Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   239 / 294
(#) Gafly válasza buxus hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
Bocsánat, hülyeséget beszéltem, nekem a FÉG C18 még teljesen mást jelent.
(#) buxus válasza Gafly hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
igen rémlik valami, hogy a még régebbin még ilyen volt. de mondasz valami. Ha eléri a beállított előremenő hőmérsékletet, akkor így áll le a kazán és indul újra nem? Ezek szerint ez a hőérzékelő rész nem jó?
Az érzékelő, vagy a vezérlő panel?
(#) Gafly válasza buxus hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
Nehéz kimondanom, de sajnos nem tudom. Butaságot meg végképpen nem terjesztenék.
(#) VIM válasza buxus hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
Szia! Nézd meg, hogy a panelen találsz-e egy potenciómétert. Ha igen akkor azzal lehet állítani a hiszterézist ami ha kis értékre van állítva a jelenlegi helyzetben akkor sűrűn fog kapcsolgatni a kazán. Vedd feljebb az előremenő hőmérsékletet akár 70 fokra ("C"-vel jelölt a kijelzőben), majd a panelen a potméterrel állíts be cca. 20 fokot "H" jelzés mellet és kész. Ha ezután sem működik megfelelően a készülék akkor valószínű, hogy a panelja hibásodott meg.
(#) buxus válasza VIM hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
Köszönöm, kicsit tovább kutakodtam ez alapján a hiszterézis szó alapján.
Ezen már mindent elektronikusan kell állítani. Ez max 10 fok lehet:
http://www.megatherm.hu/Shared/ProductFiles/feg-c-24he-kezelesi-utm...to.pdf
ez meg is van, de hiába állítom a max előremenőt 75 fokra, akkor is ugyanezt csinalja.
Ha leviszem 48 fokra akkor meg szépen modulál.
Úgyhogy ez beza panel lesz. Gondolom javítani nem nagyon lehet?
(#) adapter válasza buxus hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
Nekem ugyanilyen kazánom van, és lehet, hogy piszkosul semmi köze hozzá, de nálam akkor csinált hasonlót (követhetetlen módon kapcsolgatott ki és be) amikor kicsit kevesebb volt benne a víz. Töltöttem rá egy keveset, 1-2 tized barral emeltem a nyomást és azonnal jó lett.
(Bár a Te rendszered nem ismerem....)
(#) buxus válasza adapter hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
Igen, nekem is ez volt az első ötletem, feltöltés, légtelenítés, bár ez jó öreg nyilt rendszer...Mivel ezek nem segítettek, ezért gondoltam esetleg a szivattyúra is. Bár azt nem értem, hogy a kettő között mi lehet a kapcsolat, de mégis. De ha a szivattyú nem szállítana, akkor meg kellen ugrani a hőmérsékletnek, de nem, es mindig csak 56 fok körül...
(#) zoszka válasza buxus hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
A P3, P4, P10 menüpont mutat valamit?
Milyen termosztát van rákötve?
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2020
(#) vision61 válasza buxus hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
Szia!
Azonkívül amit zoszka kérdez.
Hibalista módban le kéne kérdezni, esetleg egy tesztmódot indítani. Az általad linkelt leírásban benne van a menete.
(#) buxus válasza zoszka hozzászólására (») Nov 26, 2020 /
 
P3,P4 az alapbeállításokat mutatja, a P10 1-et mutatott, ezt átállítottam 7-re, de ez sem segitett.
Computherm Q7 RF vezérli.
A hibalista E03, E31 és E43-at mutat, de ezek szerintem korábbi hibák lehetnek, mivel mostanában resetelni nem kellett, E03 után pedig kellene.
A szerviz üzemmódot is futtattam egy darabig, bár nem 90 fokig, egy ido után leállítottam, nem volt semmi hiba közben.
(#) zoszka válasza buxus hozzászólására (») Nov 26, 2020 /
 
A biztonsági termosztátot (stemco) zárd rövidre és úgy próbáld meg. Szerintem kontakthibás.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2020
(#) speedbump hozzászólása Nov 26, 2020 /
 
Sziasztok,

Nemrég költöztem egy házba ahol egy Junkers euroline gázkazán adja a fogyasztási melegvizet illetve a radiátor + padlófűtés melegvizét is. Az első naptól jelentkezik az a hiba, hogy a kazán egyszercsak hibát jelez és onnantól a hibaelhárítógomb megnyomásáig nem ad melegvizet.

A hibajelenség:
1. a hibaelhárító gomb pirosan villog
2. a 45C-ot jelző LED szintén villog

Az interneten megtaláltam a lehetséges okot (LINK): "A hibaelhárító gomb másodpercenként 2-szer villog, és a 45 °C-LED is villog, akkor a hőmérséklethatároló Előremenő NTC, szivattyú hiba."

Amit tudok: olyanra még nem volt példa, hogy a kazán fűtés közben kikapcsolt volna hanem mindig reggelre ÉS délutánra mikor hazajövök látom a hibát, vagyis mindig azután, hogy a kázán kikapcsolt volna (gondolom nappal is beindul legalább egyszer a fűtés).

Abszolút nem értek a kazánokhoz de mielőtt kihívom a szerelőt gondoltam megkérdezem, hogy lehet-e az a hiba oka, hogy a padlófűtéshez használt keringetőszivattyú egy csőtermosztáttal kapcsol és mivel a cső a kazán kikapcsolása után is sokáig meleg ezért sokáig keringeti még a forró vizet? Van egy keverőszelep amin keresztül ezért még sokáig áramlik a víz és gondolom a kazánon keresztül is áramlik még a víz egy jódarabig és ezért talán azt gondolja, hogy a szivattyú működik és ezért hibát jelezne?

Ez persze csak egy tipp egy laikustól. Sajnos a hiba ugyan naponta 2x is előfordul de amúgy direkt még nem tudtam reprodukálni.

Bármilyen tippnek örülnék.

Köszönöm.
(#) speedbump hozzászólása Nov 26, 2020 /
 
(levettem a kazán műanyag fedelét, ott ezt látom: LINK)

Gondolom a T7335 felíratú lenne a hibaleírásban említett NTC. Ezt be tudom mérni esetleg valahogy hogy hibás-e? (kézi digitális multiméterem van). (Bár abból kiindulva, hogy amíg fűt a kazán addig minden rendben arra következtetnék hogy ez nem hibás)
(#) VIM válasza speedbump hozzászólására (») Nov 26, 2020 /
 
Szia! Lehet, hogy kevés a víz a rendszerben vagy levegős vagy el van szennyeződve a primer hőcserélő vagy a szivattyú nem szállít eleget. A képen látható NTC (Bővebben: Link) az lehet, hogy elfáradt és más értéket mutat mint kellene.
(#) speedbump válasza VIM hozzászólására (») Nov 26, 2020 /
 
Szia. Víz van elég a rendszerben és az összes radiátor teljesen légtelenítve van, úgyhogy ezeket kizárnám.

Hogy a szivattyú eleget szállít-e vagy sem ezt biztosan nem tudom, de azt gondolom, hogy igen, mert amúgy a lakást befűti. Miután a termosztát lekapcsolja a kazán azután még egy darabig keringeti a vizet, utána megáll. Gondolom ez az megfelelő működése.

A hőcserélőnek segít ha mondjuk áramtalanítás után átcsuszakolom vizes ronggyal? Sűrített levegőm sajnos nincs.
(#) balazsgy válasza speedbump hozzászólására (») Nov 26, 2020 /
 
„Ez persze csak egy tipp egy laikustól. Sajnos a hiba ugyan naponta 2x is előfordul de amúgy direkt még nem tudtam reprodukálni.”
Hát éppen ez a baj, mert így a hiba okára még tippelni sem lehet.
Inkább várd meg a szerelőt.
(#) VIM válasza speedbump hozzászólására (») Nov 26, 2020 /
 
A tűztéri hőcserélőt nevezik primernek, mert a másodlagos a HMV készítéshez kell és az lemezes hőcserélő és nem éri nyílt láng. A primer hőcserélő lemezeinek tisztának kell lenni, nem lehet rajta lerakódás szennyeződés, mert a hő feltorlódik rajta és ezáltal túlmelegedés keletkezhet. Ezt az egész réz kazántestet le szokás venni és vízcsap alá tartva ki lehet mosatni a rárakódott szennyeződést. Máskülönben nehéz hozzáférni a tisztításhoz alulról vagy ki kell hozzá venni az égősort. Azt kellene megfigyelned, hogy a leállás után lehet-e azonnal indítani a reset gomb kezelése után vagy csak később, mert van egy biztonsági határ termosztát is ami klixon jellegű és ha az kiold csak a lehűlése után lehet újra indítani a készüléket.
(#) gazszeres hozzászólása Nov 26, 2020 / 1
 
Sziasztok!
Újra itt vagyok, néhány évet kihagytam, máshol próbálkoztam.
Főleg régebbi kazánokban tudok segíteni, de folyamatosan frissítek a kondenzációsakra is.
Kérdezzetek, ha tudok szívesen segítek.
(#) adapter válasza gazszeres hozzászólására (») Nov 26, 2020 / 1
 
Ezt, szerintem többen üdvözölni fogják!!
(#) balazsgy válasza balazsgy hozzászólására (») Nov 26, 2020 /
 
Még egy dolgot javasolok, ha szerelőt hívsz: Elmondod a problémát, de ne mondd el neki, hogy szerinted mi a hiba, mert ezt nem annyira fogadják el, sajnos. Utalni lehet rá, de csak óvatosan.
A javítás díja is ettől függhet
(#) balazsgy válasza gazszeres hozzászólására (») Nov 26, 2020 /
 
De jó, hogy itt vagy újra! Emlékszem a sok jó tanácsodra. Már csak szerviz hiányzik pár hónapja óta.
(#) gazszeres válasza balazsgy hozzászólására (») Nov 26, 2020 /
 
Emlékszem "Szervízre" és sok kollégát látok még itt, üdvözlöm őket is.
(#) balazsgy válasza gazszeres hozzászólására (») Nov 26, 2020 / 1
 
Azért a másikra, a kombikazán működési hibák fórumba is írj, szerintem ott is sokan várnak.
(#) Guttix hozzászólása Nov 26, 2020 /
 
Üdv!

A Bertelli & Partners FM30 (BI1305101) gyújtásvezérlő panel kapcsolási rajza nincs meg esetleg valakinek?
Természetesen neten sehol sajnos. Még részletek sem.
Esetleg nem rajzolta vissza valaki?
Főként az a rész érdekelne, hogy az ionizációs elekrtódán átfolyó áramot hogy erősíti fel és nyugtázza az információt a vezérlés.
Az is érdekelne, hogy az ionizációs elektróda helyére mit lenne érdemes ideglenesen betenni imitálni azt a pár mikroampert. (Valószínűleg a test felé.)
Illetve, ha az elektróda mégsem hibás akkor miért nem mérhető ionizációs áram (a műszer szerint kb 0.45uA ami kb nulla).
Ja és milyen feszültséget lehet/kellene tudni mérni normál működés közben?

Válaszokat köszi előre is!
(#) Inhouse válasza Guttix hozzászólására (») Nov 27, 2020 /
 
Ugyanolyan elven oldják meg a gyártók, csak némileg eltérő megoldásokkal. Kéne pár jó kép a lángőr csatlakozó környékéről. Ha nincs egybeépítve a gyújtóelektródával, akkor kicsit egyszerűbb a helyzet. Régebben volt itt, aki egy diódával oldotta meg a helyettesítést, keress vissza! Rajzot nem fogsz találni, még a visszarajzolt is ritka, mint a fehér holló, de elvileg nem is kell.
Vagy soros kondis (100-150nF X2), vagy trafós (230-110V) módszerrel állítják elő a feszültséget. Sok kazánnál ezekkel szokott a baj lenni. A soros kondi kapacitást veszít, a trafónak megszakad a primerje. A lángőr elektródával sorban van pár több MΩ-s ellenállás, van, hogy ezek szakadnak meg. Az elektronika felé haladva van pár µF-os elektrolit kondi, ezek is szoktak rosszak lenni. Nagyjából ennyi. Gondolom azt észrevetted volna, ha a gyújtófeszültség áthúzott volna a lángőr részre és elégett volna ez-az.
(#) buxus válasza zoszka hozzászólására (») Nov 27, 2020 /
 
Jogos, mivel a hiba úgy tűnt hogy a hőmérséklettel van összefüggésben, ezért én is itt keresgéltem és már az elején a két érzékelőt kicseréltem, de az nem segített. Most le is vettem őket a csőről, tehát nem kaptak meleget, de ugyanúgy jelentkezett a hiba. Akkor jöttem rá, hogy itt nem a víz hőmérséklettől keletkezik a hiba, hanem az idő előrehaladtával az S4965 vezérlőben valamelyik alkatrész ekkor melegszik túl és kapcsol le. Ezért is van az, hogy ha elkezd ki-be kapcsolgatni, akkor már nem is megy fel annyira a víz hőmérséklet, mivel itt az alkatrész melegszik-hül csak.
Hogy ezt megerősítsem, levettem a vezerlő fedelét és a kritikus idő eltelte után odaálltam egy ventillátorral a panelhoz és lőn csoda, nem kapcsolt ki.....
Ugyhogy ez itten a hibás:
https://images.ua.prom.st/945099270_w640_h640_945099270.jpg
számomra ez reménytelen, hogy ezen megtaláljam a hibás alkatrészt.
Mindenesetre köszönöm a tanácsokat! így sikerült behatárolni a hibát.
(#) pözsó válasza buxus hozzászólására (») Nov 27, 2020 /
 
Hibakereső spray-val keresd meg egyesével az alkatrészeknél.
(#) buxus válasza pözsó hozzászólására (») Nov 27, 2020 /
 
Jó ötlet, csak valószínüleg kivitelezhetetlen, mivel amikor a helyén van, akkor nem lehet hozzáférni, amikor meg kiveszem, akkor nem tudom meghajtani úgy hogy melegedjen.
(#) dB_Thunder válasza buxus hozzászólására (») Nov 27, 2020 /
 
Lézeres hőmérő, Féktisztítós fültisztító...
(#) kralg válasza kralg hozzászólására (») Nov 28, 2020 / 2
 
A gond megoldódott, lezárásképpen leírom mi volt a helyzet, hátha a jövőben valakinek segítség.

A panelt kiszedtem és nekiálltam átvizsgálni. A kapcsolóüzemű táp 24V-ot állít elő, ami csak 22,6V, de ez jól működött. Az 5V-os vezérlőfeszültséget ebből egy 78M05-ös állítja elő, ami a hiba előfordulásakor 0,3V-ra esett vissza, ez okozta a teljes sötétséget. Észrevettem, hogy ekkor az IC nagyon felmelegszik, amiből már tudtam, hogy a túláramvédelme aktivizálódott. Kissé megijedtem, mert a panelen jópár IC és egyéb dolog van, ami az 5V-ot kapja, ráadásul legalább 3 rétegű a panel, tehát a lekövetése is esélytelennek tűnt.

Annyit viszont sikerült kideríteni, hogy a panelről az 5V-ot kivezették. Ezen továbbhaladva láttam, hogy a nyomásmérő szenzor kapja meg ezt az 5V-ot, és ekkor vettem azt is észre, hogy a szenzor fölött valamilyen füstgáz elvezető műanyag cső az összeforrasztása mentén nagyon picit szivárog, de a szenzor csatlakozója újszerű tisztaságnak örvendett. Mégis, abban a pillanatban, ahogy lehúztam a csatlakozót, a panel életre kelt. Magában a csatlakozóban volt tehát a zárlat, ami lehúzta a feszültséget. Feltehetőleg maga a vezeték vezethetett oda 1-2 cseppet, ami az érintkezőket elkezdte rohasztani, és miután a 0V éppen az 5V érintkezője mellett volt, valahogy egymásra találtak.

Számomra teljesen megdöbbentő, hogy egy olyan helyen, ahol vízvezetékcsövek, kondenzvizek mászkálnak, gyakorlatilag teljesen védtelen csatlakozókat alkalmaznak. A hiba tehát a rossz minőségű műanyag csőre és az elégtelen védettségű csatlakozóra volt visszavezethető.
Következő: »»   239 / 294
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem