Fórum témák
» Több friss téma |
Hát akor kibújt a szög a zsákból. Mindig utólag derülnek ki nem kis apróságok. Ugye Nálad (gondolom nem gravitációs fűtésre volt kötve a kazán) alapból tömör volt a rendszer, anyudéknál viszont nyitott az ÉTI-re gondolva, még ha szivattyús keringésre volt is megcsinálva. A cirkó kazán áramlás kapcsolója ebben az esetben több mint valószínű, hogy hamar kikapcsol és emiatt nem lesz megfelelő az utókeringés. A gravitációs fűtés amúgy sem erre a cirkó kazános megoldásra lett kitalálva, nagyok a keresztmetszetek és a szivattyú után leesik a nyomás ha ebbe nyomja a fűtővizet, ráadásul nyitott az ejtőtartály felé. Azt lehetne kipróbálni, hogy az általad előzőleg mutatott áramlás kapcsolót rövidre kellene kötni, hogy a nyomás vesztés ne okozzos szivattyú leállást. Azt viszont nem tudom, hogy ez a kapcsoló csak akkor működik e amikor a szivattyú hozza létre a víznyomást vagy alapból zárt állapotból indul és csak ellenőrzési feladata van. Ezt le lehetne ellenőrizni, hogy alap helyzetben milyen állapotban van a kapcsoló érintkezője és ha zárt (ami nem nagyon valószínű mert alacsony a rendszer nyomása a nyitottsága miatt) akkor lehetne a kapcsolót (csak ebben az esetben) rövidre zárni, mert nem tudom, hogy ez hogyan ellenőrzés alá vonva a vezérlőben. A visszatérőben lévő visszacsapónak nem tudom, hogy mi szerepe lehet de oda inkább nyelves (vízszintesbe) vagy gravitációs megoldásút építenek be egy föggőleges szakaszba.
Közben leltem vmit a kézikönyv Ben. Elvileg ezt a kapcsolót megadott nyomás zárná folyamatosan rövidre!? SP a jelölése
Nem ez volt amit " bezsíroztál " az elején?
De bizony ő volt...
Nyomáskülönbség kapcsoló, így tudja a panel, hogy van áramlás és nem égeti szét a hőcserélőt.
No, akkor: Tudni kellene, hogy - a szivattyú leáll amikor a főégő kikapcsol. ( nem kap áramot? ) -1. > 0V feszültség a szivattyún ( nem működik a panelen az utókeringetés , vagy nem akar utókeringetni ) -2. több mint 0V, mert utókeringet, csak kevés a szivattyúnak. Más... Az én egyéni véleményem szerint: a készülék átkerült A-ból B-be. Az első lenne "- be kell állítani az égőfej lassú bekapcsolásának első fokát, - be kell állítani a kazán maximális hőteljesítményét, - be kell állítani a kazán minimális hőteljesítményét, - be kell állítani (esetleg) a fűtési teljesítményt. Megjegyzés: a kazán beállításával kapcsolatos minden műveletet arra felhatalmazott szakember kell, hogy végezze. " Idézve a 127. oldalról.
Huu. Ezt jól felvázoltad... Nos elsőnek mielőtt beindítom, rövidre zárom ezt a kapcsolót, evvel kiderül, az utókeringetés probléma (elvileg). A vezérlő panelon van 2 poti,ami ki van vezetve a front panelra, abból a bal oldali a fűtés, a jobb a hmv. Ezekre reagál rendesen... De van még 2db,abból ami ezekhez közelebb van, papír szerint a hmv teljesítmény, máshol a lassú begyújtásként írják.. Ez szemre kB 1/3ig van tekerve. A másik, ami alatta van, az fél állapotban van. Vagyis a front panelon lévőt hiába tekertem maxra, akkor is csak 12kw al fogja a radiátor fűteni?
Az ITT megemlített visszacsapó az mi célt szolgál a rendszerben? Az a gyanúm, hogy a szivattyú áramoltatásába nagyon beleszólhat, ugyanis előbb visszazárhat, mint a szivattyú azt nyitva tudná tartani amikor utókerigtet és kész a "vízforralás". Ha szükséges a visszacsapó az nem lehet rugóterhelésű éppen ez miatt.
Jó a meglátás, de már kipróbáltam úgy is, hogy ki volt iktatva a vcs. Semmi változás nem volt. A vegyes kazán miatt van, hogy ne fűtse fel a gáz kazit...
Vegyes kazán is van a rendszerben?
Idézet: „Vagyis a front panelon lévőt hiába tekertem maxra, akkor is csak 12kw al fogja a radiátor fűteni?” Ööö, 9.3-25 kW inkább. És modulációs, nem egylángú mint az ÉTI. A meglátásom szerint túl nagy a láng, túlmelegíti a hőcserélőt, az utókeringetés meg kevés vagy nincs. A trimmerrel a modulációt lehet állítani, lehetne megjelölni és letekerni. De: " a kazán beállításával kapcsolatos minden műveletet arra felhatalmazott szakember kell, hogy végezze. "
Szeretnék segítséget kérni. Van egy Saunier Duval Renova Star c24 e tipusú kazánom amiben folyamatosan emelkedik a nyomás 2-2,5 barig és ha megy a fűtés, akkor csöpög a biztonsági szelep. Ha engedek le a vízből 1,5 barig akkor nem csöpög, de pár óra múlva megint 2 bar a nyomás és megint csöpög. Az itt leírtak szerint arra gondoltunk hogy kevés a levegő a tágulási tartályban. Leengedtük a vizet a kazánból, a tágulási tartályt felpumpáltuk 1 barra, a víznyomást pedig 1,5 barra állítottuk, ez igy rendben is volt, de egy pár óra múlva megint ugyanúgy felmegy a nyomás 2-2,5 barra és elkezd csöpögni a biztonsági szelep. Viszont ha elzárjuk a vizet a házban, akkor megszűnik a probléma a víznyomás 1,5 baron marad és nincs csöpögés. Ekkor gondoltunk arra, hogy a kazán feltöltőcsap szivároghat és az enged plusz vizet a rendszerbe. Azt is leszedtük, megnéztük, nem ereszt. Mitől emelkedhet a nyomás mégis?
Szia! Ha minden úgy van amit leírtál a próbálkozásokról és minden sikertelen akkor már csak egy dolog van az pedig a hőcserélő kilyukadása mivel az bitermikus. Így:
Idézet: csak ott a hőcserélőben történhet az általad említett nyomásemelekedés ha a feltöltő csap is jól zár. Bővebben: Link (húzd le a kurzort a lap aljára) „Viszont ha elzárjuk a vizet a házban, akkor megszűnik a probléma” A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2022
Akkor gondolom az csere. A hőcserélő nem javítható. 18 éves a kazán ez már a második hőcserélő, ami savazva is volt. Egy új hőcserélő 160.000 ft. Mivel már a 18 év alatt vagy hatszor volt javítva ez a kazán nem biztos hogy érdemes rá többet költeni amennyi bosszúsagot már okozott. Viszont egy új koncenzációs kazáncsere megint több százezer forint az engedélyeztetésekkel együtt és nem vagyok meggyőződve arról, hogy az sokkal jobb lesz. A hőcserélő abban is ugyanúgy tönkremegy ami szintén nem kevèsbe van. Az ember nem akar 10-20 évente kazánt cserélni, meg 2 évente szerelőt hívni. Nem tudom milyen más alternatíva lehetne ami gazdaságosabb és nincs vele probléma.
Egy vízlágyítóval kitolható a vízkövesedési intervallum egy kazánon, vagy bojleron. Ha az általad említett árakat nézzük, akkor a lágyítás olcsóbb lesz, mint a hőcserélők ára.
A kondenzációs kazánhoz ráadásul még másik kémény is kell, mert a régi nem valószínű, hogy jó lesz. Annak az ára-ha hosszú- összevethető a kazán árával.
Szia Gábor!
Próbáld meg az előre menő hőfokot lejjebb venni, változtatni. Üdv: Pali
Én véleményem, végigolvasva a szálat.
A kazán hőcserélő nem mai darab, eléggé vízköves lehet. Amíg volt némi túlnyomás a rendszerbe a régi helyen addig ez a túlnyomás nem engedte a hőcserélőbe a leállásnál keletkező mikrobuborékokat kiválni. mint az autó hűtőrendszer, az nyitottan 100 fokon felforr de ha zárt, a néhány bar nyomástól 115-120 fokon forr csak fel. Most ezt a vízköves hőcserélőt nyitott rendszerbe használod és ez a pillantnyi megforrás oka. Bizonyosággal állítom ha visszavinnéd a kazánt a régi helyére, vagy meglenne a túlnyomás a mostani rendszerbe, a probléma megszűnne vagy legalábbis minimálisra mérséklődne.
Sziasztok!
Ahogy készülök az esedékes kazáncserére, egyre jobban belezavarodok. Ez a bőség zavara, mert tucatnyi gyártó több tucatnyi típusából kellene választanom tucatnyi szempont alapján. Korábban úgy gondoltam, hogy a mostani beépített tárolós SD modell helyett szintén ilyet veszek. Leginkább az állítólagos méret és szerelési kompatibilitás motivált, de kicsit jobban utána jártam, és az nem tűnik igaznak. Így vélhetően nem lehet megúszni a nagy rumlit cserekor. Ha viszont ez a helyzet, akkor nem is biztos, hogy maradnék az SD márkánál, sőt szóba jöhetne a külső tároló is. Na itt kapok agyvérzést, mert így a potenciális választékot már nem bírom feldolgozni. Segítségeteket, tanácsaitokat kérem, hogy merre induljak, ha ezek a fő szempontok: - max 24 kW kell, de ragaszkodjak a belső tárolóhoz? - a rendszer: 3 szinten 8 radiátor, kazán legalul - milyen funkcionalitásokra figyeljek feltétlenül? - megbízható legyen a márka / típus, és a szervizháttere is - legyen esély saját hibaelhárításra, mert annyira nem vagyok béna - talán a legfontosabb: korrekt vállalkozót lehessen találni a cserére - az ár másodlagos Mindenkinek előre is köszönöm a hozzászólását.
Sziasztok!
SOS szeretnék tőletek segítséget kérni! Junkers Novetherm ZW20 KD falikazánról lenne szó! Valószinüleg elpattant valami a melegvízszállító Teljesítmény váltókapcsolóban mert körbe tudom forgatni a gombot és nincs ( csak ) melegvíz se a konyhában a mosogató csapon, se a fürdőben a fali keverő csapon! Szóval ha valaki tudná ennek a kapcsolótipusnak a pontos nevét illetve hogy honnan tudnám beszerezni ezt nagyon gyorsan annak hálásan megköszönném az infót! mellékelek egy képet erről a megnyilazott kapcsolórol lenne szó , a kép netről való! https://i.imgur.com/ym32xAT.jpg Hálásan köszönöm ha valaki segít!
A neve kb. hmv-szabályozó kapcsoló, vagy hmv-hőmérséklet kapcsoló.
Úgy látom, hasonló van nálad: https://gázkazánbontó.hu/spd/8705209030/Junkers-Bosch-ZW-20-Novatherm-kapcsolo
Nagyon köszi hogy próbálsz segíteni de ez nem az a kapcsoló!
Amit te belinkeltés az a kettő felsőből az egyik. Nekem a képen benyilazott alsó, kisebb kell , ami a meleg víz mennyiséget ill a hőmérsékletet szabályozza!
Szia!
Hazaérek megnézem. Szerintem ez lesz az. Nagyon szépen köszönöm a segítségedet!!!
Szia!
Az csak a kezelőgomb, ami az előlapon hozzáférhető, a panelen van a lényeg. Általában egy poti, vagy kapcsoló. Mielőtt fölöslegesen veszel egy műanyag darabot, nézd meg, hogy az nem sérült-e.
Az egy mechanikus állító ami asszem ha jól emlékszek a hmv hozamot állítja egy torlóval. Mondom ha jól emlékszek mert ezer éve volt ilyenhez szerencsém.
Egy csapszerűséget állít a vízkörbe. Vagy letört az egész műanyag gomb vagy megszorulhatott de ettől még kéne lennie melegvíznek. Szétdobva a készüléket, az elejét levéve simán tekergethető egy kombináltfogóval.
Összeszedetem még erről a kazánról ezeket a dolgokat hátha szükséged lenne rá.
Igazad van, ez egy mechanikus vízmennyiség szabályzó nem a vezérlő panelhez kapcsolódik.
Akkor jól emlékeztem.
Azt viszont nem tudom hogy csak tól-ig szabályoz, vagy akár teljesen el is lehet vele zárni a hmv áramlást. Ha nem és van a csapokon rendes vízhozam akkor nem az a bűnös, akkor nem érdekes hogy letört a gomb róla hanem a kazánnak más baja lett. Vagy, lehet annyira kicsire lett állítva a vízáteresztés hogy nem tudja elindítani a kazánt.
jpuskas99, VIM , vision61, 444Tibi
Igazán szuperek , segítőkészek vagytok! Holnap jön egy szaki aztán megnézi mi kell hozzá. Annyit még hogy a kazán bekapcsol rendesen, fűtés is van rendesen , és a csapok is adnak olyan langyos vizet amiben még a zuhany is lehetséges. Nagyon köszi még egyszer. Szuper kis közösség ez! |
Bejelentkezés
Hirdetés |