Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nem Volkswagen, nincs ajtó komfort. Lehet Vagos autód van és hozzászoktál de ez a komfort nem sok autóban van amúgy sem. Amúgy épp egy D Corsát javítottam, csak most ezzel különcködni kellett, mivel nem csak javítottam, hanem építettem is bele egy modult ami jó lett végül.
Ja és nincs nyomáskapcsoló a befecskendező rendszerben, konkrétan ennél csak a szivattyúba épített nyomásszabályzó meg nyomástartó van, de van ahol még külön vákumos nyomásszabályzó van. A nagynyomásúaknál van SCV vagy másnéven nyomásszabályzó szelep, no meg hozzá egy érzékelő.
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2020
Pontosan mihez kellene? Tudok neked adni, van maróti autodatám meg Bosch programom is. Kell alvázszám meg motorkód.
Lehet egyszer már volt, de nem találom sehol.
Olyan központizár vezérlő elektronikát szeretnék, ahol a bal első ajtó zárában csak egy darab 2 vezetékes mikrokapcsoló található (motor nincs). A mikrokapcsoló nyitott helyzetben nyitott, kulcsal való záráskor testre zár. A testre zárás nyitásig folyamatos. Záráskor fél másodpercre működtetné az 1. számú 5 lábú relét, ezzel lezárná a jobb első ajtót, és csomagtérajtót. Amikor a test meg van szakítva, kulcsal való nyitáskor, a 2. számú 5 lábú relét működtet fél másodpercre (nyitná az ajtókat). Létezik erre NE555 ic-s kapcsolás?
Hello! Kicsit nehezen értettem meg, hogy "központizár vezérlő elektronikát szeretnék" és hogy "5 lábú relét". De aztán rájöttem (ha igaz), hogy "két gépkocsi reléről" van szó. De, az 555 nem túl jó ötlet, mert az fogyasztana. Így pedig csak az ajtókapcsoló felhúzó ellenállása fog fogyasztani, kb. 1mA-t bezárva.
Szia!
Csináld tranzisztoros A stabil billenőkörrel, relével. Kettő kell belőle, egy nyitni , egy zárni. Amúgy ezt találtam. Régi RT-évkönyvben is ez van. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2020
Én beraknék, azaz be is raktam az Audi 90-esembe anno egy első ajtóba való motort. ez a zárórudazatot tologatta. ez vezérelte a levegős központizárat. Ezt kellett kivezetékelnem az A oszlop elé. Innen már sima távvezérlő probléma.
Köszönöm. Az 5 lábú relé alatt sima autós relét értettem.
Kérném a segítségeteket. 1 hónapja vásároltam egy 2015 -ös Opel Insigniát a mai napon a rádiós fejegység megadta magát . De igen furcsa hiba, gyújtáson a rádió szól igaz a nagy kijelző sötét de néha egy pillanatra fel felvillan és egy pár másodpercre a rádió is el el hallgat aztán megint szól .Csak a műszerfal kis kijelzőjén látható melyik adón van a készülék. Ha valaki találkozott már hasonló hibával megköszönném ha tudna segíteni. A biztosítékokat csatlakozókat már átnéztem .
Sajnos ennyi amit értek hozzá.
Hello! Köszi, de nem nekem van szükségem rá, hanem BenniMosconi-nak. Viszont nem olvastad el, figyelmesen mi is volt a feladat..
Bocsi, alapon más irányba indultam el, de műköik. Bocsi a téves címzésért is
Ja, az Audi így volt egyszerű, megkerülni a problémát.(Merciben is működik.) A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2020
Sziasztok.
A közelmúltban vettem egy autót,amit leginkább hobbi célokra akarok majd használni. Az utastér (is) kívánta a törődést,és gondoltam,ha már szét van szedve,kiegészítem néhány kényelmi és biztonsági extrával. Beszereztem a hozzávalókat,megvolt a szerelő,akitől végül elhoztam az autót,mert nem haladt a dolog. Hívogattam villamosságszerelőket,akik fél perc alatt lepattintottak,amikor vázoltam,hogy mibe miket szeretnék.Nekem,sajnos fingom sincs az amperekhez,meg az áramkörökhöz... A tervek között szerepel tolatókamera,meg az elejére is egy.Találtam is olyan kamerát,amit az emblémába lehet rögzíteni.Meg találtam egy srácot,aki,asztalon összekötözgette a dolgokat. Hogy az első kamera képe bejöjjön,ahhoz külön rá kell bökni a kijelzőn egy ikonra. Na,gondoltam, ezzel meg is vagyunk,lehet húzogatni a vezetékeket, rakom össze fele... ...amikor megláttam egy ismerős Daciajában,hogy a gyári kamera olyat tud,hogy egyesbe rakva a váltót,20km/óráig mutatja az első kamera képét.A srácot,aki segített, nem érdekli az autóvillamosság,sajnos.Pedig egy rca elosztóval,meg egy másik rca kábellel összekötötte úgy a cuccot,hogy a hátsó kamera képe bejön akkor is,ha előrefelé megy az autó.Váltogatni kell a sávokat,meg csatornákat,de bejön a kép,működik.(az rca elosztó,az első kamera miatt kellett,gondolom) Mondom neki,hogy ezt hogy lehetne...? Ő nem tudja,meg nem is akar ezen agyalni,hagyjam békén ezzel... Meg mostanra egyértelmű számomra,hogy ennek a témának az ismerete,nem is lehet elvárás egy általános villamosságszerelőtől,ezért teszem fel itt a kérdést. Szóval,a kérdésem,hogy csinált már valaki ilyen ...modult(?) ...szerkezetet(?) vagy mi ez,minek nevezzem? Bocsi,kissé laikus vagyok. hogy egyesbe kapcsolva bejön az első kamera képe a monitorra? Van ilyen készen,esetleg? mennyiből hozható ki? Vállalja valaki,hogy csinál egy ilyet? Valami konkrét,kész termék érdekelne,amit "csak" kötni/csatlakoztatni kell. A fejegység egy 1din-es motoros előlapú,androidos cucc. Az autó: Toyota hilux 2004 Köszönöm a figyelmet. István
Szia! A sebességjel nem irányfüggő. A váltókar mechanikát célszerű támadni egy precízen elhelyezett nyomógombbal...
Viszont, ha nézzük a sebességet és a tolatólámpa "állapotát", akkor nem kell nyomógomb.
Végülis... “Megy, de nem hátra.” Viszont így nehéz megállapítani, hogy milyen sebességfokozatban van a váltó.
Sziasztok!
Köszönöm szépen a hozzászólásokat! Örülök,hogy nem lehetetlen a dolog,amit felvetettem! Érdemben nem tudok állást foglalni a két megoldás között,mivel számomra mindkettő eléggé kínai,sajnos. A nyomógombos megoldás is kíván némi elektronikát,gondolom.A másik meg csak abból áll. Rögzítési pontként,a csavar(ok)hoz,-ami a kart fogja a váltóhoz-lehet gyártani valamiféle kis konzolt,vagy tartót a nyomógombnak.Nem túl nagy és bonyolult feladat.Azt a részét tán még magam is megtudnám oldani.Mivel ez a gomb már a kasztnin kívül lenne,a vezetéket is fel lehet hozni a váltótól,ha végiggondolom. A másik megoldás meg elfér a rádió mögött,a középkonzolban(?) Lehet,hogy most állást kéne foglalnom,de tényleg nem tudom,hogy mit gondoljak. Melyik megoldás könnyebben kivitelezhető,szerelhető,olcsóbb,hatékonyabb,egyszerűbb? Néhányan igazán állást foglalhatnának még a két megoldás között,pro és kontra. Meg az is kérdés,hogy belefér e mindkettőtöknek az idejébe,hogy elkészítsétek a saját verziótokat.
Lenne még itt egyéb is,fel is vetem az egyiket.
Központi zár az egyik kényelmi extra,ami már készen is van,üzemel. Szeretném úgy bekötni,hogy ajtónyitásra kapcsolja be a belső világítást.Milyen alkatrészt kíván meg ez a dolog,mire kell figyelni? A vezérlő: Delight 55075M Egy másik kérdés ezzel kapcsolatban. Beltérvilágítás lekapcsolás késleltető.Igen,láttam egy másik fórumon,hogy ez már téma volt! Részben választ is kaptam ott a kérdésemre. Viszont. Az én autómban,csak egy lámpa van gyárilag,a tetőkárpiton közepén.Piactól és felszereltségtől függően,létezik olyan verzió is,hogy elől,a vissz.pill. tükörnél is van egy lámpa.Én be is szereztem egy ilyet,és be is kötöttem! működik. Le volt szedve a tetőkárpit,blankolás nélkül,olyan rányomós gyors csatlakozóval "csapoltam" meg a vezetéket,az A oszlop sarkánál fent,ahol megy a gyári vezeték. A kérdésem ezzel kapcsolatban: Elől,a tükörnél,elférne ez az apró késleltető elektronika.Ha ott csatlakoztatom,körbeér a dolog,eljut az okosság a mennyezeti lámpához is? A két lámpát elbírja ez a kis szerkengyű? Készen vettem,pici dobozban,áll ki belőle két vezeték.Blankoljam meg az általam behúzott vezetéket,vagy inkább új sarura nyomjam rá együtt a két vezetéket?
Helló!
A tolatókamera a tolatólámpáról éled, és a 12 V vissza is jön a rádióig jelzésnek.
Igen, a késleltető áramkör egy tranzisztor az egész, topik van róla a Hobbielektronikán..
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2020
Szia! Azért nekem vannak kételyeim a kivitelezést illetően. A mondataidból azt olvastam, hogy gyakorlatilag egyáltalán nem értesz az autóelektronikához-elektronikához. Egy autovillamosságis óradíjával számolva az autó értékét kifizetnéd, mire ezt összehozza valaki. Ha hobby célra vetted az autót, azzal nincs probléma, de ha a baráti körödben nincs olyan ember, aki érdemben tudna ingyen segíteni, akkor hogyan szeretnéd kivitelezni? A megvalósításhoz nagyon sok információra van szükség, vezetékezési rajzokra, stb. majd el kell készíteni vagy meg kell vásárolni az áramköröket (ha egyáltalán kapható ilyen), utána be kell kötni. A legtöbb általad felvetett problémát egy korszerű autó komfort modulja már tudja, most Neked ezt kell helyettesíteni saját áramkörökkel, azért nagy bátorság belefogni elektronikai tudás nélkül. Ha láttál már komfort modul elektronikát, az sok esetben bonyolultabb, mint egy motorvezérlő.
Szia.
Köszi a hozzászólásért! Azért csak nem lesz tán annyiban,mint az autó értéke?! 2005-ig ezt a típust Japánban gyártották,ezért választottam ilyet.Ha érdekel,nézz utána, egy ilyen,minimum 15 éves autó,3millió forint. Óradíj.Egy autó szerviz Óradíja mennyi manapság,10-15 ezer? Több már? Az autóvillamossági mester (sokkal) drágább? Nem jó kiindulási példa a szerviz? Elképzelni sem tudom,hogy mennyi idő elkészíteni,egyiket másikat,de csak nem tart hetekig. Annyit szeretnék,hogy kapcsoljon be,lássam az első kamera képét a monitoron,amikor elindulok a kocsival előre irányba. Kétféle javaslatot írt,két hozzászóló,az elmúlt napokban.(ezúton is köszönöm nekik) A tisztán elektromos megoldáshoz nem tudok hozzászólni,ez tiszta sor,sajnos. A másik,-amikor a váltórúd hoz működésbe egy nyomógombot ,amihez még biztosan kell csinálni valami elektronikát,hogy a monitoron bejöjjön a kamera képe (én legalábbis így értelmezem laikusként)-azt mondod,hogy annyira bonyolult és drága? Van segítségem,aki beköti rajz után,ezért is írtam korábban,hogy valami kész dolog kéne,amit be kell kötni.
Biztos meg lehet csinálni, de sajnos én sem értek hozzá (de nagyon szeretnék, viszont ahhoz még messze vagyok, hogy akár a saját autómhoz is hozzá merjek nyúlni - 2004-es japán). Volt egy régebbi autóm (francia), abba lopásgátlót rakattam be (ami a váltót hátramaneti fokozatba is rögzítette többek között), ez sok évvel ezelőtt volt 100.000,- Ft körüli összeg (anyagár gondolom 15-20 ezer Ft volt, többi az ötlet, a munka és a megvalósítás. Az egyedi megoldás mindig sokkal többe kerül, mint a már kiforrott, sorozatgyártásban készült termékek (lásd kék-sárga bútoráruház). Ezzel csak azt szeretném mondani, ha találsz is egy autóvillanyászt, aki most csinál ilyet először (ha elvállalja egyáltalán), akkor neki is elég nagy fejtörést fog okozni a megvalósítás.
Szerinted miért nem akart vele foglalkozni egyik villamosságis sem? Túlzás volt tőlem az autó értéke (az az igazság, hogy nem néztem az autó típusát, csak hogy 2004-es, azok meg csak néhány százezret érnek), de azért nem lenne kevés, ha szakember csinálná. Te nem csak a kamera bekapcsolásáról írtál, hanem sebesség és írányfüggő kapcsolgatásról, központizár által vezérelt belső világítás vezérlés és késleltetett kikapcsolásról. Először ki kell fejleszteni az áramkört, megvalósítani és bekötni. És itt jön a probléma, amelyik autovillamosságis ért az autók vezetékezéséhez, az nem fog panelmaratással, meg áramkör készítéssel foglalkozni. Aki meg autóelektronikával foglalkozik, az megél a javításból meg a különböző kikapcsolásokból. Ha lehet negyedóra alatt keresni 10-15.000,-Ft-ot pl. egy immo kikapcsolással, egy kulcsprogramozással, akkor minek egy bizonytalan kimenetelű munkába belevágni? Tehát, ha Te magadnak nem tudod megcsinálni, akkor más nem fogja, vagy csak nagyon sok pénzért. Másképp állnának hozzá a szerelők, ha készen elérhető lenne az áramkör, szerintem bárki bekötné Neked, nem lenne probléma.
Üdv mindenkinek!
Ford Galaxy 1.9pdtdi Wgr multikormany vezerlessel akadt problemam ebben kernem a segitseget.Kormany legzsakra szerelt gombokkal lehet a radiot,ill a tempomatot kezelni,ill lehetne.A tempomat bekapcsol vagy legalabb is a muszerfalon az ikon megjelenik de szabalyozni nem lehet,ugy mint a radiot sem.Javaslatra vettem kormanyszög jeladot mivel az esp sem mukodik meg a kapcsolo sem vilagit.Vettem masik legzsakot kapcsolokkal egyutt,ezek mind kettot mukodo autobol vettem tehat probaltam.Hazahozva az enyemben uazt csinalja mint az eredetiek.Ezek szerint vmi vezerlo hiba lehet.A diag azt irja G85 kormanyszög jelado nincs jel/komunikacio.Mi lehet a hiba?A kormanyszog jeladotol a komfort elektronikahoz mennek a kabelek?Vagy a motor vezerlonek van koze ehhez?Koszi ha tud segiteni vki!
Üdv! Nem egészen értem a két kepet, ford galaxyról van szó, az egyik képen egy ford légzsák van, a másikon meg egy vag diagnosztikai képernyő (felül VAG szám van a képen). Mivel diagnosztizáltad ezt a hibát? VCDS-el? Miből gondolod, hogy a VAG diagnosztika megfelelő hibakódot fog kiírni, ezek gyártó specifikusak. Lehet hogy nem is ez a problémád, csak a vag eszköz tévesen informál.
A Ford Galaxy, a VW Sharan ikertestvérek! (egyes típusai + a Seat Alhambra is)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |