Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Rendben, köszönöm! Ebben az esetben nem fog bezavarni az izzó? Azt értem, hogy áramkorlátként fog működni, viszont nem esik rajta túl nagy feszültség?
Nyilván csak első próbára alkalmas, ha csak felvillan, kicsit virít akkor mehet direktbe
Ja a bemeneten lévő diódákat/graetz-et mérd végig, lehet azokból is elszállt a zárlat miatt
Köszönöm, hogy szóltál, az egyik zárlatos is volt! 1N5399 helyett csak 1N4007-et tudtam betenni, mindkettő 1kV, utóbbi viszont csak 1A-t bír 1,5A helyett, gondolom elmegy egyelőre. Ki is próbáltam, az 5V-os (gyanítom standby) kimenet megvan pontosan, a 70W-os halogén izzó pedig csatolom, hogy mennyire világít. Ez így jó, mehet nélküle? Azért világít szépen!
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2021
Kicseréltem az izzót 75W hagyományosra, opál üveggel, ő ezt mutatja. Mértem áramot is, 0,267A (41W) vesz fel az egész költemény, amit összehoztam a próbára. Mehet élesben szerintetek?
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2021
Szerintem mérjél már feszültségesést az áramkörödön, és az izzódon is.
Mert nekem úgy tűnik, az nagyon világít, annyira nem kéne... Lesz ott még valami ami nem kóser úgy tűnik.
Ez az izzó a 230 V-os bemeneten van? Ha igen, és a táp kimenetén nincs terhelés, akkor még nem jó. Terhelés nélkül, az izzó legfeljebb csak halványan világíthat.
Igen, a 230V-os bemeneten van, sorba kötve és nincs terhelés a tápegységen!
Feszültségesést hogy tudok mérni? Az izzó 0V-ot mutat, ha rámérek 600V váltóáram üzemmódban, pedig világít!
Ha nulla voltot mérnél, nem világítana az izzó. Két pólusán kell mérni váltófeszültséget.
Ugye nem valami ledes vagy kompaktfénycsöves izzó? Izzószálas égőt tegyél oda, amiben látod az izzószálat! Úgy mérd meg hány volt feszültség jut az áramkörre, és az izzóra. Ha a kettőt összeadod, 230V körüli hálózati feszültség értéknek kell kijönni.
Köszönöm, valóban nem lehet 0V, bezavart a wago, 231V hálózati feszültség mellett 193V-ot mértem az izzón! Természetesen hagyományos izzószálas, 75W-os. A tápegységen most hirtelen nem tudtam mérni, mert így is odafagytam, de a képlet szerint a maradék feszültségnek kellene akkor rá jutni.
Ha az izzó így világít a táp még nem jó. Keress tovább. Ha így ráadod direktben a 230Voltot nagy durranás lesz.
A trafót mi kapcsolgatja? Tranyó/fet, mérj rá lehet az is zárlatos, a táp kimeneteit is meg kellene nézni, lehet zárlat rajta... Lehet tudni mikor/mitől ment tönkre? Villám/túlfesz, más készülékek ugyanakkor nem mentek tönkre?
Van egy trafóm amiről próbáltam kideríteni hogy 110 vagy 230 voltos-e. Terhelés nélkül 110V-on 0.1A-t vesz fel 230V-on 0.58A-t. Az egyiket kevésnek találom a trafó méretéhez képest, a másikat soknak. Nagyon régi EI magos a trafó és 58mm-nek mértem a lemezek szélességét, gondolom a akkor a magméret nagyjából 58x58mm lehet. Szerintetek?
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2021
Azt nézted, hogy melyik feszültségnél mi van a kimenetén? Lehet, hogy így nézve kiderül, hogy 230V-nak vagy 110V-nak van-e több értelme...
![]()
230V-nál 133W-ot fűt a trafód? Érdekes. De 110V-nál sem elhanyagolható a 11W hő... Mindezt terhelés nélkül mérted?
Mivel a terheletlen trafó erősen induktív fogyasztó ezért nem jó amit kiszámoltál! Sokkal kevesebb lesz az!
![]()
Igen, terhelés nélkül. Ez egy régi nagyfesz trafó; fogalmam sincs hogy mihez készült. 230V-os primer feszültség esetén olyan 1700V körüli szekunder feszültséggel. 110V-on pedig értelemszerűen a fele.
Amúgy jogos, lehet hogy ez a meddő teljesítmény erre nem gondoltam. A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2021
Szia!
Ha azt tudod, hogy "nagyfesz trafó", akkor azt is tudnod kellene, hogy mihez készült. Az biztos, hogy nem hálózatinak és nem 230-ra készült. Ha annyira régi, talán még a 110 voltos időkből is származhat. A 0.58 amper nagyon durva lenne 230 voltra kapcsolva/használva.
Valószínűleg tranzisztoros lesz, mert Vcc, Vee és GND van a kimenetre írva! Sajnos nem találtam sehol egyértelmű zárlatot és a tranzisztorok is nagyon kínaiak, nem találok semmi infót róluk, úgyhogy elakadtam. Igazából szívesen kidobnám az egész kapcsolóüzemű hóbelebancot és építenék egy rendes szimmetrikus lineáris tápot neki, csak nem tudom, hogy mekkora feszültség kell az erősítőnek, ezt hogyan tudnám kideríteni? Az erősítő panel rögtön 2db 35V-os elkóval indul, szóval ennél alacsonyabbnak kell lennie a feszültségnek. Van még egy kapocs +5V, GND, ST jelölésekkel, gyanítom ez lesz a standby áramkör tápja, az ST pedig a "nagy" tápágat kapcsolhatja valószínűleg.
Ha jól értelmezem; 58×58 mm a magméret, ahhoz nem túl durva 0.59 A.
Mondjuk, látni kéne a trafót. Aztán a származási hely sem mindegy (pr. fesz). A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2021
Ez egy egyszerű táp TL494-gyel, mint a régi PC tápok. Ha van olyanod, abból lehet alkatrészt áttenni. A tranyók sima nagyfesztranyók, pl: MJ13005, 13007. A C16 kondit is mérd meg, meg a kis elkókat is meg kéne nézni kapacitásra, esr-re. A graetz biztosan jó? Szekunderben nincs zárlatos dióda, kondi? A sorbakötött lámpa nem világíthat jó táp esetén( persze terhelés nélkül), csak bekapcsoláskor villanhat fel.
Köszönöm a segítséget, holnap mégegyszer nekifutok! Van egy bontható tápom, abból tudok kitermelni! Lehet, hogy kicserélném az összes elkót normálisra, viszont 200V/120µF értéket sehol sem találtam, mennyire illendő 2db-ból összerakni? Pl. 100+22µF párhuzamosan? Mindegyiknek low esr-nek kell lennie, vagy csak a nagyoknak?
Nem muszáj ragaszkodnod a 120µF értékhez.
Ha találsz hasonló méretű 200V-os 150 vagy 220 µF kondikat, azokat is bele teheted. Egyforma legyen a kettő. Ez az egyenirányított hálózati feszültség puffer elkója, nem kritikus a pontos érték. ( Talán még a 2x100 is elég, de én inkább nagyobbat választanék. )
Valószínű két 100µF is jó oda. Csak egyforma legyen, mert ez felezi meg az egyenirányított hálózati feszt (kb. 320V) ami a C16-on és a tranyókon keresztül jut a trafóra. De nem biztos, hogy rosszak ezek a kondik. Feleslegesen ne cseréld! Ha tudod mérd őket!
Idézet: „Valószínűleg tranzisztoros lesz, mert Vcc, Vee és GND van a kimenetre írva!” Ennek semmi köze ahhoz, hogy FET vagy egy "hagyományos" tranzisztor van a hűtőbordán. Ebből, csak azt lehet tudni, hogy valószínűleg +- kimenete van a tápnak a GND-hez képest. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2021
A Vcc és a Vee, mint kollektor és emitter feszültség. FET-nél ugyanezek Vdd és Vss.
Olvasd el, mire válaszoltam. Miért lenne a táp kimenetére kivezetve a primer oldali kapcsoló elem emittere és kollektora? Egy félvezető adatlapján helytálló, amit írtál.
Ezek a feliratok a táp kimeneti csatlakozóinál vannak. Idézet: Ebből gondolom azt, hogy szimmetrikus a táp kimenete. De lehet akár két eltérő feszültség is. „Az erősítő panel rögtön 2db 35V-os elkóval indul,” A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2021
A Vcc és Vee-ből arra lehet következtetni, hogy hagyományos, bipoláris tranzisztor van a bordán. Én csak ennyit jegyeztem meg és elnézést a beleszólásért.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |