Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Arra a kerékfajtára gondoltam, amiben nincs felfújható belső, hanem teljes kitöltésű gumi van a felnin. Mint pl. ez: Bővebben: Link Ez a kerék a Ninebot ES2-ES4 hátsó kereke, elég sokan használják ezt a rollert. Gondolhatod, hogy mennyi esélyed van vele megállni, és valószínűleg belepasszol a villamossínbe is (gondolom, mert nekem sosem volt ilyen rollerem). A fémen (aknafedő, sín, stb) pedig csúszik, mintha jég lenne.
A nagy kerékhez hozzá tartozik a nagy teherbírás. Ezért van az én rolleremnek 11"x3" kereke. Minél nagyobb és szélesebb, annál rövidebb a fékút (nagyobb felület)!
Köszönöm mindenkinek a segítséget, találtam egy céget ahol nem nagy összegért vállalják az ic röntgenezését és belsejének kifotózását.
Másik téma hogy OFF-ban is maradjak: Esetleg valaki tudja hogy Hobbielektronika nagy találkozó lesz-e valamikor megtartva?
Nem lesz.
Ha a pestire gondolsz akkor kicsi az esélye. Így marad a helyi szervezésű buli. Én tartani akartam egyet de olyanok a szomszédaim, hogy csak égnék miattuk. Maunika show élő adásban.
Azért majd a köz épülésére írd meg az eredményeidet.
Én annak idején kerámia tokos IC-ket pattintottam szét. Abban az alsó kerámia lemez kis üregében ül a chip, és úgy szét lehet szedni, hogy teljes pompájában sérülés nélkül szemlélhető. Néztem mikroszkóp alatt is, úgy hogy megvolt a chip teljes belső áramköri rajza is, de abból amit láttam, nem igazán tudtam hova rakni a látottakat. Ugyanis amit látsz a felszínen, az csak a legfelső fémezés struktúrája. És egy ilyen áramkör réteg szerkezete sokszor 6-8, vagy még több réteg. Szigetelő rétegek, összekötő rétegek, nem is beszélve arról, hogy a diffúziós szigetek sem egyértelműek. Amiket elektron mikroszkópos felvételeken lehet látni, azok inkább a technológia bemutatására szolgáló tanulmányok. Ha csak pár tranzisztort tartalmaz az IC, talán lehet esélyed, de bonyolultabb áramköröknél kérdéses.
Reménykedek hogy sikerül, ha túl bonyolult akkor egyértelmű hogy feladom és máshogy próbálom megközelíteni a dolgot.
Valamire mindenki viszi. Ha adott személy elégedett azzal amit elért, akkor boldog ember.
Ez egy durván jó cikk! Az már látszik, hogy én biztosan nem fogok bele ilyesmibe
Szerintem maradjunk csak a lábak funkciójánál és a paramétereknél.
Maunika ... azt hiszem, ismerem az indiános könyvekből, ő Manitou felesége, nem?
De különben számolni nem nagyon tudnak a Maunika show szereplői. Múltkor a boltban 1000 aranytallerból nem tudták, hogy hány db 300 aranytallér értékű tárgyat kapnak. Persze, amit a törzs közös kasszájából kapnak, azt bizony tudják mennyi. Történet vége.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2022
Idézet: „Minél nagyobb és szélesebb, annál rövidebb a fékút (nagyobb felület)” Ezzel a jelszóval árulják a szuperszéles gumiabroncsokat. (érdekes, télen vékony gumit teszünk fel. Akkor talán megfordul a fizika?. Dehogy, de ezt minden tél és minden nyár elején behazudják a gumikereskedők -mert úgy látják, hogy az emberek nem fogják fel, hogy a lényeg az anyag lágyságában-keménységében, és a "bordázat" sűrűségében van. Mert a súrlódást ezzel lehet növelni-csökkenteni. Nyáron viszont hátrány a nagy súrlódás, ha nagy a sebesség. Eldurranhat autópályán a téli gumi tartós száguldásnál, mert felmelegszik.) Valójában: a súrlódási ellenállása ugyanaz marad, ha keskeny, ha széles, ha ugyanaz anyagból, ugyanaz "rovátkákkal"van -tehát a fékútja is. Próbáld ki egy téglatesttel (lehet akár gumiból is), ha nem a felborítására törekedsz, akkor ugyanakkora erővel tudod arrébb tolni, bármelyik oldalára állítod. De a biciklid/rollered fékezése sem hatékonyabb attól, hogy szélesebb a gumi rajta, viszont a széles gumit ha nem fújtatod fel keményebbre, akkor nehezebb hajtani, mert egy csomó erőd elmegy a gumi "gyürkészésére" (és ez csal meg). Én fel is szoktam pumpálni annyira, hogy csak egy kisujjnyi fekete csíkot lássak a felületen.
Nem értek veled egyet. A 8Zollos rollerrel a fékutam 25km/h kb. 2-3m, a 11Zoll-os rollerrel kb. 0.5m. Sőt, a 8Zoll-os rollerrel ha 30km/h mész, a fékutad olyan hosszú, hogy szinte fék sem kellene, úgysem tudsz megállni... A gumi anyaga sem mindegy, sőt, a bordázat is nagyon fontos, de az érintkező felület nagysága a legfontosabb (szerintem).
Az, hogy több energia kell egy szélesebb gumi forgatásához, mint a versenybiciklik ujjnyi széles kerekéhez, az nem számít, ezért vannak a motorok, majd azok forgatnak. A Forma1-es autóknak miért van akkor olyan széles kereke? A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
Az alacsony profil miatt -két okból is:
-az alacsony profilú gumiba is kell sok levegő, hogy ne a gumit hajligassuk elsősorban, ezért szélesítünk. -a gumikat először melegíti az útfelület, az igaz, de a széles gumi nagyobb felületen adja le a keletkezett hőjét is -még az aszfalt felé is, ha már melegebb annál
Nem nem fordul meg a fizika, csak a vékony abroncsnak is megvan a maga előnye.
Mondjuk az, hogy csökken a vízencsúszás veszélye vizes latyakos úton, vagy mondhatom úgy, hogy nagyobb sebességnél jelentkezik csak. Valamint a porhóban jobban besüppedve valamivel jobb a tapadása, hamarabb "eléri" az aszfaltot is. Viszont hiszed vagy sem, a letaposott hóban, sőt még azt is mondhatom, hogy jégen mégis a szélesebb gumi tapad jobban... A szélességgel kapcsolatban keress pár tesztet, ahol láthatod te is, hogy a szélesebb gumival valóban csökken a féktáv (száraz úton drasztikusan), ha ugyan olyan típusú autón tesztelték...
-Az első bekezdéssel annyira egydtértek, hogy le is írtam először, csak töröltem, hisz így is hosszadalmasra sikerült. Bíztam benne, hogy leírja más, vagy visszakérdezés esetén (külön hsz-ban) én. -A másodikkal viszont nem értek egyet, hiszen a szélesebb felületre ha ugyanazt a terhelést tesszük, akkor az azonos területre kisebb erőfog hatni a talaj felé. Tehát az össz súrlódási ellenállás ugyanaz lesz. (Ezért is írtam fentebb a tégla-tesztet) A csalt tesztek azzal vsalnak, hogy nemcsak szélesebb gumi, hanem lágyabb anyagú is, esetleg még (a biztos teszt érdekébe n) a kelleténél alacsonyabb nyomású, így a gumi "gyürkészése" is fékez, és a kerék nem ugrik el az úttól, mindig kapcsolat van a felületek közt. A normál gumit pedig felfújják (mondjuk) 2helyett 2,5-re. Az úgy még kicsit "pattog" is az úton, a levegőben úszó keréknek vajmi kevés fékezőhatása van. De már nagyon eltértünk az elektromos kerékpár témától, ha meg szeretnénk jobban vitatni tegyük már inkább az offtopikban... A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
Jó kis témát hoztatok fel
Azért ne hasonlítsuk a roller-bicaj nagyságrendet az autók gumijaival. (vagy keverjük ide a haszonjárműveket is ahol a talajnyomást is számolni kell ) Szerintem: Nagyobb kerékátmérő : - nagyobb nyomatékkal kell forgatni ( gyorsítás-fékezés), - könnyebben leküzdi az útakadályokat ( repedés, kavics, sin ...) - nehezebb rögzíteni - hosszabb villák, nagyobb járműtest ... - nagyobb giroszkópikus hatás - könnyebb egyenesfutás, de kevésbé fordulékony... Ballonosabb gumi : - komfortosabb futás, úthibák jobb elnyelése, kevésbé sérülékeny - nagyobb gördülési ellenállás, Szummázva ( és kicsit túlozva ) egy jó minőségű, sima, szilárd útra jobb választás lehet egy kisebb, keskenyebb kerékkel szerelt jármű, rosszabb minőségű útra inkább nagyobb, ballonosabb a jó ... Bár itt valószínűleg mindenki abból épít amihez hozzájut
Olvasom: gondozásmentes műfű a kertedbe. Döbbenet . Vagy csak én vagyok maradi, hiszen műkaja, guminő, stb. már természetes dolgok.
Semmi probléma. Műanyag fű, műanyag virágokkal, műanyag fákkal. Az év kertje lenne. Sőt még a fűvágás utáni fűillatot is kikísérletezik majd...
Engem inkább az a része érdekel, hogy mit kell a műfüvön gondozni?! Nyírni, locsolni, gyomlálni - nyilván - nem kell. Akkor milyen gondozást igényelhet? Festeni kell?
Takarítani biztosan kell. Por, majd rá az eső: ki tudja mit eredményez?
OK, ezt elfogadom. Viszont akkor miben "gondozásmentes"? Leszórja magáról a port? Nem értem...
Nálunk van néhány műfüves villamos pálya. Porszívózni biztosan kéne, de nem nagyon csinálják. Pedig van porszívó autó a cégnél.
Kapásból két helyen tudok műfüves villamos pályáról Budapesten: Kőbánya alsó után a 3-as vonalán, illetve az 1-esen Budán a Lávymányosi híd után.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |