. Le is vettem a lassítást. Sok esetben egyébként sem vagyok híve.
Szinte gondoltam, hogy ilyesmiről van szó, melyik kapcsoló szerinted a lassítás?
(mivel, hogy nincs is benne) 7 ON lágy indítás van , meg a 9 ON-es brake (szerintem erre gondolhatsz) mint ahogy a nevében is benne van, fék. Ennek az a célja, hogy ne vigye a lendület a forgórészt és bizonytalanul álljon meg, hanem mindkét irányba idaad az állórésznek kb 50 V ot, ezzel megfogja a forgórészt. Szerintem ezzel kevered, ez tényleg igénbe veszi a mechanikát. Nem akarom nyalni a NICE-nak, de azért ne állítsunk már valótlan dolgokat. Ilyen esetre tudom ajánlani pl a robus 600-at az tényleg belassít végállás előtt, de egyébként se ez kellene hogy megóvja a fogaslécet, mert mi van, ha belelép valaki a fotoba, akkor törhet a léc foga?
Nem brake.
Az egy kulon valami, Futasidot beallitottam 3 masodperccel a vegallasnal kevesbbre, kapu nyilik, veg elott 3 masodperccel atomvillanasnyi ido alatt LELASSIT es ezzel a csokkentett fordulattal fut ki vegallasra es a vegallason megall. Amkor ez mi ha nem lassitas? Es erre irtam higy ennek a felfutasat megoldhattak volna egy 0,5 sc idoallandoval. Mivel a fotocellaba evente kb. egyszer se marad bennt az autok segge ezert akkor le van tojva hogy allora satuzik, de ezt a lassitas naponta 30-40x van uzemszeruen hasznalva. Semmi banom a Nice-szal, nem fikaztam csak ennyiert lehetne ez a funkcioja. A bemenetek nagyon korrektek.
Na ezt viszont én nem tudtam, hogy lehet vele így trükközni
A TL potit mindig úgy állítom, hogy bőven beleférjen az időbe a menethossz. Ki fogom próbálni, ha jól tudom, van ilyen vezérlésem, mondjuk fölszerelt állpotot nem tudok szimulálni, de kíváncsi vagyok. Üdv
Hali!
Műanyag fogasléc, vagy fém? Ide inkább fém kellene. Nem látom be, ha megy a kapu, majd átvált lassításba ez nagyobb igénybevétel lenne, mint ha kiveszed a lassítást, és nullára áll le. Ilyenkor nem törik a fog?
ROA37 vezérlés, azaz RO500-as motor, lakossági nyitó, messze nem igényel fém fogaslécet, kéne bírnia.
H mindent kiveszek a dip kapcsolókkal akkor a végálláskapcsolóra futva, azt átbillentve a vezérlő elveszi a motorról a szuflát és az szépen, a forgórész kifutási idejének függvényében kb. 1-1,5 sec alatt lelassul. Minden mechanikus rántás nélkül.
Viszont ennek a hátránya hogy ha télen beállítom a végállást akkor nyáron összecsattan a két kapu (hab a tortán hogy a cucc az 2 darab egymással szembemozgó, összesen majdnem 6 métert áthidaló több mázsás kapuszárny), ha meg nyáron állítom be akkor télen a hidegben a kissé megnövekedett ellenállások miatt meg egymástól 8-10 centire áll meg. Vagyis a leállás részét nézve az a leginkább mechanika kímélő ha szabad kifutáson van a vezérlő. Hülye hasonlattal mint mikor egy centrifugát nem lefékezel satufékkel mechanikusan hanem hagyod leállni, ez lehet akár 1 perc is de a legkímélőbb minden mechanikus alkatrészének. Sok kapuval volt dolgom, de a kapu súlya ha nagy és a futása viszont könnyű, nem fékezi, akkor az általam vázolt helyzet áll elő. Pl. fiamnál az egész úszókapu talán 80-100 kiló, ott ezek nem jelentkeznek, de mikor fél tonna mozgásban van, totál vízszintes nagyon jó görgőkön (ha ezt a kaput kikulcsolom és meglököm, 2 métert is elmegy simán, annyira el lett találva a csapágyazása) akkor a tehetetlenség a felsorolt bajokat generálja sajnos. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |