Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt találtam esetleg. Nem fordított a polaritás, valóban. Lehet az áram kevés.
Az 5. kép a címke. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2022
Épp ezen a kevés áramon agyalok. Mert láttam ezt én is, és biztos, hogy nincs szüksége mind a 1,5A-re, de a 150mA lehet, hogy kevés?...
Most ha te is erre gondolsz, akkor érdemes lesz úgy kipróbálnom, hogy a 12V-os adapterem után kötöm be a 9V-os stabilizátort. Ha úgy működni fog, akkor ezt a trafós kistápot jól eltehetem valahová. Mert a Sokol-hoz már csináltam tápot. (Bár igaz, van másik Sokol) A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2022
Mindenképp próbáld ki szerintem.
Elvileg a autóba való szivargyújtós töltője is 2 A-t ad ki. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2022
Hát mérd meg, hogy amikor rá van dugva, mennyire esik le a feszültség...
Semennyire, marad a 9V.
Árammérőt beiktatva 0,0A (de ezt lehet, hogy írtam)
Akkor nem azzal van gond, hogy kevés a 150mA. Az adapter dugók megviccelhetnek, azonos külső átmérő mellett többféle belsővel is léteznek, ha nem pontos, akkor előfordulhat, hogy nem érintkezik.
Érintkeznek, kiméregettem, mielőtt bekötöttem a másik végét a tápba.
A negatív szál összesípol az "akkupakk" negattív sarkával. A pozitív sarok a tüskéhez képest 3,95V-ot mutat, ha bedugom a dugót a pozitív szálhoz képest is azt mutatja (ebben mondjuk nem tudom, mi a recece, mindeközben a pakk 5,05V) A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2022
Ha a töltő rákapcsolásakor azonnal felugrik az akkuk feszültsége, akkor egy vagy több akku hibás. Az akkucsomag eléri a töltési végfeszültséget, a töltőáramkör nem szuszakol bele többet, nem is vesz fel áramot a 9 V-os oldalról. Ha jól értelmezem a mérési eredményeket.
Nem. 5,05 az akkuk feszültsége. Nem ugrik, ugyanúgy 5,05 marad ha rádugom is. A 3,95V-ot akkor mérem, ha a pozitív sarok és a DC in tüskéje közt mérek. Amikor nincs a táp csatlakoztatva. Ha hazaérek, lehet, lefényképezem. De az 6 után lesz, egyelőre az M6-on vágtázok. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2022
5.05 + 3.95 = 9
Ha a pozitív ág szakadt valahol a WT-ban, akkor a fenti feszültségértékeket lehet mérni de áram nem fog folyni az akkuk felé.
Na, ismét találtam parkolót, most az M0-n.
Tehát tapasztaltál ilyet már. Akkor ezt így értelmezzem, hogy a rádiókban szakadt a töltőáramkör? Akkor a második lehetőség maradt: töltögetem az akkukat rádión kívül, külső töltővel. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2022
Miattam ne állj meg!
Nem, nem tapasztaltam ilyet de a feszültség- és áramértékekből ez jön ki. Mármint hogy szakadt a töltőáramkör. Esetleg a pontos 9 V nem elég a rendszernek, ezért el sem indítja a töltést. Ha van lehetőséged, labortápról próbáld tölteni 10, esetleg 10.5 V-ig emelve a feszültséget, hátha alapon. Egyébként cellánként tölteni az akkucsomagot mindig jobb, mint sorba kötve. Ha ez is alternatíva, hagyd a fenébe az adapteres töltést.
Most már itthon álltam meg. És hogyne állnék meg, örülök a segítségnek, és vsak akkor tudsz, ha időnként én is reagálok.
Idézet: „Esetleg a pontos 9 V nem elég a rendszernek, ezért el sem indítja a töltést.” Erre gondoltam, csak mégsem próbáltam ki. Labortápom ugyan nincs, de állítható feszültségű kb. 200mA-ig terhelhető tápom van. Most épp vacsora utáni lazulás van, de mindjárt előszedem. Csak cigi meg sör kicsit.
Na, ő az (ez is talált, csak pocit alakítottam rajta)
Mindjárt összemadzagolom. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2022
Hiába...semmi.
Mondjuk ezt bevásárlások előtt is kipróbálhattam volna A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2022
Labortáp:
Gondoltam rá, hogy egy ilyenből A trimmereket "tekerentyűs" poikra cserélve, áram-feszültségmérővel ellátv jó kis próbálgatós labortápféle kijöhetne. Jól gondolom?
Nem ismerem a modult, csak egy határozott talánnal tudok felelni... Ha valóban beállítható az áramkorlát is, akkor egyszerű feladatokhoz jó lehet de tartok tőle, hogy érzékenyebb áramkörökhöz nem. Pár hasonlóval találkoztam már, nagyon zajos kimenetük van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |