Fórum témák
» Több friss téma |
Meglehetösen pontatlan a leirásod.
Millio ilyen fogaskerék van és sajnos 2 nemzetközi szabvány szerint. Az egyik a nálunk bevezetett DIN szabvány az modulban adja meg a méretet. A tiéd nagyon hasonlit az elég ritka M0,25-höz. (Gyakoribb a M0,2 és az M0,3. Annak az átméröje D=Z*M+2M Esetedben 13*0,25+2*0,25=3,75, Az angolszász szabvány szerint ennek leginkább a DP96 vagy DP100-s fogaskerék felelne meg. Sajnos mind a kettö ritkaság igy leginkább egy 3D nyomtatoval lehetne megoldani ( ott is inkább a rezinessel a felbontás miatt). A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2020
Én kazetta ajtó liftben láttam ilyen fogaskereket jó régen. Méretet viszont nem tudok.
mást nagyon nem tudok rajta megmérni..
Egy régi Casio készülékből származik, nem tudom a japánok melyik szabvány szerint dolgoztak. Létezik valamilyen fésü fogaskerékhez is, mint a menetemelkedés meghatározásához? Vagy egyszerüen le kell gyártatni egy másolatot belőle..
Metrikus ( Modulos) van ( nekem is), de DP-s nincs ( legalábbis itt mifelénk nem láttam). Sajnos az alapszabványban nincs benne az M0,25 igy ezzel sem mész sokra. Ezekkel a fogaskerekekkel a távolkeleten nem sokat szorakoztak. A fiam távvezérelt bágerében DP-sek is vannak meg metrikusak is. ( pedig a modell nem is nagyon öreg).
Persze én megtudnám állapitani ha a kezemben volna, de igy távolbol nem egyszerü. Továbbra is azt tartom, hogy rajzoltasd meg valakivel 3 D-ben és nyomtasd ki, vagy vidd el valakihez a közelben aki meg tudja állapitani, hogy milyen a kerék. Ha pesti vagy, van valahol egy szaki aki fogaskereket készit megrendelésre, az biztos meg tudja mondani milyen. Azt is meg sinálhatod, hogy egy pontos fotot készitesz rola, felnagyitod mondjuk 10x és akkor már elég jol le lehet mérni minden méretet és abbol már eleg pontosan el lehet dönteni, hogy metrikus vagy collos. Gyakorlatilag 1-2 századmilliméter a különbség és inkább a metrikus M0,25- l egyezik mint a DP96-l vagy DP100-l. Ha van ismerös vagy valaki aki CAD-vel foglalkozik, az ki tud nyomtatni egy M2,5- fogaskereket, és azt összehasonlithatod a felnagyitott fényképpel. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2020
köszönöm a kimeritő választ, ma is tanultam valamit.
Azt kérdezném még, hogy mi a becsületes neve ennek a mérőeszköznek? Probaltam a Fohrman oldalan keresni de nem talaltam hasonlot. Találtam a neten fogaskerék számoló programot és igen, ha metrikus akkor a 0.25 modulohoz van közel a mérete alapján. A DP96, DP100 hoz van valamilyen fellelhető anyag ami a méreteket tartalmazza, még a neten nem találtam ilyet.
Az eszközt Modullehre-nek hivják.
A DP- hez rengeteg anyag van angolul ( gear calculation stb) az egyik konverzios program ( én is csak véletlenül leltem ma rá) azt is tudja ami a te gondod volt. Be kell adni az átméröt meg a fogszámot és kikeresi automatikusan a legközelebb állo fogaskereket ( metrikusat vagy DP). Sajnos becsuktam az oldalt, nem tudom melyik volt, de biztos neked is kidobja a gugli. A két rendszer között ez a viszony: DP=25,4/M. A DP a fogszámot adja meg 1 collra számitva.
Köszönöm a támogatást.
Kicsit beleástam magamat a témába és rájötem, hogy teljesen felülről kell lefotózni, hogy ne legyen a képen torzitás. Csináltam egy közerlitő modellezést 13 fog m=0.25-el 14,5 fokkal, ránézésre hasonlit rá..
Srácok, kazettaajtó nyitást késleltető zsír (vagy minek hívják azt a sűrű izét, amitől lassan nyílik az ajtó) honnan szerezhető be, vagy mivel helyettesíthető?
Továbbá van nekem egy ezidáig szépen működő Sony WM24 walkmanem (imádom, mert fém mechanikás és Dolbys, normál/króm kapcsolós, előre-hátra gyorscsévéléssel), van benne egy gumiszélű dörzskerék, ami feladta, a gumi megcsúszik és nincs erő a csévéléshez lejátszáskor. Gumifelújító segíthet ezen? Vagy innen kuka a gép? Köszi
Szilikonzsirt keress.
SzilikonOLAJ (és nem zsír!) lesz a megfelelő, jó sűrű, viszkózus fajtából. Pl. modellboltban teleszkópolajként kapható, cst paramétere legalább 20-30000 legyen.
Gumigyűrűt lapos tömítésként, méret után gyártass a Super Seal Kft-nél. Nincs egy ezres, és három nap alatt kész. Tök fölösleges bármi mással tákolni, amikor ilyen olcsón van gyárival egyenértékű megoldás.
Én magnóban nem használnék semmiféle olajat, mert a felesleg kerül mindenhova, a por meg beleragad, ha mondjuk a gumifelületekre nem is kerül.
Nem úgy kell ezt elképzelni, mint a műszerolajat Sűrűbb a méznél, nem folyik ki magától sehonnan. Persze megfelelően nagy viszkozitású kell.
Pont az a fő különbség a zsír és a nagyon sűrű olaj közt, hogy előbbi szobahőmérsékleten szilárd, de súrlódásra melegszik, olvad és akkor viszonylag könnyen folyik. Ezért ken (azaz könnyíti a mozgást, csökkenti a súrlódást) pont ott, ahol kell. Utóbbi meg folyadék, nem az olvadás határán levő szilárd anyag. Attól még lehet nagy a viszkozitása, ezáltal fékező hatást kifejtve a mozgás ellenében. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2020
Bármilyen olaj, a felesleg csurran cseppen, idővel biztos. Zsírból is van sokféle. Ha szilikonzsírt használsz, az is nagy viszkozitású, kellően lassítja a működést, és nem cseppen sehova.
Amiről beszélsz, az is egy kenőanyag a vazelin, annak az olvadáspontja alacsony, az alkalmas a súrlódás csökkentésére. Az sem szóródik, mert a külseje ami alig több mint szobahőmérsékletű, szilárd marad. De bármilyen olaj, az elég veszélyes a magnóra nézve.
Nem súrlódás csökkentése volt a kérdés lényege, pont ellenkezőleg.
Idézet: „Srácok, kazettaajtó nyitást késleltető zsír (vagy minek hívják azt a sűrű izét, amitől lassan nyílik az ajtó) honnan szerezhető be, vagy mivel helyettesíthető?”
Miért nekem írod? Nem én tereltem el a folyamatot.
Idézet: „Ha szilikonzsírt használsz, az is nagy viszkozitású, kellően lassítja a működést, és nem cseppen sehova.” Gondolom, válsz az eredeti kérdésre. Tomi 94 kérdőjelezte meg a "zsír" használatát, de nem írta, hogy milyen zsírt. A szövegéből derült ki, hogy a vazalinre gondolt, ami ezesetben nem jó.
Meg azt sem tudjuk milyen is az a fékezö mechanizmus. Ha egy zárt csillapito van ott, abba olaj kell, de miután a kolléga azt irta, hogy valami száradt zsirt látott valahol, az akkor nem zárt csak egy zsirozott valami ami egy tokban mozog. Ahhoz mindenképpen zsir kell, mert a kar az olajat csak szétfröcskölné.
Köszi a válaszokat, a mechanizmus az olcsó magnókból is ismert forgó, két félből álló szerkezet, aminek egyik része rögzített, a másik meg fogaskerekes. Valami ragacsos anyag szokott ezekben lenni, ami nagy sűrűségének köszönhetően lassítja a fogaskerekes rész forgását.
lefényképeztem, a helyén valahogy így néz ki: a kép közepén az a kis fehér fogaskerekes dolog. Csak betájolásnak mondom: bal oldalt az ajtó látható, fent középen a szalagtovábbító tengely, meg a görgő
Bocsánat, csak próbáltam visszaterelni a kérdés lényegére, amit Tomi 94 meg is válaszolt.
Most hol láttál zsirt? A fogaskerékre aligha kell, hiszen ritkán forog és keveset. A fogaskerék hajthat hátul valamit ( kis lapátos turbina szokott lenni, de az nem itt van, hanem a másik oldalon egy zárt tokban). Abban van olaj, de ha abbol jött ki a ragacs, akkor baj van, mert már nem tömit rendesen.
gépromboló kérdésére Massawa adta meg a helyes választ, Tomi94 forszírozta a szilikon olajat. Erre erősítettem meg Massawa ajánlását, hogy olajat ne, bármilyen sűrű is. Innen indult az elterelő hadművelet.
Ok, Tomi94 tanácsa szerintem jó, az olaj megnevezés kicsit megtévesztő lehet, magyarázatából számomra mégis érthető...
Idézet: ami gél jellegű. „jó sűrű, viszkózus” A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2020
Az olaj olaj, bármilyen sűrű is. Előbb utóbb a mozgó alkatrészekről elkerül bárhova. Külsőleg alkalmazni nem érdemes.
Ha zsír, az nem szóródik, nem cseppen soha, a kocsikenőcs se. Olyan nehéz?
A fogaskeréken valóban nincs, a szerkezet két félből áll, különböző méretű, egymásba csúsztatott hengerpalástokat képzelj el, amik a zsír segítségével lassan csúsznak (illetve forognak) egymáson. Faék egyszerűségű, de ha pl nagy melegbe van kitéve (nyáron a napra) a gép, akkor előfordul, hogy a zsír kifolyik és már nem teszi a dolgát. Ilyenkor az ajtó kipattan, vagy sokkal gyorsabban nyílik. Ugyanez a szerkezet van fogaskerék helyett karos megoldással is, szintén olcsó kínai gépekben.
Tudtommal a szilikonzsir nem folyik el melegre ( legállábis amit én használtam az egyforma maradt 80-90 fokig ( mielött a viz felforr). De ennek utánna kell nézni.
Szilikonzsírom nekem is van, de ez a genya ami ezekben van sűrűbb annál és ragacsos. Próbáltam rákeresni a szerkezetre, de semmi találat, kivéve, hogy kismillió gép készült ilyennel.
Damping grease kulcsszóra keresve találsz ilyesmit.
Köszi, erre már dobálja a találatokat, a kérdés, hogy melyik lesz a jó? Ez vajon megfelelhet?
ebayes link
Sziasztok vettem 1 decket és elkezdtem tisztogatni mechanika része nagyon koszos hány százalékos alkoholt vegyek vagy van valami spréy a fej tisztitásához?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |