Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Szia, nem kritikus, /persze egy adott értéken belül/ alacsony ill, maga szintet érzékel, s igen matrix elrendezés van. A z elképzelhető, hogy az érintkező elkopott, vagy elkoszolódott, hiszen az a legtöbbet használatos. A COM valószínű H szintű, s azt húzza le L -be az elleálláson keresztül. Próbáld meg végigmérni azt a fóliát, a µcontrollerbe kell, hogy menjen. Esetleg húzd le direktben, nem csinálsz vele kárt. Persze mindez akkoz igaz, ha nem negatív logikás, mert akkor minden fordítva értendő. De az a ritkább
Jó lenne tudni, hogy a START megnyomásának pillanatában, mi zajlik a két panel (alsó/felső) között. Ha megnyomom és nincs megfelelő sebesség és egyéb visszacsatolás akkor hibára kéne futnia, vagy esetleg ez a fajta viselkedés is már önmagában egy hibát jelez? Még egy adalék, a képeken bekarikázott relé (aminek a műanyag tokja nem tudom hova tűnhetett), behúz egy pillanatra. A csatlakozó rajzon lévő feszültségek sem teljesen jók, a B2(pot) sehogyan nem áll össze a leírtakkal, kb 360mV van rajta. Ahogy nézem, egy 10K lineáris poti az út jeladója az emelő motornak. Nincs véletlenül egy rajzod valami hasonló elektronikához, mert így rajz nélkül elég nehézkes .
Ez a panel, hasonlatos az utolsókhoz amiről szó volt. Semmihez sincsen rajz, mindent kútfejemből szedek. De az incline-na semmi köze a bekapcsoláshoz. Neked a B10 érdekes az húzza meg az alsó panelon a kondik főreléjét. Ha kap PWM jelet a főmotornak indulni kell, javaslom kisérletezésre egy égőt tegyél rá.
Köszi az infót! Ha jól értem, a START gomb megnyomásának pillanatában a B10-nek illene szintet váltani, amit a felső panel processzora idéz elő. Ez vezérel alul egy relét ami tápot ad a főmotornak és PWM függvényében forog. A felső panel semmilyen bemenetet nem vár ahhoz, hogy aktiválja a B10-et? Pl incline alaphelyzetben legyen, vagy ilyesmi?
Picit még méregettem és kiderült, hogy a START gomb vezetéke, még vagy 3 egyéb gomb vezetékével van összekötve. A COM pontok, amiket egyes sorokban a fólia tasztatúra összeköt, nem közösek. Tehát nem földre vagy tápra megy a kapcsolás, hanem valamilyen matrix az egész cucc. Mondjuk, ettől még elindulhatna ha összezárom egy kontaktussal, de valamiért nem START-nak értelmezi, hanem valami más gomb megnyomásának.
Igen, A Start megnyomására indul a program, küldi ki a PWM jelet, lassan forogni kezd a motor, s általában az incline motor lemegy alaphelyzetbe, ha nem ott lenne, pld áramszünet miatt. Van bent /egy cégnél/ több hasonló panel, amit szintén úgy mértem, hogy mindkét lába a µC egy -egy lábára megy, s azok sem akarnak bekapcsolni, csak még nem tudom miért, mert mindkét jel magasban van.
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni egy két éves Life Guard futópad motorvezérlőjét szeretném megjavíttatni. A jelenség a következő. Bekapcsolás után 1-2 másodpercel leveri a kismegszakítót, de még a fogyasztásmérőnél is, ami 25A. A motort lekötve is ugyanez az eset. A panelt kiszedtem, nem látni rajt semmi elszíneződést, vagy égést. Használat közben szállt el. Erősáramú szerelő vagyok, és eszközeim sincsenek a javításhoz. Szívesen elpostázom, ha valaki esetleg tudna vele foglalkozni.
Szia. Szerintem előbb a motort kellene megvizsgálni egy 12v os akku vagy tápról,mekkora az áramfelvétele!Valószínű az miatt lett zárlatos a panel!
Akku töltőröl 13,5 V -nál 0,6 A és forog. 18 V -nál 0,65 A és gyorsabban forog. Van ötleted, hogy melyik alkatrészben tud kialakulni külső nyom nélkül rövidzár?
Szia, Az IGBT. A két "nagyfejű" közül, emelyiknek a 2 szélső lába össze van kötve, az a védődióda a mellette lévő Az IGBT, annak kell a típusát leolvasni, s beszerezni azt, vagy a helyettesítőjét.
Ha jól látom, a fémtokos. A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2020
Nekem a nagy áramfelvételű motor küldte el az IGBT és a védő dioda előtti tirisztort,nyoma egyik en se látszott!Itt a videó a rossz áramfelvételről!Most fel lett mágnesezve a motor ,üresjárati 0.4A futópadban szalagot hajtva 3.4A
https://www.youtube.com/watch?v=tSDjre-U05M https://www.youtube.com/watch?v=Ra5KqFKBeDM
Köszönöm a tippeket, az IGBT 40n60npfd, a dióda sf2060pt. Ki lehet mérni, vagy forrasszam át az új alkatrészt és próba?
A kézi műszer megmutatja melyik a zárlatos,valószínű csak az igb, a diodát meg lehet a műszerrel tesztelni!Ha kivetted a rossznak vélt alkatrész meg kell nézni hogy akkor is van e zárlat,mert más is lehet zárlatos pl. az egyenirányító!Csere után meg először motor nélkül egy 60w os égőt tegyél a motor helyére!
Ha zárlatos, benne is ki tudod mérni. Ha veri a biztit, nem lehet szakadt.A dióda a legritkább esetben száll el.
Szia, Pont ilyen gépet javítottam a héten, ment is szépen, igaz az 4,25 HP-s motor üresjáratban induláskor bekapta a 7A-t, utána leesett. 40A es IGBT volt benne tettem bele 60 -ast, de üzentek, már megint nem megy. A régi készlet IGBT-ből kifogytam ez egy újból való, s gyanúsan vékony a lába. Hogy csináltad a lemágnesezést? Mert lehet azért veri ki őket. De viszek tápot, s összehasonlítom az általad kimérttel. Még egy kérdés, ebben hogyan lehet a meghajtószij feszességét állítani, mert a motor fixen be van csavarozva?
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2020
Én ugyan azt 40A igbt tettem bele abból rendeltem!A mágnesezést nem én csináltam,el küldtem a szétszedett állórészt a forgórésszel együtt a BorsMagnet KFT hez ott egy nyugdíjas foglalkozik vele 2500ft mágnesez!Nálam nem fixen van,lehet állítani,itt a kép
Kivettem az IGBT így nem megy le a bizti. A lábai között 0,6 és 0,9 Ohm van. Akkor sanszos, hogy ez rossz? Hol érdemes beszereznem? Illetve írtátok, hogy van ebből nagyobb teljesítményű is esetleg azt rakjak bele? A motornak nem gondolnám, hogy baja van én szalaggal együtt mértem a 0,6 A-t és nem is volt túl sokat használva. Csak lejárt a garancia és hát a tervezett avulás ...
Én az aliról rendeltem,de most nagyon lassú a szállítás !
Szia! Az IGBT lezárható, nyitható? Vagy a a zárlat az állandó?
Szia! Ehhez se eszközöm, se tapasztalatom. Alaphelyzetben nem zárt az IGBT? Mekkora feszültségnek kellene zárni?
Szia, Az már zárlatos, tehát folyton nyitva van. Igen a G-n lehet vezérelni a zárást-nyitást, több 10, vagy 100Khz nagyságrendben. Az inpulzusok szélességétől függ, hogy mekkora a leadott fesz. A G, és az S között 18V- nál ne legyen nagyobb fesz, /az nyitja, ha levan kötve a S szintre akkor zárva van/ több panelon Zener dióda fogja meg azon a szinten.
Közben kiszedtem a védődiódát is. A középső és az egyik szélső láb között 0,2 Ohm-ot mérek a másikkal szakadást mutat. Akkor ez is zárlatban lehet, csak a kiszedett IGBT miatt már nem ért el eddig feszültség és ez miatt nem verte a biztit?
Szia, Igen, az is halott, ha megnézed a fóliát a 2 szélső lába közösítve van a dupla diódának, így 2x az áramát. Ez 20A shottky, általában 30A -esek szoktak bennük lenni, s az nem szokott elszállni. De az IGBT is halott, ilyen értékeket nem mérhetsz egy jón, csak a benne lévő védődiódát a C-E között. Ilyenkor érdemes a Greatz-et is megmérni, ha zárlatos nem is, mert verné a biztit, de szakadt még lehet egy dióda benne.
Szia, Pénteken megyek, majd csinálok pár képet, s felrakom. Ennek már egy Android van a kijelzőben, míg be nem tölt indítani sem tudom a masinát.
Diódából nem találtam egyező számút. Ez esetleg jó lehet helyette?
1PCS SF3004PT brand new original fast recovery diode 30A 200V
Szia, NEM!! 600 V-os kell. De igazad van, nem kell shottky abban nincs oly nagy feszű. FEP30JP,MM30F060,HER3006, bármelyik jó lehet, amit találsz.
Szia, Megnéztem a gépet, végülis működik, amit csináltam, egy dologgal volt elégedetlen a kuncsaft, minden lépésnél belassul a szalag, olyan mintha seb kompenzáció nem működne, sehúztam a seb jeladót, előtte beállítottam, mert szerintem baromi messze volt a reedtől. Mértem, most kapcsolgat szépen. 4,25HP -s motor 4,5-5 A üresen futva 12V tápról, ami érdekes, hogy kézzel le tudom fogni a szalagot, akkor felmegy 13-15A-re. Találtam itthon egy 3HP-st, majd megnézem, de úgy emlékszem azt nem bírtam lefogni, mert feltekerte magát. A tulaj szerint a zárlat előtt működött rendesen. Mivel kommunikáció nincs a 2 panel között, a lentinek csak ez a kompenzáció lenne a feladata, meg figyeli a speed trimmert, az szabályoz.
Szia. Szerintem gyenge a motor,sok az áramfelvétel!Itt a videó a mágnesezés után!
https://www.youtube.com/watch?v=ICTNaKGjERw https://www.youtube.com/watch?v=pQRrfNa-w4Y
Szép napot mindenkinek! A menyem domyosa szépen működött majd a szalag része ill annak hajtása elhalálozott.A kijelző ugyan úgy működik ,mint bármikor.Semmit nem ver le,emelés-süllyesztés is ok.A motor egy fúrógép akkuról működik a vezérlőn semmi hiba nem látszik.egy sárga led folyamatosan világít,ha jelet kap villognia kellene.Ez a vezérlő már volt itt a topikban,de más hibával.Kérem segítsenek a gép talpra állításában Köszönöm András
Üdv: Ez már a sokadik verziója ennek a panelnek, de ha a biztosítékot nem veri le, nagy valószűséggel a képernyő panelon lesz a hiba. Ki kellene azt is bontani, s kellene minimum egy mérőműszer ha lehet digitális, de egy oszcilloszkóp még jobb volna. Valamint kellene arról is kép, mert szintén van többféle. Ezen, és az előtte lévő oldalon is erről a panelről is szó van, azt el kellene olvasni, hogy ne írjam le újból. Nem miattam, hanem a modik morcosok lesznek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |