Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor 25Voltra tervezem. Biztos ami biztos
Oké, én is +/- 18V-ra csináltam a TDA2030A-s végfokom tápját, amúgy +/-22-t bír el.
ezentul nekem is csak annyi lesz!
2 ic esett áldozatául a +-20-nak is... Nem kísérletezem...!
bocsánat, hogy ide írok, de lenne egy kérdésem, és ezért nem szeretnék új topikot nyitni.
Van nekem egy ta8207-es ic-vel szerelt kis erőlködőm, amit egy régi kazettás magnóból mentettem meg. Kapott új trafót, és egy kis házat. Ha a tápfeszt ráengedem, akkor minden rendben, de nem tudok semmit rákötni, mert abban a pillanatban valami égtelen nagy zúgásba kezd. Mi a baja? még megfogni sem tudom a bemenetét, mert máris zúg. Ha egy kondit forrasztok a vezetékre, ami a bemenete, már akkor is lehet hallani halkan a zúgást. Valakinek van valami ötlete?
Sziasztok!
Van ez a kapcsolás: 14w erősítő Ezt szeretném úgy megépíteni, hogy hangerőszabályzó is legyen benne. Tudna valaki segíteni, hogy milyen potit kéne belerakni, és hogy hová? Asztali DVD lejátszóra szeretném kötni, de azon ugye nem lehet a kimenetet szabályozni, anélkül meg mindig csutkán szólna. Nagyon megköszönném:yes:
szia
Van itt a fórumban más kapcsolás azt is nézd meg. Amit belinkeltél pl az alkatrészjegyzék hiányos. Ha megnézed azt a kapcsolást amit belinkeltem az is jó lene. Csak a kimeneti és a bementei kondit kelll nagyobbra cserélni. De ez is le van irva a fórumban. meg az is hogy 50k- 100k-s sztereó B-s potival jól mükszik. Tehát hogy hova rakod be az rajtad mükszik. A lényeg hogy a bemeneti jelet kell szabályozni. És utánna megy a kapcsolás bementeére. A potit álltalában ki szoktuk vezetni az előlapra de ha meg tudod ugy oldani hogy a nyákba forraszthaó legyen az is jó. Csak akkor kell szerkeszteni egy uj nyákot. Ezt a legegyszerübben a Sprint Layout nevü progival tudod megcsinálni.. Nagyon hamar bele lehet tanulni. Erről kérdezz a megfelelő topicban. Isa: Képek: Ja és ez TDA2030A Jobb mint a TDA2030- de a kapcsolás egyenértékű Olvasgass.
Sziasztok.
Készülget a TDA2030-as végfok, de kicsit megakadtam a kondiknál. Mármint a pufferkondiknál. Sokat nem szoktam vele szórakozni, beleraktam mindig a legnagyobbat, aztán jólvan. Csak itt adottak a méretek, már meglévő erősítő dobozába épül. +/-18 voltról megy a cumó, 2x40 watt lesz a vége. Van két 25V/18000 UF-os kondim, de nagyon szűkösen lennének a dobozban. Van viszont kettő 40V/9300 UF, meg kettő 25V/4700 UF is. Ezek már jobban elférnek. Kérdésem, hogy mennyire számít a kapacitás a pufferkondiknál, úgy értem hogy van-e értelme a 4700 UF-nél kétszer-négyszer akkorát betenni? Van valami előnyöm? Mondjuk van itthon két 25V/70ezer UF-os is, de az már kilógna a dobozból...
Véleményem szerint a 4700 mikrós kondik elegek lesznek, de ha kétségeid vannak és elfér a dobozban akkor lehet 9300 mikrós , de szerintem fölösleges.
Oké, én is erre gondoltam... Amúgy ha érdekel valakit, a két 70ezer UF/25V-os kondim cserealap, kéne kettő 20ezer UF/63V-os...
Köszi!
Akkor végül is működik az a kapcsolás, amit belinkeltem, meg a Tiéd is? Akkor a bemenetre teszek potit! Azt meg szerintem nem forrasztom fel a panelre, csak vezetékkel kötöm be. Az alkatrészeket az ElektroArt-ban szoktam rendelni, ott ilyen potikat találtam: - 47 KOhmA lineáris 0.25W CIJP20 6mm tengely RADIOHM - 47 KOhmB logaritmikus 0.25W CIJP20 6mm tengely RADIOHM - 100 KOhmA lineáris 0.25W CIJP20 6mm tengely RADIOHM - 100 KOhmB logaritmikus 0.25W CIJP20 6mm tengely RADIOHM 50K-s nincs, ezek mind kétpályások. Mi a külömbség a lineáris, és a logaritmikus között?
az út-ellenállás görbét leíró függvény menete. ez szokik lin v log lenni. ha jól tudom.
De azért használhatom mindkettőt hangerőszabályzásra, nem
A logaritmikusat célszerűbb alkalmazni...már csak azért szokás, mert a hallásunk nem lineáris módon zajlik...inkább a logaritmikus rendszerhez van közelebb...
de, persze, használhatod, mind a kettőt.
[OFF]a klaviatúrámból vetted ki a szót. [OFF]
És nem gond ha 47K-s. Én 100K-s at használok.
Ok!
Mégegyszer köszönöm mindenkinek a segítséget! Akkor hozzálátok megépíteni! :yes:
Nos képzeljétek összeraktam egy ilyen tda2030A-s szütymüttyöt retróként.Érdekes dolog történt velem a próba során.4ómmal halgatva tökéletes de ha 8ómos hangszórót teszek rá elkezd búúúgni .
Namost (jó hangszórót tettél-e rá) kérdést meg sem akarom hallani sem nem kívánom olvasni.A kiépítés azaz a panel amit isa föltett ugyanaz.Hűtőbordától elszigeteltem földhurok nincs egy toroidról kap tápot egyenrángatva pufferelve.4ómmal szól mint güzi de 8-al elkezd búgni ,ilyedtembe még ic-t is cseréltem de ugyanaz a helyzet.A rajzhoz képest a változás annyi hogy a diódák ba159-esek a c2-47mikró a c6-10mikró, r5-8,2K , r6-1,8óhm és a c5-2200mikró. Hogy ennek most mi kínja van?
Hali!
Remélem még nem álltál neki... Én is az oldalon lévő kapcsit csináltam... Alkatrészjegyzékről néhány szó: 1nF-os kondi hiányzik 0,1uF=100nF, tehát, ha az eladó azt mondja ez már volt, ne lepődj meg! 2 kell A kondik legyenek legalább 50V-osak, mert a tápfesz lehet akár 44V is, 18 az szimmetrikusra értendő szerintem , mert 18V-on felét sem adja le... Itt egy általam kreált doksi/jegyzőkönyv, ha majd később már nem tom őket fejben tartani Nem profi munka, még fejlesztés alatt, de elsőnek jó... szerintem A nyák működik, a csatlakozások távolsága 5 mm, szal sorkapoccsal is meg lehet oldani... A 2 kapcsi közti különbség /Isa vs. Én / -a C1 kondi negatív lába az R3 másik lábán van /remélem érthető, ha adnánk az R-nek lábsorszámot, akkor mienkén 1-esen, Isáén 2-esen pl... / -A tápnál ezen 2 kondi van, Isáén csak 1, nem tom miért... Amugy a hangja gyönyörű, először mondom 20W, majd jó lesz a garázsba rádiózni , de a 2*80-as Panasonicot /amitől eddig el voltam ájulva/ lazán übereli... Hangerőben biztos, de nekem a hangja is jobban tetszik, mert mélyebb, szal tuc-tuc nál is jo, meg rocknál, mert szépen búg a gitár, ahogy annak kell... Én csak ajánlani tudom...
Az IC kimenetén található RC tag 2,2 ohmos (?) tagját próbáld meg változtatni csökkenteni-növelni egy keveset. Nem biztos módszer, de néhány esetben bejött TDA IC-knél.
1óm -220nf a kimeneti tag.
Ilyet még nem éltem 8ómmal gerjed . Látott már ilyet valaki? 4ómos terhelésen semmi baja.
Akkor marad a következetes lépésről lépésre történő hiba keresés.... és lehet , hogy még érdemes a hangszórót is ellenőrizni.
Na, nekem is hétvégén elkészül a TDA2030A cuccal az erősítő. Na most egy régi Rotel házába építem, és az eredeti potik és kezelőszerek lesznek benne. LM1036 az elő, de van egy gond. Minden poti 100K-s, kivéve a balanszot, ami 200K. Az LM1036-osom olyan áramkörben van, hogy 100K-s potikat igényel. Nagy baj ha a balansz 200K-s? Mert annyira specifikusak a Rotel-potik, hogy nem tudom mással helyettesíteni. Ha jó a furatátmérő, akkor nagyon kilóg a tengely, és nem lehet belőle vágni, mert fém. Ha meg a levághatósat teszem be, (műanyag), akkor meg rossz a furat, plusz nem megy rá az eredeti tekerőgomb.....
szerintem a 200K -s poti, gondolom 3 lába van, akkor 2 ellenállást tegyél a 3 láb közé..
csak kérdéses hogy mekkorát: poti közép állásban 100K|100K párhuzamosssan 100K akkor 50K|50K lesz de, ha 10K|190K párhuzamossan áááá 2 db 1 ohm -ossat kössét párhuzamossan, akkor fele lesz a 200K pl 10K|190K párh 10K + 1ohm= 5.000.5 ohm 190K + 1ohm= 190.001/2=95.000,5 ohm -o- 95.000,5 + 5.000.5= 100.001 ohm jól számoltam??
parhuzamosan 1 ohm?
"mint tudjuk parhuzamos kapcsolasnal az eredo ellenallas mindig kisebb mint a resztvevo ellenallasok kozul a legkisebb" ellenallast ugy felezel hogy ugyanolyat kotsz parhuzamosan 1/100 = 1/200+1/200
kozepallasban a poti 1-2 es 3-2 labai kozt ugye 100-100K
de ha rajuk kotsz meg egy 100K sat akkor 50-50K de ha a 10 190 peldat veszuk akkor nekem a 10 helyere 9 jott ki 190 nel meg 65 meg az se mind1 h logaritmikus vagy linearis a poti szoval barcsak ilyen egyszeru lenne szoval a lenyeg hogy a kulso ellenallasnak is csokkenie kene
Hali!
Még nem kezdtem neki. Az alkatrészek majd hétfőn jönnek meg (legalább is remélem!). Nem az alkatrészjegyzékből néztem az alkatrészeket hanem a kapcsolási rajzból, igaz ugyan, hogy pont azt a kondit felejtettem ki én is, de már beszereztem A legtöbb kondi 100, vagy 50v-os, azzal szerintem nem lesz baj. Úgy terveztem, hogy ha működni fog kapni egy 12V-os tápot.
Párhuzamos ellenállások eredő ellenállását, ha jól emlékszem, akkor a következőképpen lehet kiszámolni
R1xR2 -------- = Re R1+R2 pl. 1 ohm és 2 ohm eredője 1x2 ----- =0,6666 ohm 1+2 Az eredő ellenállás mindíg kisebb mint, a legkisebb értékű ellenállás Ha egyforma értékű ellenállásokat kapcsolsz párhuzamosan, akkor az eredő ellenállás értékét megkapod, ha az ellenállás értékét elosztod a darabszámmal. De ez csak egyforma értékűekre igaz. pl. 3 db 10 ohmos ellenállás párhuzamos eredője 10 --- = 3,333 3
Nem mondod hogy a fém potiból nem lehet levágni??? Csak a müanyagból....
Akkor én biztos valamit elrontottam... Nekem sikerült, Csak egy kis satu kell meg egy fürész. nem tudom ti hogyan csináljátok. De ettől egyszerübbet még nem találtam. Isa |
Bejelentkezés
Hirdetés |