Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Zárlatot keresel, nem? Kapacitást vagy ESR-t nem igazán fogsz zárlatos tápbuszon mérni. Jobban jársz, ha labortápról betáplálsz pár volt mellett 3-5-10 ampert és nézed melegszik-e valami, ha SMD kondi zárlatot keresel. Illetve a kis sárga MLC-k oldalt szeretnek hajszálban repedni. De a primer oldalon az említett szürke tasakos feteket lenne érdemes megnézni, ha a diódahíd - lábához képest a gatejük zárlatos, akkor biztos rossz, kiforrasztva meg dióda módban tudod DS-t mindkét irányban kimérni.
Sziasztok!
A képeken látható áramkör egy mozgásérzékelős éjjeli fényé (230v). Jelenleg, ha bekapcsol kb. 30mp-ig világít. Kérdésem, hogyan lehetne ezt az időt meghosszabbítani kb. 120mp-re?
Adatlap szerint a 8-as lábra menő RC tag állítja. Kondenzátort növelném mint legkevesebb rombolással járó beavatkozás.
Ki forrasztottam a 2 FET-et és ahogy írtad "dióda módban DS-t kimérve mindkét irányban " sípol
Na, látom, eljutottál odáig, hogy a zárlat okozója meglett.
Van felirat a FET-en? Ha sikerül beszerezni hozzávalót akkor a biztosíték helyére egy 40-60 Wattos izzót kötve megpróbálhatod feléleszteni. (áramütés veszélyre figyelj). Ha szerencséd van, akkor akár be is indulhat. A másik lehetőség, hogy nem megy, akkor már a FET vezérlése is halott lehet, az már nagyobb baj.
Sziasztok
Nem teljesen elektronika. Még régebben kerestem olyan gépzsírt ami nagyon magas viszkozitású (csigahajtásba kellene) A grafios zsír kilőve, nem elég sűrű. Tegnap javítottam, párom silvercrest márkájú dagasztőgépét és a hajtásrendszer nagyon magas viszkozitású, valószínűleg szilikonzsír lehet, de a boltban kapható tipikus tubusos zsírnál lényegesen sűrűbb, konkrétan ragacsos. Na, szóval nekem ilyen kellene, tudna valaki ebbe segíteni?
Azt kellene megállapítani, hogy nem-e a gépbe bejutó kosszal állt össze a zsír és emiatt tűnhet speciálisabbnak.
A nagyon magas viszkozitás nem feltétlenül előny. Hajdanában a lúgos bázisú gépzsíroknál még talán, mert nagyobb volt a teherbírása. Most már sokkal jobban kennek. Ha túl kemény a zsír, kihordja a fogak közül forgásközben a fogaskerék és nem ken. A grafitos zsír az egész jó, mert nem csak a zsír ken, de a grafit is. A tapadást meg még növelni is lehet olajtapadás növelő szerrel. (autósbolt) Akkor még rá is ragad a kerekekre és mint egy magukra tekerik a zsírt.
Biztos, hogy nem, még egy éves sincs.
Meg átlátszó.
Ezt ne úgy értsd, hogy magas viszkozitású és akkor kemény anyagú.
Hanem ragacsos, konkrétan alig bírtam letakarítani a kezemről. Pont ilyen kellene nekem. A Idézet: keresés„olajtapadás növelő szer” nem adott ki értékelhető találatot.
Van felirat, méghozzá CS13N50F ebből 2 db. Itthon(mármint Pest környékén) nem találok ilyet. Aliexpressen találtam, ott nem olyan drága kb 6-700 ft-ra jönne ki/db csak késő mire ide ér. Lehet ezt helyettesíteni? persze olyannal ami jó lenne.
Bővebben: Link
Görgess lefele, ott találsz hasonlót.
Köszönöm! Már keresem is !
Ha a gate fele zárlatos, akkor a driver fele a diódákat és smd alkatrészeket is ki kell mérni, mert újra el fog szállni. Illetve ha zeneres védelem volt a gaten, esélyes az is meghalt. De a meghajtó ic is gyakran elszáll. Ha kiszedett fet helyén a két gate láb nem sok kiloohm a - fele, akkor biztosan van ott más hiba is. (Nagyon ritka, hogy csak a fet hal meg)
Új fetet a feszültség, üzemi áram, rdson alapján keress, utána esetleg gate charge és impulzus áram alapján lehet szűkíteni a keresést. Illetve nyilván N és P típust is kell nézni és növekményes legyen.
Köszönöm! Ezeket is ellenőrizni fogom.
Rá kerestem egyesével, igaz hogy egyenlőre csak a HQ-ba de egyenlőre nincs egyikből sem.
Ez érdekes, már mint a találat hiánya, mert nekem is van a sufniban belőle. A fehér kenőcs meg nem lehet szilikon, mert annak rossz a kenőképessége.
Cégnél itt-ott használunk ilyet: Bővebben: Link. Ettől ragadósabb kenőanyaggal még nem találkoztam. Egy cseppnyi anyagot méterekre meg lehet nyújtani szakadás nélkül.
Találtam ilyet: úgy látom (legalábbi úgy gondolom-az összehasonlítás alapján) ez jó lesz. Bővebben: Link
Mielött megrendeled, vedd figyelembe antiktelefon tanácsát:
Idézet: „Ha kiszedett fet helyén a két gate láb nem sok kiloohm a - felé, akkor biztosan van ott más hiba is. (Nagyon ritka, hogy csak a fet hal meg)” Ha ez rendben akkor szerencséd van, ha az adott pontokon kis ellenállást mérsz, akkor már meggondolandó, hogy érdemes-e foglalkozni vele.
Ez to3p neked meg valami to220 szerű kell és az sem árt, ha szigetelt, de a mérete az elég fontos. Keresőnek használd a tme vagy mouser keresőjét majd a találatokból keress olyat, amit kapni boltban. De ha rendeled, mehet a tmetől is akár...
Ilyesmi tápoknál viszont nagyon gyakori az ic halál és a környéken lévő smdk is elszállnak, ha tapasztalat nélkül javítod, az összes smdt mérd ki, a diódákat is, zener se legyen szakadt vagy zárlatos. Bővebben: Link Ezek hasonló nevűek, nézd meg az adatlapjuk, illetve itt van reszletes kereső, ha véletlen egyezés lenne csak. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2022
Ha jól értem így mérek: A baloldali fet nél mértem 10 K-t, A jobboldaliinál semmi.
A bal oldali fet egyik lába megy közvetlenül vagy pár ohmon át a - oldalra? Ha a low side fet drivernek az ellenállása a kisebb, az elfogadható, mivel az földhöz képest van hajtva. Azért dióda módban is mérd meg mindkettőt mindkét irányban, de eddig nem mondja semmi az ic egyértelmű hibáját.
A bal oldali fet S lába megy pár ohmon át a - ra. Dióda módban is mértem mindkettőt. Itt is a baloldali fet S láb sípol 005 értékkel. A baloldali fet G láb és - között dióda állásban mérve 1323, fordítva meg 523 az érték.
Az jónak tűnik akkor. Nagyító alatt erős fénynél nézd meg, nincs-e tűhegynyi luk egy ellenálláson sem, ami 10k alatti illetve a diódákat mérd ki. Lehet lesz egy, ami kis ellenállással párhuzamos és zárlatosnak tűnik, azt ésszel kiforrasztva lehet mérni. De ha az összes ellenállás jó, akkor mehet bele csere fet és soros 100W-os izzón át és lehetőleg leválasztótrafóról rá lehet indítani.
De a hibakeresés helyett alkatrész kimérős módszernél nagyon biztosan el kell döntened, minden alkatrész jó-e.
Itt találtam egyet ami szerintem szintén 223 -as feliratú 22K- s kéne legyen 103 k- mérek rajta. (kicsit hibásnak is látszik) . Majd késő este tudom fojthatni ,addig is köszönöm!
Az szerintem semekkora sem mérve, szét van törve Fehér a repedés és a kerámia sem füstös, ezt te zúztad le, amikor kinyitottad, de ha más nem rossz, az elég jó hír. Mindent mérj azért végig, főleg a kis értékű darabokat, a meghajtó ic adatlapja is segíthet megérteni a dolgokat, ha valami dióda nem egyértelmű.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |