Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Suzuki Swift P0420 hiba oka, magyarázata, és javítása
Témaindító: bubuszoft, idő: Szept 22, 2021
Sziasztok.
Csak és kizárólag a javítással kapcsolatos észrevételekkel, és tapasztalatok miatt nyitottam ezt a fórumot. Rengetegen kerestetek meg privátban, azért gondoltam, hogy itt beszéljük meg. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2021
Moderátor által szerkesztve
Hali!
Megcsináltam ezt az átalakítást egy 1.5-ös Swiften. 2,2 Kohm NTC-t tettünk bele, jobb lett a helyzet 2 hét alatt csak 1x jött elő a check lámpa. Valószínű 3,3 Kohm lesz a nyerő. A műanyagot szintén le fűrészeltük, de nem tettük vissza, ez befolyásol valamit?
Szia, 3.3K alkalmazz. Azzal jó lessz. 2.7K a gyári érték
Így a képről nézve tök felesleges ilyen brutális csonkítással levágni a terelő műanyagot. 2 oldalról hozzáférhetőnek tűnik annyira, hogy cserélni lehessen.
Ajánlatos visszarakni a lapkát! Az ügyesebbek lapka eltávolítás nélkül tudja cserélni.
Én az újjakat már lapka eltávolítás nélkül csinálom. A cikkben az érthetőség miatt kelett így levágni a lapkát.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2021
Szia, akkor 3.3K lesz betéve. Terelő lap nem lesz visszatéve, szerintem nem befolyásol semmit (ha visszaragasztjuk, lehet a rezonanciától leválik amúgy is).
Sziasztok,
Mint ahogy Feri007 írta, úgy működik a MAF szenzor. Amit itt cserélgettek az a beszívott levegő hőmérséklet kompenzáció miatt van a szenzorban. Ezáltal a szenzor elhiteti az ECU-val, hogy mondjuk hasra ütök -34.5 celsius fok a beszívott levegő hőmérséklet, illetve saját magával, hogy több levegő megy át rajta, , ami jóval több oxigént jelent, lehet dőteni a benzint nyugodtan. Még az is lehet, hogy ilyenkor nyílt hurkú szabályozás lép be, de ez csak gondolat, nem ismerem a szoftvert részletesen. Minden esetre a fogyasztás figyelemmel kísérése erősen ajánlott, amúgy ötletes a hekkelés.
Sziasztok!
SX4-re is az átalakítás? Nálunk is P0420 hiba van a benzinmotoroknál.
Ez a légmennyiséget méri. Van amit Te mondasz, hogy a belépő levegő hőmérsékletét méri, de ez nem az (az külön érzékelő).
Az Sx4-et nem ismerem, de a napokban kapok egy érzékelőt, Sx-4ből. Átalakítom, és kiderül.
Helló, nekifutok mégegyszer, hátha, aztán feladom. Az internet nem az a hely ahol minden csodásan szép és igaz, de egy próbát még megér. Szóval MAF szenzor úgy mint Manifold Air Flow szenzor a beszívott levegő tömegáramát hivatott mérni. Gramm/secundumban értékeli a kiolvasó szerkezetek azon összessége, ahol a tervezők hajlandóak voltak foglalkozni a mértékegységekkel. Hívják még légtömeg-mérőnek, légmennyiség- mérőnek de légtömeg-mennyiség mérőnek nem szabatos. A vita tárgyát képző darab egy modern forródrótos változat. Két pici, precíziós ellenállás van benne arra hivatva, hogy hőmérséklet változásuk útján felfedhessük a motor által beszívott levegő tömegáramát. Ha belepillant az ember egy kis keresgélés után fel is fedezhetőek amint szépen csücsülnek a valóban Venturi-elven kialakított csatornában. Csodákra képes ha pl féktisztítóval lemossa róluk a rátapadt-odapörkölődött dzsuvát. Mint említettem, a forró drótok hőmérséklet változása adja a számunkra érdekes jelet. Viszont erre elég logikus módon a levegő hőmérséklete nagy hatással van. Ezért hát a lassú, buta thermisztor, hogy szépen kompenzáljon. Ugye te sem hiszed el, hogy egy gázfröccsnél a thermisztor lereagálja a változást 0,5s-alatt. Tényleg nem, ezért vannak a kicsi, tokozás nélküli sérülékeny és védtelen ellenállások a cső mélyén. A thermisztor melletti védő müanyag pedig azért hogy ne akadjon bele a kötött pulcsi ujja, amikor megtörli az ember. Annak köze sincs Venturi atyánkhoz. Cinikus lettem a végére, de hát ilyen az internet....
Szia!
A Suzuki topikban ugyan ezt próbáltam elmagyarázni de nem sikerült meggyőzni. A küldött oktató videót meg a mai napig nem nézte meg pedig hasznos lenne. Üdv: Gábor
Hisztek amit akaartok. De az tény, hogy az érzékelőbe, egy termisztor van gyárilag. Írtad, hogy ugye nem hiszem el, hogy egy termisztor lekővet egy, 0.5s időtartamig tartó jelet. Válaszom miért nem? Nagyon szépen lehet látni a változást. De a cikkem nem a gázfröccsről szólt, hanem arról, hogy egy ilyen alkatrész csere után, igen is vissza kapjuk autónk dinamokáját, nem kell a tengeralattjátótól félni. És bele került kettőszáz forintba. Lehet nekemesni, de közel a 80 autóhoz amit átalakítottam, egyetlen egy esettben volt hiba. Annál az autónál betettem egy másik érzékelőt, és a probléma megoldódott. De erről amit írtatok, nem akarok vitát nyitni, mert amíg Te a netet olvasgatod, hogy egy ilyen érzékelő hogy működik, én már a nyolcvanadik autót csinálom. És ha lesz időm, felteszem, azokat a képeket, amit egy teljesen szétszedett érzékelöről csináltam. Igen én is kiváncsi voltam mi van benne, és mi~rt kér el az autósbolt 80000Ft ot az újjért
Szia.
Ugye Te se gondolos komolyan, hogy egy Kb 15 éves autónál a féktisztító tartós megoldás lehet ![]()
bubuszoft írása a Suzuki Swift P0420 hibáról és javításáról hova tűnt? Nagyon jól összeszedett és tanúságos gondolatmenet volt. Nem lehetne visszakérni? Köszi, A.
egy két napot kérek, véletlen felnyitottam, és most újra ellenőrzik. bocs én voltam a hunyó
Köszönöm!
Az írás szerint megcsináltam a termisztor cserét gyári SUZUKI DENSO MAF szenzorral. Suzuki Swinft 1.5 VVT (2006) Hibakód ugyanúgy kijön: P0420 ![]() Belestem a hibába amit írtatok, kicseréltem: 2. lambda szonda 1. lamda szonda katalizátor (új-BOSAL) MAF DENSO (gyári szenzor) SUZUKI DENSO 3.3KOhm termisztorral Ezekre mind dobja a hibát. Diagnosztika azt mondja: a O2 szenzorok rendben, katalizátor: rendben Kipufogó tömítettség rendben (katalizátor cserekor a tömítés is lett cserélve) ÖTLET? Nem szeretem a sárga tengeralattjárót... Minden használható ötletre vevő vagyok Köszönöm, A.
Képek a hiba körülményeiről. 3 mellékletben. Üdv.
Szia
Csak azt nem értem, miért raksz fel 1500 körüli mororfordulattról, és 9g os Maf értékű fotót? Sokszor segít egy újratanítás, próbáltad? Ezekbe az olcsó EOBD olvasóba soha nem bíztam, főleg a mobiltelefonos szutykokba!
Szia!
Az a pillanatnyi állapotot mutatja, amikor a kocsi a hibát generálta. Gondoltam valaki ért hozzá és tud tanácsolni valamit az értékek alapján, csak ezért tettem fel. 9 g os Maf 1500 on nem tudom jó e vagy rossz, laikus vagyok. Az ecu ekkor dobta a hibát. Laptoppal is néztük, nincs különbség, a motordiganosztikai lámpa világít újra, p0420. Hogyan kell újratanítani? Azt nem próbáltam. Köszi a tanácsot.
Szia.
Ne 1500-as fordulaton mézd az értéket. A cikkem végén ott van egy táblázat, ami pont ezeket az értékeket adja meg, ezeket az értékeket kell a tiéden is megnézni! 9g 1500 as fordulat, még jó is lehet, a táblázat szerint. De ami abba a táblázattban van leírva, azt nézd meg! Bővebben: Link Az ECU tanításáról pedig a neten találsz videot. Az viszont tény, hogy gázra átalakított autónál valamiért nem vállik be! A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2021
Írtad viszont, hogy katalizátort, és lampda szondát cseréltél. Sok fórumon olvastam, hogy az után gyártott, akár márkás katalizátor 2 max 3 évet bírnak. A lampda sem mindeggy milyen. Én például (igaz opel g astra) esetén csere után tapasztaltam hasonló jelenséget. Kiderült, hogy a szonda anyaga ( platina, titánium) nagyban befolyásolja a mérést. Pedig gyári szám azt mutatta, hogy belevaló
A katalizátor új Bosal, a márkaszervíz is ezt teszi bele, hát én is ezt tettem. (Megvan a régi is.) A szonda Denso gyári. Neked mi lett a megoldás az opelnél?
Terheletlen meleg motornál alapjáraton 2g a maf erték. Az jó a tábla szerint is. Nincs benne csak benzin. Nem gázos az autó, csak automata...
Próbáltad esetleg másik mafszenzorral esetleg? Csak próba kedvéért. Ennek működni kéne rögtön.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |