Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Üdv!
Mérete? Jól látom , hogy a két oldal nem egyforma?
Szerintem nagyon jól látod, mert igazán négy forgó van benne, kettő hullámsáv és kettő mint oszcillátor/modulátor. Mind a négy különbőzik.
Ugyanakkor szerintem azt a gányolást minimális mechanika érzékkel lehet javitani.
Köszönöm a fáradozást, hátha szerencsém lesz!
Igen, különböző a két oldala. Az egész konstrukció más, mint az Oriontonoké, bár első ránézésre nagyon hasonlít. A forgórész tengelynek a támaszkodó, fogaskerekek felőli oldalán sajnos nincs csavaros állítási lehetőség. Emiatt erősen kétséges, hogy az esetlegesen sikeres javítás utáni összerakáskor a szimmetrikus légrés hogy jönne össze.
Szétszerelés nélkül nem lehet semmit tenni. Azután lehet látni, mi is volt az eredeti gond, mit rombolt a forrasztás, hogyan lehetne megpróbálni megmenteni. Az összerakás utáni jusztírozás sikere az állítócsavar hiányában erősen kétséges. De a remény hal meg utoljára...
Üdv!
A spiáter öntvény ház hossza 59 mm, 42,4 mm széles, mélysége 34,5 mm. A számos menetes rögzítő furat, a tengelycsonk helye, méretei miatt mással kiváltani sajnos esélytelen. Ha nem sikerül eredeti cseredarabot találnom, kínomban majd megpróbálkozom a javításával. Hiába működik már kiválóan az elektronika, a készülék így használhatatlan.
Üdv !
Megnézem.
Sziasztok adott a képen látható készülék. Valaki tudja, hogy mi lehet ez, mire jó, és hogyan kell használni?
Az ingyen elvihetőbe feltettem pár alkatrészt régi oszcilloszkóp felújításához... (Hátha valaki azt nem nézi...)
Sziasztok!
Az utóbbi időben rájár a rúd az UKW Supertonokra. Hozzám került még egy, ami minden hullámsávon néma csendben van. Takarítás, kontakt-javítás után kiderült, hogy a forgó szorul és teljesen zárlatos, az egész forgórész el van tolódva a fogaskerekek felé. Ha kis csavarhúzóval középre feszítem, tökéletesen szól. Csak nem marad ott... Mi a legkevésbé fájdalmas módja a helyreigazításnak? Talán fél millimétert kéne állítani. Előre is köszönöm.
Üdvözlöm a tagokat! Szükségem lenne egy hatalmas segítségre. Van egy videoton fehérvár rádióm. Eme kis szépségnek a skála üvege nincs meg. Esetleg valaki nem tudna egy jó minőségű szkennelt változatot küldeni számomra?
Neten kerestem nem egy helyen, de nem akadtam ilyenre, emiatt pedig most nem tudok másik rádiót venni.
Nem tudom, működik-e még: Csizmadia Zsolt, 06-30-9717814
Az a része, hogy másnak az igazi nevét és telefonszámát nem irjuk ki a fórumra?
Így volt pár éve kiírva itt. Sorry!
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2021
Vagy ez.
Sógornőm sem volt boldog, amikor a fia felirta a telefonszámát a vonat WC-jébe, és utána el is dicsekedett vele.
A forgórész csapágyazásánál lehet tengely irányban állítani. Nem mindegyiknél. És elég nehéz beletalálni a "jóba", de nem lehetetlen.
Elnézést, elírtam, ez Szikravadásznak szól! A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2021
A forgórész csapágyazásánál lehet tengely irányban állítani. Nem mindegyiknél. És elég nehéz beletalálni a "jóba", de nem lehetetlen.
Köszi, de nem hívom fel, tiszteletben tartom a szabályzatot, mintha a nem is láttam volna a bejegyzésed úgy teszek Várok még egy kicsit, hátha valaki tud majd segíteni itt a fórumon belül.
Bővebben: Link Nézd meg ezt a linket.
Sziasztok,
Fel tudná tenni ide valaki a Minerva Belvedere 589a kapcsolási rajzát? Igazából a push-pull audió végfok része elég volna. A net csak a radiomuseum.org oldalat dobja ki, amihez regisztráció kell. Hátha valaki fenn van rajta... Köszönöm.
Szia!
Nem kell regisztrálni, csak a nevedet és az email címedet kell megadni és küldik a letöltő linket. Bővebben: Link
Ezúton jelentem, megköszönve mindenkinek a segítséget, hogy nekiduráltam magamat és sikeresen megjavítottam a forgókondimat! Nem volt nagyon egyszerű, de sikerült.
Szikravadász! Ez egy érdekes konstrukció, mivel a forgórésznek nincs semmiféle tengelyirányú beállítási lehetősége. Emiatt elvileg elállítódni sem tudna, hacsak valami okból a támasztócsúcs vagy a tengelyvég meg nem kopik vagy meg nem sérül. Szerencsére nálam csak a fogaskerekek mozdultak el, a külső fix kerék peremezése hagyta el magát. Teljesen szét kell szedni a forgót. Finom kéz kell hozzá, kényes jószág mind az álló-, mind a forgórész. A szétszerelés legnehezebbje az első lépés, a két szegecselve rögzített bronz csúszóérintkező kioperálása. Le kell köszörülni a szegecsek fejét a hátsó oldalon és ezután kiütni a szegecseket a bronzrugó irányában. Nehezen megy, türelem, ügyesség és megfelelő eszközök, kiütő stift, támaszték kell hozzá, de csak így lehet megmenteni az érintkezőket, mert azok nélkül felejthető a kondenzátor. Ezután a szétszedés már síma ügy. Beforgatott állásban a meghajtást a belső seegergyűrű kivétele után kihúzni, a rugólemez feszítőcsavart kilazítani, a három golyócskát nem elgurítani!!! Ezután a forgórész kiemelhető, visszahelyezhető, próbálható. A megfelelő hézag biztosítására meg kell nézni, mi történt a támasztócsúccsal, tengellyel, mit lehet beilleszteni a tengelyvégbe a kihézagoláshoz. El tudom képzelni, hogy ez egy igen nehézen megoldható feladat lesz. Türelem rózsát terem(het)...
Sziasztok! Nem annyira restaurálás, de talán van tippetek: nem szólal meg , hozzá szeretnék férni az elektronikájához. És itt jön a bibi: nem tudom szétszedni. A felső műanyag keret csak két oldalt feszegethető föl. Alul vannak lukak, de kereszt/sima/imbusz/torx szerszámot nem fogad magába, nem is lehetett látni. Egy lukat felfúrtam, de nem lettem okosabb, mert nincs csavar a luk alján.csak egy támasztó tuskó....Van ötletetek? Szervíz könyvet kerestem, de nem lelek, csak kapcsi rajzot..( ami ugyan hasznos lesz, ha majd hozzáférek...)
Talán alatta vannak a csavarok. (Régebbi telefonoknál is gyakran alkalmazták)
De az sem kizárt, hogy az előlap műanyag patent-körmökkel van rögzítve körben.
Szia!
Köszönöm! Ugyan egy kicsit későn érkezett, de nem baj, mert ma megcsináltam, és nem volt ennyire bonyolult. Kiszedtem az egészet az URH modullal együtt, utána ki a hajtótengely. Szerencsére a forgórész tengelye nem szorult. És itt világosodtam meg: A forgórész nagy fogaskereke két darabból áll, és a kettőt el lehet egymástól forgatni, ezáltal a felületéből egy gyűrű alakú rugó kinyílik, megtámaszkodik a házon és így, fog-fog mellé illesztve kb. be is állítja a hézagot. Ebben a helyzetben kell visszatolni a kis fogaskereket és kész. Ez így leírva egyszerű, de munka közben elhangzott pár ide nem illő kifejezés. A tengely kiszedésénél meg kell jegyezni/jelölni, hogy állt a forgórészhez képest, mert másként a végén a skálahúrozás nem fog összeállni. Tapasztalat. Nem tudom, ennek a példánynak mivel kenegették a csapágyát, de úgy össze volt ragadva, hogy alig tudtam kiszedni, csak a nítró oldotta valamennyire. A gomb tengelye szintén. Összerakva, rögtön működött, csak az URH-t kellett visszaállítani CCIR-re. Szépen, tisztán szól. A kereső kedvéért: UKW Superton |
Bejelentkezés
Hirdetés |