Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Olajradiátor olajszint
A Home by Somogyi gyártmányú, FKOS7 typ (1,5kW) oljradiátoromból elfolyt az olaj nagy része. Az a kérdésem a Tisztelt Kollégákhoz, hogy meddig tölthető fel új olajjal? Vízzel mértem a mennyiséget, ez 2,5liter teljesen töltve. Hőtágulásra tekintettel pl. 2liter elég-e?
Még az a kérdésem,hogy a fűtőbetét kicsavarásakor sérült a tömítés.Hőálló és olajálló tömítés kell? Köszönöm.
Ha vizet öntöttél bele ,érdekes lesz az első felfűtés ! Én nem állnék mellette ... Az utolsó kérdésedet meg is válaszoltad .
kaqkk nagyon finoman fogalmazott. Eszedbe ne jusson bekapcsolni! Vidd el hulladékudvarba.
2 liter olaj meg 5kg repesz jól mutat majd a nappali falán ...
A kiszárításra és az esetleges gőznyomásra természetesen gondoltam. Csak az a kérdésem,lehet-e egyáltalán a tökéletes kiszárítás?Pl:hőlégfúvóval?
Nemtudom megéri e a próbálkozást , ha nem jön össze bombát csináltál . A hőlégfúvó kevés lesz a feladatra az egész radiátort nem fogja átmelegíteni annyira hogy az összes víz elpárologjon, és ha mégis mind elpárolog a gőz a kihüléskor lecsapódik nem tudod tökéletesen eltávolítani .
A másik kérdés pedig az lenne, hogy milyen olajat tesz bele?
Elsőként transzformátor olajra gondoltam, de azt nehéz beszerzni ekkroa kiszerelésben, és jó drága is.
@tothgyula: Csinálhatnál egy (vagy több) képet levett deklivel róla.
@kaqkk: Nálunk volt olyan, hogy diesel autóba csapolták a trafókból az olajat. Volt is belőle balhé, amikor emiatt a pékség összes mirelit cucca megbuggyant.
Trf. olajat tudok beszerezni. Tudom,hogy szabálytalan,de ha behegesztek egy lefúvó valamilyen szelepet? Itt van néhány kép mellékletként.
Mellékelek 4db fényképet.
Itt tárgyalnak olaj hőtágulásról meg egyebekről.
Én tuti a gyári állapotot próbálnám közelíteni, nem mindenféle külön lefújószelep meg egyebek, amik újabb problémát vethetnek fel (kifúj és felgyújtja a fél házat a forró olaj, stb) A belekerült vizet meg nyáron, tűző napon való több napos tartással távolítanám el. Aztán menne csak bele a trafóolaj.
Csak halkan megkérdezem tizenezer forintért vennél újat , megéri ezt kókányolni és bevállalni az összeégést-robbanást ? Mennyit költesz rá mire (talán!) használhatóvá válik ? Ha nem öntöttél volna bele vizet , még javítható lehetne , de én így tuti nem vállalnám be hogy bekapcsoljam ...
Nem akarok a zsebedben turkálni de a család biztonsága ennyit szerintem megér ... A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2022
T! kaqkk!
Köszönöm a választ.Igazad van, nem kísérletezem vele tovább.
Elég releváns a link.
Tulajdonképpen nagyon jó volt a kérdés, sokat agyaltam rajta... Mérnökként arra jutottam, hogy nem is egyszerű rá a válasz, ha még a biztonságtechnikai vonatkozások leszámítjuk is. Néhány tény és feltételezés: - Összesen egy nyílás van rajta, azon keresztül lehet feltölteni, és ott van a fűtőpatron is. - Ez az egy nyílás alul van. - Ha talpára állítjuk, akkor a felső felében is kell lenni olajnak, különben nem tud keringeni gravitációsan. - Nem lehet "csurig tölteni", mert akkor a hűtágulás miatt nagy nyomás keletkezik benne, tágulási tartályként felül a légpárna működik. Mondjuk ugyanaz miatt talán attól a kevés víztől nem robban. Kulcsfontosságú a beletöltendő olajmennyiség. Gyárban könnyű, mert tudják hogy pontosan mennyit kell bekletölteni a kívánt olajszinthez. De mekkora legyen az olajszint? Látatalanban azt saccolnám, hogy a felső lyuk (ami nincsen) közepéig. Akkor még tud keringeni, és van elég légpárna is. Ezt egy másik hibátlan olajradiátor lötyögtetésével igazolni lehet... Házilag már itt szembeköszön a hordó paradoxon, ami érettségvel gyakorlatilag megoldhatatlan, de diplomásként is komoly kihívás (és akkor meg szabályos testről beszélünk, nem egy olyan ormótlanról mint egy radiátor): Vegyünk egy szabványos 200 l (595 x 820) mm méretű olajoshordót. Öntsünk bele 35 liter olajat. - Állított helyzetben milyen magas lesz benne az olajszint? - És lefektetve? - Méréssel hogyan tudja ezt igazolni? Kiszárítással kapcsolatban, mivel csak egy lyuk van rajta, ezért: - A hőlégfúvó aggályos - Saját fűtőpatron szintén (ha alul van, akkor nem tud hová menni a gőz, ha felül akkor meg nem ér bele az olajba, kifolyik, stb.) - Nyáron tűző napon valószínűleg eléggé jól ki lehet szárítani - De gondolom most télire kellene, ezért hanyattfekve egy másik radiáttoraa téve is szárítható lehet (ámbár valószínűleg büdös, és az is lehet hogy rozsdás már belül) - Gőzt esetleg fokozatos felfűtés után a másik végére állítva óvatosan ki lehet szuszogtatni, de aggályos Amit meg a olaj és a víz viszonyáról mondtak a többiek, azt nagyon komolyan kell venni.
T! Galfy!
Köszönöm az alapos elemzést.Természetesen ismerem a nyomás,térfogat,hőmérséklet összefüggést. Ezért is tettem fel ezt a kérdést és valóban veszélyes lenne a kísérletezés.A beépített hőelem(hőkorlátozó KSD301A-A324C, 110C fokos) szakadást mutat,tehát az utólsó használatnál ennél magasabb lehetett benne a hőmérséklet,mivel csak fél liter olaj maradt benne.A fűtőbetét jó az bírta. Még megkérdezem a gyártót,hogy ők foglalkoznak-e a javítással.
Én ingyen ajándékozgattam el az olajradiátoraim...
Milyen javítást vársz? Postázni? Házhoz jönni? Olajat külön berendelni, szárítani, bemérni, jegyzőkönyvezni, visszaadni? Lassan egy forgalmis használt autó áránál tartunk. Cégek 400-600 ezres cuccokat dobnak ki apró hibák miatt. Persze leltározva, bezúzva, mert úgy le lehet írni, de nehogy valaki megjavítsa magának
De a robbanómotoros autók európai betiltása majd megmenti a bolygót...
Azon gondolkodom, hogy miként bukkant elő hirtelen ez a topic, csak úgy, egyszercsak.
Én meg elbambultam, válaszoltam neked, aztán vettem észre, hogy ez egy több, mint egy éves topik. Töröltem a hozzászólást, de valószínűleg előttem másvalaki is hasonlóan járt, azért került elő a topik.
Valaki írt egy hozzászólást, majd törölte. Ettől ugrik előre a listában. Amíg más hozzá nem szól, addig az elkövető szerepel a téma fölé vitt egér által előugró információban (help tag). A következő hozzászóló ezt a maradék infót is törli, ha akrja, ha nem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |