Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   3686 / 3994
(#) pucuka válasza Gafly hozzászólására (») Jan 31, 2022 /
 
Ezen kívül, ahogy Epu2 írja, kell lennie benne egy biztonsági hőkioldónak, ami túlmelegedés esetén kikapcsolja a teljes fűtőtestet. Pl. ha fűtés közben megáll a ventilátor, és felizzik a fűtőszál.
Ennek szokott lenni a hátoldalon egy nyomógombja, amivel vissza lehet kapcsolni. Ez ritkán szokott működni, esetleg korrodált, és magától nem is áll vissza.
Szerintem ezzel lesz a probléma.
(#) emyke hozzászólása Feb 2, 2022 /
 
Láttam a neten több helyen bikázásról oktatóanyagot, ahol nagyon kihangsúlyozzák a sorrendet:
1. Lemerült akku pozitív pólusára tesszük a piros kábelt
2. Segítő akku pozitív pólusára tesszük a piros kábel másik végét
3. Segítő akku negatív pólusára tesszük a fekete kábelt
4. Lemerült akku negatívjára a fekete kábel másik végét

Levétel ugyanez fordított sorrendben. (most a többi lépésről, pl. autó indítás, stb. mellőzzük)

Miért ennyire fontos ez a sorrend? Miért baj, ha pl. az 1 és 2 pont felcserélődik? Miért baj, ha először a negatív pólusokat kötjük össze és utána a pozitívakat?
(#) proli007 válasza emyke hozzászólására (») Feb 2, 2022 / 2
 
Hello! Az egész művelet lényege, hogy lehető leg kevesebb esély legyen a zárlat létrehozására. Mert a veszély, hogy a csatlakoztatott + kábelt a kocsitesthez érinted. Ezért célszerű a testeket utoljára csatlakoztatni. 1.-2. pedig azért mert a lemerültben van a legkisebb energia.
(#) emyke válasza proli007 hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Így már értem, köszönöm!
(#) Gafly válasza emyke hozzászólására (») Feb 2, 2022 1 /
 
Meg rendesen nem az akkura csipeszeljük, hanem van erre külön pont kialakitva a motortérben.
(#) moltam válasza Gafly hozzászólására (») Feb 2, 2022 / 1
 
Azért ez annyira nem gyakori, inkább azoknál a kocsiknál van így ahol az akku nem a motortérben van.
(#) andrÁSZ hozzászólása Feb 2, 2022 /
 
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném megkérdezni hogy bipoláris tranzisztor helyett lehet-e használni IGBT-t!?
Mi fog történni?
Köszönettel András.
(#) Gafly válasza moltam hozzászólására (») Feb 2, 2022 1 / 1
 
Feltettem három képet, mind saját (nem netről leszedett).
***

Személyeskedés eltávolítva.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2022
Moderátor által szerkesztve
(#) proli007 válasza andrÁSZ hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Hello!
Rossz a kérdés, de lehetne egyszerűen "igen"-el is válaszolni, ha nem számolunk a különbséggel, vagy "nem"-el, ha nem ismert a beépítés helye mint itt.
Az IGBT olyan tranyó, aminek Fet van a bemenetén, és így ehhez kell tervezni a meghajtását. Általában nagyobb feszültségen használatos, mert a maradék feszültsége is nagyobb..
(#) moltam válasza Gafly hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Nem tudom, bikáztam már be gépjárművet jópár alkalommal, oda tettem a negatív kábelt ahol rendesen rá tudtam rakni a csipeszt. Sarura is, sőt a leggyakrabban oda. Nem volt se ív se robbanás. Gondolom a hidrogén miatt lehetne gond.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2022
(#) kendre256 válasza Gafly hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Most én is megnéztem a "mi autónk" kezelési utasítását, abban is ugyanezt írják. Eddig elsiklottam felette, hogy elvileg nem a két akkut kell közvetlenül összekötni, hanem kell egy kis "soros ellenállás" a lemerült akku felé.
(#) kendre256 válasza moltam hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Én is így csináltam eddig. Gondolom akkor lehet gond, ha a lemerült akkuban van pár zárlatos cella, és a feltöltött akku feszültsége kevés cellára kapcsolódik. Mondjuk a karosszériát és az akkut összekötő "földkábel" is elég vastag és rövid szokott lenni, azon nem túl nagy feszültség esik, nem sokkal kisebb feszültség jut a lemerült akkura...
(#) moltam válasza kendre256 hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Szerintem a hidrogénrobbanásra gondol, nem elektromos oka van. Ne ott szikráztasson az ember az akku közelében. Gondolom ez a klasszikus minden veszélyt fel kell tüntetni ne lehessen perelni felállás. Mondjuk ennyi erővel a saru felrakásakor is robbanhat, a hidrogénnek nagyon kis energiájú szikra elég.
(#) Gafly válasza kendre256 hozzászólására (») Feb 2, 2022 1 / 1
 
Mostmár tényleg kivácsi vagyok attika fórumtársunk szakmai véleményére is, hogy miért nem úgy kell csinálni, mint az autó használatijában leirják?
(#) kendre256 válasza moltam hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Az akku környezetében csak túltöltéskor keletkezik hidrogén (és vele együtt oxigén is), normál esetben nem. Ha zárlatos egy-két cella, akkor pontosan túltöltés következik be, és beindul a durranógáz képződés. Nem csak hidrogén, hanem oxigén is keletkezik az elektrolitban lévő víz bontásakor, a durranógáz pedig elég robbanásveszélyes.
(#) nagym6 hozzászólása Feb 2, 2022 /
 
Ha már autó "bikázás". A bolti bikázó kábelek bekötése a csipeszbe olyan gyatra "áramkorlátos", hogy azzal bizonytalan a siker, illetve sok "erő" ott veszik el. Ajánlatos házilag ezeket a csatlakozásokat rendbe tenni. Én beforrasztottam. Utána már működik. Egy bikázásnál négy ilyen csatlakozás sorba kötve korlátozza az áramot, plussz a csipeszek kontaktja sem tökéletes.
(#) moltam válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Ráadásul sokszor hiányzik az átkötés a csipesz két fele közt. Kettőt kell venni, párhuzamosan már megfelelő
(#) Epu2 válasza Gafly hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
A típusok többségében nincs.
(#) Bakman válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Ha ilyenre van szükség, kell venni két normálisabb hegesztő testcsipeszt, négy szemes sarut és "némi" vezetéket.
(#) Gafly válasza Epu2 hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Lenni kell, ha már le van irva.
De vitathatatlanul igazad van abban, hogy ha 1 percen belül megtaláltam volna, akkor azt fényképezem le, nem (csak) az akkut.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2022
(#) Gabó válasza Gafly hozzászólására (») Feb 2, 2022 / 1
 
Ha mondjuk elolvastad volna a bekeretezett részt, azon belül kiemeltem pirossal a lényeget... szívesen..., akkor lehet nem keresgélnél semmi spéci pontot, stb...

Névtelen.jpg
    
(#) kadarist válasza kendre256 hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
A zárlatos cella az olyan, mintha egy drót lenne, ott nem keletkezik durranógáz. Annál inkább az ép cellában, hisz a zárlatos cella miatt megnövekszik az ép cellára jutó feszültség.
(#) Gafly válasza Gabó hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
(#) kendre256 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Tudom... Csak már így is elég sokat írtam, nem fejtettem ki teljes részletességgel, hogy hol, miért, esetleg feszültségekkel alátámasztva, hogy melyik cella, mekkora feszültséget kapna, stb.
Szerk: Nem mellesleg abba is belemehetnénk, hogy az a zárlatos mennyire zárlatos, vagy csak annyira, hogy az átfolyó áramtól még melegedni is tudjon, és fröccsentse szét az elektrolitot...
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2022
(#) nagym6 válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Vannak autók amiket bikázni sem szabad, bonyolultabb drágább kategóriában. Érzékeli a rákapcsolt másik akkut, csak azért sem engedi indulni. Hibaüzenet, síp, fütty, akármi, jöhet a villanyszerelő. Megvan ennek az indításának is a módja, de az már bonyolultabb egyedi macera.
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
Csavarral rögzített tartókonzol. Pici bibi, de aki akarja érti miről van szó. Lényeget jól írtad. Utoljára a negatívot csatlakoztatni akkutól messzebbre(!), azaz durranógáztól csatlakoztatási szikra távol legyen.
(#) Skori válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 2, 2022 / 1
 
Ha a durranógáztól kell messzire lennie a szikrának, akkor miért nem a távolabb levő, és jó/töltött akkumulátorra tesszük fel később a negatív csatlakozást?
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2022
(#) nagym6 válasza Skori hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
A feltöltött akku kisülésekor is termelhet durranógázt, tehát mindkettő. Szerintem mindegy. Gondolom azért alakult így ki ez a szakmai -íratlan- szabály, mert bikázáshoz külön bikázó akkut kellene használni, használnak is üzemi helyeken, ott már csak egyoldali csatlakoztatás van a kimerült akkura.
(#) SzervízMacska válasza Gabó hozzászólására (») Feb 2, 2022 / 1
 
Ez kb. olyan duma, mint a "ne szárítsuk a macskát a mikróban". Lehetőség szerint közvetlenül az akkura kell a bikakábelt tenni, hogy a lemerült akkunak sansza legyen töltődni. 8-10 percig. Természetesen végig járó motorral, nehogy mi is ott maradjunk. Aztán a kábel elcsomagolasa következzen, a többi a kuncsaft dolga. Ha tényleg csak lemerült, indulnia kell...
(#) kadarist válasza Skori hozzászólására (») Feb 2, 2022 /
 
A lemerült akkumulátorból kisebb eséllyel jön ki durranógáz. Ez volt a szabály megalkotójának a fejében, de szerintem is túlzott az óvatosság.
Következő: »»   3686 / 3994
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem