Fórum témák
» Több friss téma |
Nem, ez egy CDI. Capacitor Discharge Ignition, azaz kondenzátor kisüléses gyújtás. CDI-n belül a gyújtóáram egy kondenzátorban eltárolódik. Amint a lendkerék elhalad a jeladó előtt, a jeladó egy apró impulzust küld a CDI-be, ami emiatt felszabadítja a kondenzátorban eltárolt energiát, létrehozva a gyújtószikrát.
Üdv!
Mai napon elértem az idei 5-ik megszakító töréses majdnem tolom hazáig rekordomat ezért szeretnék építeni az 51-es gépembe hall jeladót. Nem vagyok jó a mechanikai építgetésben, ezért nagyon hálás lennék ha valaki részletes fotókkal esetleg videóval betudná nekem mutatni, hova és hogyan kell elhelyezni a jeladót illetve a mágnest. Ha van erre Ha már ezek fent vannak összetudom hozni elvileg a most is a motorban használt kínai akkus cdi gyújtással és végre nem lenne több bajom a megszakító miatt! Minden segítséget előre is nagyon szépen köszönök!
Nem vagyok benne biztos hogy ezt bárki el fogja tudni magyarázni, ugyanis nem hinném hogy ezt házilag meg lehetne barkácsolni. El kell menni egy motorboltba, esetleg figyelni a hirdetéseket, és megvenni a jeladós állórészt, meg a hozzá való lendkereket. Én annak idején jelképes összegért kaptam egy ismerőstől akinek nem kellett, neki meg a cége vette mert szolgálati járműve volt a Simson. A gyári CDI-jéről van valahol rajzom papíron, megkeresem ha kell. Meg egy trafó kell még, mert a megszakítóhoz való 12V-os trafó nem jó hozzá, hanem a CDI-hez való trafó kell, vagy egy 6V-os trafó, az enyém utóbbival ment, illetve megy azóta is.
Mint írtam ez egy kínai inverteres(akkus) gyújtás, és nem a gyári jeladót hanem hall szenzoros jeladót szeretnék építeni, amit te írtál boltban megkapható , ellenben ahhoz másik lendkerék is kell ami nálam 4 hónapos új, de megszakítós, ezért szeretném így megoldani.
Szia! Nem tudom, hogy milyen lehet az a megszakító amelyik eltörik és már az ötödik is a sorban. Talán nem kapott elegendő kenést a filcpárnától, szárazon dörzsölte a főtengely bütyke.
Sziasztok
2 éve megépítettem eztBővebben: Link a gyújtás elektronikát 6V-os verzióra, jol működőt, idén viszont átalakítottam 12V-osra lecseréltem a gyújtó trafót is. Viszont azóta nem működik, terheletlen állapotban a kapcsolás hibátlan, viszont ha rákötöm a trafóra olyan mintha átmenne zárlatba. Kipróbáltam a kapcsolást egy 21W-os égővel úgy működik, viszont a trafónak alapból sincs valami nagy szikra képző képessége( wartburg, trabant gyújtó trafónak van feltüntetve a dobozán)
Sziasztok hozzáértő segítségeteket kérem simson elecrtonic motoromhoz aminek a hibajelensége bemelegedésre a gyújtás miatt nem akar fölpörögni (kompresszió karbi szimering jó) Hol kezdjem a hiba keresést méréssel?
Küldjetek egy kapcsolási rajzot légyszives! A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2019
Gyanús, hogy a jeladó forrasztása elengedett, kh-zik. Hidegen még jó valamennyire bemelgedve romlik a helyzet. A műanyagházat le kell farigcsálni forrasztási oldalon és újraforrasztani a kis tekercslábakat.
Alapos leírás Mikitől: http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&m...alkat=
Szia. Elektronikus gyújtáshoz más fajta trafó kell. Rakd vissza az eredeti 6 voltost és próbáld ki úgy. Nekem tirisztoros van és ha jól emlékszem 1,6 ohm a primer tekercs ellenállása. A normál trafónak pedig 3-4 ohm.
Engem régen megviccelt egy megrepedt gyertya. Tőben annyira vékony repedés volt ami nem látszott, felmelegedve viszont tágult annyira, hogy áthúzzon. De csak egy éjszakai motorozás után találtam meg a hibát.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2019
Sziasztok! Már elég régóta tuningolva hajtom a gépet, viszont most tavasszal tervezek egy kicsit nagyobb upgradet eszközölni. Ennek az egyik lényeges eleme lenne a programozható előgyújtás. Jelenleg Ducati Energia gyújtás van fenn a motoron, nagyon jó, ehhez nem szeretnék hozzányúlni. Egy hall-jeladósra átalakított babetta gyújtás van tervben, ehhez szeretném a programozható CDI-t megalkotni. (azért hall jeladós, mert az mondhatni "kompatibilis" lenne más gyújtásokkal).
Valaki esetleg próbálkozott már ezzel? Esetleg valami tanács? Arduino-s megoldáson induljak el, esetleg a mikrovezérlők felé? Sajnos nagyon nagyon kezdő vagyok ebben a témában, eddig csak kész rajzok alapján raktam össze mindent, jómagam nem terveztem semmit sem :/
Jó kis feladatnak tűnik, a programozásban talán tudok segíteni. Milyen változókat szeretnél mérni? Egyetlen jeladó alapján vezérelnéd az előgyújtást, vagy egyebeket is belevennél? A gyújtáshoz nem értek, de meg tudom csinálni .
Erre létezik egy igen egyszerű megoldás: programozható előgyújtás szabályzó elektronika. Kínából rendelős.
Előnyei: olcsó, USB porton csatlakoztatod a gépedhez, Elfokolás-RPM görbét rajzolsz, bekötöd a motorba (test, +12, gyújtás jeladó jele, kimenő gyújtás jel), és már csinálja is a dolgát. Hátrányai: nem mér semmit, előre megadott görbe szerint állít, igazából "vezérlés". Elég sokan használnak ilyet. Jó közelítéssel az előgyújtásod eleve csak fordulatszám függő kell hogy legyen. Ha nagyon ki akarod aknázni az üzemanyagban rejlő lehetőségeket, akkor már szükséged lesz egy kopogás szenzorra. Ez egy henges motoron nem tudom, hogy szuperál. Normál esetben ezek a szenzorok az öntvény rezgéséből következtetnek a nem megfelelő gyújtás időpontra (nem a megfelelő pillanatban érkező rezgés) Ilyenkor a következő szikra eltolása az előző szikra időpontjához képest a kopogás-gyújtás jelek összevetéséből keletkezik. Na igen, mikor. Ha csak a gyújtás jeladó jelére támaszkodsz, az fordulatonként egy jel, közötte mindent interpolálnod kell. Ezt bonyolítja, hogy a szögsebesség az idő függvényében nem konstans. Ezt úgy tudod áthidalni, ha egy kellően nagy fogszámú jeladó tárcsát raksz a főtengelyre, megjelölve egy bizonyos pontját, célszerűen a felső holtpontot, hisz ott bármilyen gyújtás már rég késő. Így a fogszám ismeretében könnyen belőhető az 2 impulzus, ami között kell gyújtani, és már csak azon 2 impulzus közti szögsebességet tekinted konstansnak, ezzel pontosabbá téve a gyújtást. Nem akarlak eltántorítani, szép projekt. Engem is érdekel a téma, ha belevágsz (belevágtok), mindenképp kérek update-et!
A kopogásszenzor nem így működik, elég bonyolult dolog. A kopogás rendellenes nyomáslefutást jelent. Egyszerre több helyen indul meg az égés a túlhevült, túl nagy nyomású hengertöltetben. Ahelyett hogy a gyújtóforrástól terjedne szét a lángfront, már a megindulása utáni pillanatban triggereli a távolabbi gyulladáshatáron mozgó töltetrészeket. Az égés túl gyorsan megy végbe, hangsebesség feletti nyomáshullámok keletkeznek amik elég károsak. Ezeknek a frekvenciája hengerfurat átmérő függő. A kopogásszenzornak csak ezt a frekvenciát kell figyelnie, és csak a megfelelő főtengely fok tartományban, a kopogási ablakban, ezzel is szűrve az egyéb forrásból származó mechanikai zajokat. Ehhez ugye tudni kell az aktuális főtengely fokot, komoly jeladótárcsa kell és persze fel is kell dolgozni a jelét. A régebbi autók érzékelői keskenysávúak, minden furathoz eltérő sajátfrekvenciájú hangolt szenzor tartozott, így a motorvezérlőnek kevesebb dolga van. Simson méretű furathoz nem hiszem hogy elérhető ilyen. Az újabbak szélessávúak, itt a vezérlőnek kell a jel spektrumát vizsgálnia és beazonosítani a kopogást. Véleményem szerint 2t hez ilyen felesleges és bonyolult, elég a fordulatfüggés esetleg egy terhelés jel. Egyszer kell jól belőni a görbét. A motorgyújtás topicban emlékeim szerint van pices programozható cdi rajz/program.
Kérlek segíts, milyen az a gázban terjedő nyomáshullám, ami gyorsabb mint a hang?
Igazad van, hangesebsségel terjedő, és nem hangsebesség feletti. Viszont én úgy tudom hogy a lángfront át tudja lépni a hangsebességet. A nyomáshullám viszont tényleg rossz fogalmazás.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2020
Így van, a lángfront sebessége az égési sebesség. De a gyorsabb égés jobb hatásfokot tesz lehetővé, közelebb kerül a folyamat az adiabatikushoz. A magas lángfront sebesség nem ők hanem okozat.
Sziasztok! Lenne egy problémám simson tirisztoros gyújtással. Fel sem pörög a motor és tönkre megy a tirisztor,akár bolti,akár épitett elektronikáról van szó. Az alaplapon lévő gyujtás tekercs 583 ohm a jeladó tekercs 15 ohm.
Az utolsó kapcsolást csináltam meg a TIC 106N-el.Ez is tönkre ment. Mi lehet a hiba oka? Az alaplapi tekercs 325V.ot adott a legdkerék 2000-es forgatásával.
Zárlatos gyújtótrafó primer? 1, 15 pont nincs megcserélve? Megpróbálnám egy másik trafóval.
A trafó új tirisztoros gyújtáshoz való,nem zárlatos. Ha a gyertya ki van véve,össze van dugva a pipával testhez nyomva,rúgáskor jó erős szikrát ad. De mihelyst be indúl még fel sem pörög éd vége a tirisztornak.
Szia!
A tirisztor Gate feszültsége és a max árama nem lehet nagyobb, mint a megengedett érték. Pl: BT 151/650 tirisztor esetén 1,5V, 15 mA.
Sziasztok. Nagy gondban vagyok.
51.es tirisztoros simsonomon nincs szikra. Mindig csak dicsekedni tudtam vele az elmúlt harminc évben, h nekem nincs szikra problémám. Most viszont van Először mikor kezdte minden ötödik rugásra volt, most már abszolút nincs. Szerencsére van egy fortschritt kerti gépem ami ugyanezzel a simson motorral, gyujtás rendszerrel van szerelve, így tudtam cserélgetni alkatrészeket. Gyertyákat, pipát, pipa vezetékét cseréltem. A jobb oldali dekni alatt elhelyezkedő barna tirisztort cseréltem. Lendkereket cseréltem, ék jó. Gyujtás kapcsolót kiszűrtem. Trafót szintén cseréltem. Vezetékek nincsenek leszakadva a tekercsekről, jeladóról. Merre induljak tovább? Esetleg a gyujtás tekercsek, jeladó teszteléséről írhatnátok valamit. Vagy van olyan oldal ahol szájba rágósan leírják? Multiméterem van. Köszönöm.
Szia!
Csatoltam a Simson S51 gyári javítási útmutatóját! Ebbe tökéletesen le van írva a tirisztoros gyújtás hibakeresése, beállítása! Ebből láthatod ,hogy az alaplapi gyújtó tekercs 325v feszültsége 2000-es fordulaton kétszer akkora mint az előírás! A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2020
Sziasztok!
Legyen szíves mondja el nekem valaki ,hogy a gyári tirisztoros gyújtótekercset(amit 1970-es években az IFA gyárban megterveztek, legyártottak) miért akkora kihívás 2020-ban megcsinálni normálisan! Magyarországon három fajta tekercset lehet beszerezni: Taiwani, Magyar, Német-MZA! Én mindhármat megvásároltam és kipróbáltam, Az MZA és Magyaron van rövidre zárt önmegsemmisítő tekercs! Ezek a rövidre zárt tekercsek öt perc járatás után tűzforróra melegítik a vasmagot még 0,7mm-es légrésnél is! A tekercs leforrasztása után a melegedés teljesen megszűnik viszont félgáz felett már 600volt felett termel a tekercs és elektronika kuka! Visszaolvasva a 46 oldalt sokan **** ezzel a hibával és én is beleestem! Megvettem a drága elvileg Német PLITZ alkatrészeket és egy nagy **** az egész! Szerintetek az elektronikába tudok módosítani, hogy ekkora feszültséggel tudjon működni! Kiváncsi lennék a gyári tekercsre milyen módon van az megoldva, de, hogy nem így az biztos! Mod: Tudsz nem ocsmány és trágár módon is írni? A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
Moderátor által szerkesztve
Már ott tartok veszek egy VAPE gyújtást és befejezem ezt a játékot!
Magyar tekercsek? Na hagyjuk őket! Hogy miért nem működnek normálisan van rá tippem. Kb. semmi nem stimmel a némethez képest Sem a vaskeresztmetszet,sem az alkalmazott szigetelő anyag.Akkor amikor a gyári soronként trafópapírral van szigetelve,a magyar barna birkaszáj ragasztóval van szigetelve,ami az első megmelegedéskor megadja magát.A vasat nézve kb. egy lap hiányzik belőle.Természetesen ezek után a menetszám sem stimmel. Én régen azt csináltam,hogy a leégett németet tekercset számoltam,mértem le.Aztán vissza az újat. Meguntam a "minőségi" utángyártott alkatrészeket,és abbahagytam a simsonok javítását.Úgy ahogy van.A szerszámok megvannak, de senkinek nem javítok.Rajtam ne köszörülje senki a nyelvét,hogy miért nem tudom normálisan megcsinálni? Kár a típusért mert régen közel nem voltak ennyire megbízhatatlanok.
A PVL olcsóbb ( S53-on volt gyárilag) és természetesen tönkrement az elektronika, majd kipróbáltam babszi (FAGY) gyújtással, de eltűnt a felső fordulatszám tartomány, rákötöttem a Ducati Energia gyújtását és csodák csodája, tök jól működik, stabil, van fordulatszám. És olcsó (ez utóbbi nézőpont kérdése persze)
Elnézést kérek a Moderátoroktól az ingerült szövegért, de sajnos kijött belőlem!
Köszönöm mindkettőtök hozzászólását!Egyébként az MZA-PLITZ német alkatrészek kinézetre egész jól néznek ki de egy katasztrófa az egész!A lendkerék szemmel láthatóan üt, a tekercsek feszültségleadása köszönőviszonyba sincsen a gyári adatokkal,a gyújtótekercs öt perc járatás után tűzforró a vasmag a rövidre zárt tekercsek miatt!Pedig az MZA tulajdonába van az összes gyári dokumentáció ,hiszen ő a jogutód! |
Bejelentkezés
Hirdetés |