Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a linket, valóban hasznos volt. A motor doksiját én is megtaláltam, de hiányosnak vélem.
Láttam megoldást öngyógyuló biztosítékon keresztül táplálni szervót. Én sosem, de volt aki használta.
Van egy ilyen szervóm is, mint a tiéd, kaphattam valakitől. Ki sem bontottam, elég ránézni. Az ennél masszívabb és drágább szervóknál is előfordult olyan gyártmány, amitől gyorsan eltekintettek a modellezők. Az egyik csoportkerékben az anyagot kispórolták, így az egy "megfelelő" terhelésnél szétváltak a kerekek és géptörést okozott. Egy ilyen, filléres alkatrészt, szervót nem fognak oldalakon keresztül minősíteni, tudomásul kell venni, minden olyan helyen használható, ami játékszintű, szórakozás. A 2-3szoros ár még nem egetrengető, itt is valamelyest érvényesül, a minőség arányos az árral, jobbat kell használni. Valamikor ennél is kisebb szervóból kaptam egy marékkal, mert valami kis repülő, vagy heli kittnél elszállt belőle mindjárt az elején és mindet kiselejtezték. Valahol megvannak, még nem találtam a megfelelő szelektív szekciót, ahova beömlesszem. A képen egy alsó középszintű szervó látható, óvatios használattal már működgethet... Hogy mit tehet valaki, akinél elromlik egy ilyen, vagy alapszintű, olcsó szervó? Nem vesz többé olyant...
Ezek a szervók gyárilag játékok. néha üzem közben úgy befeszülnek, elég kibillenteni abból az állapotból. Gondolom azért nem írnak rá semmit, mert semmi nem garantálható. Azt nem értem, miért 6V-ról járattad, szerintem 5V-os. Megvédeni csak úgy lehet, ha nem kötsz rá feszültséget. Ha nem stabil, és terhelhető (1-2A) a táp, akkor zizeg, néha beszorul. Így a soros ellenállásnak semmi értelme. A PWM jel nyugodtan mehet rá illesztés nélkül. A benne lévő ic elintézi. Mondjuk nekem inkább mechanikusan haltak meg, némely az első végállás utánba küldés után.... Többet egy időben nem működtetnék, igencsak eszi az áramot néha.
Hát a dokumentáció sajnos eltérő, itt pl írnak 6V-ot is:
https://html.alldatasheet.com/html-pdf/1132104/ETC2/MG90S/109/1/MG90S.html Idézet: Ezt gyanítottam én is, köszönöm hogy megerősítettél! „A PWM jel nyugodtan mehet rá illesztés nélkül.” Mechanikusan nincs vele gond, de a vezérlő IC-nek annyi... Mindenesetre talán másnak is segítség lehet a topic, hogy érdemes néha szétszedni a rosszat, mert lehet, hogy működik még a benne lévő motor. Bár jelenleg nem tudom ebben a formában mire használom majd.
Kezdem utálni ezt a fórumot. 3 témát nyitottam, mindhárom témát lezárták/átrakták. Most mégis kit bántott hogy a MOTOR témában bedobtam ezt a kérdést?
Idézet: „A téma hozzászólásai áthelyezésre kerültek ide » Szervomotor vezérlése” Namármost, téma nyitáskor nincs is ilyen! Mégis honnan kellene tudnom hogy mi az elvárás? Másik találós kérdés: ha át is rakják, miért zárják le? És miért nem motoros ez a kérdés? A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2021
Idézet: „Kezdem utálni ezt a fórumot. 3 témát nyitottam, mindhárom témát lezárták/átrakták. Most mégis kit bántott hogy a MOTOR témában bedobtam ezt a kérdést?” Sértődésre és számonkérésre sok okod nincs, tulajdonképpen elég sok és korrekt válasz kaptál. Azt nem tudom, hogy miért nyitottál három topic-ot, irjuk az "új a fórumon" számlájára. Szervomotor vezérlése topic szerintem nem annyira elhibázott egy szervomotoros kérdésre, különösen hogy ránézésre Te kinoztad halálra a vezérléssel.
Igen, a válaszokért hálás is vagyok, eleve ezért vagyok itt. 3 különböző témájú topikot nyitottam. Azt nehezményezem, hogy eddig nem volt egy olyan téma sem, amit ne raktak volna át, lezárva! Miért kell lezárni? Miért nem motoros kérdés a szervo MOTOROS kérdés? És honnan kellene tudnom, hogy van servomotor alkategória a vezérlésen belül? Tisztában vagyok vele, hogy én rontottam el a motort, és ezzel is kapcsolatosak voltak a kérdéseim.
Van egy legördülő menü, nekem abból kellene kitalálnom hogy melyik kérdés milyen témakörbe tartozik. Lehet hogy valakinek logikus, hogy servo motor-os kérdést nem írhatunk a motorosba, nekem meg logikus, hogy nem írom a vezérlésre, ha egyszer a motorral kapcsolatosak voltak a kérdéseim. Ennyi erővel minden vezérlés. Az meg hab a tortán, hogy az első topic-om már nem csak át van helyezve/le van zárva, de már nem is található. Magyarán valaki letörölte. De lelked rajta, biztos, hogy ez így van rendben...
Valaki úgy gondolja, ahova tesznek, ott kapsz megfelelő válasz. Azt hogy nem tudtad, más szerint hova tartozik, egy dolog. Valaki ezt áttette ide, ezzel lerendezve, szerintem ne érezd magad hibásnak.... Mivel hosszútávon a topicod úgy üresen értelmetlen, ezért gondolom törlik. Kapsz egy értesítést, hova tették...Válaszokat ott várhatod...Hozzászólni ott tudsz.
Úgy nézem két eljárás van egymás mellett, egyik szerint mindennek külön topic, bármennyire is hasonlít a téma másokéhoz, a másik szerint meg minden, kicsit is hasonlító egybe, minél kevesebb topic. ( Örök probléma számomra pl a családi fényképalbum, időrend, események, esetleg embercsoportok szerint kellene csoportosítani. Mivel miden képből egy van, és a keresési szempontok mindig változnak, elég reménytelen mindenkinek megfelelő rendezési elvet kitalálni.. ) Ami itt van, kicsit biztos zavaró, de ha nem feltétlenül igényli az ember ami az enyém, az legyen külön -az átláthatóság miatt- azért a válaszok megtalálják a kérdezőt.
Ne hőbörögj, amikor regisztráltál, elfogadtad a feltételeket is. Valószínűleg elfelejtetted elolvasni a Használati feltételeket, csak bepipáltad és tovább. Ajánlom figyelmedbe a 7/7-es pontot, ennyi a titka. Ezen a fórumon, ahogy írták is, nem szeretik, ha egy kérdést több topicban is felteszel.
Sziasztok kedves fórumozók!
Van bennem némi bizonytalanság, motorokkal még nem volt alkalmam foglalkozni. Hozzájutottam egy kocsiból bontott, azonban hibátlan elektro-mechanikus kormánymű motorjához. Eléggé izmos darab, nagyjából 2-3kg közé tehető. Szeretném felhasználni kétszárnyú garázsajtó nyitásához, zárásához. A probléma az, hogy 3 kivezetése van. 12V-os táppal próbálgattam forgásra bírni, viszont csak ~30°-ot fordul el, azt viszont eléggé gyorsan és erősen teszi, ezt követően nem történik semmi, egészen addig, amíg nem helyezem máshova a tápkábelt. Egy ilyen motor esetében hogyan lehet megoldani a tartós forgást, majd a forgásirány váltást? Üdv
DLBC motorvezérlő kell, amellyel fel lehet ismertetni a motorodat. (van valami autotuning funkciója) Modellezők környékén érdeklődj, az elektromos bicó és társaiban van hasonló elektronika .
Nem DLBC, hanem BLDC, de különben igy van, ahogy irod. ( fürobot, porszivorobot, söt modernebb akkus szerszámok is stb. Ma minden tele van ilyen motorokkal meg elektronikával)
A BLDC motorok alapja többnyire egy háromfázisú szinkronmotor.
Ha a két kivezetésére feszültséget kapcsolsz, akkor a forgórész gyorsan beáll az árammal átjárt két fázistekercs közé. Ha forgásra akarod bírni, akkor elég gyorsan kellene a drótokat váltogatni. Gyakorlatilag ezt teszi a hozzá kapcsolt elektronoka. Elő állít egyenáramból egy meghatározott frekvenciájú három fázisú jelet, ezzel lehet forgásra bírni a háromfázisú szinkron motort. Bővebben: Link
Sziasztok!
Szeretnék ötleteket kérni Tőletek arra, hogy tudnék készíteni/vásárolni egy olyan eszközt amiben egy szervomotor tengelykapcsolóval kapcsolódik egy potméter tengelyéhez, és ezt jobbra-balra tudnám infrával forgatni. Ha esetleg ez segít, van arduino-m és egy H-bridge áramköröm. De jó lenne ha lenne külön egy eszköz erre a célra. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2022
Mindenened megvan ami ehhez kell. Az arduinora ott vannak a kész programok a szervomotor ( nem ártana pontasan leirni milyenre gondolsz, mert van egy sereg tipus, léptetö, DC áttétellel, visszacsatolassal stb).
És van kész mintaprogram egy infravevöre is. Már csak össze kell hangolnod a két kodot. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2022
Sajnos semmit nem tudok a motorokról, hogy milyet kellene vennem. És azt sem tudom mivel lehetne összekötni a motor és a potméter (6mm) tengelyét. A forgási sebesség kb. egy teljes fordulat 10-15mp alatt.
Ezt eddig senki nem tudta??
Motoros potméter!! Készen kapható! https://www.microstore.hu/motoros-sztereo-potenciometer-6-mm-es-ten...475371 https://www.inshop.hu/kivalo-minosegu-sztereo-motoros-potenciometer-103130 https://www.conrad.hu/p/motoros-forgo-potmeter-sztereo-6-mm-es-teng...442029 https://www.kovacselektronika.hu/product/potenciometer/egyeb/yamaha...ter-uj Sajnos a kész, távirányítós megoldások árusítása megszűnt! De szerintem a nagy Kínában még bármi is kapható!! A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2022
Köszi de nekem nem egyben kell a poti és a motor. Tetszőlegesen szeretném a potmétert cserélgetni benne.
Csináltam egy gyors rajzot, hogy mégis mire gondolok. Szembefordítva a motort, potit, öszekötni a tengelyüket.
Vajon milyen motor kellene nekem ami relatív alacsony feszültségen is működik és oda-vissza is forog?
RC szervó nem jó? Igaz, amelyik elég erős, az nem olcsó... amelyik olcsó (9 grammos), az meg nem elég erős. 5V-ról működnek, Arduino-ra vannak példák.
A topik címe sem teljesen egyértelmű: szervomotor, vagy RC szervó? Ahogy olvasgattam, mindkettő szóba került... De ég és föld a kettő...
Ne viccelj már! Szerintem a leggyengébb szervó is elfordít egy potit!!
Elvben ahogy a kolléga irta egy szervomotor is elég, ahhoz H hid sem kell. Vannak olyanok amik 250 fokot is tudnak fordulni ( majdnem elég a potihoz, ahhoz 270 fok kell) vagy veszel a joval drágább 360 fokot tudokat ( modellboltban). Az összekötéshez untig elég egy darab vastagfalu szilikoncsö ( akvarium, barkácsbolt).
A szervok mint az Arduino is elmennek 6-7 V-rol is. A többit már programoznod kell az Arduinoban - milyen gyorsan és mennyit forduljon. ( kész programok hozzáidomitása). A fordulási szöget a távvezérlöböl kell kinyerni. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2022
A H híd tudomásom szerint azért kell, hogy a motor forgási irányát tudjam változtatni. Hogy lehet anélkül megoldani?
Ez igaz, de ki tudja, milyen potikat akar rátenni... Legyen benne erő, az a biztos.
Az RC szervoban ez már benne van. Ott neked csak az elfordulasi szöget kell megadnod ( meg a sebességet kezelned).
Nekem ez elég bonyolultnak tűnik. Nekem annyit kellene tudnia, hogy amíg nyomom a gombot addig forog (lassan). Ha meg a másik gombot akkor visszafelé ugyanez. Nem kell előre meghatározott elfordulási szöget forognia.
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2022
Pontosan azt tudja, csak minden szervoban definiálva van merre és mennyit forogjo, és ez neked is fontos, higy ne nyirja ki a potit vagy az áttételt/kuplungot. Azaz neked is definálnod kell mennyi idö alatt hány fokot foduljon. Ez egyszerü számtan.
Sziasztok!
Egy többfordulatos szelep vezérlését szeretném megoldani, akár egy pici fogaskerék áttételes DC motorral ami van is itthon, vagy szervóval. ( mikrovezérlővel, arduino, ESP). A problémám, hogy mivel több fordulatról van szó, nincs ötletem a szelep pozíciójának állandó meghatározása. Az lenne a cél, hogy ne kelljen végállást, pozíciót keresnie bekapcsoláskor, hanem azonnal tudja hogy hol áll. Bár szeretném megépíteni itthon fellelhető cuccokból, de ha esetleg van olyan több fordulatos szervo ami rendelkezik ilyen pozíció visszajelzéssel, az is érdekelne. Üdv, Laca A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |