Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Ez a kütyü csak arra valló, hogy az elvi töltést mérje. Tehát csak a PWM és kitöltésből számolja az elvi áramot. Hálózati feszültséget nem méri, bár nem lenne lehetetlen vállalkozás megoldani azt sem, de egyelőre fix 230v-al számol. Pár évvel ezelőtt mikor az első töltő elektronikát terveztem és fejlesztettem, akkor nagyon sok autónál végeztem el mérési teszteket, hogy +- mekkora frekvencia eltérésnél működik még stabilan illetve megfelelően a töltés. Én átlagosan +- 6%-os eltérést mértem még elfogadható hibának, ami nem azt jelenti, hogy minden autónál ez elfogadható, de a többségnél mindenképp. Voltak olyan esetek amikor 10%-os eltéréssel is működött stabilan a töltés. Ezeknek a méréseknek télen nagyon hidegben és nyáron nagyon melegben van rendkívül fontos szerepe, tehát a szélsőséges időjárási körülmények nagyban befolyásolhatják a rendszerek működését. A méréseknél a töltés indítására és a töltés közben extrém lehűtéssel való frekvencia csökkenésére koncentráltak. A kísérletek hardveres stresszeléssel (extrém hűtéssel vagy melegítéssel) és szoftveres módosítással (frekvencia állítgatás) is elvégeztük.
A frekvencia mérés igen pontos, két külön megszakításban figyelem a felfutó és lefutó éleket, ezen adatok begyűjtését követően értékeli ki a program, hogy mennyi idő telik el egy felfutó majd lefutó él közt. Így akár egyetlen méréssel is meg lehetne állapítani a kitöltést, nyilván a frekvenciánál átlagolok itt lehetnek kisebb eltérések, de csak alig 1-5Hz, ami még bőven belefér a 6%-os hiba határba. A hardveres mérések alapján ez az 1KHz-es jel az pontosan 1KHz. Hozzá kell tegyem, hogy a kütyü rendeltetése, hogy egy töltő kábelbe beépítve megfigyelhető legyen egy bármilyen AC töltő oszlop elvi töltési teljesítménye. A maximális töltési teljesítményt minden esetben a töltő oszlop határozza meg, ha az oszlop beállít egy adott maximum teljesítményt, akkor azt a kitöltési tényezővel jelzi az autó felé és az autó erre a teljesítményre áll rá, vagy ez alá szabályoz ez ebben az esetben mindegy is. A cél, hogy megfigyelhessem az adott használt oszlop maximum meghatározott töltési teljesítményét. Ennyi és nem több..
Szép munka.
Volt egy barátom. Az afrikai Maliból jött mo-ra. Ő szeizmológus volt. Sok érdekeset mesélt. Sajnos 3 éve már nem él.
Szuper jól néz ki, gratulálok! Majd egyszer én is szeretnék építeni hasonlót... A kijelzőn megjelenő adatok (és grafikák) egyedi fejlesztés, vagy van rá RPi program?
Egyedi fejlesztés, Xojo feljesztőkörnyezet, Raspberry-re ingyenes.
Én össze " ollóztam " egyik kedvenc órámat:Bővebben: Link
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2020
Moderátor által szerkesztve
Ennek fuss neki még egyszer.
Csak egy papír házat látunk.
Oké, nem papír- hanem rétegelt lézerrel kivágva. Bináris óra + a torony hőmérő .
Hoppá! És most mennyi az idő? 22:43.31 Milyen meleg van?..
Idézet: „hanem rétegelt lézerrel kivágva” Milyen az a rétegelt lézer?
Köszönöm az infót. Remélem egyszer az én fejlesztésem is ide kerülhet... egyetlen kérdés még: melyik Raspberry Pi van neked? Nekem van egy 3B+.
3B+ van mindét helyen. Nem nagy a feladat, bírják a gyengébbek is, elsősorban a kijelzők miatt vannak ott Raspberry-k, ehhez már kevés egy mikrokontroller.
Szia. Igen, annyi az idő. A hőmérő része nem túl pontos most 27 fokot mutat
(1+2+8+16) Sajnos a DHT-11 szenzort cserélnem kell. Az RTC viszont elég pontos. A bejárati ajtó kék vagy piros , mert mögé van téve az akku töltő LED. A "rétegelt lézer" 120 W os.
Mivel az összedrótozott internetrádió egész jól működik, ezért úgy gondoltam megérdemli, hogy a részegségeket kicsit összébb zsúfolva, próbanyákba beforrasztott hüvelysorokkal rögzítsem, és bedobozoljam.A doboz egy mezei lomexes doboz, amit "hagyományos módon" azaz fűrógéppel, reszelővel, stb munkáltam meg. A mérete mindössze kb. 13 x 7 x 5 cm
Szia,
AZ IEC65851-1 szabvány 1000Hz+-0,5% ban határozza meg a frekvenciát. A 6-10% nagyon sok. Üdv.
Nem gyenge!
Zsanérokat nyomtattad?
Jó szerencsét! Ők játszották a Superhero c. dalt? Amúgy jó kis eszköz lehet (biztosan az is). Én tudnékgyártani ilyet!
Nem nyomtattam, készen vettem.
Gratula!! Nem tervezel egy részletesebb cikket is erről?
Lásd itt: Bővebben: Link. Ráadásul ha a két képernyőfotót összeveted, láthatod, hogy azóta bővítettem, alakítottam a rendszert mert vagy nem tetszett valami vagy átskáláztam a beosztást stb. Azóta annyit változott a helyzet a szabadidővel, hogy éppen a felmondási időmet töltöm (végre valahára) de tekintettel arra, hogy ilyen összetett rendszernél nem tudok reagálni minden egyes kérésre*, szinte kizárt, hogy cikket írjak erről. A villámdetektor még nem is látszik, az éppen debug üzemben fut...
A segítségnyújtást továbbra is felajánlom itt a fórumon ha igény lenne rá. Ha jól megnézed az adatokat, nem sok típusú érzékelő van a rendszerben. * Írtam pár cikket, mindegyikhez érkezett minimum öt egyedi kívánság amit a lehetőségekhez mérten teljesítettem. Ennél várhatóan sokkal több lenne, ezt már nem tudom vállalni.
Orion SE-1025 végfok kicsit másként de teljesen megegyező paraméterekkel .
Eredeti hűtőbordára szerelve. Pár kép a panelről .
Arduino Nano-val működő mosógép motor fordulatszám szabályozója, kijelzővel, enkoderrel (utóbbiak nincsenek a képen). Akár dimmerként, akár stabil fordulatszámon való tartásra is alkalmas. Motor vizsgálónak készül (ill. mosógép alternatív elektronikájának a része). Érdeklődés esetén akár cikk is lehet belőle.
Szerintem nem vagyok egyedül aki szívesen olvasna róla.
Én is szívesen vennék egy leírást róla.
Szia, ez jól néz ki, esetleg elérhető lesz ez valahol?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |