Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   219 / 229
(#) szimi57 válasza Régi motoros hozzászólására (») Márc 12, 2022 /
 
Lehúztam a gáz-fék csatlakozót, maradt a hiba, vezérlő.
(#) Régi motoros válasza szimi57 hozzászólására (») Márc 12, 2022 /
 
Attól, hogy lehúzod a gázkart, nem biztos, hogy hibás is. Ki kell mérni! Ha lehúzod, nem kap semmilyen feszültséget a vezérlő, hogy ilyenkor milyen sebességen forog, az csak tervezés kérdése.
(#) szimi57 válasza Régi motoros hozzászólására (») Márc 12, 2022 /
 
A piros, fekete érpár között tudtam csak ellenállást mérni, közel 2 kohm. Gázkar fordításra nincs változás. Akkor gázkar? Van itthon potméter PC venti szabályozásra használtam. Nem tudom próbára alkalmas lehet e?
(#) Régi motoros válasza szimi57 hozzászólására (») Márc 12, 2022 /
 
Piros fekete közt általában 5V van, ott nem ellenállást kell mérni. A fekete és harmadik szín közt pedig változó feszültséget kell mérni, ahogy húzod a gázkart a szerint kell változnia.

Potméter legalább 10kΩ legyen, és úgy kell bekötni, hogy a két szélső pontra az 5V feszültséget,
a középső pontra meg a harmadik vezetéket. Ajánlott potmétert középállásba tekerve indítani.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2022
(#) uniman válasza Nanok hozzászólására (») Márc 12, 2022 /
 
(#) szimi57 válasza Régi motoros hozzászólására (») Márc 12, 2022 /
 
Bekötöttem a gázkar helyett a potmétert. Bemérve 0-20kohm-ot mutatott a műszer, viszont a jelenség maradt, semmi szabályozást nem produkált. Csak egy 12 voltos akku került hozzám amivel próbálgatni tudom. Az nem lehet, hogy a 24 helyett 12 V bekavar a vezérlőnél? Úgy tűnik semmire sem reagál a vezérlő. Külsőre elég régi megoldásnak tűnik.
(#) Régi motoros válasza szimi57 hozzászólására (») Márc 12, 2022 /
 
Mint említettem a gázkaron a meglévő tápfeszültséget, és a szabályozójel feszültségét KELLENE megmérni a gázkaron. Ha ez megvan, akkor említettem, zárlatos lehet a vezérlőben a teljesítmény tranzisztor / fet. Érted amit mondok amúgy?
(#) szimi57 válasza Régi motoros hozzászólására (») Márc 12, 2022 /
 
A feszmérés eredménye is a teljesítmény tranzisztor hibára utal. A fesz. szabályozás megvan a gázkarnál, de a jelenség maradt. Kösz a segítséget.
(#) hzsiga válasza Biro F. hozzászólására (») Márc 15, 2022 /
 
Szia. Köszönöm szépen a segítséget minden jól működik.
(#) Repsol600 válasza Régi motoros hozzászólására (») Márc 18, 2022 / 1
 
Heló.
Nekem pont ilyen motorom van, most újítottam fel. (szénkefe)
(#) Régi motoros válasza Repsol600 hozzászólására (») Márc 18, 2022 /
 
Szuper, a kommutátor elrendezésre voltam kíváncsi, köszi.
(#) csarli633 hozzászólása Márc 18, 2022 /
 
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy Ztech ZT_05 sport elektromos kerékpárom, ismeri valaki? 36V 250-300W Új akkumulátorral is csak kb 15km/h val megy. A gázkarnál van egy két állású Z és D állású kapcsoló szerintem kis és nagy fokozat de csak a kicsi megy. A motorra csak 32V megy ki. Kérdésem mi lehet a hiba? A kapcsoló átad a vezérlőbe megy be két szál, széthúzva csatlakozót mindkettő állásba működik, összedugva csak a D állásba kis teljesítményem. Másik 36V vezérlővel próbáltam de azzal meg fordítva megy de úgy már jó nagy teljesítményen. A motoron a három drótot hiába cserélem fel nem jó. Hogyan tovább? Köszönöm.
(#) bbalazs_ válasza csarli633 hozzászólására (») Márc 19, 2022 /
 
Ez ugye egy 3 vastag és 5 vékony vezetékes motor?
Ha a vastagokat felcseréled, a vékonyakat is kell. Ebből három a fontos (Hall kimenetek), a két másik a föld és a táp, általában 5V-os. Nem túl sok kombináció van a 3 maradékból. Nyugodtan cseréld fel őket, max nem indul a motor vagy rángat. Persze finom gázzal próbáld.
Általában a jól megszokott fekete-piros a föld és a táp, a kék-zöld-sárga meg a jelek.
Azért írok sok "általában"-t, mert kínai barátaink nem mindig következetesek...
(#) csarli633 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 19, 2022 /
 
Köszi az infót megpróbálom, még nem volt rá időm.
(#) csarli633 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 19, 2022 /
 
Szia. Megnéztem. Három vastag és öt vékony vezeték van ahogy mondtad a szinek is stimmelnek. Én is a pirosra gondoltam a tápot,feketére a testet, még egyszer köszönöm jelzem ha átkötöttem. Szép napot.
(#) csarli633 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Szia. Az eredeti vezérlőre van valami tipped, Mi lehet a hiba? Az átváltó kapcsoló működik kis és nagy fokozat, akkumulátorok újak, mert olvastam olyan ha kevés az akkumulátorban a feszültség alapból leteszi kis fokozatra. Csak két vékony vezeték megy a motorvezérlőbe a mit egy kapcsoló megszakít. Mondjuk alapból kis fokozat? A kapcsoló zár átvált nagyra? De ez nem vált át? Mi lehet a hiba? Hogy lehet kikerülni, nagy fokozatra tenni? Köszi
(#) bbalazs_ válasza csarli633 hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Pont azért írtam inkább, hogy az új , jó vezérlőt kösd át, mert belül akármi lehet.
Így látatlanban, távolról nehéz megmondani. A vezeték nem lehet szakadt, mert írod, hogy érzi, ha van terhelés vagy ha nincs. Kijelzője van-e? Azon ír valami hibát, értéket?
Szét kellene szedni, hogy mi a helyzet belül. Valami típusszám, arra rákeresni a neten. Olyan is van, amin tanító vezeték is van. Fényképek segíthetnek a belsejéről.
(#) llaczo hozzászólása Ápr 7, 2022 /
 
Sziasztok.
Van egy 450W-os elektromos robogóm. Ha meghúzom a gázt néha ránt egyet és semmi.
Szétszedtem a kereket. Láttam víz nyomát. Középső hall szonda nem adott jelet. Lecsiszoltam a rozsdát, kicseréltem a hall szondát. Ledekkel ellenőriztem. Adják a jelet.
A vezérlő mérésre rendben van. Hall szondák kapják az 5 voltot, a végfokok jók.
Kábelt ellenőriztem. Szakadás nincs. Kábelek közötti átütést 1000 voltal teszteltem. Jó. Persze kikötve
Mi lehet még baj?
Észrevettem hogy mikor adok gázt a hall szonda próba LED-jeim Kigyulladnak és úgy is maradnak, holott a kerék nem fordult el.
Valaki találkozott már ilyen hibával?
Köszönöm.
(#) nagy hoho hozzászólása Ápr 7, 2022 /
 
Ha a motor 250 W-os DC, a 350 wattos vezérlő alkalmazható?
(#) bbalazs_ válasza nagy hoho hozzászólására (») Ápr 7, 2022 /
 
Igen.
A motor dönti el, mennyi áramot vesz fel - ha a vezérlő többet is bír(na), az csak jó.
(#) nagy hoho válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 8, 2022 /
 
Van 250 wattos vezérlőm de nem reagált a gázkarra, a motor teljes fordulattal működött. Végig mértem az alkatrészeket, a kettős dióda volt zárlatos. Kicseréltem, És ha már benne vagyok akkor a mosfetett is. Most sem jobb, feladtam. Veszek egy nagyobb vezérlőt, mert ezt karcsúnak találom.
Köszönöm a segítséget.
(#) Macsek71 hozzászólása Ápr 8, 2022 /
 
Ismét szeretnélek bosszantani Benneteket (buta) kérdéssel :

A melléklet bal oldalán látható - basic nevű - PAS "csak" forgásérzékelő, a másik három csak nyomaték, vagy ők nyomaték és forgásérzékelők is lehetnek ?
Esetleg előfordulhat monoblokknak látszó csak forgást érzékelő szenzor ?
(#) Kovidivi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 8, 2022 / 2
 
Ez teljesen nem igaz. Ugyanis gyorsításkor és emelkedőn (teljes terheléskor) 350W fog a motorra jutni. De 250W-os motorhoz nyugodtan lehet a 350W-os szabályzót alkalmazni. Sőt. Ha jó a motor, akkor mehet rá akár 1kW szabályzó is, jobb lesz a gyorsulás, de a max. sebesség azonos fog maradni. Figyelni kell a motor hőmérsékletét.
Ha a motor eléri a maximális fordulatszámát, akkor fog kevesebb áramot felvenni, mint amit a szabályzó tud, egészen addig a szabályzó maximális árama fog folyni.
(#) bbalazs_ válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 9, 2022 /
 
Nyilván a szabályzót a másik motorhoz tervezték. De nem látom be, hogyan vehetne fel többet.
Ezt csak a fesz emelésével lehetne (pwm átlag növelés).
Az áram az ellenállásból alakul ki, ha egy motor 250W-os, az bizonyosan nagyobb ellenállású tekerccsel van ellátva. Elhiszem, hogy túl lehet hajtani, de akkor a 350W-ost még jobban.
(#) Kovidivi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 10, 2022 /
 
Annyit mondok csak, próbáld ki. Indulásnál a motor annyi áramot húz, amennyit húzni tud (ezért van áramkorlát a szabályzókban). Ezért van az, hogy ha csak szabályzó teljesítményét duplázod, a gyorsulásod nagy mértékben fog javulni, plusz az emelkedőn is nagyobb sebességet fog tudni elérni.
(#) bbalazs_ válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 10, 2022 /
 
Értem, de valami alapján csak 250-es az a motor, a másikhoz képest...
Gondolom, tartósan azt viseli el hőtűrés szempontjából.
(#) szs válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 10, 2022 /
 
Én most azon godolkodtam el:
Igaz, hogy a 250W-os motort működteti a 350W-os motorhoz járó vezérlő. De: ha az áramkorlátja majdnem 1,5ször (oké, csak 1,4, így utólag) nagyobb áramot is ereszthet a cérnaszálakra, akkor egy tartós emelkedőn meddig megyünk amperszag nélkül? Mátraházától a Kékesig elnézünk, vagy már a Gyöngyös-Mátrafüred is motorcsere?
Mert persze, a villamos motor átmenetileg túlterhelhető, és ebből adódóan a gyorsulás is jó lehet. De ha az áramkorlát nem korlátoz a "madzag"-hoz (merthát a motort csak valamilyen vastagságból tekerik, és a névleges áramot veszik alapul valószínűleg), hát...
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2022
(#) bbalazs_ válasza szs hozzászólására (») Ápr 10, 2022 /
 
Lehet, hogy nem jól gondolkodom:
Ha a motorra áram kerül, az először létrehoz egy mágneses teret a vas telődéséig maximum. Utána már ohmikus terhelés is van, az egyértelműbben melegít.
De a motor tekercse önmaga is korlátozza az áramot. Vékony tekercs, kis áram.
Szerintem.
(#) nagy hoho hozzászólása Ápr 10, 2022 /
 
Öröm hallgatni Benneteket! Kedden jön a 350 wattos szabályzó, majd jelentkezem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2022
(#) szs válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 10, 2022 /
 
Igen. Azaz nem.
Csak amikor az a motor (például) nem forog, akkor sokkal nagyobb áram szaladgál, mint amit kibír. És ha továbbra sem forog (vagy lassabban, tartósan lassabban, mint a névleges), akkor (ha az áramkorlát többet enged, mint az eredeti) hát csak leég a teketcs, nem?
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2022
Következő: »»   219 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem