Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dansk 3f-T3535, és minden, ami vele kapcsolatos
Lapozás: OK   12 / 17
(#) etilalkohol válasza fecameca hozzászólására (») Okt 19, 2020 /
 
Sziasztok, beszereztem végül a 15pF kondikat és beépítettem. Működik, sőt: az egyiket nem módosítottam így össze tudtam hasonlítani és jobb a vétel, találok olyan adót, amit a másik észre sem vesz (most még Pesten vannak a Danskok, de majd vidéken is kipróbálom, inkább ott lesz jelentősége). A lényeg, hogy tudom ajánlani ezt a módosítást is!
Másik: sikerült beoperálnom a helipoti, így kb 2x annyi a tekerőút, így kellemesebb a hangolás. Sajnos később tudtam csak levenni a tekerőgombot, így már látom, hogy felezett tengelyvégűt kell majd rendelnem vagy ehhez találni egy hasonló gombot...
Üdv
(#) etilalkohol hozzászólása Okt 19, 2020 /
 
Sziasztok, a hangerő potinál mi a lényege annak a középleágazásnak? Bekarikáztam a képen.
(#) fapafej válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 19, 2020 /
 
Szevasz!
Próbáltam visszakeresni,de nem találtam meg,hogy hova is kellene a 15pF kondikat berakni?
eccerű halandó is elboldogul vele?
Nekem fontos volna hogy érzékenyebb legyen a rádióm,mert vidéken lakom..és Tilost hallgatok,ami ritka gyenge.
Köszike
(#) Gafly válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 19, 2020 /
 
Logaritmizálás?
(#) etilalkohol válasza fapafej hozzászólására (») Okt 19, 2020 /
 
Üdv, az FM tunerbe kell beépíteni 1 tranzisztort, 3 ellenállást és 2 kondenzátort :
azaz nem egyszerűen egy kondi, de halandó is meg tudja oldani ha nekem is sikerült
ez a rajz:
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2384835.html#2384835
ami nem látszik rendesen: 200kOhm és 3.9nF, tranyónak nálam BF199 lett beépítve, a maradék alkatelemek (15pF és 2db 2.2Kohm-os ellenállások, ezek olvashatóak)
ilyen a tuner szétszedve:
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2385645.html#2385645
ilyen a tunerbe beépítve:
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2387334.html#2387334
(#) etilalkohol válasza Gafly hozzászólására (») Okt 19, 2020 1 /
 
A potit kimérve az eleve logaritmikus.
Ez olyan mint egy leágazás, kimérve 33Kohm-nál van kivezetve. A poti 200K-s.
Akkor igazából ezt az alsó 33K-s szakaszt söntöli és nyilván valamilyen módon torzítja is a karakterisztikát, csak nem tudom miért vagy minek vagy ...
Próbálnám kiváltani a potit, de ha ez egy fontos valami, akkor ezt is bele kell kalkulálnom.
(#) fapafej válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 20, 2020 /
 
ok..köszi..majd megpróbáom
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2020
(#) etilalkohol válasza fapafej hozzászólására (») Okt 20, 2020 /
 
OK, ha nagyon nem megy, akkor ezt ki lehet venni egyben (nem nagy) és elpostázható külön (és olcsón), megoldjuk valahogy.
(#) etilalkohol válasza atiber hozzászólására (») Okt 21, 2020 /
 
(#) rohi hozzászólása Okt 21, 2020 / 1
 
Köszönöm a segítségeteket!!!!
Sikerült a"nagy álom",most már a helyén,megérte a törődést.
(#) atiber válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 21, 2020 / 1
 
Bővebben: Link
4. kép
(#) etilalkohol válasza atiber hozzászólására (») Okt 21, 2020 /
 
Köszi, akkor a rajz szerint kötötted és számoltad: UAC: kb. 25VAC, Utáp: kb. 34VDC.
(#) atiber válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 21, 2020 / 1
 
Én inkább kb. 22-23V UAC / 30-32V VDC-VEL számoltam, mert a hálózati trafót direktbe 240V AC-ra kötöttem be: (kellett a hely az uPC1237 védelemnek, így azt a bazi nagy feszültség átkapcsolót kitermeltem a rendszerből) R4-13k; R8- 10k és R6- 330 Ohm, de 24V/1000 Ohm relénél.
Ez nem látszik a leírásban:
Figyelem!
-A „fentebb” közölt ellenállás táblázatok csak ajánlások! Az itt látható két adatlapi diagram alapján készítettem őket.
-Az ellenállások (R4,R8) választásnál mindig a kiválasztott pontos értékhez legközelebb lévő, kisebb szabványos értéket válasszuk!
-R6-ot a képlet alapján számoljuk és itt is a pontos értékhez legközelebb levő, kisebb szabványos értéket válasszuk!
-C7 növelésével pl: 47…100uF, növekedni fog a relé késleltetési ideje! Az időértéket a fenti képlettel számolhatjuk mindent SI-be helyettesítve.
- C3 beépítésével „baj” esetén csak az áramkör ki és bekapcsolásával lehet aktívvá tenni a védelmet, tehát „resetelni” kell, addig nem fog
behúzni a relé! C3 rövidre zárásának az IC egyes lábhoz tartozó áramvédelemnél van jelentősége.
- C1, C2 értéke lehet 470µF is. C1, C2 helyett lehet 1 db 330µF-os bipoláris kondenzátor is. Szükség esetén nem kell 2db kondenzátor elég egy
330µF-os elkó is. A tesztek során úgy is működött a védelem. A két negatív sarkaival szembefordított kondenzátor, vagy a bipoláris kondenzátor
biztonsági okok miatt jobb megoldás, ugyanis szimmetrikus táp esetén a végfok kimenetére negatív táp is kikerülhet és ez a
kondenzátor pozitív kivezetésére kerül, amit az nem sokáig tolerál.
-A kondenzátorok feszültségértékét nem érdemes az Utáp értékénél nagyobbra választani! Pl: 60V esetén C3,C4,C7 63V-osak legyenek! Ezekre
egyébként ennél jóval kevesebb feszültség jut, C1,C2-őt is elég 25-35V-osra választani, itt is jóval kevesebb a valódi feszültség.
-A relé ellenállás értéke ne legyen 500 Ω-nál kisebb!!! A relé kapcsoló felületei lehetőség szerint legyenek nagyok és oxidmentesek. (Min.
5Ampert tudjon kapcsolni)
-Az ellenállások 0,5-0,6W-osak! Ha a relé ellenállása 500…800Ω –os, R6 teljesítményét minimum 1W-osra növeljük.
-R4-et az erősítő transzformátorának egyik szekunder ágára kell kötni. Aszimmetrikus transzformátornál mindegy, hogy melyikre kötjük a
kettőből, szimmetrikus transzformátornál a középkivezetést kivéve a másik kettő egyikéhez kell kötni, mindegy, hogy melyikhez.
-A kapcsolás külön tápegységről is működtethető, ebben az esetben az erősítő tápegységének GND-jét össze kell kötni a védelem GND-jével.
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2020
(#) etilalkohol válasza atiber hozzászólására (») Okt 22, 2020 /
 
Siker, köszi!

Ami nem tetszik, hogy a 12V-os relé miatt nagy fesz esik az R8-on (itt írja is, hogy minimum 1W-os kell, nálam 1.2W-ot számolok, 3db 1K-s ellenállást tettem párhuzamosan emiatt csak félek, hogy hosszabb távon pl. kifűti a forrasztást vagy hasonló).
- vagy a relét kellene cserélni pl 24V-osra (csak ugye pont azért vettem ezt, mert nagyon olcsó volt és másik 2 relé vetekedne az egész árával?
- vagy kivezetem az ellenállást hogy ne a panel magasságában fűtsön?
- vagy egy stabilizátorral lecsökkentem a feszt, szintén távolabb a paneltő?

Esetleg egyéb ötletek?
Most ugrott be, hogy esetleg sorba is köthetném a reléket?!
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2020
(#) etilalkohol válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 22, 2020 /
 
Végül a sorba kötött reléket próbáltam ki és bevált, nincs melegedés sehol. Elég ronda, mert csak megemeltem a relét, hogy kivezethessem a tekercset a próbához, de valszeg így is marad. A felfogatáson még finomítok, hogy legyen valami derékszög benne
Most vidéken vagyok a rádióval együtt 50km-re Budapest közepétől északra, ha van valami frekvencia kívánság, amit próbáljak befogni, akkor jelezzétek (a tranyóval erősített FM tuner van benne).
Üdv
(#) fapafej válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 22, 2020 /
 
Mondjuk Tilos Rádió...90,3Mhz
(#) etilalkohol válasza fapafej hozzászólására (») Okt 22, 2020 /
 
Egy műszerzsinór most az antenna és befogható a Tilos, sistereg valamennyire. Holnap keresek egy jobb antennát...
http://radiomap.eu/hu/budapest
A Mária is bejön ami előtte van kettővel, ugyanonnan adják, lehet a teljesítményben van különbség, mert az jobban vehető.
(#) etilalkohol válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 22, 2020 /
 
Pontosítom az adótól (Citadella) a távolságot: kb. 38 Km. északra.
(#) etilalkohol válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 23, 2020 /
 
Nos, egy jobb antennával jobb a vétel egy kicsit, számomra max. mono-ban hallgatható és pici sistergés is van, nagy csodák nincsenek.
Talán itt még annyival rosszabb a helyzet, hogy útban van a Visegrádi-hegység, sík irányban lehet jobb a terjedés.
(#) etilalkohol hozzászólása Okt 23, 2020 / 1
 
Sziasztok, végre véglegesnek tekintem (még vadászok egy szebb hangológombra) az egyik Dansk-ot (elfoglalta helyét a monitor alatt:

Megkapta az ajánlott módosításokat:
- primer oldali biztosíték
- AFC kondi pótlás
- TR4 csere
- összes elkó cseréje
- végfokok teljes módosítása
plusz:
- FM tuner tranzisztoros erősítése
- állomáskereső potméter helipotira (sokfordulatos) cserélése
- relés hangszóróvédelem
amit még nem mertem kipróbálni:
- a 3F Dansk matrica leszedése, hátha alatta lenne a Tungsram logó

Nélkületek ez nem jöhetett volna létre, köszönöm!
(#) Szikravadasz válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 23, 2020 / 2
 
Szia!
Ha megnézed súrlófényben, bizonyos szögből látszik a matricán az átdomborodó Tungsram felirat. Az enyémen kopott volt a matrica, ezért egész jól látható.
(#) etilalkohol válasza Szikravadasz hozzászólására (») Okt 24, 2020 / 2
 
Köszi az ötletet: SIKER
Végre nem kell álnéven bujkálnia
(#) fapafej válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 25, 2020 /
 
Errefelé is leárnyékolja az adót a Hármashatárhegy,és kb 26km-re lakom a citadellától de itt most szintén csak monoban hallgatható a Tilos,így nagy reményeim vannak..köszi hogy kipróbáltad!
(#) etilalkohol válasza fapafej hozzászólására (») Okt 26, 2020 /
 
Biztos, hogy javulni fog a tranyótól. Utána még az antenna oldalon is lehet javítani ha kevés lenne.
(#) etilalkohol válasza fapafej hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Beiktattam egy antennaerősítőt a külső antennámhoz és így a szlovák adók elnyomják a Tilos-t is. Azaz ha majd az antennánál próbálsz erősíteni, akkor valami irányérzékennyel próbáld inkább.
(#) atiber hozzászólása Okt 31, 2020 /
 
A primer oldalon milyen értékű biztosíték a nyerő? Mert nálam van úgy, hogy a N800 / 250V-ost is 'ellövi' a Dansk, sőt a több Dansk esetében is előfordul(t) bekapcsoláskor...Mondjuk az biztos, hogy nem mai széria a berakott olvadó biztosítotték sem, nem tudom, hogy az évek alatti oxidáció, vagy meg egyéb öregedés ezeknél számít-e... Így most már N1,25 / 250V-nál tartok, mert ilyenem még van egy 100-as zacsival...
(#) etilalkohol válasza atiber hozzászólására (») Okt 31, 2020 /
 
Üdv, nekem nem volt a fentebb ajánlott 500mA-es, így egy T1A-erest tettem bele, még bírja. Szerintem 'szinte mindegy' milyen, mert ha valóban primer zárlat lenne a trafóban, akkor az eddigi semmihez képest bármi jó. A T-s lassú, ami esetleg a bekapcsolási hirtelen áramlöketet tolerálja.
(#) atiber hozzászólása Nov 4, 2020 /
 
Na nekiálltam a sajátomat is rendbe tenni...Jelenség: a diódás bemenetválasztó egy bizonyos szint után (nem mértem, de szerintem 150-200 mV bemeneti szint után) valamiért vágja a szinusz jel negatív hullám csúcsát...A diódák előtt tökéletes a szinusz, de a hangerő/hangszín bemenetére már a vágott jel kerül. Az egyenfeszültségeket mértem, azok jónak tűnnek. Van két kapcsolási rajzom is a Danskhoz, az egyikben 47k/100k, a másik szerint 47k/10k 'feszíti' a diódákat. A panelon nálam a 47k/100k páros van. Minden bemenetnél ez a helyzet, így valami közös ponton lehet a bibi...?...
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2020
(#) etilalkohol válasza atiber hozzászólására (») Nov 5, 2020 /
 
Üdv, megnézve a rajzot mégis a diódákat tippelném, mert más lehetőség nincs. Füllel a hangon is hallható ez a vágás? Melyik az a 47K/10K rjaz, csak olyan rajzom van, amin a 47K/M10 páros van?
(#) atiber válasza etilalkohol hozzászólására (») Nov 5, 2020 /
 
Igen, sajnos hallani a kimeneteken is, ezért is kezdtem el keresni, hogy hol a bibi. Szkópon szépen látszik is a vágás. Mindjárt rakok rá hangfrekvenciás szintmérőt és pontosan megmérem, hogy hány mV-nál kezdődik a vágás. Rajz csatolva!
Következő: »»   12 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem