Fórum témák
» Több friss téma |
Kedves hozzáertő Fórumozók !
Van egy szeretett AEG 65280 AC Lavarterm Protex típusu kondenzációs szárítógépem, ami bekapcsolásnál és munkafolyamat közben sem ad hibakódot, a program fut, a dob forog, a szellőztetés is működik, végig a program befejeztéig, viszont a ruha vizes marad a tartályban víz nincs, persze nem meglepő hiszen hideg levegőt fúj a program során... Elvégzett munkáim az ügyben; Szellőzőjáratok - légbeömlők - szűrők tiszták A kondenzációs szivattyú újra cserélve alatta a járat tiszta A fűtőelem újra cserélve A szellőztetőkeréknél lévő NTC megtisztítva,nem cserélve sérülésmentesnek tűnik A nedvességérzékelő a dobnál - az ajtó alatt megtisztítva Mivel műszereim nincsenek és nem is nagyon értek hozzá, megpróbáltam azokat megtenni amihez nem kell extra szaktudás, de a probléma továbbra is fennáll... Amennyiben van ötletetek, szivesen venném a segítségeteket, nem szeretnék megválni tőle- "családtag" - ha nem muszáj. Előre is köszönöm.
Sziasztok,
van egy Elin KT 711 n tipusu kondenzacios szaritogepem. Az a gondom vele, hogy a hasznalati utasitasban leirt 90-124 perc helyett ~40-45 perc alatt vegez a programmal es a ruhak nedvesek maradnak. Van kulon 10, 20, 40 es 60 perces programja is, azoknal tartja az idoket. Gondolom itt nem figyeli a nedvesseg erzekelot, csak az idozitot. Annyit tettem vele, hogy kivettem a vezerlo paneljet, megmertem a nedvesseg erzekelo 2 szal kabeljet (az egyben van), es az osszes nem smd forrasztast atforrasztottam; de ahogy gondoltam, ettol nem javult meg. Esetleg otlet, hogy mit lehetne meg vele tenni (a nedvesseg erzekelot lehet vmilyen modon tesztelni)? A 40-45 perces programok utan meg egy 20 perceset inditva, csont szaraz lesz benne minden.
Szia!
Azért műszer nélkül nehéz lesz. Mondanám, hogy forraszad át az elektronikában a relék lábait de gondolom ha műszered nincs akkor forrasztó alkalmatosságod se. de ha lenne műszered akkor a fűtéssel és biztonsági hőkioldóval kezdeném. A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2020
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. 1 hete vettünk egy Whirlpool Stu33 E típusú szárítógépet. Szinte hibátlanul működik, szépen szárít, azonban van egy problémája, mégpedig hogy nem mindig tudjuk kikapcsolni miután befejezte a programot. Minden más gomb működik, következő programot is eltudjuk indítani, de kikapcsolni nem tudjuk, csak úgy, hogyha áramtalanítjuk. Külön odafigyeltünk, hogy a használati útmutató szerint próbáljuk kikapcsolni, de nem sikerül. Bekapcsolással nincs alapvetően probléma. Mi lehet a probléma szerintetek? Elképzelhető, hogy a vezérlőpanelon hibás az az egy érintő gomb? Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
Sziasztok!
Van egy Whirlpool 6 érzék hőszivattyús szárítógépünk. Jól műkődik, szárít rendesen, viszont amikor elindulna a dob megcsúszó hangját hallani. Szétszedtem, hogy belenézzek, a bordázott ékszíjjat feszesnek találtam, mégis megcsúszik valahol. Minden indulásnál csúszik, forgás közbe megy rendesen. Hol keressem a hibát illetve mi adhat ki még csúszás hangot indulásnál? Érdemes e belenyúlni vagy mindenkép szerelőt hívják. Köszönöm a válaszokat!!
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy Whirlpool hscx 80420 típusú szárítógépem, sajnos eléggé tele volt a hőcserélője kosszal. Szétszedtem, hogy kitakarítsam és amikor összeraktam a szárítás közben kb hátralévő 20 penél 3 percre ugrik víztartály tele van fény világít, ezután end felirattal megáll. A ruhák nedvesek maradnak. A víztartálybak kb 1-2 szívattyúzásnyi víz van, azaz negyedik sincs. Ami érdekes számomra az, hogy nem találok semmiféle vízszint érzékelőt. Előre is köszönöm az ötleteket. Üdv.
Sziasztok.
Van egy AEG Lavatherm 57700 tipusu szárítógépem, ami a napokban elkezdett vacakolni. A Történet a következő: Bekapcsolom a gépet fűtéssel, majd elég hamar ki is kapcsol, de úgy hogy a kijelzőn, az összes led kialszik. (Mint ha elmenne az áram) Ugyan ez sima hideg levegős funkcióval, bár a különbség az hogy kicsit tovább bírja. Egy darabig nagyon szépen működik minden, hiba nélkül. majd egy idő után mint ha kihúztam volna a konnektorból. A Programválasztó panelen (Képpel mellékelve) a bal oldalon található 3 led abszolút nem világít. Az a sor fellülről lefelé amire a multi lábával mutatok. (Tehát nem mutatja melyik fázisban dolgozik a gép/Hol tart.) Szétszedtem a gépet és a következő dologgal találkoztam. A vezérlő nyákon található egy fekete trafó, ami eléggé melegszik, gondolom ezért is kapcsol le a gép (Kép mellékelve). Megpróbálom sorrendben, érthetően mellékelni a képeket. Szeretnék erre valami megoldást találni, mi lehet a hiba, mitől melegszik ennyire? (szószerint forrósodik!) A Fűtés megfelelően üzemel, a motor rendesen forog, 10uf kondija nem melegszik, kábel problémát nem találtam sehol. Előre is köszönöm a segítséget
A vezérlő valamelyik része túlterheli a trafót. Sokszor ne eröltesd, legalább az még nem égett le. Ha van olyan LED, amelyik nem világít, miközben biztosan kellene, akkor valahol azon a környéken lehet a hiba.
Köszönöm a választ, Én is erre gondoltam, mert igazából ha minden működik, akkor nem lehet baja semminek, egy dolgot kivéve hogy az állapot soron 1 led sem világít (Ugye a 3 visszajelző közül.) A Gombok melletti ledek világítanak ha aktívak.
De itt csak ellenállások vannak, amin szemre láthatólag nem találok hibát, meg 2db eprom ami vezérli mind ezt. De ugye mint mondtam a program kiválasztása, a gombok, minden működik 1 kivételével amit se a használati útmutatóban nem találtam meg, se máshol. Mellékeltem egy képet, azon van egy gomb ami mellett található egy nyíl és egy T alakra mutat, na ez nem tudom hogy micsoda, soha nem is használtam, de ha most azt a gombot meg akarom nyomni, be akarom kapcsolni, az az egy nem csinál semmit. Tehát ha megnyomom a mellette lévő led nem gyullad ki. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
Az lehet, hogy a LED-e kközelében csak ellenállás van de a "közelében" részt úgy értettem, hogy az azokhoz kapcsolódó alkatészek közelében lehet a gond.
A képen van pl. két tranzisztor is. A nagy IC (MM5480N) hajtja a LED-eket. Az nem melegszik menet közben?
Abszolút nem, ami a ledes nyákon van, ott semmi sem melegszik.
Csalóka a kép vagy a trafó feletti kondenzátor tényleg púpos?
A dolog azért érdekes, mert a LED-eket egy soros -> párhuzamos átalakító hajtja meg, nem nagyon kelene olyannak lennie, hogy csak egy része alszik ki. Hacsak nem mátrixba vannak kötve a LED-ek. Ekkor a három LED-hez tartozó közös vezetéken (is) lehet hiba.
A Kép csalóka, nem púpos a kondi. (Annyit hozzátennék hogy az ajtókapcsolót most szedtem szét, gyöngyörű állapotba van mint az új, és tökéletesen is működik. Tehát az mindenképp kizárva.)
Nem tudom, igazából ha a gépet elindítom pl 20 perces szárító fokozatba, akkor legelőször az első lednek kellene folyamatosan világítania, ami a 3 led közül a legfelső. (Tehát 3 db vízcsepp forma)
Valami történt a hozzászólásommal, kitörlődött.
Fenti hozzászólásomba mellékelt képen, azt vettem még észre, hogy a trafóból kijövő 4 kivezetés, egyből a ledes nyákba csatlakozik bele.
Kapcsold be a gépet és fogdosd a trafót (program ne legyen elindítva). Ha melegszik, húzd le róla a kijelzős panelt. AH továbbra is megeszik, akkor nem ott van a gond.
Arra azért figyelj, hogy ne legyen megrázó élmény.
Köszi megpróbálom, 2 perc és írok. Az élménnyel kapcsolatban, már hozzászoktam
Szia! A trafón ott szerepel a feliratban, hogy van benne egy 70C hőbiztosító. Magyarul ha 70 fok fölé melegszik, akkor megszakad. Ritkán tesznek klixont a trafóba, de nem kizárt, hogy ebben az van. Marha egyszerű a teszt. Bedugod. Vársz, amíg kikapcsol, majd ahogy kikapcsolt, áramtalanítod, és megvizsgálod egy ohm mérővel, hogy szakadt -e a trafó primer oldala. Ha szakadt, akkor trafó csere, menet szárlatos. Ha nem szakadt, de mégis megállt a gép, akkor az elektronika oldalon kell tovább kutakodni. Ebben nincs kapcsoló üzemű táp. Van viszont minden bizonnyal valami 78xx táp, azt keres meg, nézd meg a lábaidt, kitört forrasztások után kutatva. Itt 50Hz van, felesleges púpos kondit, és társait kiáltani.
Ha hőkapcosló kapcsol, akkor valamit megszakít, ez általában a primer oldalon van, ilyenkor nem lehet mérni azon az oldalon. Ha a kondenzátorban van átvezetés, akkor melegszik és púposodik, volt erre példa több is a történelemben.
Amint a képen látszik, ha csak bedugva van de a kapcsoló nullában áll akkor nem melegszik.
Ha programra nem teszem, de viszont csak simán arra kapcsolom hogy a lámpa égjen bellül akkor már melegszik. Ha lehúzom a ledes nyákot, szintúgy melegszik. (Kipróbáltam nyitott csukott ajtóval, nehogy az verjen át. Sőt a kapcsolót is nem programba tettem, de lámpára kapcsoltam hogy a nyáknak adjon áramot.) Tehát ha program nem megy csak egy led ég a belső térben akkor már melegszik. Sőt. Ha csukva van az ajtó ugye nem ég az a lámpa, de a trafó akkor is melegszik. Bár elég lassan, és még mindig nem forró, de melegszik. Szerintem ha sokat várnék vele felforrósodna így is. Igen a trafóban szerintem is van hőkioldó. Hallani is mikor kapcsol. A Kérdés hogy mitől, miért? Merlingerin nem találtam sajnos semmi ilyesmit a nyákon, máshol pedig már nincs ilyesmi alkatrész. Vannak még hőkioldók/hőkapcsolók a gépben de azokat átnéztem, mindegyik működik, és sérülést sem találtam sehol. A Nyákon sem. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
Ha van kézi műszered, akkor mérd ki légy szíves a szekunder oldali diódákat, vagy Graetz-egyenirányítót, mert lehet, hogy egy dióda hibája okozza a transzformátor túlzott melegedését és annak a kikapcsolását. Ellenőrizni kellene a nagy ELKO-kat, ha van mivel mérni, akkor azokat is méréssel ellenőrizni. Stabilizátor IC - ha forró, akkor ott van a körében a hiba, ha hideg, akkor hibás, zárlatos lehet. Kis kerámia smd-kondenzátor is lehet hibás. Minden panelen lévő alkatrészt zárlatra ellenőrizni kell, ellenállásméréssel.
Ha egyébként a készülék jól működik (ameddig működik), akkor a transzformátor lehet menetzárlatos, ahogy ezt már említették. Annak a cseréje szükséges és ha ki lett véve, akkor a mérése. Próbálni is lehet kiszerelve, beforrasztani vezetéket a primerre és bedugni a konnektorba. Ha pár perc alatt forró, akkor hibás. Ha nem melegszik és hangja sincs, akkor még további hibakeresés mérés szükséges a hibás alkatrész megtalálásához. Sok sikert! Üdv!
Azt hittem, csak akkor melegszik, ha el is indítasz valamilyen programot.
Kapcsold be és mérd meg a trafó szekunder feszültségét. Ha több, mint amennyinek lennie kellene, akkor primer oldali menetzárlatos. Ha kevesebb, akkor kiforrasztva kell ellenőrizni mert ebben az esetben vagy szekunder oldali menetzárlatos vagy valami más terheli feleslegesen. Kicsi a valószínűsége hogy a hőkioldót hallod, inkább valamelyik relé lehet, de perpillanat mellékes kérdés.
Ami olyan kimértem, nem találtam hibát egyenlőre. Kicsit megnehezíti a dolgom hogy be van öntve valami barna trutymóba a védelem érdekében, így a kerámia kondikat nem is tudom kimérni, sőt a gond ott van hogy nem tudom hogy mérjem azt ki, sípolóssal kellene?
Köszi a választ, na ez a tekercsméréses dolog jelen esetben fekete képernyő, mert ennél a trafónál fogalmam sincs mi micsoda. Mellékeltem képet, nemtudom hogy mit mérjek rajta sajnos.
Egyébként amikor a belső világítást kapcsolom, akkor nem kapcsol semmi relét, azt hallanám, azt hallom amikor kiold a trafó ez biztos. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
"Hallani is mikor kapcsol."
Valószínűleg csak üzem közben relé húz be, ezekben nem szokott mechanikus hőkapcsoló lenni. Amit javasoltak, nézd meg a primer ellenállását kikapcsolás után, ha hőkapcsolóról van szó, közel szakadást fogsz mérni rajta. Esetleg ha nem probléma kiforrasztani a trafót, vagy elvágni a szekunder vezetősávot, akkor a szekunder áramfelvétel alapján ki tudod deríteni, hogy a trafó magában melegszik, vagy az elektronika terheli túl. Utóbbi esetben elektronikában lehet hibaok zárlatos dióda a tápkörben, illetve akár a relé mellett is, illetve a relé zárlata is tud nehezen megtalálható melegedést okozni (szárítógépet nem javítok, de másban már találkoztam ilyennel). Némi alkohollal és egy ecsettel könnyen kideríthető, ha valami hirtelen melegszik a panelen, és nem kell a vízálló bevonatot sem letúrni róla. Amúgy kerámiakondik nálam az esetek nagy részében teljes zárlatba mennek, a tantálok szoktak félig zárlatosan fűteni.
A trafó oldalára van rajzolva a lábkiosztás, primerhez van két szám írva, azok vannak a címke oldalán, a másik két láb, ami tényleg létezik is, az a szekunder. Valószínűleg a trafó másik oldalán van még felirat, és a 7-9 lábak között kell 15V ac-t találnod.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
Feljebb van kép, a trafó többi oldalán nincs semmi.
Ezért is nem egyértelmű. Össze vissza van rá írva minden :\
Az biztos, hogy a feliratos oldal a primer.
Pl. ha van ónszívód vagy kis türelmed, a trafót kizárhatod, ha kiforrasztod a nyákból, és azon a két lábon át 230V-ról járatod egy ideig, és nem melegszik. A szekunder kiosztása úgy szokott lenni, hogy a két szélső a valódi kivezetés, több szekundernél meg az egymás melletti párok a kivezetések. A felirat alapján elvben ezen csak egy tekercs van, vagyis a másik oldalon a két szélsőn kell 15V ac-t mérned, de semmi sem történik, ha másra sikerül rámérned digit multival.
Most nézem a képedet -ott van azon
Fel van írva, hogy a primer (a 230) az 1-5 lábon. És itt, a feliratos oldalon ott van bekarikázva 1-es és 5-ös. Tehát itt, afeliratos oldal felőli lábak a primer.
A Primer oldalon ezt mérem. Ha azt a két lábat mérem ami a trafó felirat alatt van.
A Túloldalán bármit mérek bármivel, semmit sem mutat a műszer. A Primer oldalt mértem sípolóssal is, nem sípol |
Bejelentkezés
Hirdetés |