Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Áramlökés határoló lágyindító
Lapozás: OK   35 / 38
(#) alex0 válasza oriza hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
Azért egy szigetelést tegyél rá. Szabadon vannak a vezetékek is, ezért nincs meg a kettős szigetelés. Én egy megfelelő méretű zsugorcsövet biztosan melegítenék rá.
Másik ötlet az, amit én is megcsináltam, mert nekem se fért el itt. Betettem a motor házába, a csapágyazás végénél pont elfért. Ott legalább még a hűtés is megoldott. Fotóm sajna nem készült, de ha érdekel, szétkapom és lefotózom.
(#) mcc válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
Kell elé egy 10A-es NTC, azt fixen bekötve is ott lehet hagyni, mert amikor felmelegszik, akkor leesik a belső ellenállása kvázi kiiktatja magát az áramkörből. Kikapcsolás után néhány mp alatt visszahűl és akkor újból lehet indítani.
(#) ha6qt válasza granpa hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
Őszintén megmondva nem vagyok profi a weblapos dolgokban, ezt most hallom először, hogy a fórumtémának vannak saját rajzai

mcc: Köszönöm, megnézem az NTC-piacot is
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2020
(#) erbe válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
1,8 kW-os láncfűrészhez felesleges a lágyindító. 2000-2200 W-os eddig még bárhol elindult a 16 A-es kismegszakítóról. Sehol nem verte le. Van 1800 W-os is, de az se.
(#) granpa válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
Jobbra, fent, kis nyíl; lenyit: téma rajzai.
(#) granpa válasza erbe hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
Ha leveri a biztit, kell. Túl érzékeny a bizti?
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2020
(#) Bakman válasza granpa hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
Fogyasztásmérő előtti 10 A-es már nem szokta bírni.
(#) ha6qt válasza Bakman hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
Valóban hasonló a helyzet, veri a 10 Amperes biztit. Cserélni a biztosítékot nem lehet, az egy bérlemény része.

(Illetve minden meg lehet oldani, de egyszerűbb 5.000 Forintból lágyindítót készíteni).
(#) ferci válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Biztos akad a műhelyedben egy selejtezett vasalótalp vagy vízforraló fűtőtest, príma lehet lágyindításhoz. Sorbakötöd a géppel, hozzá egy be-ki gombos mágneskapcsoló, amivel pár másodperc múlva áthidalod és felesleges automatizálni.
(#) ha6qt válasza ferci hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Köszi a tippet! A mágneskapcsoló elengedi magát automatikusan a terhelés megszűnése után?

Ha nem, akkor sajnos nem jó, mert másképpen nem garantálható, hogy két vágás közbeni szünet után újra lágyan indul az eszköz. Sajna ez nem egy asztali körfűrész, amit egyszer bekapcsolok, aztán percekig futhat üresen
(#) ferci válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Gondold át a "sorrendet". Elvileg, ha a gép bekapcsolás után ráadja a 230-at az ellenállásra, elindul lágyban, az ellenállást pedig a mágneskapcsolóval söntölöd ( be-gomb ).
Amikor a gépet kikapcsolod, mindenképp kiesik.
Azt nem tudom, a gép miatt megvalósíthatod-e?
(#) bandika válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Kell még egy áramérzékelő, amely ha nem érzékel bontja a mágneskapcsolót. Ilyenkor csak az ellenállás van a körben. Ha újra bekapcsolod lágyan fog indulni. De az áramérzékelőnek olyan érzékenynek kell lenni, hogy az ellenálláson folyó áramra már kapcsolja a mágneskapcsolót (kis időzítéssel).
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2020
(#) Bakman válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Ne variálj ennyit, felesleges. Neked, ahogy mcc már írta, elég egy NTC, pl. ez: Bővebben: Link. Egy dologra kell figyelni. Egy kikapcsolás és bekapcsolás között legyen min. tíz másodperc.
(#) proba válasza Bakman hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Egyfázisú villanymotorokhoz van valami relé, ami indításkor rákapcsolja a segédfázisra a kondenzátort, amíg túl nagy áram folyik, lehet ide az is jó lenne. Hűtőgépben is láttam, de az bimetálos, valószínű erre a célra nem alkalmas.
(#) Bakman válasza proba hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Jó az ötlet csak azt nem tudni, hogy a változó terheléshez mit szólna. Indításkor rendben van de menet közben erősen ingadozhat és általában ingadozik is a felvett átam.
(#) proba válasza Bakman hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Az a kérdés, mennyire közelíti meg az indítóáramot. Betonkeverőben jól elvan, pedig ott is változik a terhelés eléggé.
(#) Bakman válasza proba hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Szénkefés motoroknál jobban változik, mértem párszor.
(#) szs válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Idézet:
„Sajna ez nem egy asztali körfűrész, amit egyszer bekapcsolok, aztán percekig futhat üresen”

Hanem????
Hát minden fűrészt (pláne a láncfűrésznek csúfoltat) úgy használunk, hogy először felpörgetjük üzemi fordulatra, azután vágunk.
De ez csak a szakmám kisebbik része, biztos egy lágyindító jobban vág...
(#) ha6qt válasza szs hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Ne haragudj, de abba butaság belekötni, hogy egy láncfűrészt nem bőgetek percekig egy öt centis ág levágásához
(#) szs válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Nem öt percig kell bőgetni, el kell érni az üzemi fordulatot.
De nem kell rám hallgatni, csak ne hülyézz már le...
Szívesen elmondom, amit apám tanított, azt is, amit a szakmám egy részeként tanultam, de ne okíts ki, ha kérhetlek.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2020
(#) szs válasza ha6qt hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Apám (még a kézi fűrészelésnél) azt tanította: nem nyomni kell lefelé a fűrészt, hanem egy kényelmes ütemben, és megfelelő szögekben mozgatva kell húzni-tolni, és hagyni, hogy a saját súlyával vágjon.
Motorfűrésznél ez annyiban változik, hogy a rönktámaszt (tudod, aza fogas lemez a vezetőlemez innenső végén) célszerűen használjuk, nem nyomjuk ugyancsak. Az 5 centis fánál nem okvetlen kell, persze, de akkor is fordulatszámmal, láncsebességgel fűrészelünk.
Nem percdkig bőgetünk, felpörgetjük, és utána "eresztjük bele" a fába. Tovább él

Többet most egy hsz-en belül nem tudok mondani, gyorstalpaló fűrészkezelőin is hetekig tanítják.
Törési léc, törési lépcső, hajkolás mérete, láncélezés, élezési szög...
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2020
(#) Karesz 50 válasza szs hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Talán átsiklottál azon a részen, hogy bekapcsoláskor leveri a kismegszakítót és emiatt kellene a lágyindító.
(#) nagym6 hozzászólása Ápr 22, 2021 /
 
Üdv. Egy körfűrész kefés motorjához (2000 W) szeretnék egy MAKITA GA9050R (szintén 2000 W) sarokköszörű "631944-9" számú lágyindítóját beszerkeszteni, ami alábbi képen van. Sajnos a 6 kivezetést nem tudom melyik hova, ehhez kérném a segítséget. Ami lágyindítóval találkoztam, ott 4 kivezetés volt, kettő a 230V betáp, kettő pedig kimenet a motorra. Köszönöm.

IMG_5922.JPG
    
(#) pipi válasza nagym6 hozzászólására (») Ápr 23, 2021 / 1
 
Hali!
Gyanús hogy ez is csak "4 vezetékes", ha a kezedben van, mérd ki a félig blankolt fekete-fehér ugyanaz-e. Ezek lehetnek esetleg átmenő védőföld/zavarszűrő kondik középső pontjának csatlakozó lehetőségei, de lehet ha ezt többféle szerszámhoz is beépítik, akár fordulatszabályzó (poti) csatlakozás...
A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2021
(#) nagym6 válasza pipi hozzászólására (») Ápr 23, 2021 /
 
Szia.
A képen nem látszik jól, a két egyenes sarus vezeték eléggé vékonyabb, mint a másik négy. Gondolom ezek nem a nagy áramú részben vannak. A bekapcsolónál van valami retesz visszajelzés, oda tippelem.
Saccolom, hogy a két félig blankolt lehet a bejövő a kapcsolóról, ott szokott lenni csavaros, vagy betűző szorítós csatlakozás, és ezek egyforma hosszúak. Másik két könyök sarus tippelem a motorra, nem egyforma hosszúak, valószínűbb a motornál, és a sarus csatlakozás miatt is.
Köszi, hogy foglalkoztál vele.
(#) Marty McFly hozzászólása Nov 23, 2021 /
 
Üdv!

Megkerestek hogy aszinkron motorhoz kellene lágyindítót késziteni. Az elképzelésem az lenne hogy egy dimmert építenék és egy áramkörrel a bekapcsolás pillanatában elkezdeném emelni a kitöltést mint ahogy a potméterrel is szabályozom a fényerőt csak ezt ugye leszimulálom és beállítható felfutási idővel folyamatosan szabályoznám felfelé a teljesítményt. Ez megoldható?
(#) Bakman válasza Marty McFly hozzászólására (») Nov 23, 2021 /
 
Megoldható. A felfutást viszont nem szabad hosszú időre elnyújtani, mert az aszinkron motorok nem szeretik az ilyen típusú táplálást.
(#) Alkotó válasza Marty McFly hozzászólására (») Nov 23, 2021 /
 
Érdemes vizsgálni miért szükséges a lágyindítás.
Általában nem a motorral van a gond, hanem a terheléssel, és/vagy a hálózat automatájával. Másik fontos szempont a fázisok száma. Az 1-fázisú motorok indulási nyomatéka jelentősen korlátozott. Ha e miatt kell a lágyindítás, akkor a sok erőfeszítés valószínűleg nem oldja meg az alapproblémát.
Sokan gondolják, hogy 1 fázisú motorral is lehet mindenféle gépeket hajtani, de ez egy jelentősen korlátozott irány.
(#) Bakman válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 23, 2021 /
 
Ha adott a fixen kapcsolt terhelés, azzal mihez kezdesz? Ha nem ad a szolgáltató nagyobb teljesítményt, mit csinálsz?
(#) Alkotó válasza Bakman hozzászólására (») Nov 23, 2021 /
 
Én használok sok gépet, ezért bevezettettem a 3 fázist, (ami az elején nem volt több mint az 1 fázis, csak 3 felé oszlott). 1-4 kW-os motorjaim vannak, amik gond nélkül indulnak terhelés alatt is.
Azt feltételezem, hogy a szolgáltató ad nagyobb teljesítményt, de ki kell fizetni a hálózatfejlesztési hozzájárulást, meg némi szerelői költség is van.

Ha a rendelkezésre álló hálózat nem alkalmas bizonyos gépek működtetésére, akkor ott nagy valószínűséggel a lágyindító sem segít. Éppen ezt próbáltam megfogalmazni.
Nem egy szakszerű megoldás (nem is vagyok rá büszke), de ameddig nem volt 3 fázisom, addig pl. a szalagfűrészt úgy indítottam el, hogy a motort egy billenthető bakra szereltem, amit a lábammal megemeltem, így az fel tudott pörögni, majd ezután fokozatosan engedtem le és az ékszíjak némi csúszásával egyfajta kuplungot hoztam létre. Aztán amikor már forgott a gép, akkor a motor súlya feszítette a szíjat. Csak akkor volt gond, amikor egy nagyobb rönk megfogta, mert aztán már szinte lehetetlen volt újra beindítani.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2021
Következő: »»   35 / 38
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem