Fórum témák
» Több friss téma |
Van egy KEB 13.FO.R31-2439 frekvenciaváltóm 5.5 kW-os. Jó pár éve kaptam , de eddig nem foglalkoztam vele.
Mostanában építettem egy ágdarálót és felszereltem rá egy 4 kW-os motort csak 1440-es fordulatú. Úgy látszik ez a fordulatszám kevés , eszembe jutott a frekvenciaváltó , ma felszereltem , de nem működik. E5.4 -et ír ki minden bekapcsoláskor. Sajnos nincs magyar nyelvű kezelési utasítás , de találtam német és angol nyelvűt -a fordítás szerint "hiba a készlet kiválasztásánál " . Nem tudom hogyan tovább , talán jobb lenne alapbeállítást visszaállítani ,? Nem tudom , hogy korábban mi és hogyan üzemelt ezzel a rendszerrel.
Szia, ha felkerülne esetleg az angol használatija akkor sokkal sokkal többet tudnánk segíteni.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2022
A frekvenciaváltóknál a 0V és a 10V, illetve a 24V közös szokott lenni a GND (0V) vagy típustól függ? Most láttam egy nem szokványos bekötést, a bemenetekre külső 24V van kapcsolva, és a 0V van még bekötve, tehát nem a rajzon ajánlott saját 24V kimenet és relén keresztül a bemenet összekapcsolása.
Egy kiegészítés, "néhány típus-hoz, a gyengeáramú vezérlő logika általában, vagy mindig opto csatolókon keresztül csatlakozik, továbbá ezek előtt Graetz-hid is van( így "unipolárissá" is válik, innét már jobban érthető?
A legtöbb(?) adatlap vázlatosan utal rá. Aztán ezekhez való tápfeszültség kivülről is adható, ehhez nyilván tartozik GND és,vagy COM( (közös) kapocs is. ezt figyelembe véve jobban megérthetjük a tényeket. továbbá, ez lehet 12V ,vagy 24V..."kinek a pap, kinek a papné" Aztán van analóg vonal is, ez lehet közös potenciálon az előbbivel, vagy szeparálva, ezt úgy valósítják meg, hogy, több feszültségű kapcsoló üzemű tápot integrálnak ehhez a részhez... A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2022
Az előbbit minden tájékozódónak szántam,(információként) nem kimondottan (csak) az előttem szólónak.
Hali mindenkinek. Optidrive frekvenciaváltót hogyan kellene bekötni, 1 start ny gomb (no) , 1 stop ny gomb (nc) és a vészstopot (nc kapcsoló) bekötésben valakinek tapasztalat, öntartás nélkül. Megköszönném
Hali! Fellelhető-e KEWO AD 350 típusú frekiváltóhoz magyar nyelvű gépkönyv. Nekem nem sikerült találnom a NET-en. Csőbúvár szivattyúhoz kellene felprogramoznom, de némi gondjaim akadtak az angollal.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Tőletek! Egy büfé elszívó motorja elé van egy ilyen beszerelve, amit egy tiltó kapcsoló is kapcsol. A tiltó eddig le volt kapcsolva és most miután bekapcsoltam, mégse indítja a motort. Ráadásul felb@szták a légcsatorna oldalára, ahol kb. 30cm hely van. De hogy tudom elindítani a motort? A kijelző 60.00-at mutat. Se zöld gomb, se piros megnyomásakor nem történik semmi. Köszönöm hu Idézet: „XVIII. Csak egy helyen kérdezz! A fórumon egy kérdést egyszerre csak egy helyre tegyünk fel. Amennyiben több helyre is beírjuk ugyan azt a hozzászólást, a moderátorok kérdés nélkül törölhetik hozzászólásainkat és ki is tilthatnak türelmetlenség és tiszteletlenség miatt.”
Sziasztok!
Van egy 3f Lenze EVF-8216 típusú motormeghajtóm, ami azzal a problémával küzd, hogy 0,4 sec perióduisdővel villog rajt a piros LED, ami a leírása alapján undervoltage hibát jelez. Ez valójában nem áll fenn, mivel 600V körüli érték mérhető az egyenirányítás után, és ez DC-ről is táplálható. Vezérlőm panelom nincs hozzá, de ennek a feszültségértéknek minden beállítható tartományba bele kell esnie a leírás szerint. Sajnos service manualt nem találtam hozzá, és egy óra nézegetés után se tudtam lekövetni a 3 rétegű nyákokon, hogy hogyan mérheti a feszültséget, az osztót se találtam. Valaki esetleg ismeri ezt a típust, hogy merre kéne keresgélni? Szemmel látható hibát nem találtam benne. Köszi! A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2022
Könnyen lehet, hogy az IGBT modul hibásodott meg, olyankor is tud ilyen hibaüzenetet küldeni.
Igen! Én is erre tippelek...hiszen sok ehez hasonló frekiváltó ezt a hibakódot adja ha az IGBT blok hibás.
Mhm, arra nem is gondoltam, csak a feszmérés irányából közelítettem meg, hogy biztos rosszul méri. Köszi, ellenőrzöm majd az igbt-ket.
Majd írj, hogy mire jutottál. Az ilyen és ehhez hasonló frekvenciaváltókban az IGBT modul cseréje/ellenörzése nem kis feladat. A modul a hűtőbordára van csavarozva a sok lábával felfelé, majd erre van ráültetve a NYÁK.
Egy kis video a szenvedésről: Bővebben: Link.
Ez így tényleg elég szenvedés. A videóban lévő Infineon modulnak sok vékony lába van, nem lehet körben hozzáférni és a vékony csípőfogóval körbe lecsipkedni a lábakat?
Esetleg dremmellel egy megfelelő koronggal levágni őket, majd egyesével kiszedni? Akár a modul tokjának roncsolásával, azaz feljebb vágni az alsó műanyaglap résében.
Ne tévesszen meg a videó mert az egy viszonlyag könnyű helyzetet mutat. Nem tudom, milyen IGBT modullal rendelkező NYÁK látható a felvételen de ettől csak problémásabb frekvenciaváltóval találkoztam. A modul rögzítőcsavarjait többnyire takarja a felette lévő NYÁK, a lapon van sok lábbal, élével vagy külön érintkezőkkel forrasztott második, harmadik panel (nem, nem bontható csatlakozó), az IGBT modul forrszemeihez nem lehet hozzáférni a környező alkatrészek miatt, a modul egy gödörben ül (a lábait alig látni) stb. Ultra sz.....s tud lenni, még forrólevegős pákával is.
Megfelelő eszközökkel és anyagokkal nem ördöngösség. Úgy is mondhatnám rutinfeladat. Ahogy a videóban van nem szabad csinálni.
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy milyen kivitelű/típusú 1 fázisú motorok illetve milyen frekvenciaváltók esetén lehet (vagy épp nem lehet) ezt a bekötési módszert alkalmazni? Köszönöm!
Szia!
Egyfázisú villanymotorokhoz és egyfázisú kimenettel rendelkező frekvenciaváltókhoz való bekötés.
Sziasztok!
Van egy FSBB20CH60C jelzésű áramköröm ami egy 3 fázisú frekvenciaváltó végfokozata.Tudom,hogy a végfok normál üzemben impulzusokkal vezérelt. A kérdésem az,hogy le lehet-e ellenőrizni a kimenő IGBT-ket beépítés előtt valami módon,akár egyenárammal is bekapcsolni őket,tisztán csak ellenőrzés végett.Kérem a segítségeteket,előre is köszönöm a válaszokat.
Szia. Ezeket külön bekapcsolni nem szoktam, de adatlap alapján a kimeneti tranzisztorokat le lehet ellenőrizni diodaméréssel, illetve a bemeneti fokozatokat(3-3db) is egymáshoz viszonyítva meg lehet mérni. Ez utóbbi, ha mindhárom közel egyforma, akkor jó. Kínából rendeltem eddig, ott két alkalommal volt a bemeneten hiba, ami így derült ki, még beépítés előtt...
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2022
Ismerem ezt az oldalt de itt van egy belső meghajtó áramkör minden tranzistorhoz,tehát az IGBT elektródáihoz nem férek hozzá közvetlenül,a fokozatok bemenetei pedig nem reagálnak egyenfeszültségre.
Az IGBT-ken alapban nincs vezetés,a bemenetre adott egyenfeszültségre nem reagálnak, a védődióda ellenirányban vezet,az a baj ,hogy nem tudom bekapcsolt állapotba hozni az IGBT-ket.
"A kérdésem az,hogy le lehet-e ellenőrizni a kimenő IGBT-ket beépítés előtt valami módon"
"itt van egy belső meghajtó áramkör minden tranzistorhoz,tehát az IGBT elektródáihoz nem férek hozzá közvetlenül" A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2022
A válaszodban mi a válasz,mert itt csak engem ismételsz?
Ahhoz, hogy ezt a modult tesztelni lehessen, adni kell a meghajtónak tápfeszültséget, nyitófeszültséget és az IGBT-knek is megfelelő kapcsolásban kell lenniük.
+15V tápfeszültséget kapcsoltam az IC-re ,természetesen földet is,minden alsó és felső 3- 3db IGBT-nek van külön vezérlő bemenete ami nem közvetlenül az IGBT-k bázisára kerül hanem egy IC-n belüli meghajtó áramkörön keresztül vezérli őket.Könnyen megtalálható az IC datasheet-je de azon a meghajtó áramkö csak egy blokként van feltüntetve,nincs meg a belső kapcsolás.Lehet,hogy csak impulzusokra reagál és nem egyenáramra,legalábbis az én esetemben így volt.Mértem Z IGBT D és S kimenete között ohm mérővel de nem az IGBT nem vezet a vezérlésre kapcsolt +5V egyenfeszültség hatására.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |