Fórum témák
» Több friss téma |
Jo napot!
Találtam az interneten egy kapcsolást, ami a leírtak szerint feszültség kétszerező üzemű szulfáltoldó. A kérdésem az hogy menyire működő képességű valamint szeretném a fet driver ic helyettesíteni totem pole kapcsolásban levő tranzisztorokra, mellékelem az elképzelést.
Szia!
Keresd meg a TC4426 adatlapot, mert ha fázist fordít, akkor a tranyós megoldásnál az 555 időzítést meg kell fordítanod ( R1-R2 csere ). A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2021
Köszönöm szépen! igen fázis fordít és az angol oldal az írja inverz totem pole kapcsolás kell neki ha tranzisztorokkal oldjuk meg.
Ezt így felejtsd el!
Az 555-nél fordítsd meg a "fázist", hogy írtam. R1=1 k, R2= 133 k
Ahogy írtad R1 és R2 ellenállásokat megfordítottam sajnos a mos-fet zárlatos lett mihelyt ráraktam egy zselés ólmos aksira a kapcsolást. Kérdésem az lenne nem lehetne helyettesíteni tc4426 más ic-vel vagy csak ezzel működne a kapcsolás?
Addig örülj amíg csak a FET lesz zárlatos, és nem a motorvezérlődet teszi tönkre az autódban...
Szerintem ne kísérletezz TC-vel...
Az első fontos dolog nálad: 555 - fet.. drainben egy kis izzó és meg tudod nézni szkóp nélkül is, nagy vagy kicsi kitöltéssel működik. Ha kicsi a kitöltés, akkor jó, utána léphetsz tovább. Ilyen alacsony frekin meghajtó se kell. Ha az 555 rész jó és úgy működik, ahogy kell, akkor a kimeneteden a kitöltésed 1/133 %, ami olyan keskeny áram impulzus, hogy nem mehet tönkre a feted.. és még ott van a 100 uH meg a "drótok" ellenállása, induktivitása.... A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2021
Hello! Nem tudom minek azokat a tekercseket össze-vissza kötögetni. Itt van egy számomra legalább értelmezhető kapcsolás.
Hello! Köszönőm szépen a kapcsolás ez egyszerűbbnek tűnik mindenképp kifogom próbálni, ha ferci által leírt hiba keresés nem vezet eredményhez.
Megépítettem a szulfátoldo töltö automatát.Az áramkör szépen végzi a dolgát,a zöld LED villog ahogyan kell,de egyszerre a sárga LED is villog fél fényerövel a zöldel aminek nem kellene.Segitséget kérek a problémára.Mi lehet a probléma ? Mit nem jocsináltam?
Üdvözlettel. Ferenc
A rajzot is csatold, mert sokféle van. Elképzelhető, hogy nem hiba, ha nem a legjobb pozícióban van.
Ha az a sárga led azon a rajzon van, ahol a BD140 B-E között van és fél fénnyel villog, akkor valami nem igaz. Elvileg rossz polaritás kijelzésnek van betéve és akkor biztos nem szépen végzi a dolgát a töltő, csak nem figyeltél oda.
Majd pontosíts.
A regeneráló töltés megkezdése előtt szerinted 9 V alá is szükséges lehet meríteni az akkut, ha a terhelést levéve az akkufesz visszakúszik olyan 10,4 V-ig? Nem okozok károsodást ezzel az akkuban?
Az mitől lehet, hogy amikor merítem az akkut, akkor időnként megugrik az akku kapocsfeszültsége nagyjából 2V-tal, majd máskor meg visszaesik ugyanennyivel?
Hello! Ha nem mérési hiba van, akkor ez elvileg csak úgy jöhetne létre, ha cellazárlat van időnként. De akkor már a cellának (és az aksinak) annyi. Mert ha jó cella teszi ezt, akkor az jelenségekkel is járna. De az "ugrik" itt relatív fokalom, mert A 10 óra kisütéshez képest a 10perces feszültség változás is ugrásnak minősül.
Köszönöm a választ! Egyik pillanatról a másikra teszi ezt, nem csak a műszeren látom, hanem a terhelésnek használt izzó fényerején is - innen is tűnt fel nekem a jelenség. Akkor szerinted nem is érdemes próbálkozni az aksi regenerálásával?
Próbálkozni mindig lehet, csak kérdéses érdemes-e. Mert ha valami kontakt hiba van, vagy belső zárlat, azzal nem lehet mit tenni egy zárt rendszerben.
Régen kint voltak a cella átkötések, akkor cellánként javítható volt egy aksi. De az indítóáram növelése miatt ez belülre került. Volt is gond egyből az átvezetés tömítéssel. Ma, amikor már újra nem kell akkora indítóáram, senkinek nem jut eszébe javítható aksit gyártani. Mert a környezetvédelem csak szólam. Ha ma rákérdeznél, az lenne a válasz, hogy az Euro7-es miatt úgy is kihalnak ezek a dízel-benzin kocsik. Miközben az átlagéletkor ma 14 év, ha jók az emlékeim.. Idézet: „Mert a környezetvédelem csak szólam. Ha ma rákérdeznél, az lenne a válasz, hogy az Euro7-es miatt úgy is kihalnak ezek a dízel-benzin kocsik. Miközben az átlagéletkor ma 14 év, ha jók az emlékeim..” Ezen agyaltam én is, hogy ugyan "K" rendszámos az autóm (bőven benne van a korban, "amikor már illik váltani"), de mi a bánatnak vegyek másikat, mert csak alig 120 000 km van benne és csak pár horpadás van rajta...
Meg abban még nincs 3-4 olyan alkatrész, ami ha elromlik, akkor gazdasági totálkár a javítás.
Attól tartok, igazad van és valószínűleg cellazárlatos lett az akku. Kísérletezgettem még vele, ha már egyszer elkészítettem az áramkört, de úgy tűnik, hogy az aksi végleg bemondta az unalmast, ezen már a piócás ember sem segíthet.
A te cikkedben lehet helyettesíteni a trafót 220V-os primerűvel? Az ugye 24V-tól valamivel többet ad le a 230V miatt.
Hello! Nem számít különösképpen az eltérés.
Én is ilyen trafót használtam, egyedül a feszstab megengedett bemenő feszültsége miatt kellett a kapcsoláson változtatnom, mert a trafó szekunder oldalán 27V-ot mértem, ami egyenirányítva, pufferelve már meghaladta a 7812 Ubemax 35V-os értékét.
Hát igen, vagy az, vagy pedig a cikkben is szereplő apró módosítás, 12V-os zener diódával, váltja az ember a 7812-őt.
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2021
Mindenek előtt, ha mondjuk egy 10 éve nem használt kocsiról van szó, gondolom, előbb fel kell tölteni, de desztillált vízzel, vagy ioncserélttel, vagy mivel?
Célszerűen egy olyan töménységre beállított akku savval, ami megfelel egy lemerült akkuhoz.
Utána feltöltöd, ha tudod a kapacitásának megfelelően. Majd sűrűség kontroll, beállítás. Lehet, hogy párszor el kell játszanod vele.
Neked biztos egyértelmű miket írsz, de én nem tudom, hol lehet akkusavat venni, mennyit vegyek, milyet vegyek, mennyire töltsem fel, ja az utána feltöltést gondolom árammal gondoltad, akkor nem tudom mi a sűrűség kontroll, és hogy kell csinálni, és hogy állítom be. Jó, gondolom, ha valamiből megtudom, hogy sűrű a sav, akkor kiöntöm, és jön az eredeti kérdés, hígitani kell, desztillálttal, vagy ioncserélttel, de melyikkel? És mit csinálok a kiöntöttel? Hova öntöm ki? Főleg az ólom miatt gondolom nem kéne a földre.
Beírod a neten, hogy akku sav vagy akkumulátor sav és látsz sok boltot, hol kapható.
Az, hogy nagyjából mennyi kell, egy desztvizes betöltéssel, kiöntéssel meg tudod saccolni ( 1 cellánál elég mérned és szorozni ). Ha nincs savszintmérőd, akkor viszont meredek lesz mindenhogyan ( ez hasonlít a bor fokolóhoz, csak eléggé más ). Savval feltölteni annyira kell, hogy éppen elfedje a lemezeket. Utána persze, a megengedett állandó árammal kell feltölteni a megengedett feszültség szintig, sacc 14.5 voltig. Közben mérsz és számolsz, megvan-e a kívánt amperóra. Kiönteni meg nem kell a savat, ha már beállítottad a sűrűséget. A maradék eredeti a helyén maradhat. Sacc 1.21 g/cm^3 sűrűség legyen a kezdeti. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2021
Szóval előbb kéne egy savszintmérő, és abból kiderül, hogy milyet kell beleönteni, és mennyit, és akkor attól sűrűbb savat kell vennem, plusz még mindig nem tudom, hogy desztillált vagy ioncserélt vizet, és azzal kikevernem és beleöntenem. Ugye?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |