Fórum témák
» Több friss téma |
A link nálam nem működik , de ha beindul a "gyártás" kevés is lesz a 140l ...
Egy kérdést csak egyszer, egy helyre teszünk fel!
Sziasztok,
Azt lehet tudni hogy ez a motor állandó mágneses vagy sem? Adattábla szerint kerestem de nem jöttem rá....
Vagy állandó mágneses vagy soros gerjesztésű. Aszinkron motor 60 Hz-es hálózat mellett is maximum 3600-at fordul elméletileg. Gyakorlatilag még kevesebbet a slip miatt.
Nem lehet hogy egyenáramú a motor? Mivel nincs rajta frekvencia jelölés?
Lehetséges. A Y130 jelölés, mintfeszültség, inkább állandó mágnesesre utal. Tehát ebben az esetben soros motor nem lehet.
Minden fontos adat rajta van az adattáblán. Legfelső sorban 3f~(váltakozó). Szerintem szinkronmotor, azt jelezheti az "Észak-Dél" ábrázolású mágnesrúd. Feszültségnél Y150V, azaz csillag kötésű tekercselés 150 V feszültséghez. 4000 fordulatot frekvenciaváltóval tud elérni, így érthető a 150 V feszültség.
Köszönöm, Ilyet még nem láttam, de ami lényeg hogy állandó mágneses, Gyakorlok tesztelek, szélgenerátor miatt, hogy mivel induljak el. az állandó mégnes jobb lehetőségeket nyújt
Idézet: „szélgenerátor miatt” Tegyél föl napelemet!
Az alumínium ház talpa vajon mennyit fog kibírni ? hajmeresztő !
Mi bajod azzal a talppal? Nagyon jó alu ötvözetek is léteznek.
Az a motor tuti nem "lengyel"! Csak a kereskedő az...aki rádásul nem közli, hogy hol gyártják az általa forgalmazott termékeket.
Vajon miért titkolja? (Fura, hogy a lengyel előírások ezt megengedik) Mindenestre sokat elárul, hogy a saját webshopjában gagyi kínai termékekkel azonos fazonú cucokat árul... Honfitársi vélemény : "Csakúgy, mint bármely más magát "gyártónak" nevező importőr, aki saját márkaneve alatt kínál rossz minőségű, gyenge minőségű generikus termékeket közvetlenül Kínából." A motor súlyát kellene összevetni régi "rézdrótos".. villanmotorokkal...kiderülhet, hogy nem "Cu". A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2022
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy a képen látható aszinkron motrohoz mekkora kondenzátor szükséges?
Leírás alapján 21kg ennek a konkrét motornak a tömege.
Mivel használtan szinte lehetetlenség 1 fazisű 2880 1/min haszálható, minőségi motort venni, és újonnan a 100.000ft nyaldossa egy ilyen kereskedőtől, pl cemplexnél, így igyekszem olcsóbb alternatívát keresni. Tájékozódni. Amiről tudjuk, hogy kínai egy két kivétellel mindenki szidja, óva int tőle, aztán találtam ezt a lengyel motort, ami árban kb a kettő között van. Adatai alapján még lehet akár normális is. Gondoltam hátha van tapasztalatotok vele és megkérdem.
sziasztok!
Van egy imi motorom megszeretném forditani a forgásirányt. Ebben szeretném kérni a segitségeteket. Előre is köszönöm.
Szevasz!
Lehet másnak a fényképeddel több szerencséje (esze) lesz, de még az is kérdéses volt számomra, hogy 1 vagy 3 fázisú. A 2 fehér vezetéktől (kondi) mondjuk 1. Bejön a másik oldalon 4 fekete vezeték. Minek annyi, honnan jön, hova megy? Ha széthuzigáltad volna a vezetékeket, hogy látható lenne egyértelműen. Kíváncsian várom mi a megoldás, ha már én felsültem. Mod: nézegettem, szerintem a jobbszélső fekete a 0 Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2022
Hát tény könnyebb ha írtál volna de ki lehet találni...
Ha jól látom. A bal bejövő vezeték a nyomógombra megy, jobb meg a fázis/nulla/föld. Nincsenek a " helyén" a kivezetések, bár meg lehet így is. Ami számomra furcsa hogy a sárga motor vezetéke van segédfázisnak bekötve, bár tény lehet így is ha már tekerték de a gyári sárga a főfázis szokott lenni. Biztonság kedvéért én rámérnék. Ha így jó akkor: A jobb oldali lemezt átrakod képhez viszonyítva a jobb felső és a középső sor jobb oldali csavarra. A fehér vezetéket ami meg ment a jobb felső csavarra az meg megy a jobb alsó csavarra. Minden más marad úgy.
Senkinek nincs ötlete?
Ha mérni kell hozzá azt is meg tudom csinálni. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2022
Az adattáblán nem szerepel kondenzátor érték, azaz lehet, hogy nem is kell hozzá. Abban az időben nem voltak ilyen olcsó kínai kondenzátorok, ezért más trükköket alkalmaztak, pl. ellenállásos fázistolás. Relé vagy röpsúly működtetésű érintkező indított. Kísérletezni kell!
Ha mérsz, egyből látszik, a nagyobb ellenállású a segédfázis, a kisebb a főfázis. (már tucatszor leírták itt ) Utána egy nyomógombbal megpróbálhatod elindítani. Bekötést találsz a képek között. Nem szedted még szét? Hátha ebben is röpsúly van belül.
Még nem szedtem szét. A tekercseket már azonosítottam. A bekötés is egyértelmű, holnap kipróbálom a nyomógombos indítást.
Köszönöm.
Írhattad volna a mért értékeket. Ha a segédfázis jóval több, mint kétszerese a főfázisnak, akkor valószínű az ellenállásos fázistolás.
Megerősítést kérek
A minap "javítottam" egy fachips készítő készüléket ( ágdaráló ) A tünet ami miatt szétszedtük : a múltban egy darálás során valószínű vastagabb-keményebb ágat kapott (túlterhelés ? ) azóta nem akar elindulni, csak "belökve". Szétszedve valóban nehezen forgatható az aprítótárcsa ... Tovább bontva ( tárcsa levesz...) megjött a bátorság - indítsuk el üresen. Biztonsági retesz áthidal, delej , kapcsoló be : nagy kattanás a motorból és hangtalanul felpörög Kapcsoló ki : "csattanás*" a motorból és nagyon hamar megáll ... Csattanás ... vajon mi mozog a motorban ? Csapágyai rendben levőnek látszanak, forgórészen sérülés nem látszik (amennyire bele lehet lesni ...) Szumma : kikapcsolva nehezen forgatható, viszont a csattanást leszámítva gyönyörűen, hangtalanul forog. Összeraktuk, kipróbáltuk működik... Daráltunk vele vagy fél órát, semmi melegedés, plusz zörgés nem tapasztalható ... Feltételezem van valami fék a motorban, az tréfálhatott meg ... * kb. egy izmosabb relé hangja
Valóban van benne egy fék, ami feszültségmentes állapotban befog. A működése gyártónként kissé eltérő lehet. Létezik röpsúlyos, rugós, kúpos,... De van, ahol a forgórész csúszik el tengelyirányban.
szia,
Mindent úgy csináltam ahogy mondtad és nagyon szépen forog ellentétessen. Még egyszer köszönőm szépen.
itt a megoldás..
A főfázis ellenállása 9Ω
vezeték átmérője: 2x 0.5mm A segédfázis ellenállása 27Ω vezeték átmérője: 0.4mm Egy 60W-os izzót kötöttem a segédtekecsre így felpörög a motor az izzó teljes fénnyel világít, megszakítása után is forog tovább a motor. Elég jól belátni a motorba röpsúlyt nem látok benne. Nyomógobbal is elindúl, de a kapcsolás idelye alatt sikít a motor.
A leírtak alapján szép kora ellenére lehet, hogy mégis kondenzátoros indítású. 20 µF-dal próbáld! Szerintem az elég lesz. Vagy még jobban sikít.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |